Τροφοδοσία δέκτη

Απάντηση
nickboul
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Δευ Μαρ 21, 2011 10:22 am

Τροφοδοσία δέκτη

Δημοσίευση από nickboul »

Καλησπέρα.

Έως σήμερα το μόνο που γνωρίζω και χρησιμοποιώ είναι τροφοδοσία μέσω του ενσωματωμένου bec από το esc.

Τι εναλλακτικές υπάρχουν; Με τι πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα;

Πώς γνωρίζουμε την χωρητικότητα που πρέπει να επιλέξουμε εκ των προτέρων.

Γνωρίζω τις ακόλουθες εναλλακτικές:

1. lipo (κελιά ανάλογα με τις ανοχές του bec - φαντάζομαι πάνω από 2 κελιά δεν έχει νόημα) + bec
2. life 2 στοιχείων απευθείας (τί σημαίνει 2S1P, 2S2P, 3S1P;)
3. ΝιΜΗ 5 στοιχείων απευθείας

Οι Ni-ZN, εκτός από το διαφορετικό στοιχείο που περιλαμβάνουν (ψευδάργυρο) έχουν και υψηλότερο βολτάζ. Πώς πλεονεκτούν σε πραγματική χρήση σε σχέση με τις ΝιΜΗ;
DjBac
Δημοσιεύσεις: 408
Εγγραφή: Δευ Αύγ 02, 2010 9:00 pm

Απάντηση: Τροφοδοσία δέκτη

Δημοσίευση από DjBac »

Νίκο για το νούμερο 2 ισχύει το εξής:

S:series
P:parallel

άρα 2s1p σημαίνει 2 σε σειρά και ένα παράλληλη-> 2σελη μπαταρία
2s2p σημαίνει 2 σε σειρά και 2 παράλληλ-> 2σελη μπαταρία με 4 στοιχεία. δηλαδή τα 2 παράλληλα (2πλασιασμός χωρητικότητας) και αυτά τα 2 σε σειρά!
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: Τροφοδοσία δέκτη

Δημοσίευση από nasa »

...Νίκο, όσον αφορά τις LiFePo4/Life/A123 δες εδώ http://www.petame.gr/forum/viewtopic.php?t=4085
για να πάρεις μια γεύση ...πολλοί τις συνδυάζουν με regulator στα 5.1V, 5.3V, 5.7V ...άλλοι θα πουν πως κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο εφόσον τα servos που χρησιμοποιείς μπορούν να δουλέψουν στα 6.0V ... ειδικά για τις Α123 της Duralite η εταιρεία λέει πως η χρήση regulator είναι απαραίτητη...
...απο την άλλη οι καινούργιες LiFePo4 μπαταρίες της Hobbico διαφημίζονται ότι δεν χρειάζονται regulator (πάντα μιλάμε για 2S1P στα 6.6V)...... ...άλλη εναλλακτική είναι η χρήση των μπαταριών LiIon στα 7.4V για χρήση σε δέκτη εκεί όμως θα χρειαστεί σίγουρα η χρήση regulator...
...για αεροπλάνα 40άρια, 60άρια, 90άρια χωρητικότητα απο 2100mA - 2800mA είναι υπεραρκετή για 5-6 πτήσεις ... το δε καλό με αυτές τις μπαταρίες είναι ότι φορτίζεις στα γρήγορα κ' ξαναπετάς σε ~15min ... δεν έχουν μνήμη κλπ...
η ταν, η, τα πετάν...
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Τροφοδοσία δέκτη

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Η ανεξάρτητη τροφοδοσία του δέκτη (κάτι φυσικό στα θερμικά) είναι κάτι που θα έπρεπε να κάνουμε σε όλα τα μοντέλα και πολύ περισσότερο μάλιστα σε αυτά που πετάνε με spektrum η οποία είναι και επιρρεπείς σε απότομες πτώσεις της τάσης η σε μοντέλα που καταναλώνουν απότομα πολύ ρευμα
Η άποψη μου ........simple is best
Μου αρέσει πολύ η απλότητα γι αυτό νομίζω πως μια ΝiMh 2200 4 η 5 κελιά χωρίς κανένα ηλεκτρονικό είναι μία σίγουρη δοκιμασμένη διαχρονική λύση
Τώρα μάλιστα που μπορείς να κάνεις συστοιχία με enellop είσαι μία χαρά
Ανάλογα τα ρεύματα που εύκολα μετράς με ένα αμπερόμετρο επιλέγεις και την χωρητικότητα Αν θέλεις να είσαι περισσότερο ασφαλής (σε μεγαλύτερο μοντέλο) μπορείς να βάλεις διπλό pack με διόδους
Τίποτε από όλα αυτά δεν θα βοηθήσει αν έχεις ρυθμίσει λάθος τα end points σε φλαπς η ανασυρόμενα και έτσι έχεις μεγάλες καταναλώσεις η αν κάποιο servo ζαβόθηκε και τρώει πολύ ρευμα
γι αυτό......
Ένα μόνιμο βολτόμετρο στο μοντέλο μπορεί να σε βοηθήσει να καταλάβεις ότι κάτι δεν πάει καλά
Συνημμένα
ACC617_S.jpg
ACC617_S.jpg (14.43 KiB) Προβλήθηκε 36 φορές
nickboul
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Δευ Μαρ 21, 2011 10:22 am

Απάντηση: Τροφοδοσία δέκτη

Δημοσίευση από nickboul »

Ευχαριστώ όλους για τις χρήσιμες πληροφορίες. Η χρήση που θα κάνω είναι για μοντέλο πλαγιάς χωρίς μοτέρ.

Βλέπω οι περισσότεροι σε αυτή τη περίπτωση χρησιμοποιούν ΝιΜΗ 5άρες. Για αυτό ρώταγα.
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: Τροφοδοσία δέκτη

Δημοσίευση από nasa »

...για μοντέλα πλαγιάς οι LiFe είναι απαγορευτικές λόγω βάρους ...το ίδιο κ' οι LiPo ... αφού δεν χρησιμοποιείς μοτέρ ένα πακάκι NiMh Eneloop είναι ότι πρέπει...
η ταν, η, τα πετάν...
orck
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 06, 2011 10:31 am

Απάντηση: Τροφοδοσία δέκτη

Δημοσίευση από orck »

Στα μοντελα πλαγιας υπαρχει το ερμα, οχι η μπαταρια για να δωσουμε βαρος στο μοντελο.

Εχω χρησιμοποιησει σε θερμικο μοντελο δυο παραλληλες μπαταριες LifePo4 700mAh σε σειρα με μια διοδο ισχυος 3Α για να ριξει την ταση κατα 0,7V. Η καθε μπαταρια ειχε τον δικο της διακοπτη. Κυριως το εκανα ετσι για λογους ασφαλειας.
Ειχα ταση περιπου 5,9V. Προτεινω σε οποιον δοκιμασει κατι τετοιο να μην πειραξει τα καλωδια της μπαταριας αλλα να μπει η διοδος πανω στα καλωδια του διακοπτη.
Προσοχη η διοδος εχει πολικοτητα.
Τα πλεονεκτηματα ειναι οτι ειναι πολυ φτηνο, πολυ αξιοπιστο επειδη εχει μονο ενα εξαρτημα, πολυ ευκολο. Το μειονεκτημα θελει κολλητηρι και προσοχη στην κολληση του ευκαμπτου πολυκλωνου καλωδιου πανω στο ακαμπτο μονοκλονο συρμα της διοδου.

Εικόνα
0 teo
Δημοσιεύσεις: 87
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2010 4:24 pm

Απάντηση: Τροφοδοσία δέκτη

Δημοσίευση από 0 teo »

orck έγραψε:
... LifePo4 700mAh με μια διοδο ισχυος 3Α για να ριξει την ταση κατα 0,7V


Λίγα στοιχεία παραπάνω για την δίοδο παρακαλώ.
Τι σημαίνει 3Α; Πως αν περάσουν περισσότερα από 3Α καίγεται - κάτι σαν ασφάλεια - και πάει η τροφοδοσία του δέκτη διαπαντός;
Και τι κατανάλωση έχει σε ρεύμα;
Και γιατί μια 3Α και όχι μια μικρότερη ή μεγαλύτερη;
Και ποια είναι η πιο ενεργοβόρα (μας τρώει mAh από την μπαταρία του δέκτη) ή 4Α ή η 2Α ας πούμε;
Και η κατανάλωσή της έχει να κάνει με το τι ζητάνε τα servo την δεδομένη στιγμή ή παίζουν δεν παίζουν τα servo την ενέργειά της θα την τραβήξει από την μπαταρία;
Και πως την ζητάμε;
Πόσο κοστίζει;
orck
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 06, 2011 10:31 am

Απάντηση: Τροφοδοσία δέκτη

Δημοσίευση από orck »

0 teo έγραψε: Λίγα στοιχεία παραπάνω για την δίοδο παρακαλώ.
Τι σημαίνει 3Α; Πως αν περάσουν περισσότερα από 3Α καίγεται - κάτι σαν ασφάλεια - και πάει η τροφοδοσία του δέκτη διαπαντός;
Και τι κατανάλωση έχει σε ρεύμα;
Και γιατί μια 3Α και όχι μια μικρότερη ή μεγαλύτερη;
Και ποια είναι η πιο ενεργοβόρα (μας τρώει mAh από την μπαταρία του δέκτη) ή 4Α ή η 2Α ας πούμε;
Και η κατανάλωσή της έχει να κάνει με το τι ζητάνε τα servo την δεδομένη στιγμή ή παίζουν δεν παίζουν τα servo την ενέργειά της θα την τραβήξει από την μπαταρία;
Και πως την ζητάμε;
Πόσο κοστίζει;



Διοδος 1Ν5400 (Αντοχη 50V μεγιστο 3Α ρευμα) μας κανουν και δυνατοτερες απο αυτην, οτιδηποτε νουμερο και να εχει στο τελος.
3Α σημαινει οτι θα κανει την δουλεια της σωστα μεχρι τα 3Α, μετα τα 3Α τα πραγματα μπλεκουν, δεν ειναι σιγουρο οτι θα καει αμεσα αλλα δεν προτεινεται.
Στο δικο μου θερμικο επειδη ηταν το πρωτο μου φοβομουν τους διακοπτες και γενικοτερα μηπως μεινω απο ρευμα στον δεκτη, εβαλα τα παντα διπλα, δυο διακοπτες, δυο διοδους, δυο μπαταριες.

Η καταναλωση της ειναι η πτωση τασης (0,7V) επι το ρευμα που της διαρεει. Επειδη δεν θα γινουμε ηλεκτρονικοι εδω μεσα φαντασου οτι "καει, κανει θερμοτητα την επιπλεον ταση που δεν θελουμε" αυτη ειναι η καταναλωση της.
Συγκρινοντας μια θεωτητικα 3Α με μια 5Α θα κανουν την ιδια ακριβως δουλεια μονο που οταν τα σερβο θα ζητησουν περισσοτερο ρευμα η μικρη καποια στιγμη θα καει. Οσο μεγαλυτερη βαλεις τοσο μεγαλυτερα φορτια περιμενεις να εχεις. Στο Calmato θα ηταν υπερβολη να βαλω οτιδηποτε μεγαλυτερο, με 4 βασικα σερβο των 3 κιλων η καταναλωση δεν ξεπερναει τα 3Α στατικα στον παγκο και με την πτηση που του κανω ουτε στον αερα εχει μεγαλυτερη. Εαν ηθελα να σηκωσω μεγαλο αεροπλανο με δυνατα ψηφιακα σερβο θα εβαζα μεγαλυτερης ισχυος διοδο, ο Νικος extenge το εχει κανει.
Μπαινουμε μεσα στο καταστημα (προτεινω Φανος ηλεκτρονικα) και λεμε με ηρεμη φωνη στον υπαλληλο "Θα ηθελα παρακαλω μια διοδο 1Ν5400, εαν δεν εχετε μου κανει και η 1Ν5401,1Ν5402..."
Κοστιζει το πολυ 10λεπτα του ευρω.

Εαν ανοιγες skype θα στα εξηγουσα καλητερα, αλλα δεν σε βλεπω...
coolfever
Δημοσιεύσεις: 369
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 12, 2013 12:19 pm

Απάντηση: Τροφοδοσία δέκτη

Δημοσίευση από coolfever »

Αντώνης Κριτζάς έγραψε: Η ανεξάρτητη τροφοδοσία του δέκτη (κάτι φυσικό στα θερμικά) είναι κάτι που θα έπρεπε να κάνουμε σε όλα τα μοντέλα και πολύ περισσότερο μάλιστα σε αυτά που πετάνε με spektrum η οποία είναι και επιρρεπείς σε απότομες πτώσεις της τάσης η σε μοντέλα που καταναλώνουν απότομα πολύ ρευμα
Η άποψη μου ........simple is best
Μου αρέσει πολύ η απλότητα γι αυτό νομίζω πως μια ΝiMh 2200 4 η 5 κελιά χωρίς κανένα ηλεκτρονικό είναι μία σίγουρη δοκιμασμένη διαχρονική λύση
Τώρα μάλιστα που μπορείς να κάνεις συστοιχία με enellop είσαι μία χαρά
Ανάλογα τα ρεύματα που εύκολα μετράς με ένα αμπερόμετρο επιλέγεις και την χωρητικότητα Αν θέλεις να είσαι περισσότερο ασφαλής (σε μεγαλύτερο μοντέλο) μπορείς να βάλεις διπλό pack με διόδους
Τίποτε από όλα αυτά δεν θα βοηθήσει αν έχεις ρυθμίσει λάθος τα end points σε φλαπς η ανασυρόμενα και έτσι έχεις μεγάλες καταναλώσεις η αν κάποιο servo ζαβόθηκε και τρώει πολύ ρευμα
γι αυτό......
Ένα μόνιμο βολτόμετρο στο μοντέλο μπορεί να σε βοηθήσει να καταλάβεις ότι κάτι δεν πάει καλά


Καλησπέρα,σε συνέχεια της απάντησης του Κου Κριτζά θα ήθελα να ρωτήσω κάτι. Έχω απορία σχετικά με την τροφοδοσία του δέκτη με μια lipo μπαταρία.
Ας πούμε ότι το setup είναι το εξής:warbird - 5 standar servos Futaba S3003- δέκτης Futaba 6V.Εάν υποθετικά θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε μια lipo 2cell 2200mhl 7.4V τι τύπο ubec θα βάζαμε για να ρίξουμε την τάση? Συγκεκριμένα αμπέρ ? και εάν έχετε την καλοσύνη να βάλετε και ένα link από το bec για να καταλάβω στο περίπου (διότι βλέπω πολλά σε διάφορα καταστήματα στο internet αλλά δεν βγάζω άκρη)
Ευχαριστώ προκαταβολικά!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τηλεκατεύθυνση - Πομπός - Δέκτης - Servo - accessories & Flight Simulators”