SIG Piper Cub J3
-
- Δημοσιεύσεις: 177
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 07, 2011 6:34 pm
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Και με τις αντιρίδες των φτερών ολοκληρώνεται η κατασκευή. Βάζω μπαταρία και μόλις κάνει διάλειμμα η βροχή βγαίνω έξω για στρώσιμο...
- Συνημμένα
-
- IMG_9668Alexander Nikolakopoulos13_02_2013mikro.jpg (68.4 KiB) Προβλήθηκε 133 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 177
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 07, 2011 6:34 pm
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Λοιπόν ετοίμασα τα ηλεκτρονικά, μπαταρίες και τα σχετικά και στο σετάρισμα του γκαζιού ανακάλυψα αβαρία. Η ντίζα είναι πολύ μακριά και λεπτή με αποτέλεσμα να παίρνει ανοχές και να δημιουργεί ένα νεκρό σημείο στο γκάζι. Μάλλον θα αντικατασταθεί με συρματόσχοινο. Ξέρει κάποιος τι πάχος συρματόσχοινο θα χρειαστεί για να μην έχω απώλειες? Να δοκιμάσω ντίζα ποδηλάτου με σωληνάκι τεφλόν ή είναι πολύ λεπτή?
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Τί εννοείς είναι πολύ λεπτή? Έχω σε α/π ντίζα 0,6mm(αν θυμάμαι καλά) και μήκος 40+cm.. Κινείται μέσα σε πλαστικό σωληνάκι!
Μπορείς να βάλεις πλαστικό σωληνάκι το οποίο θα κολλήσεις σε κάποια σημεία, ή να χρησιμοποιήσεις σαν οδηγό ξύλάκια, κάθε 5-10cm, από κοντρα πλακέ που θα τους κάνεις τρύπες και θα κολλήσεις στην άτρακτο, και έτσι δεν θα εχει ανοχές!
Μπορείς να βάλεις πλαστικό σωληνάκι το οποίο θα κολλήσεις σε κάποια σημεία, ή να χρησιμοποιήσεις σαν οδηγό ξύλάκια, κάθε 5-10cm, από κοντρα πλακέ που θα τους κάνεις τρύπες και θα κολλήσεις στην άτρακτο, και έτσι δεν θα εχει ανοχές!
-
- Δημοσιεύσεις: 177
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 07, 2011 6:34 pm
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Οταν λέω πιο μικρή εννοώ οτι η ντίζα είναι πιο μικρή απ το σωληνάκι. Επίσης λόγω του οτι περνάει απ το κέντρο της ατράκτου και είναι μακριά απο οπιοδηποτε σημείο για να κολληθεί το σωληνάκι χωρις να φτιάξω τον πύργο του Αιφελ μέσα σε πιπερ. Ετσι λέω να το ακυρώσω το παρόν και να το κάνω με συρματόσχοινο που μπορεί να πάρει κλίση και να περάσει απ την άκρη της ατράκτου και να κολληθεί το σωληνάκι. Τι συρματόσχοινο θα μπορούσα να βάλω?
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Σε πολλά ARF, που οι ντίζες της συσκευασίας για το γκάζι είναι κάπως χοντρές, βάζω λεπτότερες γιατί δεν υπάρχει λόγος να παιδεύεται το σερβό του γκαζιού από μια υπερβολικά δύσκαμπτη ντίζα μόνο και μόνο για να κινεί το βαρελάκι του καρμπ. Στις περιπτώσεις αυτές φυσικά ,η ντίζα είναι αρκετά λεπτότερη από το μακαρόνι αλλά δεν αντιμετώπισα ποτέ πρόβλημα τζόγων από καμπύλωση της ντίζας μέσα στο σωληνάκι. Το μόνο που χρειάζεται είναι, να στηριχθεί καλά το σωληνάκι σε δύο σημεία με κύανο. Το ένα είναι στην τρύπα που θα ανοιχθεί στο firewall για να περνάει το μακαρόνι και το άλλο τρία με τέσσερα εκατοστά πριν από την άκρη που βγαίνει η ντίζα από το μακαρόνι, στη μεριά του σερβό. Φυσικά και η ντίζα από εκεί που βγαίνει από το μακαρόνι μέχρι το σερβό ,πρέπει να έχει ένα μήκος γύρω στα τρία με τέσσερα εκατοστά μέχρι το χορν του σερβό, στη θέση που αντιστοιχεί στο μισό γκάζι, για να μπορεί να κάμπτεται καθώς το χορν του σερβό περιστρέφεται κα αλλάζει η αποσταση από το σημείο σύνδεσης της ντίζας με το σερβό μέχρι το κέντρο του χορν.
Για τη στήριξη του μακαρονιού προς τη μεριά του σερβό δεν χρειάζεται το μακαρόνι να είναι κοντά σε τοίχωμα. Πολύ απλά ,φτιάχνεις μια γέφυρα από μπάλσα ή κοντραπλακέ ,με μια τρύπα στο κατάλληλο σημείο απόπου θα περνά το μακαρόνι. Η γέφυρα αυτή μπορεί να έχει μήκος όσο το εσωτερικό πλάτος ώστε να στηριχθεί στα τοιχώματα με κύανο. Αλλη δυνατότητα είναι να φτιάξεις έναν πρόβολο από πηχάκι, που θα του σκάψεις ένα αυλάκι στη μία άκρη του. Η άλλη άκρη θα κολληθεί στο τοίχωμα του ακάφους ενώ στο αυλάκι θα ποντάρεις το μακαρόνι με κύανο. Φυσικά μιλάω πάντα για ντίζα από ατσαλόσυρμα. Δεν κάνει το απλό σύρμα για αυτή τη δουλειά.
Τώρα το συρματόσχοινο ,μάλλον μπελάδες θα σου δημιουργήσει παρά προβλήματα θα λύσει. Συρματόσχοινο και μάλιστα αρκετά λεπτό, χρησιμοποιείται πολύ σε βενζίνες όταν υπάρχει ελατήριο επαναφοράς της πεταλούδας οπότε το συρματόσχοινο δουλεύει μόνο έλξη. Στις μηχανές μεθανόλης δεν υπάρχει τέτοιου είδους δυνατό ελατήριο στο καρμπυρατέρ οπότε η ντίζα θα πρέπει όχι μονο να τραβάει αλλά και να σπρώχνει και το συρματόσχοινο δεν έχει κανένα ταλέντο στο σπρώξιμο. Αν βέβαια έχει το πάχος μιας ντίζας ποδηλάτου ίσως να δουλέψει (κι αν είναι κοντερόντιζα ακόμη καλύτερα) αλλά αν βρεί κάποιο ζόρι στο σπρώξιμο (πράγμα που θα συμβεί αν κάνει απότομες καμπύλες και εξέχει πολύ από το μακαρόνι) θα παραμορφωθεί και θα σου χαλάσει τη ρύθμιση του γκαζιού. Επίσης μια λεπτή ντίζα από ατσαλ'όσυρμα ,εύκολα την κάνεις Ζ στο μπράτσο του γκαζιού ενώ ένα συρματόσχοινο με το αναγκαίο πάχος για την περίπτωση δεν περνάει από τις τρύπες του μπράτσου και θα χρειαστεί οπωσδήποτε ένα fast connector από εκείνους με τη σκουληκόβιδα. Μη διανοηθείς να "διακορεύσεις" την τρύπα γιατί το μπράτσο θα αδυνατίσει και ,ειδικά σε τετράχρονη,δεν θα καταλάβεις για πότε θα σπάσει με τους κραδασμούς. Με άλλα λόγια πολύ κακό για το τίποτα.
Για να μην έχεις λοιπόν προβλήματα ,κάνε αυτό που σου περιγράφω και θα είσαι μια χαρά.
Για τη στήριξη του μακαρονιού προς τη μεριά του σερβό δεν χρειάζεται το μακαρόνι να είναι κοντά σε τοίχωμα. Πολύ απλά ,φτιάχνεις μια γέφυρα από μπάλσα ή κοντραπλακέ ,με μια τρύπα στο κατάλληλο σημείο απόπου θα περνά το μακαρόνι. Η γέφυρα αυτή μπορεί να έχει μήκος όσο το εσωτερικό πλάτος ώστε να στηριχθεί στα τοιχώματα με κύανο. Αλλη δυνατότητα είναι να φτιάξεις έναν πρόβολο από πηχάκι, που θα του σκάψεις ένα αυλάκι στη μία άκρη του. Η άλλη άκρη θα κολληθεί στο τοίχωμα του ακάφους ενώ στο αυλάκι θα ποντάρεις το μακαρόνι με κύανο. Φυσικά μιλάω πάντα για ντίζα από ατσαλόσυρμα. Δεν κάνει το απλό σύρμα για αυτή τη δουλειά.
Τώρα το συρματόσχοινο ,μάλλον μπελάδες θα σου δημιουργήσει παρά προβλήματα θα λύσει. Συρματόσχοινο και μάλιστα αρκετά λεπτό, χρησιμοποιείται πολύ σε βενζίνες όταν υπάρχει ελατήριο επαναφοράς της πεταλούδας οπότε το συρματόσχοινο δουλεύει μόνο έλξη. Στις μηχανές μεθανόλης δεν υπάρχει τέτοιου είδους δυνατό ελατήριο στο καρμπυρατέρ οπότε η ντίζα θα πρέπει όχι μονο να τραβάει αλλά και να σπρώχνει και το συρματόσχοινο δεν έχει κανένα ταλέντο στο σπρώξιμο. Αν βέβαια έχει το πάχος μιας ντίζας ποδηλάτου ίσως να δουλέψει (κι αν είναι κοντερόντιζα ακόμη καλύτερα) αλλά αν βρεί κάποιο ζόρι στο σπρώξιμο (πράγμα που θα συμβεί αν κάνει απότομες καμπύλες και εξέχει πολύ από το μακαρόνι) θα παραμορφωθεί και θα σου χαλάσει τη ρύθμιση του γκαζιού. Επίσης μια λεπτή ντίζα από ατσαλ'όσυρμα ,εύκολα την κάνεις Ζ στο μπράτσο του γκαζιού ενώ ένα συρματόσχοινο με το αναγκαίο πάχος για την περίπτωση δεν περνάει από τις τρύπες του μπράτσου και θα χρειαστεί οπωσδήποτε ένα fast connector από εκείνους με τη σκουληκόβιδα. Μη διανοηθείς να "διακορεύσεις" την τρύπα γιατί το μπράτσο θα αδυνατίσει και ,ειδικά σε τετράχρονη,δεν θα καταλάβεις για πότε θα σπάσει με τους κραδασμούς. Με άλλα λόγια πολύ κακό για το τίποτα.
Για να μην έχεις λοιπόν προβλήματα ,κάνε αυτό που σου περιγράφω και θα είσαι μια χαρά.
-
- Δημοσιεύσεις: 177
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 07, 2011 6:34 pm
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Κώστα ευχαριστώ για τις συμβουλές σου. Συγνώμη για την καθυστέρηση δεν είχα δει το ποστ σου. Το πρόβλημα με την ατσαλόντιζα και το σωληνάκι είναι οτι μου δημιουργούσε πολλά προβλήματα έτσι όπως είχε φτιαχτεί αρχικά και η αλλαγή σε σύρματόσχοινο ήταν μονόδρομος
1ον πέρναγε απ το μέσο της ατράκτου και εμπόδιζε
2ον λόγω της πλαινής πόρτας δεν είχα την δυνατότητα να βάλω στήριξη κοντά στο σέρβο
3ον μου δημιουργούσε πρόβλημα στην πόρτα που κλείνει το τεπόζιτο
4ον δεν μου επέτρεπε να βάλω το τεπόζιτο στο σωστό ύψος
5ον επειδή η απόσταση του firewall με το καρμπιρατέρ ήταν πολύ μικρή η ντίζα δεν είχε τον απαραίτητο χώρο για να κάνει την ταλάντωση που έπρεπε και ζόριζε το σέρβο και το Horn απ το βαρελάκι
6ον και τελευταίο είχα μεγάλο τζόγο και δεν ανοιγόκλεινε σωστά το βαρελάκι.
Τελικά βρήκα συρματόσχοινο με σωληνάκι το οποίο πρέπει να είναι ειδικό γι'αυτή τη δουλειά πάχους 1,5mm (Παναγιώτη ευχαριστώ πολύ) και το πέρασα περιφερειακά της ατράκτου. Το "πιάσιμο στα horn έγινε με clevis τα οποία κολλήθηκαν στο σύρμα με καλαϊ και απ τις 2 μεριές. Ετσι μπήκαν όλα στη θέση τους, σωστές και καθαρές δουλειές.
Σήμερα έκανα το μισό στρώσιμο του μοτέρ μένει να κάψω άλλο ένα τεπόζιτο και είμαι έτοιμος για πτήση!!!
Φωτογραφίες απ τις τελευταίες εργασίες θα ανεβάσω σύντομα...
1ον πέρναγε απ το μέσο της ατράκτου και εμπόδιζε
2ον λόγω της πλαινής πόρτας δεν είχα την δυνατότητα να βάλω στήριξη κοντά στο σέρβο
3ον μου δημιουργούσε πρόβλημα στην πόρτα που κλείνει το τεπόζιτο
4ον δεν μου επέτρεπε να βάλω το τεπόζιτο στο σωστό ύψος
5ον επειδή η απόσταση του firewall με το καρμπιρατέρ ήταν πολύ μικρή η ντίζα δεν είχε τον απαραίτητο χώρο για να κάνει την ταλάντωση που έπρεπε και ζόριζε το σέρβο και το Horn απ το βαρελάκι
6ον και τελευταίο είχα μεγάλο τζόγο και δεν ανοιγόκλεινε σωστά το βαρελάκι.
Τελικά βρήκα συρματόσχοινο με σωληνάκι το οποίο πρέπει να είναι ειδικό γι'αυτή τη δουλειά πάχους 1,5mm (Παναγιώτη ευχαριστώ πολύ) και το πέρασα περιφερειακά της ατράκτου. Το "πιάσιμο στα horn έγινε με clevis τα οποία κολλήθηκαν στο σύρμα με καλαϊ και απ τις 2 μεριές. Ετσι μπήκαν όλα στη θέση τους, σωστές και καθαρές δουλειές.
Σήμερα έκανα το μισό στρώσιμο του μοτέρ μένει να κάψω άλλο ένα τεπόζιτο και είμαι έτοιμος για πτήση!!!
Φωτογραφίες απ τις τελευταίες εργασίες θα ανεβάσω σύντομα...
-
- Δημοσιεύσεις: 177
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 07, 2011 6:34 pm
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Λοιπόν σήμερα πήγα να τελειώσω το στρώσιμο και να κάνω παρθενική. Το μοτεράκι(os 56 fsa "κούτα") όπως και την προηγούμενη φορά δεν μου ακουγόταν καλά. Στις ψιλές άκουγα ελαφρά τις βαλβίδες να "χτυπάνε".
Ενώ δούλευε πλούσιο (19-23 βαθμούς θερμοκρασία κινητήρα) όταν έκλεινα την μεγάλη (εντός των ορίων) χτύπαγαν οι βαλβίδες. Αφού έκαψα τα 2 τεπόζιτα με την μέθοδο του manual δοκίμασα να κλείσω λίγο ακόμα την μεγάλη γιατί ήταν ακόμα πολύ πλούσιο και και δεν κράταγε ρελαντί χαμηλά και εκεί ήταν που οι βαλβίδες άρχισαν να παίζουν κλακέτες.
Τελικά ακύρωσα την παρθενική και επέστρεψα σπίτι να κοιτάξω τις βαλβίδες.
Αυτό που είδα ήταν η εισαγωγής αντί για 0,04 ήταν στο 0,1 και η εξαγωγής αντί για 0,1 γύρω στο 0,2. Τα κόντρα παξιμάδια πάνω στους ρεγουλατόρους ήταν καλά σφιγμένα οπότε το σενάριο να χαλάρωσαν τόσο με 2 ντεπόζιτα δεν παίζει.
Και διερωτώμαι είναι φυσιολογικό για κινητήρα OS ή κάποιος έκανε σεμινάρια πάνω σε μοτέρ που μετά πούλησε σε κάποιον ανυποψίαστο?
Ενώ δούλευε πλούσιο (19-23 βαθμούς θερμοκρασία κινητήρα) όταν έκλεινα την μεγάλη (εντός των ορίων) χτύπαγαν οι βαλβίδες. Αφού έκαψα τα 2 τεπόζιτα με την μέθοδο του manual δοκίμασα να κλείσω λίγο ακόμα την μεγάλη γιατί ήταν ακόμα πολύ πλούσιο και και δεν κράταγε ρελαντί χαμηλά και εκεί ήταν που οι βαλβίδες άρχισαν να παίζουν κλακέτες.
Τελικά ακύρωσα την παρθενική και επέστρεψα σπίτι να κοιτάξω τις βαλβίδες.
Αυτό που είδα ήταν η εισαγωγής αντί για 0,04 ήταν στο 0,1 και η εξαγωγής αντί για 0,1 γύρω στο 0,2. Τα κόντρα παξιμάδια πάνω στους ρεγουλατόρους ήταν καλά σφιγμένα οπότε το σενάριο να χαλάρωσαν τόσο με 2 ντεπόζιτα δεν παίζει.
Και διερωτώμαι είναι φυσιολογικό για κινητήρα OS ή κάποιος έκανε σεμινάρια πάνω σε μοτέρ που μετά πούλησε σε κάποιον ανυποψίαστο?
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Ένας φίλος τεχνικός έλεγε ότι από χαλαρές βαλβίδες το μοτέρ δεν παθαίνει τίποτα.
Αντίθετα έλεγε ότι είναι χειρότερα αν τις έχεις παρασφιγμένες.
Σίγουρα το καλύτερο είναι να τις έχεις σωστά ρυθμισμένες.
Αντίθετα έλεγε ότι είναι χειρότερα αν τις έχεις παρασφιγμένες.
Σίγουρα το καλύτερο είναι να τις έχεις σωστά ρυθμισμένες.
-
- Δημοσιεύσεις: 177
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 07, 2011 6:34 pm
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Και αφου αντικατέστησα την ντίζα με συρματόσχοινο, έψησα την έλικα, ρύθμισα τις βαλβίδες και το καρμπιρατέρ επιτέλους πέταξα!!
- Συνημμένα
-
- IMG_9766Alexander Nikolakopoulos01_03_2013.jpg (104.01 KiB) Προβλήθηκε 133 φορές
-
- IMG_9748Alexander Nikolakopoulos27_02_2013.jpg (82.16 KiB) Προβλήθηκε 133 φορές
-
- IMG_9745Alexander Nikolakopoulos27_02_2013.jpg (81.81 KiB) Προβλήθηκε 133 φορές
-
- IMG_9843Alexander Nikolakopoulos08_03_2013.jpg (78.13 KiB) Προβλήθηκε 133 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 177
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 07, 2011 6:34 pm
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Έτοιμο και το ροζάκι... Αύριο αν έχει καλό καιρό θα γίνει η παρθενική.
- Συνημμένα
-
- 2013-03-29 14.59.44.jpg (93.24 KiB) Προβλήθηκε 133 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 21
- Εγγραφή: Κυρ Φεβ 24, 2013 11:29 pm
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Alexander1 έγραψε: ↑Έτοιμο και το ροζάκι... Αύριο αν έχει καλό καιρό θα γίνει η παρθενική.
Αλέξανδρε καλησπέρα.
Διάβασα με προσοχή όλο το θέμα διότι έχω το ίδιο (sig) αφημένο στο κουτί του (πάνω από εξάμηνο) με το σκεπτικό να το ξεκινήσω το καλοκαίρι (θα δούμε).
Δεν σου γράφω όμως γι αυτό αλλά για να σε συγχαρώ 1.Διότι περιγράφεις και φωτογραφίζεις τα στάδια κατασκευής (άκρως μοντελιστική συμπεριφορά)-ταπεινή μου άποψη- και 2.Διότι είσαι ευγενής στην γραφή σου.
Σου εύχομαι τα καλύτερα ειλικρινέστατα και πες στους γονείς σου ότι σου μετέφεραν την παιδεία όπως έπρεπε.
-
- Δημοσιεύσεις: 22
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 09, 2010 8:41 am
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Ρε τακουλι εγω διαφορετικο σε αφησα και διαφορετικος μου βγαινεις.
Που ειχες τοση ευγενεια κρυμενη?
Που ειχες τοση ευγενεια κρυμενη?
-
- Δημοσιεύσεις: 177
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 07, 2011 6:34 pm
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Καλησπέρα κ.Τάκη
Χίλια ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και τις ευχές σας.
Όταν κάνεις κάτι το οποίο σου αρέσει και η εργασία πάνω σε αυτό σε ευχαριστεί, έχεις λόγο να αφιερώσεις πολύ χρόνο πάνω σε αυτό και το αποτέλεσμα το αντικατοπτρίζει.
Να το φτιάξετε το κιτ είναι ωραίο σκαφάκι, ωραία κατασκευή και πετάει εξίσου ωραία. Επίσης μπορεί να γίνει και πολύ καλό scale. Αν χρειαστείτε κάποια βοήθεια κατά την κατασκευή ή φωτογραφίες σε κάποιο σημείο της κατασκευής μην διστάσετε να μου στείλετε π.μ.
Χίλια ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και τις ευχές σας.
Όταν κάνεις κάτι το οποίο σου αρέσει και η εργασία πάνω σε αυτό σε ευχαριστεί, έχεις λόγο να αφιερώσεις πολύ χρόνο πάνω σε αυτό και το αποτέλεσμα το αντικατοπτρίζει.
Να το φτιάξετε το κιτ είναι ωραίο σκαφάκι, ωραία κατασκευή και πετάει εξίσου ωραία. Επίσης μπορεί να γίνει και πολύ καλό scale. Αν χρειαστείτε κάποια βοήθεια κατά την κατασκευή ή φωτογραφίες σε κάποιο σημείο της κατασκευής μην διστάσετε να μου στείλετε π.μ.
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Νομίζω ότι κάτι έλειπε από αυτό το θέμα...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5dyZ0dXmy5w
http://www.youtube.com/watch?v=5dyZ0dXmy5w
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5dyZ0dXmy5w
http://www.youtube.com/watch?v=5dyZ0dXmy5w
Απάντηση: SIG Piper Cub J3
Άψογος, συγχαρητήρια για την κατασκευή και την πτήση _P_P