Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
Καλησπέρα,μήπως κάποιος θα μπορούσε να με βοηθήσει με ένα θεματάκι που έχω σχετικά με την κίνηση up-down του elevator σε ένα Piper J3 που στήνω εδώ και καιρό???
Έχω τελειώσει την εγκατάσταση όλων των servo (3 σε αριθμό) και όταν άνοιξα δέκτη και πομπό η κίνηση του elevator με προβλημάτισε γιατί
είχε υπερβολικό down και το μισό και ίσως λιγότερο up.Έλεγξα τις ντίζες οι οποίες είναι ξυλόντιζες από την μαμά, και δεν μου άρεσε η κίνηση τους.
Τις αντικατέστησα την επόμενη με ατσαλόντιζες 2mm και σωληνάκι πλαστικό για το "πέρασμα" μέσα από το σκάφος.
Το αποτέλεσμα το ίδιο χάλι... , μετά προσπάθησα με το subtrim να διορθώσω λίγο την κίνηση του up , αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Επίσης κούμπωσα τα ακρόντιζα στην μικρότερη τρύπα του horn και μετά στην μεγαλύτερη μήπως δώ καμία αλλαγή στο up , αλλά πάλι τα ίδια.
Τι κάνω λάθος?μήπως πρέπει να ελέγξω κάτι άλλο? έχω εξαντλήσει όλα όσα μπορώ να σκεφτώ.Κοίταξα και τα hinges του elevator μήπως στο up μπλοκάρουν από λάθος συγκόλληση , αλλά είναι μια χαρά...
Έχω τελειώσει την εγκατάσταση όλων των servo (3 σε αριθμό) και όταν άνοιξα δέκτη και πομπό η κίνηση του elevator με προβλημάτισε γιατί
είχε υπερβολικό down και το μισό και ίσως λιγότερο up.Έλεγξα τις ντίζες οι οποίες είναι ξυλόντιζες από την μαμά, και δεν μου άρεσε η κίνηση τους.
Τις αντικατέστησα την επόμενη με ατσαλόντιζες 2mm και σωληνάκι πλαστικό για το "πέρασμα" μέσα από το σκάφος.
Το αποτέλεσμα το ίδιο χάλι... , μετά προσπάθησα με το subtrim να διορθώσω λίγο την κίνηση του up , αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Επίσης κούμπωσα τα ακρόντιζα στην μικρότερη τρύπα του horn και μετά στην μεγαλύτερη μήπως δώ καμία αλλαγή στο up , αλλά πάλι τα ίδια.
Τι κάνω λάθος?μήπως πρέπει να ελέγξω κάτι άλλο? έχω εξαντλήσει όλα όσα μπορώ να σκεφτώ.Κοίταξα και τα hinges του elevator μήπως στο up μπλοκάρουν από λάθος συγκόλληση , αλλά είναι μια χαρά...
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3471
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
.....από travel adjustment πώς είμαστε ..? :-\
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
μπαρδόν ^%^
σπάστα ρε φίλε και ξαναρίξτα πάλι γιατί συνομιλείς με νέοπα και θέλω λίγο βοήθεια στα πολύ τεχνικά...
σπάστα ρε φίλε και ξαναρίξτα πάλι γιατί συνομιλείς με νέοπα και θέλω λίγο βοήθεια στα πολύ τεχνικά...
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3471
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
coolfever έγραψε: ↑μπαρδόν ^%^
σπάστα ρε φίλε και ξαναρίξτα πάλι γιατί συνομιλείς με νέοπα και θέλω λίγο βοήθεια στα πολύ τεχνικά...
Αγαπητέ Πυρετέ ..........^%^^%^
Μέσα απο το μενού των ρυθμίσεων της Τ/Κ , βρίσκουμε (εκτός απο την ρύθμιση του subtrim ,dual rate , exponential , differential , κλπ κλπ ) την λειτουργία travel adjustment.
Είναι στην ουσία η ρύθμιση του συνολικού εύρους της διαδρομής που εκτελούν οι κεφαλές των servo σε κάθε κανάλι. Μπορούμε δηλαδή απο εκεί να αυξήσουμε ή να μειώσουμε την γωνία περιστροφής της κεφαλής.
Ετσι ,στην περίπτωσή μας θα πρέπει να βρούμε την ρύθμιση travel adjustment στο κανάλι του elevator.
Αυτό που θα πρέπει να έχει σαν default ρύθμιση είναι 100% travel (διαδρομή) στο up και 100% travel στο down.
Εαν δηλαδή το πρόβλημα οφείλεται σε αυτό (μακάρι γιατί είναι απλό) θα έβλεπες για παράδειγμα 100% στο down και 50% στο up (μια και αναφέρεις ότι το up είναι περίπου στο μισό) .
Ή , άλλο παράδειγμα 140 % (είναι συνήθως το μέγιστο εύρος που επιτρέπει η τ/κ ) στο down , και 70% στο up.
Κι αν δεν είναι πάντως αυτό , αναφέραμε πιστεύω κάτι χρήσιμο ,οπότε αναμένουμε αναφορά να ψάξουμε για το επόμενο.
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
Σ ευχαριστώ σύντροφε.Δεν την ήξερα αυτή την ρύθμιση ομολογώ.Θα το τσεκάρω και θα επανέλθω με νέα.
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
Τελικά με τις χρήσιμες επισημάνσεις σας το έλυσα το πρόβλημα με το σέρβο και ξαναρύθμισα
σωστά πια και τα υπόλοιπα.Βρήκα στην Τ/Σ το travel adj. και τα σέρβο δεν σκούζουν πια στο τέλος της διαδρομής (ευχαριστώ και τον φίλο Βασίλη για τις συμβουλές του) και οι διαδρομές των σέρβο είναι σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Μένει το τελικό τριμάρισμα στον αέρα όταν θα είναι έτοιμο για την παρθενική.
Σας ευχαριστώ και πάλι.<:-)>>
σωστά πια και τα υπόλοιπα.Βρήκα στην Τ/Σ το travel adj. και τα σέρβο δεν σκούζουν πια στο τέλος της διαδρομής (ευχαριστώ και τον φίλο Βασίλη για τις συμβουλές του) και οι διαδρομές των σέρβο είναι σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Μένει το τελικό τριμάρισμα στον αέρα όταν θα είναι έτοιμο για την παρθενική.
Σας ευχαριστώ και πάλι.<:-)>>
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
Καλησπέρα και από εμένα,
Επειδή δηλώνεις "νέοπας" (άντε, να γίνουμε πολλοί+(*)), δεν ξέρω τι τηλεκατεύθυνση έχεις και αν την έχεις πάρει καινούργια ή μεταχειρισμένη αλλά σε κάθε περίπτωση σιγουρέψου ότι το αεροπλάνο σου έχει σεταριστεί σε μια "κενή" ή "νέα" μνήμη της τηλεκατεύθυνσης και όχι σε υπάρχουσα καθώς μπορεί ο προηγούμενος κάτοχος ή για το προηγούμενο μοντέλο να είχαν οριστεί διαφορές σε travel adjustments ή αλλιώς σε end point adjustments ή ακόμα και μίξεις σε κάποιο διακόπτη που όχι απλά να μην σε βοηθήσουν αλλά να σου δημιουργήσουν και πρόβλημα αν π.χ. αλλάξει ο διακόπτης θέση.
Σε κάθε περίπτωση όταν σετάρουμε ένα αεροπλάνο το βάζουμε σε καινούργια μνήμη της τηλεκατεύθυνσης ή διαγράφουμε τις ρυθμίσεις μιας προϋπάρχουσας και κάνουμε τις ρυθμίσεις από την αρχή.
Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα. Αν ναι, διάβασε το manual της τηλεκατεύθυνσής σου οπωσδήποτε!
Επειδή δηλώνεις "νέοπας" (άντε, να γίνουμε πολλοί+(*)), δεν ξέρω τι τηλεκατεύθυνση έχεις και αν την έχεις πάρει καινούργια ή μεταχειρισμένη αλλά σε κάθε περίπτωση σιγουρέψου ότι το αεροπλάνο σου έχει σεταριστεί σε μια "κενή" ή "νέα" μνήμη της τηλεκατεύθυνσης και όχι σε υπάρχουσα καθώς μπορεί ο προηγούμενος κάτοχος ή για το προηγούμενο μοντέλο να είχαν οριστεί διαφορές σε travel adjustments ή αλλιώς σε end point adjustments ή ακόμα και μίξεις σε κάποιο διακόπτη που όχι απλά να μην σε βοηθήσουν αλλά να σου δημιουργήσουν και πρόβλημα αν π.χ. αλλάξει ο διακόπτης θέση.
Σε κάθε περίπτωση όταν σετάρουμε ένα αεροπλάνο το βάζουμε σε καινούργια μνήμη της τηλεκατεύθυνσης ή διαγράφουμε τις ρυθμίσεις μιας προϋπάρχουσας και κάνουμε τις ρυθμίσεις από την αρχή.
Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα. Αν ναι, διάβασε το manual της τηλεκατεύθυνσής σου οπωσδήποτε!
-
- Δημοσιεύσεις: 401
- Εγγραφή: Κυρ Φεβ 14, 2010 11:51 am
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
Apnos έγραψε: ↑Καλησπέρα και από εμένα,
Επειδή δηλώνεις "νέοπας" (άντε, να γίνουμε πολλοί+(*)), δεν ξέρω τι τηλεκατεύθυνση έχεις και αν την έχεις πάρει καινούργια ή μεταχειρισμένη αλλά σε κάθε περίπτωση σιγουρέψου ότι το αεροπλάνο σου έχει σεταριστεί σε μια "κενή" ή "νέα" μνήμη της τηλεκατεύθυνσης και όχι σε υπάρχουσα καθώς μπορεί ο προηγούμενος κάτοχος ή για το προηγούμενο μοντέλο να είχαν οριστεί διαφορές σε travel adjustments ή αλλιώς σε end point adjustments ή ακόμα και μίξεις σε κάποιο διακόπτη που όχι απλά να μην σε βοηθήσουν αλλά να σου δημιουργήσουν και πρόβλημα αν π.χ. αλλάξει ο διακόπτης θέση.
Σε κάθε περίπτωση όταν σετάρουμε ένα αεροπλάνο το βάζουμε σε καινούργια μνήμη της τηλεκατεύθυνσης ή διαγράφουμε τις ρυθμίσεις μιας προϋπάρχουσας και κάνουμε τις ρυθμίσεις από την αρχή.
Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα. Αν ναι, διάβασε το manual της τηλεκατεύθυνσής σου οπωσδήποτε!
Καλησπέρα και από εμένα...Θα συμφωνήσω απόλυτα μιας και είμαι παθών πριν λίγα χρόνια....την πάτησα έτσι και παρολίγο να χάσω ελικόπτερο!!! ~!!
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
Και μια άλλη συμβουλή από έναν γνωστό #** που καταγράφει τα πάντα!
Όταν σετάρω ένα μοντέλο στην Τ/Κ χρησιμοποιώ μια φόρμα που είχε το manual και καταγράφω το σετάρισμα, με μικρές διορθώσεις όταν γίνεται η παρθενική κλπ.
Όταν το μοντέλο σεταριστεί και πετάει καλά περνάω την φόρμα σε Excel και το αποθηκεύω στον υπολογιστή. Γιατί όλα αυτά; Μου έτυχε να σβήσω κατά λάθος μνήμη στην Τ/Κ, και δεν μου έτυχε βέβαια αλλά είναι πιθανόν να πάθει βλάβη η Τ/Κ και να χάσει τις μνήμες.
Επισυνάπτω δείγμα:
Όταν σετάρω ένα μοντέλο στην Τ/Κ χρησιμοποιώ μια φόρμα που είχε το manual και καταγράφω το σετάρισμα, με μικρές διορθώσεις όταν γίνεται η παρθενική κλπ.
Όταν το μοντέλο σεταριστεί και πετάει καλά περνάω την φόρμα σε Excel και το αποθηκεύω στον υπολογιστή. Γιατί όλα αυτά; Μου έτυχε να σβήσω κατά λάθος μνήμη στην Τ/Κ, και δεν μου έτυχε βέβαια αλλά είναι πιθανόν να πάθει βλάβη η Τ/Κ και να χάσει τις μνήμες.
Επισυνάπτω δείγμα:
- Συνημμένα
-
- Funtana Fut7 setup.jpg (89.79 KiB) Προβλήθηκε 71 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3471
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
w1ndsurfer έγραψε: ↑Και μια άλλη συμβουλή από έναν γνωστό #** που καταγράφει τα πάντα!
Όταν σετάρω ένα μοντέλο στην Τ/Κ χρησιμοποιώ μια φόρμα που είχε το manual και καταγράφω το σετάρισμα, με μικρές διορθώσεις όταν γίνεται η παρθενική κλπ.
Όταν το μοντέλο σεταριστεί και πετάει καλά περνάω την φόρμα σε Excel και το αποθηκεύω στον υπολογιστή. Γιατί όλα αυτά; Μου έτυχε να σβήσω κατά λάθος μνήμη στην Τ/Κ, και δεν μου έτυχε βέβαια αλλά είναι πιθανόν να πάθει βλάβη η Τ/Κ και να χάσει τις μνήμες.
Επισυνάπτω δείγμα:
Σωστός ...!<++>
Παρομοίως....είχα πρωτοδεί τέτοιας μορφής πίνακα πρό αμνημονεύτων ετών ,στις τελευταίες σελίδες του manual της JR-propo , οπότε και αναφώνησα "..πώωω..τι σκέφτηκαν ..οι άνθρωποι "
Αργότερα το πέρασα επίσης στο excel.
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
<:-)>> Έχω ήδη βάλει το δεύτερο αεροπλάνο σε νέα μνήμη και έχω σημειώσει τις προσωρινές ρυθμίσεις μέχρι την παρθενική. Ένα απο τα πρώτα πράγματα που μου επισήμαναν όταν αγόρασα καινούργια την Τ/Σ ήταν κι αυτό.
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
Hello και από εμένα...Συγχαρητήρια για το μοντέλο και την τηλεκατεύθυνση, εύχομαι καλές πτήσεις και ασφαλείς προσγειώσεις...Πολύ σωστά όλα όσα ειπώθηκαν πιο πάνω...Να προσθέσω και εγώ μια ερώτηση...
Τα horn των servo και τα horn των επιφανειών του αεροσκάφους έχουν ρυθμιστεί την φιλοσοφία των 90 μοιρών?????
Γιατί αν τελικά φίλε είχες όλα τα travel adjustement στο 100% (ή όλα στην όποια ίδια τιμή εν πάση περιπτώση) και είχες πολύ down και λίγο up...Πιθανότατα έχεις λάθος στην γεωμετρία των servo. Επειδή δεν ξεκαθαρίζεται από το κείμενο...Τελικά ήταν τα travel adjustement το πρόβλημα? Γιατί το ρωτάω αυτό...Γιατί το travel adjustement πρέπει να είναι η "ύστατη" λύση στο πρόβλημα της ρύθμισης...Αν τα Horn και οι ντίζες ΔΕΝ δημιουργούν γωνίες 90 μοιρών τότε θα έχεις προβλήματα που θα τα καταλάβεις στην πτήση μόνο ως "περίεργη" συμπεριφορά που ΔΕΝ θα μπορείς να εξηγήσεις. Το travel adjustement θα μετριάσει το πρόβλημα που δημιουργεί η μη ύπαρξη γωνίας 90 μοιρών, αλλά τελικά ΔΕΝ θα το εξαλείψει ΠΟΤΕ.
Επειδή η εξήγηση για το θέμα των 90 μοιρών είναι μεγάλη και είναι περιττό να την γράψω αν δεν υπάρχει πρόβλημα...Η φιλοσοφία των 90 μοιρών είναι ιδιάιτερα γνωστή στους ελικοπτεράδες (αλλά πρακτικά αδιάφορη για τους αεροπλανάδες)... Και λέει το εξής:
SERVO HORN και ΝΤΙΖΑ στην NEUTRAL θέση κάνουν ΠΑΝΤΑ γωνία 90 μοιρών
Δηλαδή έτσι...
Αν είναι τα Servo σου στην neutral θέση σαν το YES σχηματάκι, όλα καλά. Αν είναι σαν το NO θέλει φτιάξιμο!!! ΟΧΙ ΠΕΙΡΑΓΜΑ ΤΟΥ TRAVEL ADJUSTEMENT!!! Πες αν είναι λάθος, να σου εξηγήσουμε και ΓΙΑΤΙ είναι κακό να τα αφήσεις έτσι και πως να το διορθώσεις (είναι πανεύκολο).
Ελπίζω να βοήθησα...
Kαλή συνέχεια...
Τα horn των servo και τα horn των επιφανειών του αεροσκάφους έχουν ρυθμιστεί την φιλοσοφία των 90 μοιρών?????
Γιατί αν τελικά φίλε είχες όλα τα travel adjustement στο 100% (ή όλα στην όποια ίδια τιμή εν πάση περιπτώση) και είχες πολύ down και λίγο up...Πιθανότατα έχεις λάθος στην γεωμετρία των servo. Επειδή δεν ξεκαθαρίζεται από το κείμενο...Τελικά ήταν τα travel adjustement το πρόβλημα? Γιατί το ρωτάω αυτό...Γιατί το travel adjustement πρέπει να είναι η "ύστατη" λύση στο πρόβλημα της ρύθμισης...Αν τα Horn και οι ντίζες ΔΕΝ δημιουργούν γωνίες 90 μοιρών τότε θα έχεις προβλήματα που θα τα καταλάβεις στην πτήση μόνο ως "περίεργη" συμπεριφορά που ΔΕΝ θα μπορείς να εξηγήσεις. Το travel adjustement θα μετριάσει το πρόβλημα που δημιουργεί η μη ύπαρξη γωνίας 90 μοιρών, αλλά τελικά ΔΕΝ θα το εξαλείψει ΠΟΤΕ.
Επειδή η εξήγηση για το θέμα των 90 μοιρών είναι μεγάλη και είναι περιττό να την γράψω αν δεν υπάρχει πρόβλημα...Η φιλοσοφία των 90 μοιρών είναι ιδιάιτερα γνωστή στους ελικοπτεράδες (αλλά πρακτικά αδιάφορη για τους αεροπλανάδες)... Και λέει το εξής:
SERVO HORN και ΝΤΙΖΑ στην NEUTRAL θέση κάνουν ΠΑΝΤΑ γωνία 90 μοιρών
Δηλαδή έτσι...
Αν είναι τα Servo σου στην neutral θέση σαν το YES σχηματάκι, όλα καλά. Αν είναι σαν το NO θέλει φτιάξιμο!!! ΟΧΙ ΠΕΙΡΑΓΜΑ ΤΟΥ TRAVEL ADJUSTEMENT!!! Πες αν είναι λάθος, να σου εξηγήσουμε και ΓΙΑΤΙ είναι κακό να τα αφήσεις έτσι και πως να το διορθώσεις (είναι πανεύκολο).
Ελπίζω να βοήθησα...
Kαλή συνέχεια...
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
Yπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις όπως πχ όταν θέλουμε να κάνουμε aileron differential και διαθέτουμε λιγότερα κανάλια η έχουμε συνδέσει τα ailerons με Υ
Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να παραβούμε τον σχεδόν κανόνα που αναφέρει ο Θέμις και αλλάζοντας τις γωνίες κάνουμε μηχανικό differential
Περισσότερες λεπτομέρειες σε άλλο θέμα _Β_Ο
Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να παραβούμε τον σχεδόν κανόνα που αναφέρει ο Θέμις και αλλάζοντας τις γωνίες κάνουμε μηχανικό differential
Περισσότερες λεπτομέρειες σε άλλο θέμα _Β_Ο
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3471
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
Αντώνης Κριτζάς έγραψε: ↑Yπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις όπως πχ όταν θέλουμε να κάνουμε aileron differential και διαθέτουμε λιγότερα κανάλια η έχουμε συνδέσει τα ailerons με Υ
Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να παραβούμε τον σχεδόν κανόνα που αναφέρει ο Θέμις και αλλάζοντας τις γωνίες κάνουμε μηχανικό differential
Περισσότερες λεπτομέρειες σε άλλο θέμα _Β_Ο
" Έτσι Μάστορα ......" ;;)
Απάντηση: Βοήθεια για ένα πρόβλημα με το servo του elevator
...And the winner is...Mr Κριτζάς!!! Με την postιά του Mr Κριτζά καλύψαμε κάθε πτυχή του προβλήματος πλέον...Ακόμη και την εξαίρεση του κανόνα που ξέχασα να γράψω. Και δυστυχώς είναι πολύπλοκο να το περιγράψουμε αναλυτικά και επεξηγηματικά...Εάν έχεις αμφιβολίες ζήτα τηλέφωνα να σε καθοδηγήσουμε live.
PS: Οι πιο έμπειροι ίσως να καταλάβανε γιατί ο Ελικοπτεράς θυμήθηκε κατευθείαν τον "κανόνα" (CCPM mix ελικοπτέρου) και ο ανεμοπτεράς θυμήθηκε κατευθείαν την "εξαίρεση" (differential, crow mix, flapperon ανεμοπτέρου)...χεχεχεχεχε
PS: Οι πιο έμπειροι ίσως να καταλάβανε γιατί ο Ελικοπτεράς θυμήθηκε κατευθείαν τον "κανόνα" (CCPM mix ελικοπτέρου) και ο ανεμοπτεράς θυμήθηκε κατευθείαν την "εξαίρεση" (differential, crow mix, flapperon ανεμοπτέρου)...χεχεχεχεχε