Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
Νομίζω ότι θα πρέπει κάποιος γνώστης να μοιραστεί μαζί μας κάποια τεχνικά θέματα,που αφορούν τα ανασυρόμενα σκέλη κυρίως στα scale warbirds.
Θέματα που έχουν σχέση με τα είδη των ανασυρόμενων , τιμές,είδη, τι κυκλοφορεί στην αγορά και είναι αξιόπιστο , και κυρίως το θέμα της τοποθέτησης σωστά σε ένα αεροπλάνο.
Με απασχολεί το θέμα εδώ και κάνα μήνα ,μιας και προσανατολίζομαι να τοποθετήσω κι εγώ ανασυρόμενα σε ένα Hellcat 60άρι που έχω.
Με τα υπάρχον φθηνά ηλεκτρικά κλαίω μετά από κάποια (ελάχιστα) βαριά προσγείωση μιας και στραβώνει το pin (5mm) του άξονα με το strut συνεχώς και πρέπει να ισιώνω με το χέρι διαρκώς για να μαζεύουν στο φτερό ίσια.
Έτσι σκέφτηκα και μετά από προτροπή άλλων φίλων συνμοντελιστών να τοποθετήσω πνευματικά ανασυρόμενα για να ¨καθαρίσω¨οριστικά με το θέμα.
Δεν θα μπώ σε λεπτομέρειες προς το παρόν για το ποιά μάρκα διάλεξα για να μην σας κουράζω, αλλά θα ήθελα τις τεχνικές σας γνώσεις και την γνώμη σας επί του παρόντος.Δεν είναι ανάγκη να γράψετε μακροσκελείς αναλύσεις ,αλλά τα πιο ουσιαστικά κατά την γνώμη σας που αφορούν αυτό το πολύ σημαντικό κομμάτι ενός scale αεροσκάφους κατά την ταπεινή μου γνώμη.
Θέματα που έχουν σχέση με τα είδη των ανασυρόμενων , τιμές,είδη, τι κυκλοφορεί στην αγορά και είναι αξιόπιστο , και κυρίως το θέμα της τοποθέτησης σωστά σε ένα αεροπλάνο.
Με απασχολεί το θέμα εδώ και κάνα μήνα ,μιας και προσανατολίζομαι να τοποθετήσω κι εγώ ανασυρόμενα σε ένα Hellcat 60άρι που έχω.
Με τα υπάρχον φθηνά ηλεκτρικά κλαίω μετά από κάποια (ελάχιστα) βαριά προσγείωση μιας και στραβώνει το pin (5mm) του άξονα με το strut συνεχώς και πρέπει να ισιώνω με το χέρι διαρκώς για να μαζεύουν στο φτερό ίσια.
Έτσι σκέφτηκα και μετά από προτροπή άλλων φίλων συνμοντελιστών να τοποθετήσω πνευματικά ανασυρόμενα για να ¨καθαρίσω¨οριστικά με το θέμα.
Δεν θα μπώ σε λεπτομέρειες προς το παρόν για το ποιά μάρκα διάλεξα για να μην σας κουράζω, αλλά θα ήθελα τις τεχνικές σας γνώσεις και την γνώμη σας επί του παρόντος.Δεν είναι ανάγκη να γράψετε μακροσκελείς αναλύσεις ,αλλά τα πιο ουσιαστικά κατά την γνώμη σας που αφορούν αυτό το πολύ σημαντικό κομμάτι ενός scale αεροσκάφους κατά την ταπεινή μου γνώμη.
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
Μπορεί να μην έχω χρησιμοποιήσει εκτός από μηχανικά ανασυρόμενα συστήματα
αλλά απο την εμπειρία που έχω από όσους έχω δεί να πετάνε έχωντας και ανασυρώμενους
τροχούς είναι ότι οι 9 στούς δέκα που έιχαν πνευματικά συστήματα φίλε είχαν πρόβλημα
χάνωντας τον αέρα και σαν αποτέλεσμα να έρχονται να προσγειώνονται στην καλύτερη
περίπτωση με την κοιλιά ενώ άλλοι πάλι προσπαθούσαν να πατήσουν με την μία ρόδα σαν
πιό έμπειροι και καλοί γνώστες του ράντερ.
Βέβαια δεν ξέρω πλέον και αυτό θα στο επιβεβαιώσουν οι ως επι το πλήστον χρήστες
τέτοιων αεροπλάνων αλλά νομίζω ότι ότι καλύτερο έχει βγεί είναι αυτά με τον σερβομηχανισμό που μάλλον για να μην έχεις τέτοια προβλήματα που λες, θα πρέπει να
τα "χρυσοπληρώσεις".
Αυτά ξέρω εγώ και έχω δει τα τόσα χρόνια και σου τα μεταβιβάζω το τι είδα, αν και άλλοι
θα έχουν διαφορετική άποψη.
αλλά απο την εμπειρία που έχω από όσους έχω δεί να πετάνε έχωντας και ανασυρώμενους
τροχούς είναι ότι οι 9 στούς δέκα που έιχαν πνευματικά συστήματα φίλε είχαν πρόβλημα
χάνωντας τον αέρα και σαν αποτέλεσμα να έρχονται να προσγειώνονται στην καλύτερη
περίπτωση με την κοιλιά ενώ άλλοι πάλι προσπαθούσαν να πατήσουν με την μία ρόδα σαν
πιό έμπειροι και καλοί γνώστες του ράντερ.
Βέβαια δεν ξέρω πλέον και αυτό θα στο επιβεβαιώσουν οι ως επι το πλήστον χρήστες
τέτοιων αεροπλάνων αλλά νομίζω ότι ότι καλύτερο έχει βγεί είναι αυτά με τον σερβομηχανισμό που μάλλον για να μην έχεις τέτοια προβλήματα που λες, θα πρέπει να
τα "χρυσοπληρώσεις".
Αυτά ξέρω εγώ και έχω δει τα τόσα χρόνια και σου τα μεταβιβάζω το τι είδα, αν και άλλοι
θα έχουν διαφορετική άποψη.
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
coolfever έγραψε: ↑Νομίζω ότι θα πρέπει κάποιος γνώστης να μοιραστεί μαζί μας κάποια τεχνικά θέματα,που αφορούν τα ανασυρόμενα σκέλη κυρίως στα scale warbirds.
Θέματα που έχουν σχέση με τα είδη των ανασυρόμενων , τιμές,είδη, τι κυκλοφορεί στην αγορά και είναι αξιόπιστο , και κυρίως το θέμα της τοποθέτησης σωστά σε ένα αεροπλάνο.
Με απασχολεί το θέμα εδώ και κάνα μήνα ,μιας και προσανατολίζομαι να τοποθετήσω κι εγώ ανασυρόμενα σε ένα Hellcat 60άρι που έχω.
Με τα υπάρχον φθηνά ηλεκτρικά κλαίω μετά από κάποια (ελάχιστα) βαριά προσγείωση μιας και στραβώνει το pin (5mm) του άξονα με το strut συνεχώς και πρέπει να ισιώνω με το χέρι διαρκώς για να μαζεύουν στο φτερό ίσια.
Έτσι σκέφτηκα και μετά από προτροπή άλλων φίλων συνμοντελιστών να τοποθετήσω πνευματικά ανασυρόμενα για να ¨καθαρίσω¨οριστικά με το θέμα.
Δεν θα μπώ σε λεπτομέρειες προς το παρόν για το ποιά μάρκα διάλεξα για να μην σας κουράζω, αλλά θα ήθελα τις τεχνικές σας γνώσεις και την γνώμη σας επί του παρόντος.Δεν είναι ανάγκη να γράψετε μακροσκελείς αναλύσεις ,αλλά τα πιο ουσιαστικά κατά την γνώμη σας που αφορούν αυτό το πολύ σημαντικό κομμάτι ενός scale αεροσκάφους κατά την ταπεινή μου γνώμη.
Πολυ καλα retracts rotating 90 μοιρων που θελεις για το hellcat εχει η εταιρια eurokit (air up - spring down) . Ακομη δηλαδη και αν ξεμεινεις απο αερα κατεβαινουν μονα τους με ελατηριο που βρισκεται μεσα στην βαλβιδα. Τα φερνει στην Ελλαδα ο Diamond models και εγω ειμαι πολυ ευχαριστημενος αφου τα χρησιμοποιω πανω απο 10 χρονια σε μοντελα μου.
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
'...λοιπόν Χρήστο...
...όπως είπε κ' ο Τρύφωνας... για 60άρι (κ' όχι μόνο) τα καλά 'rotating retracts' είναι της Eurokit (air up - spring down, βλ Diamond models) ...στην δική σου περίπτωση το Νο. 15890/001 (small) ..... απο εκεί και πέρα 'rotating retracts' για 60άρι βγάζει και η Robart - 615 100ο rotating (βλ. Κουτσός) αλλά στις βαριές προσγειώσεις έχουν θέμα...
...γενικότερα ... τα καλά κ' προσιτά σε τιμές 'retracts' (όχι μόνο 'rotating') είναι των εταιριών:
1)Eurokit (σε συνδυασμό με ταχυσυνδέσμους Festo) air up- spring down...
2)Robart σειρά 'RS' return spring' (αυτά που είναι 'robostrut ready', δηλ μπαίνει μέσα όλο το strut στο retract χωρίς να παρεμβάλεται σύρμα/ντίζα)
3)Wingspan models... (ηλεκτρικά ...strut ready...)
4)Century Jet ... (air up- air down, τα έχω στο CMPro Hellcat 90)
...φυσικά υπάρχουν κ' άλλες εταιρείες ... Lado...Sonic Electric...κ' άλλες τόσες καλύτερες κ' ακριβότερες ... η λίστα είναι ατέλειωτη...
Φιλικά,
Νίκος
...όπως είπε κ' ο Τρύφωνας... για 60άρι (κ' όχι μόνο) τα καλά 'rotating retracts' είναι της Eurokit (air up - spring down, βλ Diamond models) ...στην δική σου περίπτωση το Νο. 15890/001 (small) ..... απο εκεί και πέρα 'rotating retracts' για 60άρι βγάζει και η Robart - 615 100ο rotating (βλ. Κουτσός) αλλά στις βαριές προσγειώσεις έχουν θέμα...
...γενικότερα ... τα καλά κ' προσιτά σε τιμές 'retracts' (όχι μόνο 'rotating') είναι των εταιριών:
1)Eurokit (σε συνδυασμό με ταχυσυνδέσμους Festo) air up- spring down...
2)Robart σειρά 'RS' return spring' (αυτά που είναι 'robostrut ready', δηλ μπαίνει μέσα όλο το strut στο retract χωρίς να παρεμβάλεται σύρμα/ντίζα)
3)Wingspan models... (ηλεκτρικά ...strut ready...)
4)Century Jet ... (air up- air down, τα έχω στο CMPro Hellcat 90)
...φυσικά υπάρχουν κ' άλλες εταιρείες ... Lado...Sonic Electric...κ' άλλες τόσες καλύτερες κ' ακριβότερες ... η λίστα είναι ατέλειωτη...
Φιλικά,
Νίκος
η ταν, η, τα πετάν...
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
Μόλις πήρα τα Eurokit Νο. 15890/001 ( http://www.eurokitshop.it/product.php?id_product=2491
).
Πολύ καλά σαν κατασκευή με ελατήριο.
Τα μειονεκτήματα:
1. Ακριβά
2. Η μπουκάλα τους μπροστά μακριά με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει κοντά σκέλη δεν γίνεται. (Εγώ έχω πρόβλημα με το Corsair Black Horse 90 και έχω αναγκαστεί να προεκτείνω τις φωλιές των τροχών)
3. Θέλει προσοχή στη τοποθέτηση στο πίσω μέρος γιατί κατά τη λειτουργία τους βγαίνει προς τα έξω ο άξονας που περιστρέφει τα σκέλη και αν δεν έχει χώρο πιέζεται και μπορεί να σπάσει το έλασμα που κρατά μια μπίλια που έχουν τα retract η οποία ρυθμίζει τη λειτουργία του άξονα. (δεν μπορώ να το περιγράψω καλύτερα). Εδώ την έπαθα εγώ και αναγκάστηκα να κατασκευάσω νέο έλασμα για να κρατά την μπίλια.
Στη φωτογραφία ίσως φαίνεται κοντή η μπουκάλα αλλά αυτά που μου έστειλαν εμένα δεν είναι κοντή.
Υ.Γ. Φωτογραφία δεν μπορώ να ανεβάσω. Πως το καταφέρνετε πλέον αυτό;
).
Πολύ καλά σαν κατασκευή με ελατήριο.
Τα μειονεκτήματα:
1. Ακριβά
2. Η μπουκάλα τους μπροστά μακριά με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει κοντά σκέλη δεν γίνεται. (Εγώ έχω πρόβλημα με το Corsair Black Horse 90 και έχω αναγκαστεί να προεκτείνω τις φωλιές των τροχών)
3. Θέλει προσοχή στη τοποθέτηση στο πίσω μέρος γιατί κατά τη λειτουργία τους βγαίνει προς τα έξω ο άξονας που περιστρέφει τα σκέλη και αν δεν έχει χώρο πιέζεται και μπορεί να σπάσει το έλασμα που κρατά μια μπίλια που έχουν τα retract η οποία ρυθμίζει τη λειτουργία του άξονα. (δεν μπορώ να το περιγράψω καλύτερα). Εδώ την έπαθα εγώ και αναγκάστηκα να κατασκευάσω νέο έλασμα για να κρατά την μπίλια.
Στη φωτογραφία ίσως φαίνεται κοντή η μπουκάλα αλλά αυτά που μου έστειλαν εμένα δεν είναι κοντή.
Υ.Γ. Φωτογραφία δεν μπορώ να ανεβάσω. Πως το καταφέρνετε πλέον αυτό;
- Συνημμένα
-
- Eurokit.jpg (1.81 MiB) Προβλήθηκε 131 φορές
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
palafdim έγραψε: ↑
Υ.Γ. Φωτογραφία δεν μπορώ να ανεβάσω. Πως το καταφέρνετε πλέον αυτό;
Δημήτρη ... στην φωτό κάνε ανάλυση 800Χ600 (right click στην εικόνα...open with office manager...edit...resize...save...) κ' θα στην ανεβάσει...
η ταν, η, τα πετάν...
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
Ενδιαφέροντα όλα τα post! Κατάλαβα ότι όλα τα είδη έχουν τα υπέρ και τα κατά.Όσο αφορά τα eurokit (air up - spring down) ήταν η πρώτη μου σκέψη,αλλά οι μονάδες μόνο έχουν 200 ευρώπουλα!!! ποσό που φτάνει κοντά στα 300 με το υπόλοιπο σέτ (βαλβίδα.μπουκάλα,σωληνάκια κλπ) Γι αυτό κατέληξα κι αγόρασα τα Robart 615 (10lbs) που τα πήρα από ένα φίλο σε υπεράριστη κατάσταση μιας και δεν έχουν μπεί καν σε αεροπλάνο.Αγόρασα μόνο τις μονάδες , και το σέτ κομπλέ της Robart με το μανόμετρο, από Ελληνικό κατάστημα.Αφού τα σύνδεσα στον πάγκο, φούσκωσα το όλο κύκλωμα και το άφησα όλο το βράδυ χωρίς να χάσει ούτε 2psi! (μετρημένο και με εξωτερικό μανόμετρο ακριβείας (+-0,5psi). Η δε λειτουργία τους στο άνοιγμα-κλείσιμο άψογη.
Βέβαια αυτά στο πάγκο...όταν τα τοποθετήσω στο αεροπλάνο θα ξανατσεκάρω για τυχόν διαρροές και μετά βούρ για πτήση.Επίσης να αναφέρω την σωστή επισήμανση του nasa για το οριακό βάρος που θα έχω στις προσγειώσεις με αυτά τα σκέλη (4,5 κιλά συνολικό βάρος),αλλά εύχομαι,να έχω σωστές προσγειώσεις και μαλακές για να μην τα πάρω στην τσέπη πριν την ώρα τους. Εάν κάποιος φίλος έχει να επισημάνει κάτι σχετικά με την τοποθέτηση στο αεροπλάνο ή κάτι που θα πρέπει να προσέξω ας το αναφέρει για μια έξτρα βοήθεια.
Υ.Γ Τρύφωνα ευχαριστώ για το post-απάντηση πιο πάνω.Όταν με το καλό το σετάρω σωστά, νομίζω ότι πρέπει να το πετάξεις στον Ερμή, αφού ήσουν ο πρώτος που το έβγαλε από την κούτα το 2008 και το συναρμολόγησε!:,)
Βέβαια αυτά στο πάγκο...όταν τα τοποθετήσω στο αεροπλάνο θα ξανατσεκάρω για τυχόν διαρροές και μετά βούρ για πτήση.Επίσης να αναφέρω την σωστή επισήμανση του nasa για το οριακό βάρος που θα έχω στις προσγειώσεις με αυτά τα σκέλη (4,5 κιλά συνολικό βάρος),αλλά εύχομαι,να έχω σωστές προσγειώσεις και μαλακές για να μην τα πάρω στην τσέπη πριν την ώρα τους. Εάν κάποιος φίλος έχει να επισημάνει κάτι σχετικά με την τοποθέτηση στο αεροπλάνο ή κάτι που θα πρέπει να προσέξω ας το αναφέρει για μια έξτρα βοήθεια.
Υ.Γ Τρύφωνα ευχαριστώ για το post-απάντηση πιο πάνω.Όταν με το καλό το σετάρω σωστά, νομίζω ότι πρέπει να το πετάξεις στον Ερμή, αφού ήσουν ο πρώτος που το έβγαλε από την κούτα το 2008 και το συναρμολόγησε!:,)
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
Επίσης ξέχασα να αναφέρω ότι τα robart που θα τοποθετήσω είναι 100dg rotating (open). Πολύ σημαντικό νομίζω μιας και οι τροχοί στο φτερό από την μάνα τους , είναι πολύ κοντά στο κέντρο βάρους του αεροσκάφους με αποτέλεσμα πολλά nose over στην προσγείωση εάν ξεχαστείς ελάχιστα από το up elevator μόλις το αεροπλάνο ακουμπήσει κάτω.
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
Πρόσεχε με τα Robart το πίσω κινητό σημείο να είναι ελεύθερο (να μην βρίσκει κάπου δηλαδή) και επίσης το βίδωμα στα ξύλα να γίνει κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην στρεβλώσουν τα λαμαρινάκια οπότε δεν θα ανοιγοκλείνουν ελεύθερα τα Retract.
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
Χρήστο
Επίσης σημαντικό: φτιάξε όλο το σύστημα (βαλβίδα πλήρωσης, βαλβίδα λειτουργίας, σερβο, μπουκάλα) να είναι στο φτερό. Στο Hellcat έχεις την κοιλιά κάτω από το φτερό που χωράει άνετα και 2 μπουκάλες.
Έτσι αποφεύγεις την ένωση αν η μπουκάλα είναι στην άτρακτο, που είναι σημείο διαρροής. Στο Bearcat έω όλο το σύστημα στο φτερό, και έχω παρατηρήσει ότι μετά από 1 εβδομάδα έχει διατηρήσει ακόμα πίεση!
Επίσης σημαντικό: φτιάξε όλο το σύστημα (βαλβίδα πλήρωσης, βαλβίδα λειτουργίας, σερβο, μπουκάλα) να είναι στο φτερό. Στο Hellcat έχεις την κοιλιά κάτω από το φτερό που χωράει άνετα και 2 μπουκάλες.
Έτσι αποφεύγεις την ένωση αν η μπουκάλα είναι στην άτρακτο, που είναι σημείο διαρροής. Στο Bearcat έω όλο το σύστημα στο φτερό, και έχω παρατηρήσει ότι μετά από 1 εβδομάδα έχει διατηρήσει ακόμα πίεση!
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
Δεν το βλέπω καλά στις φωτογραφίες αλλά το χρώμα στα σωληνάκια πρέπει να είναι διαφορετικό συνήθως, ώστε να ξέρουμε ποιο αντιστοιχεί για το άνοιγμα και ποιο για το κλείσιμο. Βέβαια στην σταθερή αυτή κατασκευή (έξυπνη ιδέα) με δοκιμές τα τοποθετείς μια και καλή και δεν χρειάζεται να ξέρεις τα χρώματα, αλλά καλό είναι να είναι διαφορετικά.
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
Επίσης στις ενώσεις με τα σωληνάκια είτε στην βαλβίδα είτε στα retract υπάρχουν ασφαλιστικά για μεγαλύτερη σιγουριά.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXET33&P=7
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXET33&P=7
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
palafdim έγραψε: ↑Επίσης στις ενώσεις με τα σωληνάκια είτε στην βαλβίδα είτε στα retract υπάρχουν ασφαλιστικά για μεγαλύτερη σιγουριά.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXET33&P=7
Αυτά τα ασφαλιστικά τα έχω μιας και ήταν μέσα στο set της robart,αλλά ομολογώ ότι δεν έχω δοκιμάσει να τα βάλω έστω και δοκιμαστικά,γιατί είδα εκ πρώτης όψεως ότι έχουν σπείρωμα εσωτερικά και δεν βλέπω που μπορεί να βιδώνουν (αφού τα nipples δεν έχουν βόλτες)_Β_Ο
για βοήθα λίγο....
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Μήπως ξέρεις από retracts?? (από βέσπα δεν μας κάνει)
Αυτές οι άσφαλειες απλά σφίγγουν τα σωληνακια στα nipples, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και σύρμα
Palafdim, τα σωληνακια είναι ίδιο χρωμα γιατί η βαλβίδα είναι μονής δράσης air up - spring down
Palafdim, τα σωληνακια είναι ίδιο χρωμα γιατί η βαλβίδα είναι μονής δράσης air up - spring down