Loop! Πως να το κάνω;

Απάντηση
Γιάννης Ζαφείρης
Δημοσιεύσεις: 1518
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm

Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από Γιάννης Ζαφείρης »

Η άσκηση loop

...θεωρητικά είναι από τις ευκολότερες και δυσκολότερες ασκήσεις μαζί!
Πως μπορεί να συμβαίνει αυτό; Μπορούμε να την παραλληλίσουμε �με το φράγμα του ήχου.
Αν το ξεπεράσεις, πας για άλλα. Πας για δυσκολότερες ασκήσεις και ακροβατικά (άλλα «φράγματα» εκείνα)

Ε ίναι πολύ δύσκολη άσκηση λοιπόν, γιατί συνήθως �αν όχι πάντα- είναι η πρώτη άσκηση που θέλει να επιχειρήσει ένας πιλότος ελικοπτέρου μετά τα ήπια hover του. Είναι δηλαδή η άσκηση που θα τον «ξεκλειδώσει» και θα τον προχωρήσει παρακάτω ...για αυτό από την άλλη, είναι πολύ εύκολη άσκηση, όταν μετά από καιρό αισθανθούμε τις πραγματικές δυσκολίες σε ασκήσεις που λίγοι δοκιμάζουν!

Εικόνα

Πως ξεκινά κανείς άσκηση loop;

Δύσκολο να απαντηθεί το ερώτημα. Τελικά, πιστεύω ότι ίσως θα ήταν πιο εύκολο να το επιχειρήσει κάποιος, αφού πρώτα γεμίσει τα στήθη με μια μεγάλη ανάσα. Ασφαλώς, ένας εμπειρότερος καλό θα είναι να βρίσκεται δίπλα.
Όχι, δεν πιστεύω ότι ο διπλανός προλαβαίνει να πάρει στα χέρια του τον πομπό, μπορεί όμως να μας «ξεκλειδώσει» όπως προαναφέρθηκε. Το «κλείδωμα» είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο, σε τέτοιες περιπτώσεις.


Εντάξει όλα αυτά! Λούπα θα κάνουμε;;;

Θα κάνουμε! Απλώς πρέπει να το συζητήσουμε πρώτα! Οι απόψεις επί του θέματος είναι πολλές. Αυτό δεν είναι κακό. Σίγουρα είναι όμως κακό, όταν αυτές διίστανται! Και δυστυχώς, συμβαίνει ΚΑΙ αυτό. Τι γίνεται λοιπόν στην περίπτωση αυτή;
Ποιόν ακούμε; Τι πιστεύουμε; Εν τέλει �τι αποφασίζουμε να κάνουμε;
Συνημμένα
loop.jpg
loop.jpg (102.35 KiB) Προβλήθηκε 725 φορές
Γιάννης Ζαφείρης
Δημοσιεύσεις: 1518
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm

Απ: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από Γιάννης Ζαφείρης »

Από όσα έχω κατά καιρούς εισπράξει από γραφόμενα και απόψεις άλλων μοντελιστών, αλλά και από προσωπική μου εμπειρία, καλό θα είναι να ξεκινήσει κανείς με τις pro-loop ασκήσεις που δεν είναι άλλα από τα λεγόμενα Stall-turns.
Ευθυγραμμίσουμε το μοντέλο μας και ενώ αυτό βρίσκεται ψηλά, το περπατάμε καμπόσο κοιτώντας το από πίσω και κατεβάζουμε το δεξί stick προς τα κάτω (το elevator δηλαδή. Με το μαλακό ε!).

Όταν το ελικόπτερο φτάσει περίπου τις 90μοίρες με τη Γη, στρέφουμε το αριστερό stick (rudder) προς αριστερά ή δεξιά (ανάλογα τι μας βολεύει για αρχή), προκειμένου το μοντέλο μας να στρέψει στον άξονά του και να βρεθεί με τη μούρη προς τα κάτω.
Στην αρχή θα σας προβληματίσει λίγο, αλλά γρήγορα θα το συνηθίσετε. Το Stall-Turn είναι το μισό περίπου της λούπας και σας προετοιμάζει ψυχολογικά


Εντάξει, κάναμε και Stall-Turn. Τώρα;

Τώρα, τα δύσκολα. Μερικοί λένε, ότι στην άσκηση loop χρειάζεται Idle Up με μπόλικες αρνητικές (για παν ενδεχόμενο) και αρκετές στροφές στο στροφείο. (περί τις 1700-2000).

ʼλλοι πάλι ισχυρίζονται, ότι χωρίς πολλές αρνητικές και με λίγες στροφές περισσότερες από αυτές του hover (ας πούμε 1500-1600) μπορεί το ελικόπτερο να πραγματοποιήσει την άσκηση.
Προσωπικά θα διαφωνήσω με τη δεύτερη άποψη, αν και με τις πολλές στροφές και φουλ αρνητικές (-9 ας πούμε), μπορεί να έχουμε άλλα ευτράπελα (π.χ. να το τινάξουμε προς τα πάνω ανάποδα, όπως έκανα εγώ την πρώτη φορά).


Το πρώτο και βασικό, είναι ο αέρας! Πάντα κόντρα, έτσι!

Δοκιμάζουμε σε μεγάλο ύψος, ξεκινώντας από το πλαϊ πίσω μας με πολύ «τρέξιμο» (throttle) και σε ευθεία (και στους τρεις άξονες).
Όταν περάσει το ελικόπτερο από μπροστά μας, τραβάμε το cyclic αργά, ώστε να προδιαγραφεί η είσοδος στον κύκλο. Αυτό στην αρχή είναι δύσκολο να το υπολογίσουμε (εξού και το μεγάλο ύψος), γιατί δε γνωρίζουμε ακόμη τη συμπεριφορά του ελικοπτέρου μας.
Το ελικόπτερο ξεκινά την κυκλική του άνοδο, φτάνει κάθετο στη Γη (μέχρι εδώ το έχουμε κάνει στην άσκηση Stall-Turn) και συνεχίζει τον κύκλο. Όταν βρεθεί σε θέση Ώρας 11, έχουμε τραβήξει ή τραβάμε στο τέρμα το cyclic και δεν το πειράζουμε έως να βρεθεί σε θέση ώρας 4-5. Τότε παίρνουμε την υπόλοιπη μισή ανάσα που μας κόπηκε πριν.

Προσωπικά δεν ξεκίνησα με Stall-Turn. Ξεκίνησα αμέσως με flip.
Το πρωτοδοκίμασα στο προηγούμενό μου ελικόπτερο, έναν Raptor Titan. Βρέθηκα λοιπόν σε ύψος, σε θέση hover, με Idle Up (+9 με -9 μοίρες,1800 στροφές) και τράβηξα τέρμα το cyclic προς τα κάτω.
Όταν γύρισε ανάποδα με τρόμαξε λίγο μεν, όμως κρατώντας συνεχώς το δεξί stick κάτω, επανήλθε ωραιότατα. Συνέχισα με δεκάδες φλιπάκια και σιγά σιγά τα έβγαλα από τη «στατική» τους κατάσταση, δίνοντας τους λίγη φόρα. Έτσι ξεκίνησαν οι λούπες.
Δεν ξέρω αν αυτό σας βοηθήσει περισσότερο.

Καλή τύχη ::)

Ψιτ; Όσοι θελήσετε, συμπληρώστε ή διορθώστε ελεύθερα :00// :00//




Το Raptor μου, παλιότερη φωτογραφία παρμένη από video
Συνημμένα
RapRev.jpg
RapRev.jpg (48.84 KiB) Προβλήθηκε 725 φορές
mastelios
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: Δευ Απρ 14, 2008 3:59 pm

Απ: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από mastelios »

Ωραίος οδηγός μπράβο,δεν μου λες,κάτι για τις αναπνοές έχεις? :>)
sfyris
Δημοσιεύσεις: 216
Εγγραφή: Τρί Απρ 01, 2008 7:07 pm

Απ: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από sfyris »

Συνέχισε μια χαρά τα λες Γιάννη. Δε συμπληρώνω γιατί μερικές φορές είναι καλύτερα να τα λέει κάποιος που είναι στην αρχή παρά κάποιος παλιότερος και αυτό επειδή με τον καιρό σου γίνεται συνήθεια πλέον και ξεχνάς πώς γίνεται, τη διαδικασία. Αν δω κάτι που χρειάζεται επέμβαση θα το κάνω (2f)

Υ.Γ. Ποτέ δεν τολμάμε ακροβατικά με ξύλινα blades ετσι; $no$
kotsak
Δημοσιεύσεις: 100
Εγγραφή: Τρί Απρ 01, 2008 11:00 pm

Απ: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από kotsak »

Γιαννη φανταστικη ιδεα σου συνεχισε και με αλλες ασκησεις απο τις ποιο απλες μεχρι τις δυσκολοτερες αυτο το μυνημα διεγραψε το για να υπαρχει συνεχεια κοσμα βαλε ενα χερακι και εσυ αξιζει
sfyris
Δημοσιεύσεις: 216
Εγγραφή: Τρί Απρ 01, 2008 7:07 pm

Απ: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από sfyris »

Καλό είναι όταν θα πάτε να το προσπαθήσετε για πρώτη φορά, να μην υπάρχει άλλος στο χώρο που θα πάτε για να μην σας αποσπάσουν την προσοχή. Να έχετε μόνο κάποιον που εμπιστεύεστε και αγαπάτε ώστε να παίρνετε κουράγιο και να ελέγχει ταυτόχρονα γύρω σας για παν ενδεχόμενο. Προμηθευτείτε επίσης και ένα ποτηράκι καφέ.

Επίσης, εντάξει πήρατε τη μεγάλη απόφαση, ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ. ΑΛΛΑ.....να έχετε πάντα υπόψην κάποια κίνηση διαφυγής που να σας είναι αρκετά γνωστή, ώστε στην παραμικρή δυσκολία να σώσετε το ελικόπτερο. Γιαυτό πριν προσπαθήσετε μάθετε καλά αυτά που ξέρετε να κάνετε ήδη με το μοντέλο μέχρι τώρα. Και δεν εννοώ "ε καλά μωρέ κάνω καλή πορεία αντε πάμε παρακάτω" ΟΧΙ, κάντε ΥΠΟΜΟΝΗ. Μάθετε ότι γνωρίζετε τόσο καλά σα να πάτε σε αγώνα και μετά προχωρήστε. Αν στην πορεία του το μοντέλο αλλάζει στάση ή κατεύθυνση, αυτό δεν είναι καλό σημάδι για να πάτε παρακάτω $no$ Επιμείνετε λιγάκι ακόμα, θα σας βγει σε καλό.

Εντάξει τα κάνατε όλα αυτά, είστε έτοιμοι και ξεκινάτε το loop. ΜΗΝ το σταματήσετε στη μέση, ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΤΕ την κίνηση και ας μη βγει τέλειος κύκλος, αρκεί να γυρίσει το μοντέλο στην όρθια θέση του. Όπως είπε και ο Γιάννης συνήθως φλιπ βγαίνει στην αρχή. Δεν πειράζει, αρκεί που βγήκε. ::)

Το κάνατε :>>> πωπω πράγματι είναι καταπληκτικό που δαμάσατε το θηρίο. Προσγειωθείτε, μην προσπαθήσετε ξανά αμέσως. Σβήστε, χορομπηδήξτε από τη χαρά σας, καπνήστε ένα τσιγαράκι, πιείτε μια τζούρα καφεδάκι, ίσως και να έχετε ιδρώσει δεν είναι περίεργο, ο εγκέφαλος τα δίνει όλα σε τέτοιες περιόδους έντασης. Δώστε περιθώριο στον εαυτό σας να συνειδητοποιήσει τι έκανε.

Βάλτε μπροστά, κάντε λίγη πορεία, χαλαρά, προσγειωθείτε και πάτε σπίτι. Δεν ξέρετε τι καλό κάνει στην ψυχολογία μας να γυρίσει το μοντέλο πίσω μετά από μια πετυχημένη πτήση. Την επόμενη φορά να είστε σίγουροι πως θα σας βγαίνει λίγο λίγο από μόνο του. Να θυμάστε ΠΟΤΕ μην πιέζετε τον εαυτό σας, δεν είναι φτιαγμένος για τέτοιες καταστάσεις και χρειάζεται το χρόνο του να προσαρμοστεί (τα πουλιά και τα έντομα είναι γεννημένα να πετάνε, ο άνθρωπος το μαθαίνει).

Όσο για το αν γίνεται loop χωρίς idle up, ναι γίνεται αλλά αφήστε το για πολύ αργότερα :./>,<, μην παίζετε με την τύχη του μοντέλου σας. Προς το παρόν βάλτε idle up, όπως το περιγράφει παραπάνω ο Γιάννης.
nitro 35%
Δημοσιεύσεις: 191
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 12:38 pm

Απάντηση: Απ: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από nitro 35% »

Γιάννης Ζαφείρης έγραψε: Από όσα έχω κατά καιρούς εισπράξει από γραφόμενα και απόψεις άλλων μοντελιστών, αλλά και από προσωπική μου εμπειρία, καλό θα είναι να ξεκινήσει κανείς με τις pro-loop ασκήσεις που δεν είναι άλλα από τα λεγόμενα Stall-turns.
Ευθυγραμμίσουμε το μοντέλο μας και ενώ αυτό βρίσκεται ψηλά, το περπατάμε καμπόσο κοιτώντας το από πίσω και κατεβάζουμε το δεξί stick προς τα κάτω (το elevator δηλαδή. Με το μαλακό ε!).

Όταν το ελικόπτερο φτάσει περίπου τις 90μοίρες με τη Γη, στρέφουμε το αριστερό stick (rudder) προς αριστερά ή δεξιά (ανάλογα τι μας βολεύει για αρχή), προκειμένου το μοντέλο μας να στρέψει στον άξονά του και να βρεθεί με τη μούρη προς τα κάτω.
Στην αρχή θα σας προβληματίσει λίγο, αλλά γρήγορα θα το συνηθίσετε. Το Stall-Turn είναι το μισό περίπου της λούπας και σας προετοιμάζει ψυχολογικά


Εντάξει, κάναμε και Stall-Turn. Τώρα;

Τώρα, τα δύσκολα. Μερικοί λένε, ότι στην άσκηση loop χρειάζεται Idle Up με μπόλικες αρνητικές (για παν ενδεχόμενο) και αρκετές στροφές στο στροφείο. (περί τις 1700-2000).

&#700;λλοι πάλι ισχυρίζονται, ότι χωρίς πολλές αρνητικές και με λίγες στροφές περισσότερες από αυτές του hover (ας πούμε 1500-1600) μπορεί το ελικόπτερο να πραγματοποιήσει την άσκηση.
Προσωπικά θα διαφωνήσω με τη δεύτερη άποψη, αν και με τις πολλές στροφές και φουλ αρνητικές (-9 ας πούμε), μπορεί να έχουμε άλλα ευτράπελα (π.χ. να το τινάξουμε προς τα πάνω ανάποδα, όπως έκανα εγώ την πρώτη φορά).


Το πρώτο και βασικό, είναι ο αέρας! Πάντα κόντρα, έτσι!

Δοκιμάζουμε σε μεγάλο ύψος, ξεκινώντας από το πλαϊ πίσω μας με πολύ «τρέξιμο» (throttle) και σε ευθεία (και στους τρεις άξονες).
Όταν περάσει το ελικόπτερο από μπροστά μας, τραβάμε το cyclic αργά, ώστε να προδιαγραφεί η είσοδος στον κύκλο. Αυτό στην αρχή είναι δύσκολο να το υπολογίσουμε (εξού και το μεγάλο ύψος), γιατί δε γνωρίζουμε ακόμη τη συμπεριφορά του ελικοπτέρου μας.
Το ελικόπτερο ξεκινά την κυκλική του άνοδο, φτάνει κάθετο στη Γη (μέχρι εδώ το έχουμε κάνει στην άσκηση Stall-Turn) και συνεχίζει τον κύκλο. Όταν βρεθεί σε θέση Ώρας 11, έχουμε τραβήξει ή τραβάμε στο τέρμα το cyclic και δεν το πειράζουμε έως να βρεθεί σε θέση ώρας 4-5. Τότε παίρνουμε την υπόλοιπη μισή ανάσα που μας κόπηκε πριν.

Προσωπικά δεν ξεκίνησα με Stall-Turn. Ξεκίνησα αμέσως με flip.
Το πρωτοδοκίμασα στο προηγούμενό μου ελικόπτερο, έναν Raptor Titan. Βρέθηκα λοιπόν σε ύψος, σε θέση hover, με Idle Up (+9 με -9 μοίρες,1800 στροφές) και τράβηξα τέρμα το cyclic προς τα κάτω.
Όταν γύρισε ανάποδα με τρόμαξε λίγο μεν, όμως κρατώντας συνεχώς το δεξί stick κάτω, επανήλθε ωραιότατα. Συνέχισα με δεκάδες φλιπάκια και σιγά σιγά τα έβγαλα από τη «στατική» τους κατάσταση, δίνοντας τους λίγη φόρα. Έτσι ξεκίνησαν οι λούπες.
Δεν ξέρω αν αυτό σας βοηθήσει περισσότερο.

Καλή τύχη ::)

Ψιτ; Όσοι θελήσετε, συμπληρώστε ή διορθώστε ελεύθερα :00// :00//




Το Raptor μου, παλιότερη φωτογραφία παρμένη από video





Να συμπληρωσω σχετικα με το stall turn ...οταν φτασουμε στο σημειο να ειμαστε καθετοι με το εδαφος εκει φερνουμε το αριστερο stick στις μηδεν μοιρες (στη μεση δηλαδη), τοτε μπορουμε να δωσουμε rudder προς την κατευθυνση που μας βολευει για αρχη.
Το ποτε θα τραβηξετε το rudder, θα το βρειτε με την εξασκηση. Το τραβαμε την ωρα που εχει κοψει ταχυτητα το σκαφος κοντα στο οριο του stall.@P@
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1719
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από CARAPIS »

;;)..., για να πω κι εγω τηηηη δικη μου γνωμη, εμενα μου φανηκε ευκολοτερο να το κανω, αεροπορικο. Δηλαδη ελαφρια καθοδικη εμπροσθοπορεια, αρκετα ψηλα, αποφασιστικο up elvtr,κοψιμο γκαζιου-βηματος λιγο κατω απο την μεση στην κορυφη του loop, προοδευτικη μειωση του up elvtr και εξοδο με ανοιγμα του γκαζιου- βηματος για επαναφορα..., ΟΕΟΟΟΟΟοοοοοο @P@
Γιάννης Ζαφείρης
Δημοσιεύσεις: 1518
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm

Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από Γιάννης Ζαφείρης »

Εσύ ο τελευταίος ...κλέβεις!
Το αεροπλάνο αν πέσει, θα κοστίσει ...όσο τα blades μονάχα. :p

Nitro, σωστά τα γραφόμενά σου.
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1719
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από CARAPIS »

....μαααα αυτο ειναι το θεμα! Nα κανεις τη φιγουρα για να μην πεσει, να παρεις το 'κολαει' για την πρωτη φορα και στη συνεχεια την τελειοποιείς !@/-=}{{.
Τελευταιος, ναι, ιπταμενος ομως, χι, χι, χι,... @P@ΟΕΟΟΟΟοοοοοοο !
gxaid
Δημοσιεύσεις: 501
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 27, 2008 4:26 pm

Απάντηση: Απ: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από gxaid »

sfyris έγραψε: Συνέχισε μια χαρά τα λες Γιάννη. Δε συμπληρώνω γιατί μερικές φορές είναι καλύτερα να τα λέει κάποιος που είναι στην αρχή παρά κάποιος παλιότερος και αυτό επειδή με τον καιρό σου γίνεται συνήθεια πλέον και ξεχνάς πώς γίνεται, τη διαδικασία. Αν δω κάτι που χρειάζεται επέμβαση θα το κάνω (2f)

Υ.Γ. Ποτέ δεν τολμάμε ακροβατικά με ξύλινα blades ετσι; $no$


Να ρωτήσω, ο αδαής, γιατί οχι με ξύλινα blades???:-?
mrkaza
Δημοσιεύσεις: 594
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 29, 2008 11:07 am

Απάντηση: Απ: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από mrkaza »

gxaid έγραψε: Να ρωτήσω, ο αδαής, γιατί οχι με ξύλινα blades???:-?


Γιατί τα ακροβατικά ΘΕΛΟΥΝ πολλές στροφές στο στροφείο και τα ξύλινα δεν αντέχουν τις πολλές στροφές .

Επίσης στα ακροβατικά οι δυνάμεις που δέχονται τα Blades αυξάνονται εκθετικά.

Πιο απλά, γιατί δε ρισκάρεις ούτε στο ελάχιστο να σπάσει blade και να αρχίσει να έρχεται προς το κεφάλι σου.
alexandros
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 05, 2009 10:33 pm

Απάντηση: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από alexandros »

to lete para poli kala!!! k. giannh poli kales oi simvoules sas gia to loop!!!
woolf
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Δευ Φεβ 03, 2014 2:25 pm

Απάντηση: Loop! Πως να το κάνω;

Δημοσίευση από woolf »

Αν πάρεις φόρα το κάνεις σαν να είναι αεροπλάνο ... Αν έχεις αρκετά μεγάλες κινήσεις δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα ... Και πάντα υπάρχει και ο εξομοιωτής πριν το επιχειρήσεις στην πραγματικότητα...
Απάντηση

Επιστροφή στο “3D Ελικόπτερα”