Radial ή Rotary? και ποιά η διαφορά?
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3432
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Radial ή Rotary? και ποιά η διαφορά?
....μήπως να το βάζαμε στα μηχανολογικά ?? #**.(μόνο αν θέλει και ο Χρήστος που το έχει "ανοίξει" ? )
υ.γ. Κύριε Κριτζά Α. διαγράψτε παρακαλώ το παρόν αργότερα ...
υ.γ. Κύριε Κριτζά Α. διαγράψτε παρακαλώ το παρόν αργότερα ...
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3432
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Radial ή Rotary? και ποιά η διαφορά?
Evolution 77cc Radial Engine :/)-:/)-
Originally designed in Germany specifically for use in scale R/C models, these engines are particularly suited to models with radial cowls such as the F4U Corsair -- Sea Fury or firewall mounted on vintage aircraft with no cowling such as the Stearman PT17.
http://www.youtube.com/watch?v=x0rxRcaEEcg
Originally designed in Germany specifically for use in scale R/C models, these engines are particularly suited to models with radial cowls such as the F4U Corsair -- Sea Fury or firewall mounted on vintage aircraft with no cowling such as the Stearman PT17.
http://www.youtube.com/watch?v=x0rxRcaEEcg
Απάντηση: Radial ή Rotary? και ποιά η διαφορά?
ντάξ τώρα τι να λέμε...είναι άλλη φάση να βλέπεις τα ωστήρια να ¨χορεύουν¨αρμονικά και να βγάζουν αυτό τον γλυκό θόρυβο...
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3432
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Radial ή Rotary? και ποιά η διαφορά?
Δεκα-τετρακύλινδρη radial διπλής σειράς !!
Κυβισμός 97 cm3 και... 7 κύλινδροι στην εξωτερική και 7 στην εσωτερική σειρά.
http://www.youtube.com/watch?v=C_83Y_QZDwQ&list=PLFAA7F2B42E90F40E
Κυβισμός 97 cm3 και... 7 κύλινδροι στην εξωτερική και 7 στην εσωτερική σειρά.
http://www.youtube.com/watch?v=C_83Y_QZDwQ&list=PLFAA7F2B42E90F40E
Απάντηση: Radial ή Rotary? και ποιά η διαφορά?
τι να πει κανείς...κόσμημα.
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3432
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Η μίζα Coffman - the Coffman shotgun starter
*
**
Η μίζα Coffman - γνωστή και ως " μίζα shotgun " (εκπυρσοκρότησης ή πυροβολισμού επί το πιο ελεύθερον ) - ήταν σύστημα εκκίνησης , που χρησιμοποιείτο σε πολλούς piston engines , εμβολοφόρους κινητήρες , αεροσκαφών της δεκαετίας του 1930 και του 1940.
Tα περισσότερα αμερικανικά στρατιωτικά αεροσκάφη που χρησιμοποιούσαν ακτινωτές μηχανές ήταν εξοπλισμένα με αυτό το σύστημα.
Η μίζα Coffman λειτουργούσε ως εξής :
Χρησιμοποιούσε ένα μεγάλο φυσίγγιο (cartridge) , που περιείχε άκαπνη πυτιρίδα . Κατά την εκπυρσοκρότηση του φυσιγγίου , η εκτόξευση αερίου που προκαλείτο έσπρωχνε πρός τα μπροστά ένα έμβολο του οποίου το ένα άκρο οδηγούσε ένα σπείρωμα κοχλία που εμπλέκετο με τον κινητήρα και συγκεκριμένα με τον στροφαλοφόρο άξονα .
Η εξαναγκασμένη κίνηση του στροφαλαφόρου προκαλούσε ακολούθως την βίαιη κίνηση των πιστονιών εντός των κυλίνδρων και επακόλουθα την ανάφλεξη του μίγματος ... και την εκκίνηση του κινητήρα.
Η όλη διάταξη αποτελείτο από ένα κλείστρο , στο οποίο τοποθετείτο το φυσίγγιο.
Το κλείστρο συνδέετο με τον κινητήρα μέσα απο ένα κοντό σωλήνα από χάλυβα . Το σύστημα κλείστρο -σωλήνας δρούσε απλούστατα σαν ένα .... όπλο.
Το άσφαιρο φυσίγγιο αφού προσαρμόζετο εντός του κλείστρου ενεργοποιείτο ηλεκτρικά ή μηχανικά.
Όταν ο πιλότος γυρνούσε τον διακόπτη ignition το φυσίγγιο εκπυρσοκροτούσε και αέριο υψηλής πίεσης της τάξης των 1000 psi κινούμενο με ταχύτητα περί τα 600 feet /sec ή περίπου 200 m /sec διοχετεύετο δια μέσου του σωλήνα , πίεζε έμβολο στου οποίου το άκρο ενεπλέκετο γρανάζι που συνδεόταν με τον στροφαλοφόρο άξονα.
Τα πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλα συστήματα εκκίνησης εκείνη την εποχή ήταν αρκετά .
Η εκκίνηση με ηλεκτρική μίζα απαιτούσε μεγάλο και βαρύ φορτίο απο μπατταρίες , γεγονός που αλλοίωνε τα χαρακτηριστικά πτήσης ενώ ταυτόγχρονα θα έπρεπε να μεταφέρεται ή να υπάρχει στα σημεία απο-προσγείωσης , πάντα , εξοπλισμός φόρτισης των μπατταριών .
Τα μηχανικά αδρανειακά συστήματα εκκίνησης (κοντολογίς μανιβέλα) τα οποία λεγόντουσαν έτσι , διότι η δύναμη του ανθρώπινου χεριού πολλαπλασιαζόταν μέσω του βαρέως τροχού συνήθως από ορείχαλκο , δια της αδράνειας περιστροφής του , και έτσι η αντίστοιχα μεγάλη ροπή που παράγετο καθίστατο ικανή να περιστρέψει τον άξονα , απαιτούσαν λοιπόν κι αυτά το βαρύ φορτίο του τροχού.
Το σύστημα Coffman λοιπόν ήταν πιο ελαφρύ και συμπαγές από τα αδρανειακά ή ηλεκτρικά με μπαταρίες συστήματα και δεν απαιτούσε κανένα βοηθητικό εξοπλισμό, πράγμα πάρα πολύ σημαντικό όταν το αεροπλάνο έπρεπε να βρεθεί σε απομεμακρυσμένες περιοχές.
Το μόνο μειονέκτημα της μίζας coffman ήταν η ανάγκη να υπάρχει ένα απόθεμα φυσιγγίων , και κάθε φορά να χρησιμοποιείται απο ένα για να ξεκινήσει ο κινητήρας.
Η μίζα Coffman ήταν ο πιο κοινός τρόπος εκκίνησης κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1930.
* (no copy paste)
**το παρόν μπορεί να θεωρηθεί και συμπληρωματικό στο νήμα για τους radial και rotary engines.
**
Η μίζα Coffman - γνωστή και ως " μίζα shotgun " (εκπυρσοκρότησης ή πυροβολισμού επί το πιο ελεύθερον ) - ήταν σύστημα εκκίνησης , που χρησιμοποιείτο σε πολλούς piston engines , εμβολοφόρους κινητήρες , αεροσκαφών της δεκαετίας του 1930 και του 1940.
Tα περισσότερα αμερικανικά στρατιωτικά αεροσκάφη που χρησιμοποιούσαν ακτινωτές μηχανές ήταν εξοπλισμένα με αυτό το σύστημα.
Η μίζα Coffman λειτουργούσε ως εξής :
Χρησιμοποιούσε ένα μεγάλο φυσίγγιο (cartridge) , που περιείχε άκαπνη πυτιρίδα . Κατά την εκπυρσοκρότηση του φυσιγγίου , η εκτόξευση αερίου που προκαλείτο έσπρωχνε πρός τα μπροστά ένα έμβολο του οποίου το ένα άκρο οδηγούσε ένα σπείρωμα κοχλία που εμπλέκετο με τον κινητήρα και συγκεκριμένα με τον στροφαλοφόρο άξονα .
Η εξαναγκασμένη κίνηση του στροφαλαφόρου προκαλούσε ακολούθως την βίαιη κίνηση των πιστονιών εντός των κυλίνδρων και επακόλουθα την ανάφλεξη του μίγματος ... και την εκκίνηση του κινητήρα.
Η όλη διάταξη αποτελείτο από ένα κλείστρο , στο οποίο τοποθετείτο το φυσίγγιο.
Το κλείστρο συνδέετο με τον κινητήρα μέσα απο ένα κοντό σωλήνα από χάλυβα . Το σύστημα κλείστρο -σωλήνας δρούσε απλούστατα σαν ένα .... όπλο.
Το άσφαιρο φυσίγγιο αφού προσαρμόζετο εντός του κλείστρου ενεργοποιείτο ηλεκτρικά ή μηχανικά.
Όταν ο πιλότος γυρνούσε τον διακόπτη ignition το φυσίγγιο εκπυρσοκροτούσε και αέριο υψηλής πίεσης της τάξης των 1000 psi κινούμενο με ταχύτητα περί τα 600 feet /sec ή περίπου 200 m /sec διοχετεύετο δια μέσου του σωλήνα , πίεζε έμβολο στου οποίου το άκρο ενεπλέκετο γρανάζι που συνδεόταν με τον στροφαλοφόρο άξονα.
Τα πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλα συστήματα εκκίνησης εκείνη την εποχή ήταν αρκετά .
Η εκκίνηση με ηλεκτρική μίζα απαιτούσε μεγάλο και βαρύ φορτίο απο μπατταρίες , γεγονός που αλλοίωνε τα χαρακτηριστικά πτήσης ενώ ταυτόγχρονα θα έπρεπε να μεταφέρεται ή να υπάρχει στα σημεία απο-προσγείωσης , πάντα , εξοπλισμός φόρτισης των μπατταριών .
Τα μηχανικά αδρανειακά συστήματα εκκίνησης (κοντολογίς μανιβέλα) τα οποία λεγόντουσαν έτσι , διότι η δύναμη του ανθρώπινου χεριού πολλαπλασιαζόταν μέσω του βαρέως τροχού συνήθως από ορείχαλκο , δια της αδράνειας περιστροφής του , και έτσι η αντίστοιχα μεγάλη ροπή που παράγετο καθίστατο ικανή να περιστρέψει τον άξονα , απαιτούσαν λοιπόν κι αυτά το βαρύ φορτίο του τροχού.
Το σύστημα Coffman λοιπόν ήταν πιο ελαφρύ και συμπαγές από τα αδρανειακά ή ηλεκτρικά με μπαταρίες συστήματα και δεν απαιτούσε κανένα βοηθητικό εξοπλισμό, πράγμα πάρα πολύ σημαντικό όταν το αεροπλάνο έπρεπε να βρεθεί σε απομεμακρυσμένες περιοχές.
Το μόνο μειονέκτημα της μίζας coffman ήταν η ανάγκη να υπάρχει ένα απόθεμα φυσιγγίων , και κάθε φορά να χρησιμοποιείται απο ένα για να ξεκινήσει ο κινητήρας.
Η μίζα Coffman ήταν ο πιο κοινός τρόπος εκκίνησης κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1930.
* (no copy paste)
**το παρόν μπορεί να θεωρηθεί και συμπληρωματικό στο νήμα για τους radial και rotary engines.
- Συνημμένα
-
- COFFMAN 6.jpg (69.91 KiB) Προβλήθηκε 110 φορές
-
- COFFMAN 5.jpg (48.41 KiB) Προβλήθηκε 110 φορές
-
- COFFMAN 4 .jpg (31.31 KiB) Προβλήθηκε 110 φορές
-
- COFFMAN 1.jpg (100.62 KiB) Προβλήθηκε 110 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3432
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3432
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Η μίζα Coffman - the Coffman shotgun starter
...και δυο όμορφα μηχανικά σκαριφήματα..
Να αναφέρουμε επίσης ότι ένα απο τα αγαπημένα πολεμόπουλα που χρησιμοποίησαν coffman starter ήταν μερικά supermarine spitfire με κινητήρες rolls royce merlin , κάποιες παραλλαγές των οποίων εκκινούσαν με το συγκεκριμένο σύστημα.
Να αναφέρουμε επίσης ότι ένα απο τα αγαπημένα πολεμόπουλα που χρησιμοποίησαν coffman starter ήταν μερικά supermarine spitfire με κινητήρες rolls royce merlin , κάποιες παραλλαγές των οποίων εκκινούσαν με το συγκεκριμένο σύστημα.
- Συνημμένα
-
- COFFMAN skar.JPG (33.59 KiB) Προβλήθηκε 110 φορές
-
- coffman-starter 2.jpg (178.53 KiB) Προβλήθηκε 110 φορές
Απάντηση: Η μίζα Coffman - the Coffman shotgun starter
Ωραίο θέμα! μπράβο Νικόλα! αυτά τα ωραία θέματα βάζεις,και ζηλεύει ο νάσας που δεν σε προλαβαίνει...τώρα εξηγούνται όλα...!@/-=}{{
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3432
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Radial ή Rotary? και ποιά η διαφορά?
Ένας Pratt & Whitney - Radial - 18-κύλινδρος που ανακάλυψε ο ...Αντιπρόεδρος :/)- .
Ας τον θαυμάσουμε.
1/5th Scale model
Pratt & Whitney R-2800
18 cylinder radial engine Running
https://www.youtube.com/watch?v=aOexZOxw2HU
κι ένα αξιόλογο Link:http://www.smokstak.com/forum/showthread.php?t=90078&page=3
Ας τον θαυμάσουμε.
1/5th Scale model
Pratt & Whitney R-2800
18 cylinder radial engine Running
https://www.youtube.com/watch?v=aOexZOxw2HU
κι ένα αξιόλογο Link:http://www.smokstak.com/forum/showthread.php?t=90078&page=3
- Συνημμένα
-
- 18_Cylinder_Radial_Heller_Davis_2011_044S.jpg (68.03 KiB) Προβλήθηκε 110 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3432
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Radial ή Rotary? και ποιά η διαφορά?
Ένας ακόμη radial ,o περίφημος Seidel 770 _UMS ,γερμανικό κομψοτέχνημα , εδώ στην φωτ. "φορεμένος " σ' ένα yak11.
- Συνημμένα
-
- RADIALINSTALL.jpg (107.48 KiB) Προβλήθηκε 110 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3432
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Radial ή Rotary? και ποιά η διαφορά?
Rotary Engine Assemble & Working Video.
OS WANKEL ROTARY ENGINE 49PI
https://www.youtube.com/watch?v=1noNUBHaok4
OS WANKEL ROTARY ENGINE 49PI
https://www.youtube.com/watch?v=1noNUBHaok4
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Radial ή Rotary? και ποιά η διαφορά?
Αν δεν κάνω λάθος ένα απο τα χαρακτηριστικά του κινητήρα Wankel είναι η έλλειψη κραδασμών αν και εδώ μάλλον υπάρχουν
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3432
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Radial ή Rotary? και ποιά η διαφορά?
Σωστός .
Διαβάζουμε για τους Wankel.
"Ο περιστροφικός κινητήρας έχει πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη από τον κλασικό τετράχρονο παλινδρομικό κινητήρα.
Ένας τυπικός περιστροφικός κινητήρας Wankel έχει ώς κινούμενα μέρη μόνο τον ρότορα-ες και τον άξονά του . Δηλαδή δύο κινούμενα μέρη όλα κι όλα αν είναι μονού ρότορα , τρία αν είναι διπλού.
Αντίθετα , ο πιο απλός 4χρονος παλινδρομικός κινητήρας έχει περισσότερα από 40 κινούμενα μέρη , όπως τα έμβολα , τον εκκεντροφόρο , το στροφαλοφόρο , τους διωστήρες , τις βαλβίδες κ.λ.π .
Αυτή η ελαχιστοποίηση των κινουμένων μερών στους περιστροφικούς κινητήρες έχει πολύ θετικά αποτελέσματα στην αντοχή και την αξιοπιστία του κινητήρα . Για το λόγο αυτό , ορισμένοι κατασκευαστές μικρών ελικοφόρων αεροσκαφών χρησιμοποιούν περιστροφικούς κινητήρες και όχι παλινδρομικούς .
Ομαλότητα Λειτουργίας .
Όλα τα κινούμενα μέρη στον περιστροφικό κινητήρα , κινούνται συνεχώς προς μία και μοναδική διεύθυνση και δεν αλλάζουν απότομα διεύθυνση κίνησης , όπως κάνουν π . χ . τα έμβολα στους κλασικούς παλινδρομικούς κινητήρες .
Επίσης οι περιστροφικοί κινητήρες , κάνοντας χρήση αντίβαρων επιτυγχάνουν απόλυτη αντιστάθμιση των έκκεντρα κινούμενων μαζών , μηδενίζοντας όλων των ειδών τους κραδασμούς .
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα , την ομαλότατη και αθόρυβη λειτουργία των κινητήρων χωρίς ίχνος παλινδρομήσεων και κραδασμών ..."
Διαβάζουμε για τους Wankel.
"Ο περιστροφικός κινητήρας έχει πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη από τον κλασικό τετράχρονο παλινδρομικό κινητήρα.
Ένας τυπικός περιστροφικός κινητήρας Wankel έχει ώς κινούμενα μέρη μόνο τον ρότορα-ες και τον άξονά του . Δηλαδή δύο κινούμενα μέρη όλα κι όλα αν είναι μονού ρότορα , τρία αν είναι διπλού.
Αντίθετα , ο πιο απλός 4χρονος παλινδρομικός κινητήρας έχει περισσότερα από 40 κινούμενα μέρη , όπως τα έμβολα , τον εκκεντροφόρο , το στροφαλοφόρο , τους διωστήρες , τις βαλβίδες κ.λ.π .
Αυτή η ελαχιστοποίηση των κινουμένων μερών στους περιστροφικούς κινητήρες έχει πολύ θετικά αποτελέσματα στην αντοχή και την αξιοπιστία του κινητήρα . Για το λόγο αυτό , ορισμένοι κατασκευαστές μικρών ελικοφόρων αεροσκαφών χρησιμοποιούν περιστροφικούς κινητήρες και όχι παλινδρομικούς .
Ομαλότητα Λειτουργίας .
Όλα τα κινούμενα μέρη στον περιστροφικό κινητήρα , κινούνται συνεχώς προς μία και μοναδική διεύθυνση και δεν αλλάζουν απότομα διεύθυνση κίνησης , όπως κάνουν π . χ . τα έμβολα στους κλασικούς παλινδρομικούς κινητήρες .
Επίσης οι περιστροφικοί κινητήρες , κάνοντας χρήση αντίβαρων επιτυγχάνουν απόλυτη αντιστάθμιση των έκκεντρα κινούμενων μαζών , μηδενίζοντας όλων των ειδών τους κραδασμούς .
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα , την ομαλότατη και αθόρυβη λειτουργία των κινητήρων χωρίς ίχνος παλινδρομήσεων και κραδασμών ..."