Ροδόλφος Μπάκας έγραψε: ↑Σήμερα πήγε καλύτερα.Την ξεκίνησα από 2 στρφές στη μεγάλη βελόνα και την έφτασα 3,5έως 4.Κάποιες φορές σαν να έβηχε και εκείνη την ώρα παρατήρησα πως έσκαγε πολύ καπνό από την εξάτμηση.Μήπως να βγάλω το μικρό διάφραγμα από το muffler?Η μηχανή είναι στη φάση του στρωσίματος....
Πρός το παρόν αφού είμαστε στο στρώσιμο δεν απασχολεί το διάφραγμα. (και εκτός απροόπτου ούτε θα μας απασχολήσει).
Ξεκίνησες απο δύο στροφές .Δηλαδή πόσο ήταν όταν έβγαζες την μπαταρία και έσβηνε.???
Μήπως έιχε έρθει απο το εργοστάσιο με σχεδόν
τέρμα κλειστή - (πολύ φτωχό μίγμα σε καύσιμο) και το καύσιμο δεν έφτανε για να κρατήσει σπινθήρα , ή μήπως ήταν
πολλές στροφές ανοιχτή - (πολύ πλούσιο μίγμα σε καύσιμο) και το καύσιμο σχεδόν άναβε με το ζόρι ?
Τέλος πάντων τώρα δεν έχει σημασία .Ας ξεκινήσουμε απο την παρούσα κατάσταση.
- Ξεκίνησες απο 2 στροφές , ΟΚ . Συνήθως ξεκινάμε με δυο - δυό μιση ,όλα καλά.
Εχουμε το βαρελάκι του γκαζιού τέρμα ανοιχτό
(full throttle) .
Αρχίζουμε να ανοίγουμε σιγά σιγά την μεγάλη ώστε να δουλεύει όσο πιο μπουκωμένη γίνεται.
Το που ακριβώς συμβαίνει αυτό απο μηχανή σε μηχανή διαφέρει .
Οταν η μηχανή μπουκώνει πράγματι βήχει , και βγάζει και καπνό και φτύνει καύσιμο άκαυστο (δεν προλαβαίνει να καεί αφού υπερτροφοδοτούμε τον κινητήρα με αυτό) καθώς και λάδι που επίσης δεν προλαβαίνει να πιάσει θερμοκρασία και βγαίνει φρέσκο και άκαυστο.
- (Οσο πιο πολύ το λάδι στο κάυσιμο τόσο πιο πολύ θα πρέπει να ΧΑΙΡΕΣΑΙ που θα βλέπεις το μοντελάκι να ποτίζει λάδι - Προσωπικά δουλεύω λάδι τουλάχιστον 18 % και δε με νοιάζει καθόλου αν το νίτρο είναι χαμηλό αφού θεωρώ σημαντικότατο το λάδι και την λίπανση και στις δίχρονες και ακόμη περισσότερο στις τετράχρονες .Βέβαια δυστυχώς όταν αποφασίζω να βάλω καύσιμο με 20% λάδι εκεί υποχρεωτικά θα βρώ στην πιάτσα καύσιμο και με υψηλό ποσοστό σε νίτρο .)
- Άρα απο την περιγραφή καλά είμαστε στις 3,5 με 4 στροφές.
Ο σκοπός είναι με την αυξημένη ροή του καυσίμου και του λαδιού
να ψύχεται η μηχανή στην αρχή και να δουλεύει σε χαμηλές θερμοκρασίες .Αν έχεις ένα μικρό θερμομετράκι μπορείς να παρακολουθείς θερμοκρασίες με μέσο όρο στο φούλ μπούκωμα τους 60 C. Η αλλιώς μπορείς να ακουμπάς τον κινητήρα για ένα δύο δευτερόλεπτα χωρίς να βγάζεις κραυγή.
Αν σε βοηθήσει καλύτερα , προσωπικά ανοίγω την βελόνα σιγά σιγά τόσο ώστε ο κινητήρας να βήχει και να είναι στο όριο να σβήσει .Απο το σημείο εκείνο κλείνω την βελόνα 6-7 κλίκ για να βεβαιωθώ ότι θα παραμείνει σε λειτουργία .
Εχω μπουκώσει κινητήρες στο στρώσιμο και
στις 3,5 με 4 που γράφεις αλλά και παραπάνω και στις
5 στροφές και στις 6 στροφές.
Αν διαβάσεις στα manual θα δείς να περιγράφεται η κατάσταση , " σαν να δουλεύει ο κινητήρας σαν τετράχρονος." (από τον ήχο του ...γκούχ γκούχ)
- Καίω το πρώτο τεπόζιτο έτσι . Μπορείς να κάψεις κι άλλο ή κι άλλα αν θές .
- Η μπορείς να συνεχίσεις με το δεύτερο ντεπόζιτο κλείνοντας λίγο την βελόνα θα αρχίσει ο ήχος σιγά σιγά να ξεφεύγει απο τον ήχο της τετράχρονης (και τα βηξίματα σταδιακά ) και να φέρνει πρός την δίχρονη. Μπορείς ανά ένα λεπτό να επαναφέρεις την βελόνα στο προηγούμενο σημείο για να δουλεύει μπουκωμένα και κρύα και μετά πάλι να την κλείνεις .
- Με κάθε ντεπόζιτο προχωράς και λιγάκι ακόμα στο κλείσιμο-σφύριγμα μέχρι το κινητηράκι να ακούγεται κλασικό δίχρονο.
- Προσωπικά και μόνο θα πρότεινα όλα αυτά να κρατήσουν πέντε με έξι ντεπόζιτα και αν είσαι απο τους υπομονετικούς και έχεις όρεξη να κάψεις πολλά ντεπόζιτα κάτω με την μηχανή μπουκωμένη και δροσερή τότε να είσαι σίγουρος ότι το μηχανάκι σου θα σε ανταμοίψει .
- Θ α πρέπει πρίν την πτήση να βρίσκεσαι κοντά στις δυο στροφές *** ανοιχτός μπορεί να είναι δυο και κάτι , η δυο παρά κάτι , (με την δοκιμή θα δείς πόσο - η μηχανή να δουλεύει στρωτά , συνεχόμενα και χωρίς βηξίματα και ομοίως η απόκριση στο γκάζι να είναι στρωτή απο το min στο max χωρίς να διστάζει ή να σβήνει - δεν ξεχνάμε δοκιμή με το μοντέλο στις 45 μοίρες και στις 90 μοίρες για δοκιμή απόκρισης γκαζιού ) πάντως όχι πολύ λιγότερο απο την μιάμιση στροφή οπού αρχίζουμε εκεί να σφυρίζουμε -να φτωχαίνουμε το μίγμα για να έχουμε γκάζια-πολλές στροφές - πράγμα που θα κάνουμε αφού ο κινητήρας στρώσει με μπόλικες πτήσεις ομαλές και στρωτές χωρίς πολλά και απότομα ανεβοκατεβάσματα τα οποία ή θα φέρνουν πολύ καύσιμο στον κινητήρα (με απότομες επιβραδύνσεις ) ή θα στεγνώνουν τον κινητήρα . (επιταχύνσεις , απότομα ανεβάσματα κλπ).
***
Βοηθάει πολύ ένα στροφόμετρο.
Διαβάζω στο διαδίκτυο για την asp 108 , rpm 2000-17000 , και έλικες 14x8 έως 15x6 .
Ξεκινάμε με την 15 x 6 και προτείνω για την πρώτη πτήση η μεγάλη βελόνα να βρίσκεται εκεί που θα σου δίνει στροφές στο έδαφος όχι πάνω απο 9.500-10.000 .
Από όσα γράφεις λοιπόν μέχρις στιγμής , όλα καλά , γράψε μας για την συνέχεια για να δούμε αν οι ρυθμίσεις πάνε καλά.
Προσωπικά μου έχει τύχει
Αsp ,δυο φορές - (όπως την πήρα) με την χαμηλή βελόνα 10 στροφές ξεβίδωτη . Εφαγα μισό Σαββάτο μέχρι να πάει το μυαλό μου εκεί (και αφού πρώτα τις είχα λύσει και ξαναδέσει >:(>:() για να αρχίσω να κλείνω για να βρώ το default σημείο (ή αλλιώς την εργοστασιακή ρύθμιση ) και να πάρει μπρός ο κινητήρας .