Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
Kαλημέρα,
θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: ποιός είναι ο σωστότερος τρόπος να επιλέξεις έλικα για θερμικό μοτέρ?
Εχω π.χ. έναν 46 OSMAX σε sport Calmato.Tα χαρτιά του κινητήρα γράφουν 11/4.5 (στρώσιμο), 11/7 ή 12/6 (αν θυμάμαι καλά).
Ποιά από τις 2 βάζουμε και με ποιό κριτήριο? Επίσης διαβάζω ότι υπάρχουν sport προπέλλες κλπ κλπ.Αρα υποθέτω ότι παίζουν και τύποι προπέλλας.
Επειδή είμαι λίγο μπερδεμένος και επειδή αν ρωτήσεις 10 μοντελιστές εκεί που πετάμε θα πάρεις μάλλον 10 διαφορετικές απόψεις ,που οι περισσότερες είναι " μην δίνεις σημασία τι γράφουν τα εγχειρίδια , με 12/9 πχ πετάει γαμάτα..." , τι τελικά πρέπει να λάβει υπόψη κάποιος για την επιλογή έλικα.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.Θοδωρής
**εγω ξεκίνησα από ελικόπτερα και είμαι σχετικά καινούργιος στο αεροπλάνο.
θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: ποιός είναι ο σωστότερος τρόπος να επιλέξεις έλικα για θερμικό μοτέρ?
Εχω π.χ. έναν 46 OSMAX σε sport Calmato.Tα χαρτιά του κινητήρα γράφουν 11/4.5 (στρώσιμο), 11/7 ή 12/6 (αν θυμάμαι καλά).
Ποιά από τις 2 βάζουμε και με ποιό κριτήριο? Επίσης διαβάζω ότι υπάρχουν sport προπέλλες κλπ κλπ.Αρα υποθέτω ότι παίζουν και τύποι προπέλλας.
Επειδή είμαι λίγο μπερδεμένος και επειδή αν ρωτήσεις 10 μοντελιστές εκεί που πετάμε θα πάρεις μάλλον 10 διαφορετικές απόψεις ,που οι περισσότερες είναι " μην δίνεις σημασία τι γράφουν τα εγχειρίδια , με 12/9 πχ πετάει γαμάτα..." , τι τελικά πρέπει να λάβει υπόψη κάποιος για την επιλογή έλικα.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.Θοδωρής
**εγω ξεκίνησα από ελικόπτερα και είμαι σχετικά καινούργιος στο αεροπλάνο.
Απάντηση: Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
Συνημμένα Αρχεία (98,5 KB) DSC_0401.jpg
(98,5 KB)
Δεν ξέρω αν έχω ανεβάσει σωστά τη φωτογραφία αν ναι πιστεύω να σε βοήθησε
(98,5 KB)
Δεν ξέρω αν έχω ανεβάσει σωστά τη φωτογραφία αν ναι πιστεύω να σε βοήθησε
- Συνημμένα
-
- DSC_0401.jpg (98.52 KiB) Προβλήθηκε 81 φορές
Απάντηση: Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
αν είναι από κάποιο site βάλε καλύτερα το link γιατί δεν είναι ευανάγνωστα τα στοιχεία στην φώτο
Απάντηση: Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
Εχω βρει τον παρακατω πινακα, δεν μπορω φυσικα να επιβεβαιωσω οτι γραφει.
ΥΓ Μαλλον βιαστηκα να απαντησω, ξαναδιαβαζοντας την ερωτηση σου βλεπω οτι ζητας κατι αλλο. Λαθος μου.
ΥΓ Μαλλον βιαστηκα να απαντησω, ξαναδιαβαζοντας την ερωτηση σου βλεπω οτι ζητας κατι αλλο. Λαθος μου.
Απάντηση: Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
Όταν λες 46 OSMAX, εννοείς ότι έχεις τον 46LA ή τον 46AX;
Γενικά οι έλικες που μπορούν να δουλέψουν καλά σε ένα μοτέρ μπορεί να είναι πολλές ανάλογα με το τι θες να πετύχεις.
Εσύ έχεις προσδιορίσει τι θες να πετύχεις περίπου;
Γενικά οι έλικες που μπορούν να δουλέψουν καλά σε ένα μοτέρ μπορεί να είναι πολλές ανάλογα με το τι θες να πετύχεις.
Εσύ έχεις προσδιορίσει τι θες να πετύχεις περίπου;
Απάντηση: Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
Εξαρτάται τη θέλεις να κάνεις .
Με μικρό βήμα είναι σαν να βάζεις πρώτη ταχύτητα στο αυτοκίνητο ,
Ενώ με μεγάλο βήμα είναι σαν να βάζεις πέμπτη .
Στην πρώτη περίπτωση έχεις δυνατό τράβηγμα αλλά μικρή τελική ταχύτητα
Ενώ στην δεύτερη περίπτωση έχεις αδύνατο τράβηγμα αλλά μεγάλη τελική ταχύτητα
Παράσχος
http://www.parasxosrc.gr/
Με μικρό βήμα είναι σαν να βάζεις πρώτη ταχύτητα στο αυτοκίνητο ,
Ενώ με μεγάλο βήμα είναι σαν να βάζεις πέμπτη .
Στην πρώτη περίπτωση έχεις δυνατό τράβηγμα αλλά μικρή τελική ταχύτητα
Ενώ στην δεύτερη περίπτωση έχεις αδύνατο τράβηγμα αλλά μεγάλη τελική ταχύτητα
Παράσχος
http://www.parasxosrc.gr/
Απάντηση: Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
...για απαντήσεις στις απορίες σου δες το σχεδιάγραμμα εδώ http://www.rc-airplane-world.com/propeller-size.html
η ταν, η, τα πετάν...
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες φίλους.
Το manual του κινητήρα (οποιοδήποτε μοντέλο) μπορούμε να το κατεβάσουμε απο το site της Osmax και να δούμε ΑΚΡΙΒΩΣ τι προτείνει ο κατασκευαστής .
Όσο αφορά την Osmax 46_AX ,- διαβάζουμε απ΄το manual - σαν προτεινόμενες : 10.5 x 6 , 11 x 6 , 11 x 8 , 12 x 6 , 12 x 7 .
Η πλειοψηφία των μοντελιστών που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο κινητηράκι δουλεύουν (συμπεριλαμβανομένου και εμού) την 11 x 6 .
Δίνει ικανοποιητικά και ταχύτητα και τράβηγμα (ροπή).
Ας πούμε λοιπόν ότι ξεκινάμε με την μεσαίου μεγέθους έλικα τον πειραματισμό μας και κατόπιν ακολουθούμε τις απαιτήσεις μας.
Αν θέλουμε μεγαλύτερη ταχύτητα με το ίδιο μέγεθος "Δίσκου" , ( δηλαδή διαμέτρου έλικας ) θα πρέπει όπως λέει παραπάνω και ο κ. Παράσχος να αυξήσουμε το βήμα. Δηλαδή την διανυόμενη απόσταση κατά την διάρκεια
μιας περιστροφής. Ετσι τοποθετούμε έλικα 11 x 8.
Σε κάθε περίπτωση έχουμε πάντα ένα στροφομετράκι ούτως ώστε να ελέγχουμε τον αριθμό στροφών ο οποίος θα πρέπει να είναι πάντα μέσα στα όρια που προτείνει ο κατασκευαστής δεδομένου ότι η αλλαγή μεγέθους στην έλικα συνεπάγεται και αλλαγή του πλήθους των στροφών.
Ελικα μεγαλύτερης διαμέτρου -π.χ. 12x6 - , περιστρέφεται με λιγότερες στροφές απ' ότι η 11x6 .
Αν λοιπόν κρίνουμε ότι για κάποιο λόγο το μοντέλο έχει μεγάλη ταχύτητα -( για παράδειγμα θέλουμε να έρχεται πιο αργά για προσγείωση ) - τότε μπορούμε να μειώσουμε τις στροφές τοποθετώντας στην θέση της 11x6 , την 12χ6 .
Εξαιρετικό το link του Νasa και για το διάγραμμα , και για την εξήγηση όλων των " θεωρητικών " περί βήματος και διαμέτρου.
Καλές Πτήσεις._Β_Ο
Το manual του κινητήρα (οποιοδήποτε μοντέλο) μπορούμε να το κατεβάσουμε απο το site της Osmax και να δούμε ΑΚΡΙΒΩΣ τι προτείνει ο κατασκευαστής .
Όσο αφορά την Osmax 46_AX ,- διαβάζουμε απ΄το manual - σαν προτεινόμενες : 10.5 x 6 , 11 x 6 , 11 x 8 , 12 x 6 , 12 x 7 .
Η πλειοψηφία των μοντελιστών που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο κινητηράκι δουλεύουν (συμπεριλαμβανομένου και εμού) την 11 x 6 .
Δίνει ικανοποιητικά και ταχύτητα και τράβηγμα (ροπή).
Ας πούμε λοιπόν ότι ξεκινάμε με την μεσαίου μεγέθους έλικα τον πειραματισμό μας και κατόπιν ακολουθούμε τις απαιτήσεις μας.
Αν θέλουμε μεγαλύτερη ταχύτητα με το ίδιο μέγεθος "Δίσκου" , ( δηλαδή διαμέτρου έλικας ) θα πρέπει όπως λέει παραπάνω και ο κ. Παράσχος να αυξήσουμε το βήμα. Δηλαδή την διανυόμενη απόσταση κατά την διάρκεια
μιας περιστροφής. Ετσι τοποθετούμε έλικα 11 x 8.
Σε κάθε περίπτωση έχουμε πάντα ένα στροφομετράκι ούτως ώστε να ελέγχουμε τον αριθμό στροφών ο οποίος θα πρέπει να είναι πάντα μέσα στα όρια που προτείνει ο κατασκευαστής δεδομένου ότι η αλλαγή μεγέθους στην έλικα συνεπάγεται και αλλαγή του πλήθους των στροφών.
Ελικα μεγαλύτερης διαμέτρου -π.χ. 12x6 - , περιστρέφεται με λιγότερες στροφές απ' ότι η 11x6 .
Αν λοιπόν κρίνουμε ότι για κάποιο λόγο το μοντέλο έχει μεγάλη ταχύτητα -( για παράδειγμα θέλουμε να έρχεται πιο αργά για προσγείωση ) - τότε μπορούμε να μειώσουμε τις στροφές τοποθετώντας στην θέση της 11x6 , την 12χ6 .
Εξαιρετικό το link του Νasa και για το διάγραμμα , και για την εξήγηση όλων των " θεωρητικών " περί βήματος και διαμέτρου.
Καλές Πτήσεις._Β_Ο
Απάντηση: Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
..νομίζω ότι ήσουν κατατοπιστικότατος για τον φίλο tkanel , απλά και περιεκτικά για κάποιον που δεν έχει γνώση τεχνικών λεπτομερειών για το θέμα.:>)
Απάντηση: Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
Καλημερα σε ολους τους φιλους...
Οοοολα σωστα τα παραπανω αναφερομενα και ειναι μια καλη αρχη-βαση για να ξεκινησει καποιος ωστε να βρει μια ακρη...
..., οπως εχει δειξει η πραξη και μιλωντας εκ του αποτελεσματος και χρονων- μοντελων χρησης απο ολους τους μοντελιστες που εχω γνωρισει και εμου συμπεριλαμβανομενου, πρεπει να ειναι πολυυυυ τυχερος καποιος ωστε με την πρωτη ελικα που θα χρησιμοποιοησει να μεινει ευχαριστημενος απο τον τροπο πτησης του α/φ, εφοσον υπαρχει η δυνατοτητα-πειρα να το καταλαβει.
Επισης το καθε αεροπλανο, ακομη και της ιδιας 'μαρκας', πετα λιγουλακι διαφορετικα, αναλογα με τον τροπο 'στησιματος' του α/φ, του κατασκευαστη-συναρμολογιτη και του γουστου του καθε πιλοτου ως προς τον τροπο της πτησης του και σε ολες τις φασεις αυτης που επηρεαζονται και ειναι σεδον ολες, απογειωση, ευθειες πορειες, καθοδους, ανοδους, ακροβατικα, εισοδους-εξοδους σε αυτα, 'φρεναρισμα', επιταχυνση, προσεγγισεις, προσγειωσεις, κλπ, κλπ, κλπ,...
Βεβαια τα περισσοτερα απο τα παραπανω ειναι για λιγακι περισσοτερο προχωρημενους και ερχονται σιγα σιγα με την χρηση του καθε α/φ και τις ωρες πτησης που 'βαζει' καθε χειριστης-πιλοτος. Για τους φιλους που αρχιζουν τωρα ηη εκεινους που πετανε περιστασιακα ολα τα παραπανω ισως ειναι και μη 'απαραιτητα' κι αυτο ομως κουβεντα σηκωνει...+(*)~!!+(*)
Παιδια ολοι καταλαβαινεται τι λεω γιαυτο εχουμε στα κασελακια μας σχεδον ολοι απο δυο & τρεις..., διαφορετικες ελικες για καθε κινητηρα στην καλλιτερη περιπτωση..._Β_Ο ΠΕΤΑΜΕΕΕΕΕΕΕΕΕ......
Χρησταρας
Οοοολα σωστα τα παραπανω αναφερομενα και ειναι μια καλη αρχη-βαση για να ξεκινησει καποιος ωστε να βρει μια ακρη...
..., οπως εχει δειξει η πραξη και μιλωντας εκ του αποτελεσματος και χρονων- μοντελων χρησης απο ολους τους μοντελιστες που εχω γνωρισει και εμου συμπεριλαμβανομενου, πρεπει να ειναι πολυυυυ τυχερος καποιος ωστε με την πρωτη ελικα που θα χρησιμοποιοησει να μεινει ευχαριστημενος απο τον τροπο πτησης του α/φ, εφοσον υπαρχει η δυνατοτητα-πειρα να το καταλαβει.
Επισης το καθε αεροπλανο, ακομη και της ιδιας 'μαρκας', πετα λιγουλακι διαφορετικα, αναλογα με τον τροπο 'στησιματος' του α/φ, του κατασκευαστη-συναρμολογιτη και του γουστου του καθε πιλοτου ως προς τον τροπο της πτησης του και σε ολες τις φασεις αυτης που επηρεαζονται και ειναι σεδον ολες, απογειωση, ευθειες πορειες, καθοδους, ανοδους, ακροβατικα, εισοδους-εξοδους σε αυτα, 'φρεναρισμα', επιταχυνση, προσεγγισεις, προσγειωσεις, κλπ, κλπ, κλπ,...
Βεβαια τα περισσοτερα απο τα παραπανω ειναι για λιγακι περισσοτερο προχωρημενους και ερχονται σιγα σιγα με την χρηση του καθε α/φ και τις ωρες πτησης που 'βαζει' καθε χειριστης-πιλοτος. Για τους φιλους που αρχιζουν τωρα ηη εκεινους που πετανε περιστασιακα ολα τα παραπανω ισως ειναι και μη 'απαραιτητα' κι αυτο ομως κουβεντα σηκωνει...+(*)~!!+(*)
Παιδια ολοι καταλαβαινεται τι λεω γιαυτο εχουμε στα κασελακια μας σχεδον ολοι απο δυο & τρεις..., διαφορετικες ελικες για καθε κινητηρα στην καλλιτερη περιπτωση..._Β_Ο ΠΕΤΑΜΕΕΕΕΕΕΕΕΕ......
Χρησταρας
Απάντηση: Επιλογή έλικα σε θερμικό κινητήρα
Ευχαριστώ πολύ:D