Σαν σήμερα....
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3433
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση:....
στίς 16 Ιουλίου 1969 _ 13:32:00 UTC
Εκτοξεύεται απο το Διαστημικό κέντρο Κέννεντυ ο πύραυλος Saturn V..
Φορέας της Aποστολής Apollo11 , που μεταφέρει τους πρώτους ανθρώπους στο φεγγάρι. ( Neil Armstrong , Buzz Aldrin , Michael Collins )
Το όχημα προσελήνωσης -( η σεληνάκατος ) - θα "πατήσει" στην επιφάνεια του δορυφόρου μας ,το βράδυ της 20ης Ιουλίου του 1969.
Εκτοξεύεται απο το Διαστημικό κέντρο Κέννεντυ ο πύραυλος Saturn V..
Φορέας της Aποστολής Apollo11 , που μεταφέρει τους πρώτους ανθρώπους στο φεγγάρι. ( Neil Armstrong , Buzz Aldrin , Michael Collins )
Το όχημα προσελήνωσης -( η σεληνάκατος ) - θα "πατήσει" στην επιφάνεια του δορυφόρου μας ,το βράδυ της 20ης Ιουλίου του 1969.
- Συνημμένα
-
- 333333 apollo11-crew.jpg (227.95 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
-
- 22222 APOLLO EAGLE.jpg (35.07 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
-
- APOLLO 11.jpg (253.69 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
Απάντηση: Σαν σήμερα....
Μην διαβαζω χαζά! Δεν πήγαμε στο Φεγγάρι
χαχαχαχαχα
χαχαχαχαχα
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3433
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση:....
στις 17-Ιουλίου του 1945
Ξεκινάει στο Πότσδαμ - (πλησίον του Βερολίνου) - η τελευταία συνάντηση - Συνδιάσκεψη των τριών Μεγάλων - (έχουν προηγηθεί άλλες 5 ** ) - προκειμένου να "τακτοποιηθούν" οι μεταπολεμικές εκκρεμότητες και τα φλέγοντα ζητήματα.
(ενδεικτικά και μόνον.....οι εδαφικές κτήσεις κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη , ο έλεγχος της Γερμανίας , το Πολωνικό ζήτημα , η συμμετοχή της Σοβιετικής Ένωσης στον πόλεμο κατά της Ιαπωνίας και πάρα πάρα πολλά άλλα .....(εκτός πολλών άλλων site , το wiki έχει μια αρκετά περιεκτική αναφορά για τους ενδιαφερόμενους...) )
**
Απο τις αρχές του 1943 , όπου έχει αρχίσει να διαφαίνεται η μεγάλη ανατροπή στην πορεία του πολέμου ,οι 3 μεγάλοι συναντώνται συχνά προκειμένου να τακτοποιήσουν τις υποθέσεις των και να "ρυθμίσουν" τις μεταπολεμικές τύχες των λαών...
Επιγραμματικά αναφέροντάς τις.....για να τις θυμηθούμε :
(Ιδιαίτερο ενδιαφέρον - (για περαιτέρω μελέτη όσων φίλων επιθυμούν) - όσο αφορά τα "Ελληνικά πράγματα" έχουν
1) η Διάσκεψη της Μόσχας 09-19 /10 του 1944 - (στις 12 αποχωρούν οι Γερμανοί απο την Αθήνα και μεσολαβούν 6 ημέρες με "κενό εξουσίας" μέχρι να εγκατασταθεί στις 18 Οκτωβρίου η νέα κυβέρνηση... )
2) και η πιό "γνωστή" Διάσκεψη ή Συμφωνία της Γιάλτας" που διεξάγεται την ίδια χρονική στιγμή που υπογράφεται η "Συμφωνία της Βάρκιζας " . (10-02-1945)
Σημειώσεις :
Στην Διάσκεψη του Πότσδαμ δεν παρευρίσκεται εν αντιθέσει με τις προηγούμενες ο Roosvelt ο οποίος όντας καιρό βαριά ασθενής απεβίωσε , και την θέση του έχει λάβει ο νεοεκλεγμένος Harry Truman.
Είναι πάρα πολλά και σημαντικά τα όσα συμβαίνουν ....ενδεικτικά μόνον θα αναφέρουμε ότι μια ημέρα πρίν έχει γίνει με επιτυχία η δοκιμή της Ατομικής Βόμβας απο τους Αμερικανούς . Ο Στάλιν χάνει ένα απο τα ισχυρά διαπραγματευτικά του όπλα , δεδομένου ότι όπως οι Συμμαχικές δυνάμεις άνοιξαν το Β' Μέτωπο για να ελαφρώσουν το βάρος και την πίεση του Ανατολικού μετώπου , έχει με τη σειρά του υποσχεθεί την συμμετοχή του στον πόλεμο εναντίον της Ιαπωνίας που συνεχίζεται προκειμένου να βοηθήσει τους Αμερικάνους , η οποίοι με τη σειρά τους θα "σπρώξουν" ώστε η Σοβιετική Ένωση να λάβει εκτός όλων των άλλων δυτικών , απο τους Γερμανούς , σημαντικές αποζημειώσεις έναντι των δεινών που τους προξένησαν κλπ κλπ . Η κατοχή όμως του υπερόπλου που μόλις έχει αποκτηθεί αφήνει πλέον τους Αμερικανούς αδιάφορους . Όλοι πλέον αλληλο-αντιμετωπίζονται με καχυποψία ....
Έτσι ...
...Εν μέσω τεράστιων και αντικρουόμενων συμφερόντων , τρομακτικών στρατιωτικών αλλά και οικονομικών μεγεθών , σε έναν κόσμο κατεστραμμένο απο την παραφροσύνη , του οποίου η ανοικοδόμηση θα διαρκέσει δεκαετίες , θα "κοστίσει πολύ χρήμα" και θα καθορίσει ζωές και γενιές ολόκληρες , καθεστώτα και κοινωνικά πολιτεύματα , .... οι δυο μεγάλες δυνάμεις έχουν απλώσει τους στρατούς και τα υπερ-όπλα τους στην σκακιέρα με τις "σφαίρες επιρροής" , και ξεκινούν την μάχη για τον οικονομικό-πολιτικό-κοινωνικό έλεγχο , όπως αυτός υπαγορεύεται απο τις δυο αντίθετες ιδεολογικο_πολιτικές κοσμοθεωρίες τους .
Ο Γ' Παγκόσμιος Πόλεμος - "ο Ψυχρός" - έχει μόλις αρχίσει.
Ξεκινάει στο Πότσδαμ - (πλησίον του Βερολίνου) - η τελευταία συνάντηση - Συνδιάσκεψη των τριών Μεγάλων - (έχουν προηγηθεί άλλες 5 ** ) - προκειμένου να "τακτοποιηθούν" οι μεταπολεμικές εκκρεμότητες και τα φλέγοντα ζητήματα.
(ενδεικτικά και μόνον.....οι εδαφικές κτήσεις κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη , ο έλεγχος της Γερμανίας , το Πολωνικό ζήτημα , η συμμετοχή της Σοβιετικής Ένωσης στον πόλεμο κατά της Ιαπωνίας και πάρα πάρα πολλά άλλα .....(εκτός πολλών άλλων site , το wiki έχει μια αρκετά περιεκτική αναφορά για τους ενδιαφερόμενους...) )
**
Απο τις αρχές του 1943 , όπου έχει αρχίσει να διαφαίνεται η μεγάλη ανατροπή στην πορεία του πολέμου ,οι 3 μεγάλοι συναντώνται συχνά προκειμένου να τακτοποιήσουν τις υποθέσεις των και να "ρυθμίσουν" τις μεταπολεμικές τύχες των λαών...
Επιγραμματικά αναφέροντάς τις.....για να τις θυμηθούμε :
- Διάσκεψη της Καζαμπλάνκας 14 / 01 - 24 / 01 1943
- Διάσκεψη του Καΐρου 22 / 11 - 26 / 11 1943
- Διάσκεψη της Τεχεράνης 28 / 11 - 01 / 12 1943
- Διάσκεψη της Μόσχας 09 / 10 - 19 / 10 1944
- Διάσκεψη της Γιάλτας 04 / 02 - 11 / 02 1945
- Διάσκεψη του Πότσδαμ 17 / 07 - 02 / 08 1945
(Ιδιαίτερο ενδιαφέρον - (για περαιτέρω μελέτη όσων φίλων επιθυμούν) - όσο αφορά τα "Ελληνικά πράγματα" έχουν
1) η Διάσκεψη της Μόσχας 09-19 /10 του 1944 - (στις 12 αποχωρούν οι Γερμανοί απο την Αθήνα και μεσολαβούν 6 ημέρες με "κενό εξουσίας" μέχρι να εγκατασταθεί στις 18 Οκτωβρίου η νέα κυβέρνηση... )
2) και η πιό "γνωστή" Διάσκεψη ή Συμφωνία της Γιάλτας" που διεξάγεται την ίδια χρονική στιγμή που υπογράφεται η "Συμφωνία της Βάρκιζας " . (10-02-1945)
Σημειώσεις :
Στην Διάσκεψη του Πότσδαμ δεν παρευρίσκεται εν αντιθέσει με τις προηγούμενες ο Roosvelt ο οποίος όντας καιρό βαριά ασθενής απεβίωσε , και την θέση του έχει λάβει ο νεοεκλεγμένος Harry Truman.
Είναι πάρα πολλά και σημαντικά τα όσα συμβαίνουν ....ενδεικτικά μόνον θα αναφέρουμε ότι μια ημέρα πρίν έχει γίνει με επιτυχία η δοκιμή της Ατομικής Βόμβας απο τους Αμερικανούς . Ο Στάλιν χάνει ένα απο τα ισχυρά διαπραγματευτικά του όπλα , δεδομένου ότι όπως οι Συμμαχικές δυνάμεις άνοιξαν το Β' Μέτωπο για να ελαφρώσουν το βάρος και την πίεση του Ανατολικού μετώπου , έχει με τη σειρά του υποσχεθεί την συμμετοχή του στον πόλεμο εναντίον της Ιαπωνίας που συνεχίζεται προκειμένου να βοηθήσει τους Αμερικάνους , η οποίοι με τη σειρά τους θα "σπρώξουν" ώστε η Σοβιετική Ένωση να λάβει εκτός όλων των άλλων δυτικών , απο τους Γερμανούς , σημαντικές αποζημειώσεις έναντι των δεινών που τους προξένησαν κλπ κλπ . Η κατοχή όμως του υπερόπλου που μόλις έχει αποκτηθεί αφήνει πλέον τους Αμερικανούς αδιάφορους . Όλοι πλέον αλληλο-αντιμετωπίζονται με καχυποψία ....
Έτσι ...
...Εν μέσω τεράστιων και αντικρουόμενων συμφερόντων , τρομακτικών στρατιωτικών αλλά και οικονομικών μεγεθών , σε έναν κόσμο κατεστραμμένο απο την παραφροσύνη , του οποίου η ανοικοδόμηση θα διαρκέσει δεκαετίες , θα "κοστίσει πολύ χρήμα" και θα καθορίσει ζωές και γενιές ολόκληρες , καθεστώτα και κοινωνικά πολιτεύματα , .... οι δυο μεγάλες δυνάμεις έχουν απλώσει τους στρατούς και τα υπερ-όπλα τους στην σκακιέρα με τις "σφαίρες επιρροής" , και ξεκινούν την μάχη για τον οικονομικό-πολιτικό-κοινωνικό έλεγχο , όπως αυτός υπαγορεύεται απο τις δυο αντίθετες ιδεολογικο_πολιτικές κοσμοθεωρίες τους .
Ο Γ' Παγκόσμιος Πόλεμος - "ο Ψυχρός" - έχει μόλις αρχίσει.
- Συνημμένα
-
- conference_Cecilienhof_Palace_Potsdam.jpg (170.78 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3433
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση:.
στις 18 Ιουλίου 1942
το γερμανικό Messerschmitt Me 262 Schwalbe πραγματοποιεί την 1η του Πτήση χρησιμοποιώντας κινητήρες Jet.
Είναι το 1ο παγκοσμίως επιχειρησιακά_λειτουργικό αεριωθούμενο πολεμικό αεροσκάφος .
Η 1η του πτήση με κανονικό εμβολοφόρο κινητήρα είχε γίνει στις 18-07-1941.
http://www.worldwarphotos.info/gallery/germany/aircrafts-2/messerschmitt-me262/
το γερμανικό Messerschmitt Me 262 Schwalbe πραγματοποιεί την 1η του Πτήση χρησιμοποιώντας κινητήρες Jet.
Είναι το 1ο παγκοσμίως επιχειρησιακά_λειτουργικό αεριωθούμενο πολεμικό αεροσκάφος .
Η 1η του πτήση με κανονικό εμβολοφόρο κινητήρα είχε γίνει στις 18-07-1941.
http://www.worldwarphotos.info/gallery/germany/aircrafts-2/messerschmitt-me262/
- Συνημμένα
-
- 00 00 02 Me262cockpit.jpg (78.78 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
-
- 00 00 00me.jpg (121.32 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
Απάντηση: Σαν σήμερα....
ευχαριστουμε.
εχω να γραψω, οτι αυτο το αεροπλανο ειχε ατρακτο με το σχημα αεροτομης, ετσι οι σχεδιαστες του μπορεσαν να του φτιαξουν πολυ μικροτερα φτερα απο αλλα αεροπλανα παρομοιου μεγεθους και βαρους_Β_Ο
εχω να γραψω, οτι αυτο το αεροπλανο ειχε ατρακτο με το σχημα αεροτομης, ετσι οι σχεδιαστες του μπορεσαν να του φτιαξουν πολυ μικροτερα φτερα απο αλλα αεροπλανα παρομοιου μεγεθους και βαρους_Β_Ο
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3433
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
...
στις 20 Ιουλίου 1974
- Συνημμένα
-
- a3.jpg (310.01 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
-
- A10.jpg (155.3 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
-
- a1.jpg (346.6 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3433
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Σαν σήμερα....
Στις 22 Ιουλίου 1974, η αεροπορική δραστηριότητα πάνω από το Αιγαίο ήταν εξαιρετικά αυξημένη, καθώς η τουρκική εισβολή στην Κύπρο συνεχιζόταν και η τουρκική αεροπορία προέβαινε σε μαζικές παραβιάσεις του F.I.R. Αθηνών. Στα ελληνικά αεροδρόμια, οι χειριστές βρίσκονταν μέσα στα κόκπιτ των αεροσκαφών, σε ετοιμότητες των δύο ή πέντε λεπτών. Μεταξύ αυτών, ο υποσμηναγός Ι. Δινόπουλος και ο ανθυποσμηναγός Θ. Σκαμπαρδώνης, χειριστές της 337 ΜΑΗ (Μοίρας Αναχαίτισης Ημέρας) που έδρευε τότε στην 111 ΠΜ της Ν. Αγχιάλου.
Γύρω στις 13.30 οι δύο χειριστές έλαβαν διαταγή απογείωσης. Λόγω βλάβης στον ασύρματό του, ο Δινόπουλος διέταξε τον Σκαμπαρδώνη να ηγηθεί του σχηματισμού ως Νο 1, όπως και έγινε. Ο Σκαμπαρδώνης ακολουθώντας τις οδηγίες του σταθμού ραντάρ του Πηλίου ("Joker") κατευθύνθηκε προς το Β. Αιγαίο, ενώ ο Δινόπουλος τον ακολουθούσε καλύπτοντάς τον από ψηλότερα. Μετά από μερικές αλλαγές ύψους και κατεύθυνσης (ενδεχομένως λόγω της πολλαπλότητας των ιχνών εκείνη την ημέρα), ο Σκαμπαρδώνης διατάχθηκε να κατευθυνθεί προς την περιοχή μεταξύ Αγ. Ευστρατίου και Λήμνου, σε ύψος 20.000 πόδια.
Ενώ βρισκόταν ακόμα σε άνοδο στα 18.000 πόδια, ειδοποιήθηκε από το Joker ότι τα εχθρικά ίχνη πλησίαζαν και σχεδόν αμέσως είδε δύο τουρκικά F-102 σε κλειστό σχηματισμό στα αριστερά του, σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 200 μέτρα. Αμέσως έστριψε σκληρά αριστερά προκειμένου να βρεθεί πίσω τους, ενώ και τα τουρκικά αεροσκάφη έκαναν το ίδιο, προσπαθώντας να βρεθούν στην "ώρα 6" του ελληνικού F-5.
Με πλήρη στοιχεία στον κινητήρα και μέγιστο ρυθμό στροφής, ο Σκαμπαρδώνης προσπάθησε να διατηρήσει οπτική επαφή με τα τουρκικά αεροσκάφη. Στρέφοντας συνεχώς, έχανε ύψος ώσπου βρέθηκε κάτω από τα 10.000 πόδια. Ενώ προσπαθούσε να ανακτήσει οπτική επαφή με τα τουρκικά αεροσκάφη, είδε ξαφνικά μια τεράστια στήλη νερού στη θάλασσα. Συνειδητοποιώντας τι είχε συμβεί, αναζήτησε τον Δινόπουλο, χωρίς να μπορέσει να τον εντοπίσει. Στη συνέχεια διατάχθηκε από το Joker να επιστρέψει στη Ν. Αγχίαλο. Λίγο μετά την προσγείωσή του, είδε το αεροσκάφος του Δινόπουλου να περνάει πάνω από το διάδρομο και παρατήρησε ότι έλειπαν και οι δύο Sidewinder από τα ακροπτερύγιά του...
Ο Δινόπουλος είχε παρακολουθήσει την αρχική φάση της εμπλοκής απαρατήρητος καθώς, όντας ψηλότερα, δεν είχε γίνει αντιληπτός από τους δυο τούρκους πιλότους. Είδε τη θυρίδα οπλισμού του επικεφαλής F-102 να ανοίγει και έναν πύραυλο AIM-4 Phalcon να εκτοξεύεται κατά του Σκαμπαρδώνη, αστοχώντας. Ο Δινόπουλος πλησίασε, βρέθηκε πίσω από τα τουρκικά αεροσκάφη και εκτόξευσε άμεσα τον έναν από τους δύο ΑΙΜ-9 Sidewinder που έφερε το αεροσκάφος του. Όμως ο πρώτος πύραυλος αστόχησε, καθώς η κεφαλή του δεν είχε προθερμανθεί αρκετά. Ο Δινόπουλος χωρίς δισταγμό εκτόξευσε τον δεύτερο πύραυλο, που πέτυχε το τουρκικό F-102 και το έστειλε να συντριβεί φλεγόμενο στη θάλασσα. Ο δεύτερος Τούρκος χειριστής έχασε τον προσανατολισμό του και, χρησιμοποιώντας αλόγιστα τη μετάκαυση του κινητήρα του, βρέθηκε “bingo fuel” και επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση σε δρόμο στα μικρασιατικά παράλια. Το αεροσκάφος καταστράφηκε και ο ίδιος μεταφέρθηκε βαριά τραυματισμένος στο νοσοκομείο, όπου πέθανε από τα τραύματά του.
Ο Ι. Δινόπουλος αποστρατεύθηκε από την Πολεμική Αεροπορία με το βαθμό του σμηνάρχου, ενώ ο Θ. Σκαμπαρδώνης με τον βαθμό του ταξιάρχου. Αρκετά χρόνια μετά την αερομαχία, όταν υπηρετούσε στο “Air-South Command" του ΝΑΤΟ στη Νάπολη, ένας Τούρκος αξιωματικός της αεροπορίας που συζητούσε μαζί του, ισχυρίστηκε ότι δύο τουρκικά F-102 είχαν καταρρίψει δύο ελληνικά F-5. Όταν ο Σκαμπαρδώνης τον ρώτησε "μοιάζω με φάντασμα;", ο Τούρκος έχασε το χρώμα του...
http://lithosfotos.blogspot.gr/2014/07/22-1974-f-102.html
Γύρω στις 13.30 οι δύο χειριστές έλαβαν διαταγή απογείωσης. Λόγω βλάβης στον ασύρματό του, ο Δινόπουλος διέταξε τον Σκαμπαρδώνη να ηγηθεί του σχηματισμού ως Νο 1, όπως και έγινε. Ο Σκαμπαρδώνης ακολουθώντας τις οδηγίες του σταθμού ραντάρ του Πηλίου ("Joker") κατευθύνθηκε προς το Β. Αιγαίο, ενώ ο Δινόπουλος τον ακολουθούσε καλύπτοντάς τον από ψηλότερα. Μετά από μερικές αλλαγές ύψους και κατεύθυνσης (ενδεχομένως λόγω της πολλαπλότητας των ιχνών εκείνη την ημέρα), ο Σκαμπαρδώνης διατάχθηκε να κατευθυνθεί προς την περιοχή μεταξύ Αγ. Ευστρατίου και Λήμνου, σε ύψος 20.000 πόδια.
Ενώ βρισκόταν ακόμα σε άνοδο στα 18.000 πόδια, ειδοποιήθηκε από το Joker ότι τα εχθρικά ίχνη πλησίαζαν και σχεδόν αμέσως είδε δύο τουρκικά F-102 σε κλειστό σχηματισμό στα αριστερά του, σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 200 μέτρα. Αμέσως έστριψε σκληρά αριστερά προκειμένου να βρεθεί πίσω τους, ενώ και τα τουρκικά αεροσκάφη έκαναν το ίδιο, προσπαθώντας να βρεθούν στην "ώρα 6" του ελληνικού F-5.
Με πλήρη στοιχεία στον κινητήρα και μέγιστο ρυθμό στροφής, ο Σκαμπαρδώνης προσπάθησε να διατηρήσει οπτική επαφή με τα τουρκικά αεροσκάφη. Στρέφοντας συνεχώς, έχανε ύψος ώσπου βρέθηκε κάτω από τα 10.000 πόδια. Ενώ προσπαθούσε να ανακτήσει οπτική επαφή με τα τουρκικά αεροσκάφη, είδε ξαφνικά μια τεράστια στήλη νερού στη θάλασσα. Συνειδητοποιώντας τι είχε συμβεί, αναζήτησε τον Δινόπουλο, χωρίς να μπορέσει να τον εντοπίσει. Στη συνέχεια διατάχθηκε από το Joker να επιστρέψει στη Ν. Αγχίαλο. Λίγο μετά την προσγείωσή του, είδε το αεροσκάφος του Δινόπουλου να περνάει πάνω από το διάδρομο και παρατήρησε ότι έλειπαν και οι δύο Sidewinder από τα ακροπτερύγιά του...
Ο Δινόπουλος είχε παρακολουθήσει την αρχική φάση της εμπλοκής απαρατήρητος καθώς, όντας ψηλότερα, δεν είχε γίνει αντιληπτός από τους δυο τούρκους πιλότους. Είδε τη θυρίδα οπλισμού του επικεφαλής F-102 να ανοίγει και έναν πύραυλο AIM-4 Phalcon να εκτοξεύεται κατά του Σκαμπαρδώνη, αστοχώντας. Ο Δινόπουλος πλησίασε, βρέθηκε πίσω από τα τουρκικά αεροσκάφη και εκτόξευσε άμεσα τον έναν από τους δύο ΑΙΜ-9 Sidewinder που έφερε το αεροσκάφος του. Όμως ο πρώτος πύραυλος αστόχησε, καθώς η κεφαλή του δεν είχε προθερμανθεί αρκετά. Ο Δινόπουλος χωρίς δισταγμό εκτόξευσε τον δεύτερο πύραυλο, που πέτυχε το τουρκικό F-102 και το έστειλε να συντριβεί φλεγόμενο στη θάλασσα. Ο δεύτερος Τούρκος χειριστής έχασε τον προσανατολισμό του και, χρησιμοποιώντας αλόγιστα τη μετάκαυση του κινητήρα του, βρέθηκε “bingo fuel” και επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση σε δρόμο στα μικρασιατικά παράλια. Το αεροσκάφος καταστράφηκε και ο ίδιος μεταφέρθηκε βαριά τραυματισμένος στο νοσοκομείο, όπου πέθανε από τα τραύματά του.
Ο Ι. Δινόπουλος αποστρατεύθηκε από την Πολεμική Αεροπορία με το βαθμό του σμηνάρχου, ενώ ο Θ. Σκαμπαρδώνης με τον βαθμό του ταξιάρχου. Αρκετά χρόνια μετά την αερομαχία, όταν υπηρετούσε στο “Air-South Command" του ΝΑΤΟ στη Νάπολη, ένας Τούρκος αξιωματικός της αεροπορίας που συζητούσε μαζί του, ισχυρίστηκε ότι δύο τουρκικά F-102 είχαν καταρρίψει δύο ελληνικά F-5. Όταν ο Σκαμπαρδώνης τον ρώτησε "μοιάζω με φάντασμα;", ο Τούρκος έχασε το χρώμα του...
http://lithosfotos.blogspot.gr/2014/07/22-1974-f-102.html
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3433
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Σαν σήμερα....
Θωμάς Σκαμπαρδώνης τό '70........και μεταγενέστερα
αλλά καμμία φωτογραφία του I.Δινόπουλου.
μόνη αναφορά εδώ....http://www.trikorfogr.gr/grammata.htm
http://www.acig.org/artman/publish/article_298.shtml
αλλά καμμία φωτογραφία του I.Δινόπουλου.
μόνη αναφορά εδώ....http://www.trikorfogr.gr/grammata.htm
http://www.acig.org/artman/publish/article_298.shtml
- Συνημμένα
-
- skampardonis simera.jpg (11.26 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
-
- pic06_epa_f-5a_and_skampardonis.jpg (77.29 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
Απάντηση: Σαν σήμερα....
23/7/1943 - Οι δύο Ελληνικές Μοίρες Διώξεως 335 και 336 (αεροσκάφη Hurricane), που συγκροτήθηκαν στη Μέση Ανατολή, σε συνεργασία με τις Συμμαχικές Μοίρες 74η, 94η, 213η , 238η , 451η , 227η και 252η (Hurricane, Spitfire και Beaufighter) συμμετείχαν στην εκτέλεση της αποστολής «Θέτις», η οποία προέβλεπε αεροπορική επιδρομή εναντίον γερμανικών στόχων στην Κρήτη. Τα ελληνικά αεροσκάφη με συνεχείς βυθίσεις προέλαβαν καταυλισμούς, πολυβολεία και στρατιωτικά οχήματα, ενώ έπληξαν στόχους στον Άγιο Νικόλαο και το Ηράκλειο. Από τα 100 και πλέον συμμαχικά αεροπλάνα απωλέσθησαν περίπου 30, ενώ η Ελληνική Αεροπορία έχασε τέσσερις χειριστές. Το προσωπικό των Ελληνικών Μοιρών 335 και 336 δέχθηκε τα συγχαρητήρια της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας για την επιτυχημένη αποστολή.
ps: Επιτυχημένη αποστολή με 30% απώλειες???!!! Δηλαδή ποια είναι η αποτυχημένη?
ps: Επιτυχημένη αποστολή με 30% απώλειες???!!! Δηλαδή ποια είναι η αποτυχημένη?
Απάντηση: Σαν σήμερα....
24 Ιουλίου 1974. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής φτάνει και πάλι στην Ελλάδα, μετά την κατάρρευση της δικτατορίας υπό το βάρος του πραξικοπήματος και της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο.
Επικεφαλής της κυβέρνησης «Εθνικής Ενότητας», κατόρθωσε με αποφασιστικές κινήσεις να αποκαταστήσει πλήρως τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος στην Ελλάδα.
40 χρόνια έχουν περάσει από τότε. 40 χρόνια μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην χώρα, η οποία μετά την ζοφερή επταετή χούντα των συνταγματαρχών που την άφησε στο περιθώριο των διεθνών εξελίξεων, επέστρεψε στον κοινοβουλευτισμό και την δημοκρατία. Όταν, τον Ιούλιο του 1974, ξέσπασε η μεγάλη εθνική κρίση με αφετηρία την πραξικοπηματική ανατροπή του Μακαρίου, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής κλήθηκε να συγκροτήσει Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας.
Ήταν ξημερώματα 24ης Ιουλίου 1974. Το αεροσκάφος του Γάλλου προέδρου Βαλερί Ζισκάρ ντʼ Εστέν προσγειώνεται στο αεροδρόμιο της Αθήνας μεταφέροντας από το Παρίσι τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Χιλιάδες κόσμου με αναστάσιμες λαμπάδες στα χέρια και την ιαχή “Έρχεται, έρχεται” τον αναμένουν και του επιφυλάσσουν θριαμβευτική υποδοχή. Η υποδοχή Καραμανλή, με τον κόσμο να πανηγυρίζει στους δρόμους, αποτελεί το λαϊκό ξέσπασμα μετά την επτάχρονη δικτατορία, αλλά και την εισβολή και την τραγωδία της Κύπρου.
Στις 25 Ιουλίου 1974 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής απηύθυνε διάγγελμα προς τον ελληνικό λαό ζητώντας από τους πολίτες να επιδείξουν πολιτική ωριμότητα τις δύσκολες εκείνες ώρες.
Παράλληλα στη Γενεύη άρχισαν την ίδια ημέρα οι ελληνοτουρκικές διαπραγματεύσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης στο Κυπριακό. Αρχηγός της ελληνικής αντιπροσωπείας ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών Γεώργιος Μαύρος.
Στις 30 Ιουλίου 1974 στη Γενεύη επήλθε συμφωνία για την αποκατάσταση της συνταγματικής τάξης στην Κύπρο αλλά και την αναγνώριση ύπαρξης δύο χωριστών διοικήσεων. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονταν.
Ωστόσο στις 14 Αυγούστου τα τουρκικά στρατεύματα προχώρησαν στον Αττίλα 2 καταλαμβάνοντας τελικά το 38% περίπου της Κύπρου. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής κατήγγειλε την Τουρκία και ανακοίνωσε την αποχώρηση της Ελλάδας από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ.
Στις 15 Αυγούστου σε νέο διάγγελμα προς τον ελληνικό λαό δήλωσε ότι «η ένοπλος αντιμετώπισις των Τούρκων εις Κύπρον καθίστατο αδύνατος και λόγω αποστάσεως και λόγω των γνωστών τετελεσμένων γεγονότων». Η κατάπαυση του πυρός στην Κύπρο έγινε στις 18.00 της 16ης Αυγούστου 1974.
Οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου κατάφεραν τότε να θεμελιώσουν το πληρέστερο, από όσα προηγήθηκαν, πολίτευμα της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Ειδικότερα, μετά τη συγκρότηση της κυβέρνησης “Εθνικής Ενότητας” και την αντιμετώπιση των συνεπειών της κυπριακής τραγωδίας, νομιμοποιήθηκαν όλοι οι πολιτικοί σχηματισμοί, περιλαμβανομένου του Κ.Κ.Ε., που βρισκόταν εκτός νόμου από το 1947, προκηρύχθηκαν εκλογές για την ανάδειξη της Εʼ Αναθεωρητικής Βουλής, και αποφασίστηκε διεξαγωγή δημοψηφίσματος για τον οριστικό προσδιορισμό της μορφής του πολιτεύματος.
Επικεφαλής της κυβέρνησης «Εθνικής Ενότητας», κατόρθωσε με αποφασιστικές κινήσεις να αποκαταστήσει πλήρως τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος στην Ελλάδα.
40 χρόνια έχουν περάσει από τότε. 40 χρόνια μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην χώρα, η οποία μετά την ζοφερή επταετή χούντα των συνταγματαρχών που την άφησε στο περιθώριο των διεθνών εξελίξεων, επέστρεψε στον κοινοβουλευτισμό και την δημοκρατία. Όταν, τον Ιούλιο του 1974, ξέσπασε η μεγάλη εθνική κρίση με αφετηρία την πραξικοπηματική ανατροπή του Μακαρίου, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής κλήθηκε να συγκροτήσει Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας.
Ήταν ξημερώματα 24ης Ιουλίου 1974. Το αεροσκάφος του Γάλλου προέδρου Βαλερί Ζισκάρ ντʼ Εστέν προσγειώνεται στο αεροδρόμιο της Αθήνας μεταφέροντας από το Παρίσι τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Χιλιάδες κόσμου με αναστάσιμες λαμπάδες στα χέρια και την ιαχή “Έρχεται, έρχεται” τον αναμένουν και του επιφυλάσσουν θριαμβευτική υποδοχή. Η υποδοχή Καραμανλή, με τον κόσμο να πανηγυρίζει στους δρόμους, αποτελεί το λαϊκό ξέσπασμα μετά την επτάχρονη δικτατορία, αλλά και την εισβολή και την τραγωδία της Κύπρου.
Στις 25 Ιουλίου 1974 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής απηύθυνε διάγγελμα προς τον ελληνικό λαό ζητώντας από τους πολίτες να επιδείξουν πολιτική ωριμότητα τις δύσκολες εκείνες ώρες.
Παράλληλα στη Γενεύη άρχισαν την ίδια ημέρα οι ελληνοτουρκικές διαπραγματεύσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης στο Κυπριακό. Αρχηγός της ελληνικής αντιπροσωπείας ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών Γεώργιος Μαύρος.
Στις 30 Ιουλίου 1974 στη Γενεύη επήλθε συμφωνία για την αποκατάσταση της συνταγματικής τάξης στην Κύπρο αλλά και την αναγνώριση ύπαρξης δύο χωριστών διοικήσεων. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονταν.
Ωστόσο στις 14 Αυγούστου τα τουρκικά στρατεύματα προχώρησαν στον Αττίλα 2 καταλαμβάνοντας τελικά το 38% περίπου της Κύπρου. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής κατήγγειλε την Τουρκία και ανακοίνωσε την αποχώρηση της Ελλάδας από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ.
Στις 15 Αυγούστου σε νέο διάγγελμα προς τον ελληνικό λαό δήλωσε ότι «η ένοπλος αντιμετώπισις των Τούρκων εις Κύπρον καθίστατο αδύνατος και λόγω αποστάσεως και λόγω των γνωστών τετελεσμένων γεγονότων». Η κατάπαυση του πυρός στην Κύπρο έγινε στις 18.00 της 16ης Αυγούστου 1974.
Οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου κατάφεραν τότε να θεμελιώσουν το πληρέστερο, από όσα προηγήθηκαν, πολίτευμα της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Ειδικότερα, μετά τη συγκρότηση της κυβέρνησης “Εθνικής Ενότητας” και την αντιμετώπιση των συνεπειών της κυπριακής τραγωδίας, νομιμοποιήθηκαν όλοι οι πολιτικοί σχηματισμοί, περιλαμβανομένου του Κ.Κ.Ε., που βρισκόταν εκτός νόμου από το 1947, προκηρύχθηκαν εκλογές για την ανάδειξη της Εʼ Αναθεωρητικής Βουλής, και αποφασίστηκε διεξαγωγή δημοψηφίσματος για τον οριστικό προσδιορισμό της μορφής του πολιτεύματος.
Απάντηση: Σαν σήμερα....
25/07/1909.
Ο Λουί Μπλεριό κάνει την πρώτη πτήση κατά μήκους της Μάγχης και φτάνει από το Καλέ στο Ντόβερ σε 37 λεπτά.
Μπλεριό, Λουί (Louis Blériot, Καμπρέ 1872 – Παρίσι 1936). Γάλλος αεροπόρος, σχεδιαστής και κατασκευαστής αεροπλάνων. Υπήρξε ένας από τους επιφανέστερους πρωτοπόρους της αεροναυτικής. Διέσχισε πρώτος τη Μάγχη, στις 25 Ιουλίου 1909, με μονοπλάνο δικής του κατασκευής, εφοδιασμένο με κινητήρα που είχε επινοήσει ο Ιταλός Αλεσάντρο Αντσάνι. Ο Μ. ίδρυσε σχολές αεροπορίας στη Γαλλία, όπου ήταν επίσης ιδιοκτήτης και διευθυντής σπουδαίων αεροναυπηγικών εγκαταστάσεων. Το 1929, είκοσι χρόνια μετά την περίφημη πτήση του, διέσχισε και πάλι τη Μάγχη με το ίδιο αεροπλάνο που είχε χρησιμοποιήσει και το 1909.
Ο Λουί Μπλεριό κάνει την πρώτη πτήση κατά μήκους της Μάγχης και φτάνει από το Καλέ στο Ντόβερ σε 37 λεπτά.
Μπλεριό, Λουί (Louis Blériot, Καμπρέ 1872 – Παρίσι 1936). Γάλλος αεροπόρος, σχεδιαστής και κατασκευαστής αεροπλάνων. Υπήρξε ένας από τους επιφανέστερους πρωτοπόρους της αεροναυτικής. Διέσχισε πρώτος τη Μάγχη, στις 25 Ιουλίου 1909, με μονοπλάνο δικής του κατασκευής, εφοδιασμένο με κινητήρα που είχε επινοήσει ο Ιταλός Αλεσάντρο Αντσάνι. Ο Μ. ίδρυσε σχολές αεροπορίας στη Γαλλία, όπου ήταν επίσης ιδιοκτήτης και διευθυντής σπουδαίων αεροναυπηγικών εγκαταστάσεων. Το 1929, είκοσι χρόνια μετά την περίφημη πτήση του, διέσχισε και πάλι τη Μάγχη με το ίδιο αεροπλάνο που είχε χρησιμοποιήσει και το 1909.
Απάντηση: Σαν σήμερα....
28/7/1914
Αρχίζει το μεγάλο πανηγύρι του Α' Πολέμου w
Αρχίζει το μεγάλο πανηγύρι του Α' Πολέμου w
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3433
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Σαν σήμερα....
στις 28 Ιουλίου 1943
..........
Με την κωδική ονομασία επιχείρηση Γόμορρα η R.A.F. εξαπολύει μια απο τις μεγαλύτερες αεροπορικές επιδρομές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Στόχος της η προσβολή του Αμβούργου, με συμμετοχή αεροσκαφών (Avro Lancaster)δύο βρετανικών αεροπορικών διοικήσεων και μίας των ΗΠΑ.
Οι Βρετανοί χαρακτήρισαν το Αμβούργο.... "Χιροσίμα της Γερμανίας".
"..Εξακόσια φορτία αερομεταφερομένων βομβών ρίχτηκαν σε έκταση 3 τετρ. χλμ.
Κατά την πυρκαγιά που ακολούθησε, στην οποία συνέβαλαν οι αποθήκες καυσίμων γύρω από τον λιμένα & εγκαταστάσεις χημικών και παραγωγής εκρηκτικών , αναπτύχθηκαν θερμοκρασίες της τάξης των 800 °C και ένα αιφνίδιο θερμικό ανοδικό ρεύμα αέρος με επακόλουθο την εκδήλωση τοπικών θυελλωδών ανέμων ταχύτητας 240 χλμ. την ώρα, δίνοντας έτσι την εικόνα πύρινης λαίλαπας .....Αυτό το φαινόμενο, που κόπασε μετά απο 3 ώρες , ήταν η αιτία της εξάπλωσης της πυρκαγιάς σε έκταση 21 τ.χλμ. καταστρέφοντας τα πάντα στο πέρασμά της.
....η άσφαλτος αναφλεγόταν μετατρέποντας τους δρόμους σε κανάλια λάβας και δηλητηριωδών αερίων, καθιστώντας αδύνατη την προσέγγιση για πυρόσβεση και διάσωση αμάχων........."
..........
Με την κωδική ονομασία επιχείρηση Γόμορρα η R.A.F. εξαπολύει μια απο τις μεγαλύτερες αεροπορικές επιδρομές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Στόχος της η προσβολή του Αμβούργου, με συμμετοχή αεροσκαφών (Avro Lancaster)δύο βρετανικών αεροπορικών διοικήσεων και μίας των ΗΠΑ.
Οι Βρετανοί χαρακτήρισαν το Αμβούργο.... "Χιροσίμα της Γερμανίας".
"..Εξακόσια φορτία αερομεταφερομένων βομβών ρίχτηκαν σε έκταση 3 τετρ. χλμ.
Κατά την πυρκαγιά που ακολούθησε, στην οποία συνέβαλαν οι αποθήκες καυσίμων γύρω από τον λιμένα & εγκαταστάσεις χημικών και παραγωγής εκρηκτικών , αναπτύχθηκαν θερμοκρασίες της τάξης των 800 °C και ένα αιφνίδιο θερμικό ανοδικό ρεύμα αέρος με επακόλουθο την εκδήλωση τοπικών θυελλωδών ανέμων ταχύτητας 240 χλμ. την ώρα, δίνοντας έτσι την εικόνα πύρινης λαίλαπας .....Αυτό το φαινόμενο, που κόπασε μετά απο 3 ώρες , ήταν η αιτία της εξάπλωσης της πυρκαγιάς σε έκταση 21 τ.χλμ. καταστρέφοντας τα πάντα στο πέρασμά της.
....η άσφαλτος αναφλεγόταν μετατρέποντας τους δρόμους σε κανάλια λάβας και δηλητηριωδών αερίων, καθιστώντας αδύνατη την προσέγγιση για πυρόσβεση και διάσωση αμάχων........."
- Συνημμένα
-
- hamburg-raid.jpg (344.36 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
-
- 750px-Avro_Lancaster_B_I_PA474.jpg (176.28 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3433
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
.
στις 29 Ιουλίου 1967
Κόλπος του Τονκίν-Βιετνάμ.
Μια φοβερή αλυσιδωτή σειρά εκρήξεων στο αμερικανικό αεροπλανοφόρο USS Forrestal (CVA-59) , θα σκοτώσει 134 ναύτες και θα τραυματίσει άλλους 160.
Το δυστύχημα συνέβη όταν λόγω ανωμαλίας σε ηλεκτρικό κύκλωμα πυροδοτήθηκε πύραυλος Zuni επάνω στο κατάστρωμα του αεροπλανοφόρου.
Το Forrestal συμμετείχε στις πολεμικές επιχειρήσεις των Αμερικανών εναντίον του Βορείου Βιετνάμ.
Κόλπος του Τονκίν-Βιετνάμ.
Μια φοβερή αλυσιδωτή σειρά εκρήξεων στο αμερικανικό αεροπλανοφόρο USS Forrestal (CVA-59) , θα σκοτώσει 134 ναύτες και θα τραυματίσει άλλους 160.
Το δυστύχημα συνέβη όταν λόγω ανωμαλίας σε ηλεκτρικό κύκλωμα πυροδοτήθηκε πύραυλος Zuni επάνω στο κατάστρωμα του αεροπλανοφόρου.
Το Forrestal συμμετείχε στις πολεμικές επιχειρήσεις των Αμερικανών εναντίον του Βορείου Βιετνάμ.
- Συνημμένα
-
- USS_Forrestal_fire_1_1967.jpg (406.75 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
-
- 1280px-Forrestal_fire_RA5C_nose_'67.jpg (244.54 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές
-
- 1280px-Forrestal_Fire_'67_fighting.jpg (266.82 KiB) Προβλήθηκε 53 φορές