PZL M18 Dromader κατασκευή
PZL M18 Dromader κατασκευή
Αγαπητοί φίλοι,
Καλή χρονιά, με υγεία, δουλειές για όλους και βέβαια καλές πτήσεις και κατασκευές.
Και μιλώντας για κατασκευές, σκέφτηκα να μοιραστώ μαζί σας την πρώτη μου κατασκευή scratch (από το μηδέν). Πάντα φοβόμουν την scratch κατασκευή μοντέλων υπό κλίμακα λόγω του χρόνου που πρέπει κάποιος να διαθέσει. Μετά όμως από αρκετά χρόνια με «ετοιματζήδικα» foam μοντέλα (βλέπε parkzone T-28 trojan κτλ ), ήταν ώρα για κάτι διαφορετικό επιτέλους.
Τα ψεκαστικά αεροπλάνα ήταν πάντα μέσα στις προτιμήσεις μου. Θυμάμαι μικρός, ένα Grumman Agcat που ψέκαζε για κουνούπια κάθε καλοκαίρι πάνω από τις κατασκηνώσεις του Άγιου Ανδρέα . Χαμηλές διελεύσεις , εντυπωσιακά stall turns για αναστροφή της πορείας, και «μουσική» εμβολοφόρου κινητήρα... νομίζω καταλαβαίνετε τι θέλω να πω.
Επέλεξα το PZL Dromader M-18 για τη κατασκευή μου, το οποίο και αυτό πετάει στη Ελλάδα τα καλοκαίρια . Ηλεκτρικό, με εκπέτασμα 1,55 μ και βάρος (ελπίζω) 1 kg έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποίει μπαταρίες και μοτέρ του Trojan που ανέφερα.
Το σχέδιο του PZL το βρήκα εύκολα στο web και έκανα μεγέθυνση στις διαστάσεις που ήθελα. Επειδή η δρομάδα της PZL είναι κοντό-άτρακτη (short coupled), το οποίο συνήθως οδηγεί σε μοντέλα με «περίεργα» πτητικά χαρακτηριστικά (ευαισθησία στη πρόνευση – pitch sensitive για τους αγγλομαθείς ), αποφάσισα να επεκτείνω την πίσω άτρακτο 5 cm και να μειώσω το μέγεθος του elevator . Ελπίζω έτσι η «καμήλα» μου να μη κλωτσάει….. θα δούμε στη πτήση.
Μετά σχεδίασα το «στατικό» σχέδιο με τον «ξυλότυπο», σε διαφανές χαρτί. Βασικό στοιχείο της σχεδίασης σε κάθε αεροπορική κατασκευή είναι οι γωνίες των : κινητήρα, φτερού, ουράς –πάντα σε σχέση με τον οριζόντιο άξονα της κατασκευής. Για το PZL, με βάση παρόμοια κατασκευή που βρήκα στο http://www.rc-network.de
(από τον Gast 14961 – που είναι Έλληνας νομίζω) επέλεξα : -4 (μοίρες) κινητήρα, +2 φτερό και 0 ουρά. Για αεροτομή αρχικά διάλεξα την clark Y για αργή πτήση, εύκολη κατασκευή και καλά χαρακτηριστικά απώλειας στήριξης.
Στο επόμενο μήνυμα ξεκινάω την κατασκευή… ελπίζω να σας άνοιξα την όρεξη.
Γαβριήλ Αλεξόπουλος
Καλή χρονιά, με υγεία, δουλειές για όλους και βέβαια καλές πτήσεις και κατασκευές.
Και μιλώντας για κατασκευές, σκέφτηκα να μοιραστώ μαζί σας την πρώτη μου κατασκευή scratch (από το μηδέν). Πάντα φοβόμουν την scratch κατασκευή μοντέλων υπό κλίμακα λόγω του χρόνου που πρέπει κάποιος να διαθέσει. Μετά όμως από αρκετά χρόνια με «ετοιματζήδικα» foam μοντέλα (βλέπε parkzone T-28 trojan κτλ ), ήταν ώρα για κάτι διαφορετικό επιτέλους.
Τα ψεκαστικά αεροπλάνα ήταν πάντα μέσα στις προτιμήσεις μου. Θυμάμαι μικρός, ένα Grumman Agcat που ψέκαζε για κουνούπια κάθε καλοκαίρι πάνω από τις κατασκηνώσεις του Άγιου Ανδρέα . Χαμηλές διελεύσεις , εντυπωσιακά stall turns για αναστροφή της πορείας, και «μουσική» εμβολοφόρου κινητήρα... νομίζω καταλαβαίνετε τι θέλω να πω.
Επέλεξα το PZL Dromader M-18 για τη κατασκευή μου, το οποίο και αυτό πετάει στη Ελλάδα τα καλοκαίρια . Ηλεκτρικό, με εκπέτασμα 1,55 μ και βάρος (ελπίζω) 1 kg έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποίει μπαταρίες και μοτέρ του Trojan που ανέφερα.
Το σχέδιο του PZL το βρήκα εύκολα στο web και έκανα μεγέθυνση στις διαστάσεις που ήθελα. Επειδή η δρομάδα της PZL είναι κοντό-άτρακτη (short coupled), το οποίο συνήθως οδηγεί σε μοντέλα με «περίεργα» πτητικά χαρακτηριστικά (ευαισθησία στη πρόνευση – pitch sensitive για τους αγγλομαθείς ), αποφάσισα να επεκτείνω την πίσω άτρακτο 5 cm και να μειώσω το μέγεθος του elevator . Ελπίζω έτσι η «καμήλα» μου να μη κλωτσάει….. θα δούμε στη πτήση.
Μετά σχεδίασα το «στατικό» σχέδιο με τον «ξυλότυπο», σε διαφανές χαρτί. Βασικό στοιχείο της σχεδίασης σε κάθε αεροπορική κατασκευή είναι οι γωνίες των : κινητήρα, φτερού, ουράς –πάντα σε σχέση με τον οριζόντιο άξονα της κατασκευής. Για το PZL, με βάση παρόμοια κατασκευή που βρήκα στο http://www.rc-network.de
(από τον Gast 14961 – που είναι Έλληνας νομίζω) επέλεξα : -4 (μοίρες) κινητήρα, +2 φτερό και 0 ουρά. Για αεροτομή αρχικά διάλεξα την clark Y για αργή πτήση, εύκολη κατασκευή και καλά χαρακτηριστικά απώλειας στήριξης.
Στο επόμενο μήνυμα ξεκινάω την κατασκευή… ελπίζω να σας άνοιξα την όρεξη.
Γαβριήλ Αλεξόπουλος
- Συνημμένα
-
- jan 2013 2 1 124.jpg (82.8 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 123.jpg (89.58 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 122.jpg (91.84 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 121.jpg (87.7 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
Η κατασκευή άρχισε με την ουρά. Τα πηχάκια είναι 5 χ 10 mmκαι 5 χ 5 mm.
- Συνημμένα
-
- jan 2013 2 1 092.jpg (87.5 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
Και η άτρακτος. Δυστυχώς δεν κατέγραψα τα όλα τα στάδια κατασκευής. Η κατασκευή της μου πήρε περίπου 3-4 εβδομάδες. Χρησιμοποιήθηκε μπάλσα 4 mm (πλευρές μπροστινής ατράκτου), 5 χ 10 mm και 5χ5 mm (πίσω άτρακτος), 2 mm και 1mm (επικαλύψεις). Το χαρακτηριστικό σχήμα της δρομάδας της PZL έχει αρχίσει να φαίνεται.
- Συνημμένα
-
- jan 2013 2 1 096.jpg (89.89 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 107.jpg (92.43 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 108.jpg (90.57 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 105.jpg (90.04 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
....και περισσότερη άτρακτος.
- Συνημμένα
-
- jan 2013 2 1 102.jpg (92.48 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 100.jpg (90.43 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 098.jpg (90.48 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
Κουκλάκι φαίνεται!
Καλή συνέχεια!
Καλή συνέχεια!
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
Ωραία επιλογή μοντέλου
Αυτές οι κατασκευές είναι πειρασμός Πράγματι απαιτούν χρόνο αλλά το να δουλεύεις το ξύλο είναι πολύ ωραίο και όσο προχωρά το μοντέλο αφήνει πολλά συναισθήματα ικανοποίησης
Νομίζω ότι το 1 κιλό είναι αισιόδοξη πρόβλεψη αλλά θα δούμε στην πορεία πως θα σου πάει
Ενδιαφέρον θα είχε να κάνεις ένα οικονομικό απολογισμό να δούμε το τελικό κοστολόγιο
Καλή και ευχάριστη συνέχεια
Αυτές οι κατασκευές είναι πειρασμός Πράγματι απαιτούν χρόνο αλλά το να δουλεύεις το ξύλο είναι πολύ ωραίο και όσο προχωρά το μοντέλο αφήνει πολλά συναισθήματα ικανοποίησης
Νομίζω ότι το 1 κιλό είναι αισιόδοξη πρόβλεψη αλλά θα δούμε στην πορεία πως θα σου πάει
Ενδιαφέρον θα είχε να κάνεις ένα οικονομικό απολογισμό να δούμε το τελικό κοστολόγιο
Καλή και ευχάριστη συνέχεια
-
- Δημοσιεύσεις: 401
- Εγγραφή: Κυρ Φεβ 14, 2010 11:51 am
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
Καλημέρα και από εμένα....Όμορφο αεροπλάνο (όσο και το real) και όμορφη κατασκευή..Δεν εύχομαι καλή επιτυχία (την θεωρώ δεδομένη) ,εύχομαι όμως καλή διασκέδαση!!! +(*)
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
Ευχαριστώ για όλα τα καλά σας σχόλια.
Συνεχίζω την κατασκευή με τo σύστημα της πίσω ρόδας. Το κανονικό PZL νομίζω ότι δεν έχει διευθυνόμενη πίσω ρόδα (μόνο ασφαλιζόμενη). Η τροχοδρόμηση πρέπει να γίνεται με τα φρένα. Η κατασκευή που έφτιαξα από ασταλόσυρμα είναι διευθυνόμενη. Το ατσαλόσυρμα καλύφθηκε με θερμοσυστελόμενο υλικό.
Αντώνη, όσο αφορά το κόστος, ο προϋπολογισμός είναι για 100 με 200 ευρώ ελπίζω. Θα δούμε όμως που θα πάει. Εξαρτάται κυρίως από τα ηλεκτρονικά και το μοτέρ που θα επιλεγούν. Χρησιμοποιώ μπάλσα και υλικά που είχα από άλλες κατασκευές και … επισκευές.
Στο επόμενο θα δούμε την κατασκευή του κινητήρα.
Συνεχίζω την κατασκευή με τo σύστημα της πίσω ρόδας. Το κανονικό PZL νομίζω ότι δεν έχει διευθυνόμενη πίσω ρόδα (μόνο ασφαλιζόμενη). Η τροχοδρόμηση πρέπει να γίνεται με τα φρένα. Η κατασκευή που έφτιαξα από ασταλόσυρμα είναι διευθυνόμενη. Το ατσαλόσυρμα καλύφθηκε με θερμοσυστελόμενο υλικό.
Αντώνη, όσο αφορά το κόστος, ο προϋπολογισμός είναι για 100 με 200 ευρώ ελπίζω. Θα δούμε όμως που θα πάει. Εξαρτάται κυρίως από τα ηλεκτρονικά και το μοτέρ που θα επιλεγούν. Χρησιμοποιώ μπάλσα και υλικά που είχα από άλλες κατασκευές και … επισκευές.
Στο επόμενο θα δούμε την κατασκευή του κινητήρα.
- Συνημμένα
-
- jan 2013 2 1 113.jpg (87.84 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 116.jpg (90.89 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 115.jpg (90.98 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
Το Dromader χρησιμοποιεί τον αξιόπιστο Shvetsov Ash 62, εννια-κύλινδρο αστεροειδή κινητήρα περίπου 1000 ίππων. Είναι αντίγραφο με βελτιώσεις του γνωστού Wright Cyclone των B-17, T-28 κτλ.
Για τη κατασκευή των κυλίνδρων του κινητήρα μου χρησιμοποίησα ηλεκτρολογικό σπιράλ (σπιράλ Κουβίδη) με διάμετρο 2 και 2,5 cm, που ανακάλυψα ότι «κουμπώνουν» μεταξύ τους. Τα υπόλοιπα έγιναν από μπάλσα.
Για τη κατασκευή των κυλίνδρων του κινητήρα μου χρησιμοποίησα ηλεκτρολογικό σπιράλ (σπιράλ Κουβίδη) με διάμετρο 2 και 2,5 cm, που ανακάλυψα ότι «κουμπώνουν» μεταξύ τους. Τα υπόλοιπα έγιναν από μπάλσα.
- Συνημμένα
-
- jan 2013 2 1 120.jpg (90.05 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 119.jpg (92.65 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 117.jpg (93.43 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- jan 2013 2 1 089.jpg (97.47 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- ash 62 engine.jpg (88.17 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
Πολύ καλή ιδέα _P_P
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
<++>εξαιρετικός!!!!!!!
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
Η συνέχεια της κατασκευής της ατράκτου. Σχεδόν έτοιμη για επικάλυψη. Το μοτέρ είναι το Turnigy 3536 -910KV.
- Συνημμένα
-
- DSC01916.jpg (97.34 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- DSC01913.jpg (94.21 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- DSC01908.jpg (96.29 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- DSC01905.jpg (94.39 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
-
- DSC01898.jpg (96.53 KiB) Προβλήθηκε 151 φορές
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
πολη ωραια δουλεια καλη συνεχεια:>)
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
Γαβρίλε καλησπέρα... πράγματι πολύ καλή κ' 'clean cut' η δουλειά σου ...μια ερώτηση μόνο σχετικά με τα servos που φαίνονται στις φωτό ...δηλ. μήπως είναι μικρά. η, και ακατάλληλα για το σκάφος σου ..?
η ταν, η, τα πετάν...
Απάντηση: PZL M18 Dromader κατασκευή
Καλησπέρα και σε εσένα φίλε nasa, και ευχαριστώ για την ερώτηση. To Dromader ουσιαστικά είναι στη κατηγορία park flyer. Το βάρος πρέπει να βγεί περίπου 1,1Kgr μαζί με τη μπαταρία lipo 3s 2200. Τα servo είναι των 9gr που χρησιμοποιούμε σε όλα τα parkflyer. Επειδή το μοντέλο δεν είναι ακροβατικό νομίζω ότι τα σέρβο αυτά θα πρέπει να είναι ένταξη. Υπάρχουν άλλες απόψεις? Ίσως ξεγελάει και το μέγεθος της ατράκτου στη φωτογραφία. Είναι η θέση με το τεράστιο δοχείο για νερό ή χημικά που έχει το συγκεκριμένο αεροσκάφος (2500 λίτρα στο κανονικό).