Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
Φέρει σφραγίδα Made in Greece, ζυγίζει λίγο παραπάνω από έναν άνθρωπο, έχει μήκος 4 μέτρα, απογειώνεται με ταχύτητα 2,8 μέτρων ανά δευτερόλεπτο και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 190 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Με εμβέλεια 150 χιλιομέτρων και αυτονομία 11 ωρών, μπορεί από ύψος 2 χιλιομέτρων, πετώντας μέρα και νύχτα, να μεταδώσει σε πραγματικό χρόνο κρίσιμες και λεπτομερείς πληροφορίες για την υποστήριξη υπηρεσιών πολιτικής προστασίας και δημόσιας ασφάλειας: την παρακολούθηση των χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων, την προστασία κρίσιμων υποδομών, την υποστήριξη ερευνών διάσωσης, την εποπτεία δασικών εκτάσεων για την έγκαιρη κατάσβεση πυρκαγιών, τη δειγματοληψία εδάφους, θαλάσσιων και αέριων ρύπων, την εποπτεία οδικών αξόνων, την αεροφωτογράφηση περιοχών ενδιαφέροντος.
Πρόκειται για το Πολιτικό Μη-επανδρωμένο Αερόχημα HCUAV RX-1, το πρώτο ελληνικής παραγωγής σε τέτοια κλίμακα.
Η παρθενική του πτήση, στις 4 Αυγούστου 2016, διήρκεσε περίπου 15 λεπτά και στέφθηκε από επιτυχία -μάλλον σπουδαία επιτυχία- αν λάβει κανείς υπόψη ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα που ξεκίνησε μόλις πριν από 36 μήνες από μία λευκή κόλλα χαρτί.
Κατασκευάστηκε στα Τρίκαλα
Το HCUAV RX-1αναπτύχθηκε στο πλαίσιο συνεργατικού έργου της δράσης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2011», της ΕΥΔΕ - ΕΤΑΚ, στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2007-2013, με επικεφαλής και συντονιστή τον αν. καθηγητή Κύρο Υάκινθο, Διευθυντή του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ.
Στο ερευνητικό πρόγραμμα συμμετείχαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη σχεδίαση του αεροχήματος, αεροδυναμικές αναλύσεις, την κατασκευαστική μελέτη, βελτιστοποίηση γεωμετρίας και πτητικές δοκιμές και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με αντικείμενο τη ρομποτική όραση, αντίληψη περιβάλλοντος, και επεξεργασία σήματος.
Μια εταιρεία από τη Φαρκαδόνα Τρικάλων, η Spacesonic, ανέλαβε την κατασκευή του αεροχήματος, η Intracom Defense Electronics την ανάπτυξη και εγκατάσταση των συστημάτων επικοινωνιών, κινητούς σταθμούς εδάφους και συστήματα ευφυούς λογισμικού και η εδρεύουσα στη Θεσσαλονίκη MLS την εγκατάσταση συστήματος GPS, την προμήθεια χαρτών και δράσεις διάχυσης αποτελεσμάτων του έργου.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του ερευνητικού προγράμματος ήταν 2 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ για τους πέντε εταίρους 1,3 εκατ. ευρώ.
Μπορούμε και στον αέρα
Μπορεί μια χώρα σαν την Ελλάδα, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα, να αναπτύξει αεροναυπηγική βιομηχανία και μάλιστα ανταγωνιστική προς χώρες με παράδοση στον χώρο; "Ναι! Μπορούμε", απαντά μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Υάκινθος.
«Στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν εξαιρετικά πράγματα, σε συνεργασία των Πανεπιστημίων και ερευνητικών φορέων με τις ελληνικές εταιρείες. Στην Ελλάδα υπάρχει φοβερό δυναμικό, αλλά υπάρχει και το ερώτημα του επενδυτή, αν θα κάνει το επόμενο βήμα», εξηγεί και αποτιμώντας τη δική του εμπειρία προσθέτει.
«Πρέπει ως χώρα να δούμε πέρα από τους τομείς, που δίνουμε σήμερα προτεραιότητα. Μπορούμε! Πραγματικά με πειράζει και με στενοχωρεί, πως στην αρχή της προσπάθειας οι περισσότεροι μου έλεγαν, πού πας, τι θα κάνεις, σιγά μη γίνει ποτέ στην Ελλάδα αυτό. Κι όμως γίνεται, και μάλιστα με μικρό κόστος, αρκεί να υπάρχει όραμα και συνέπεια στα χρονοδιαγράμματα».
«Στην ευρωπαϊκή αγορά υπάρχουν πολλές χώρες που αναπτύσσουν τέτοια αεροχήματα. Η Τουρκία, για παράδειγμα, έχει επενδύσει πάρα πολλά εκατομμύρια στον τομέα. Είναι, άλλωστε, αλήθεια ότι η παρουσία στον αέρα προσδίδει διαφορετικό κύρος σε μία χώρα» σημειώνει ο καθηγητής, ομολογώντας πάντως ότι υπήρξαν στιγμές που και ο ίδιος αμφισβήτησε πως η ελληνική πρώτη απόπειρα θα ολοκληρωνόταν.
«Ήταν όταν η γραφειοκρατία μας έδενε τα χέρια. Είναι αυτή που σταματάει τα πάντα. Όχι τα στελέχη των υπηρεσιών, αυτά συνήθως κάνουν τα πάντα να βοηθήσουν. Διαχρονικά το σύστημα είναι τόσο δύσκαμπτο, ενώ και οι μηχανισμοί στις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ, έχουν φτάσει στο άλλο άκρο για να διασφαλίσουν ότι τα χρήματα θα πάνε εκεί που πρέπει και σε αντιμετωπίζουν ως κάποιον που θα κάνει οπωσδήποτε την αρπαχτή», εξηγεί.
Προσγείωση στη ΔΕΘ
Το Ελληνικό Πολιτικό Μη-επανδρωμένο Αερόχημα HCUAV RX-1, αφού αποσυναρμολογηθεί θα συναρμολογηθεί για να παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Μετά την πρώτη δοκιμαστική πτήση έχουν ήδη δρομολογηθεί βελτιώσεις σε επιμέρους ζητήματα που καταγράφηκαν.
Τα πτητικά χαρακτηριστικά του HCUAV, οι επιχειρησιακές του δυνατότητες, καθώς και ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός, επιλέχθηκαν με βάση τις απαιτήσεις της Ελλάδας για την επιτήρηση χερσαίων και θαλασσίων εκτάσεων, σε μεγάλη ακτίνα, με έμφαση κυρίως στις φυσικές καταστροφές, τα περιβαλλοντικά ατυχήματα (φωτιές, θαλάσσια μόλυνση κ.α.) και στις επιχειρήσεις διάσωσης.
Επιπλέον, έγινε λεπτομερής ανάλυση του κόστους παραγωγης μονάδων HCUAV η οποία έδειξε ότι το σύστημα του HCUAV μπορεί να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα προϊόντα της διεθνούς αγοράς με εξαιρετικές προοπτικές, εφόσον αξιοποιηθεί από την Πολιτεία.
«Μιλάμε για άκρως ανταγωνιστικό κόστος», διαβεβαιώνει ο κ.Υάκινθος, ενώ διευκρινίζει ότι η προοπτική αξιοποίησης δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, καθώς το HCUAV σχεδιάστηκε ώστε να δίνει ευελιξία για τροποποιήσεις με βάση της απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη, χώρας κ.λπ.
Πηγή: iefimerida.gr
http://www.iefimerida.gr/news/287216/proto-elliniko-mi-epandromeno-drone-prosgeionetai-sti-deth-eikona
Με εμβέλεια 150 χιλιομέτρων και αυτονομία 11 ωρών, μπορεί από ύψος 2 χιλιομέτρων, πετώντας μέρα και νύχτα, να μεταδώσει σε πραγματικό χρόνο κρίσιμες και λεπτομερείς πληροφορίες για την υποστήριξη υπηρεσιών πολιτικής προστασίας και δημόσιας ασφάλειας: την παρακολούθηση των χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων, την προστασία κρίσιμων υποδομών, την υποστήριξη ερευνών διάσωσης, την εποπτεία δασικών εκτάσεων για την έγκαιρη κατάσβεση πυρκαγιών, τη δειγματοληψία εδάφους, θαλάσσιων και αέριων ρύπων, την εποπτεία οδικών αξόνων, την αεροφωτογράφηση περιοχών ενδιαφέροντος.
Πρόκειται για το Πολιτικό Μη-επανδρωμένο Αερόχημα HCUAV RX-1, το πρώτο ελληνικής παραγωγής σε τέτοια κλίμακα.
Η παρθενική του πτήση, στις 4 Αυγούστου 2016, διήρκεσε περίπου 15 λεπτά και στέφθηκε από επιτυχία -μάλλον σπουδαία επιτυχία- αν λάβει κανείς υπόψη ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα που ξεκίνησε μόλις πριν από 36 μήνες από μία λευκή κόλλα χαρτί.
Κατασκευάστηκε στα Τρίκαλα
Το HCUAV RX-1αναπτύχθηκε στο πλαίσιο συνεργατικού έργου της δράσης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2011», της ΕΥΔΕ - ΕΤΑΚ, στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2007-2013, με επικεφαλής και συντονιστή τον αν. καθηγητή Κύρο Υάκινθο, Διευθυντή του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ.
Στο ερευνητικό πρόγραμμα συμμετείχαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη σχεδίαση του αεροχήματος, αεροδυναμικές αναλύσεις, την κατασκευαστική μελέτη, βελτιστοποίηση γεωμετρίας και πτητικές δοκιμές και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με αντικείμενο τη ρομποτική όραση, αντίληψη περιβάλλοντος, και επεξεργασία σήματος.
Μια εταιρεία από τη Φαρκαδόνα Τρικάλων, η Spacesonic, ανέλαβε την κατασκευή του αεροχήματος, η Intracom Defense Electronics την ανάπτυξη και εγκατάσταση των συστημάτων επικοινωνιών, κινητούς σταθμούς εδάφους και συστήματα ευφυούς λογισμικού και η εδρεύουσα στη Θεσσαλονίκη MLS την εγκατάσταση συστήματος GPS, την προμήθεια χαρτών και δράσεις διάχυσης αποτελεσμάτων του έργου.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του ερευνητικού προγράμματος ήταν 2 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ για τους πέντε εταίρους 1,3 εκατ. ευρώ.
Μπορούμε και στον αέρα
Μπορεί μια χώρα σαν την Ελλάδα, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα, να αναπτύξει αεροναυπηγική βιομηχανία και μάλιστα ανταγωνιστική προς χώρες με παράδοση στον χώρο; "Ναι! Μπορούμε", απαντά μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Υάκινθος.
«Στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν εξαιρετικά πράγματα, σε συνεργασία των Πανεπιστημίων και ερευνητικών φορέων με τις ελληνικές εταιρείες. Στην Ελλάδα υπάρχει φοβερό δυναμικό, αλλά υπάρχει και το ερώτημα του επενδυτή, αν θα κάνει το επόμενο βήμα», εξηγεί και αποτιμώντας τη δική του εμπειρία προσθέτει.
«Πρέπει ως χώρα να δούμε πέρα από τους τομείς, που δίνουμε σήμερα προτεραιότητα. Μπορούμε! Πραγματικά με πειράζει και με στενοχωρεί, πως στην αρχή της προσπάθειας οι περισσότεροι μου έλεγαν, πού πας, τι θα κάνεις, σιγά μη γίνει ποτέ στην Ελλάδα αυτό. Κι όμως γίνεται, και μάλιστα με μικρό κόστος, αρκεί να υπάρχει όραμα και συνέπεια στα χρονοδιαγράμματα».
«Στην ευρωπαϊκή αγορά υπάρχουν πολλές χώρες που αναπτύσσουν τέτοια αεροχήματα. Η Τουρκία, για παράδειγμα, έχει επενδύσει πάρα πολλά εκατομμύρια στον τομέα. Είναι, άλλωστε, αλήθεια ότι η παρουσία στον αέρα προσδίδει διαφορετικό κύρος σε μία χώρα» σημειώνει ο καθηγητής, ομολογώντας πάντως ότι υπήρξαν στιγμές που και ο ίδιος αμφισβήτησε πως η ελληνική πρώτη απόπειρα θα ολοκληρωνόταν.
«Ήταν όταν η γραφειοκρατία μας έδενε τα χέρια. Είναι αυτή που σταματάει τα πάντα. Όχι τα στελέχη των υπηρεσιών, αυτά συνήθως κάνουν τα πάντα να βοηθήσουν. Διαχρονικά το σύστημα είναι τόσο δύσκαμπτο, ενώ και οι μηχανισμοί στις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ, έχουν φτάσει στο άλλο άκρο για να διασφαλίσουν ότι τα χρήματα θα πάνε εκεί που πρέπει και σε αντιμετωπίζουν ως κάποιον που θα κάνει οπωσδήποτε την αρπαχτή», εξηγεί.
Προσγείωση στη ΔΕΘ
Το Ελληνικό Πολιτικό Μη-επανδρωμένο Αερόχημα HCUAV RX-1, αφού αποσυναρμολογηθεί θα συναρμολογηθεί για να παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Μετά την πρώτη δοκιμαστική πτήση έχουν ήδη δρομολογηθεί βελτιώσεις σε επιμέρους ζητήματα που καταγράφηκαν.
Τα πτητικά χαρακτηριστικά του HCUAV, οι επιχειρησιακές του δυνατότητες, καθώς και ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός, επιλέχθηκαν με βάση τις απαιτήσεις της Ελλάδας για την επιτήρηση χερσαίων και θαλασσίων εκτάσεων, σε μεγάλη ακτίνα, με έμφαση κυρίως στις φυσικές καταστροφές, τα περιβαλλοντικά ατυχήματα (φωτιές, θαλάσσια μόλυνση κ.α.) και στις επιχειρήσεις διάσωσης.
Επιπλέον, έγινε λεπτομερής ανάλυση του κόστους παραγωγης μονάδων HCUAV η οποία έδειξε ότι το σύστημα του HCUAV μπορεί να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα προϊόντα της διεθνούς αγοράς με εξαιρετικές προοπτικές, εφόσον αξιοποιηθεί από την Πολιτεία.
«Μιλάμε για άκρως ανταγωνιστικό κόστος», διαβεβαιώνει ο κ.Υάκινθος, ενώ διευκρινίζει ότι η προοπτική αξιοποίησης δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, καθώς το HCUAV σχεδιάστηκε ώστε να δίνει ευελιξία για τροποποιήσεις με βάση της απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη, χώρας κ.λπ.
Πηγή: iefimerida.gr
http://www.iefimerida.gr/news/287216/proto-elliniko-mi-epandromeno-drone-prosgeionetai-sti-deth-eikona
Απάντηση: Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
Πολυ ωραία προσπάθεια
Συγχαρητήρια στην ομάδα που το σχεδίασε και το κατασκεύασε
Θα ήταν ενδιαφέρον να ξέραμε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες
Το βιντεο απο την πρώτη πτηση και αυτο πολυ καλο
http://www.pronews.gr/portal/20160822/defencenet/aeroporika-systimata/34/deite-vinteo-apo-tin-proti-ptisi-toy-protoy-ellinikoy
Συγχαρητήρια στην ομάδα που το σχεδίασε και το κατασκεύασε
Θα ήταν ενδιαφέρον να ξέραμε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες
Το βιντεο απο την πρώτη πτηση και αυτο πολυ καλο
http://www.pronews.gr/portal/20160822/defencenet/aeroporika-systimata/34/deite-vinteo-apo-tin-proti-ptisi-toy-protoy-ellinikoy
Απάντηση: Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
GALE έγραψε: ↑Πολυ ωραία προσπάθεια
Συγχαρητήρια στην ομάδα που το σχεδίασε και το κατασκεύασε
Θα ήταν ενδιαφέρον να ξέραμε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες
Το βιντεο απο την πρώτη πτηση και αυτο πολυ καλο
http://www.pronews.gr/portal/20160822/defencenet/aeroporika-systimata/34/deite-vinteo-apo-tin-proti-ptisi-toy-protoy-ellinikoy
ας υπαρχει το βιντεο μεσα στο thread
ευχαριστουμε φιλε GALE που το ξετρυπωσες
https://www.youtube.com/watch?v=3_1w6ZE53mY
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
Μεγάλο μπράβο στους δημιουργούς
Αυτονομία 11 ωρών με αυτό το μοτέρ !! Πόσο καύσιμο να μεταφέρει άραγε?
Αυτονομία 11 ωρών με αυτό το μοτέρ !! Πόσο καύσιμο να μεταφέρει άραγε?
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1719
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm
Απάντηση: Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
γιατι το trailing link είναι ανάποδα ?
…μήπως γιαυτο έφυγε στην τροχοδρόμηση:-X
…μήπως γιαυτο έφυγε στην τροχοδρόμηση:-X
- Συνημμένα
-
- Untitled 2dojn.jpg (115.61 KiB) Προβλήθηκε 132 φορές
Απάντηση: Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
Πολύ σωστή παρατήρηση φιλε Gatto!!
Θα πρεπει να ειναι εντελως ακαμπτο το σκέλος, διαφορετικα οταν εχει φορτίο οπως σε σταματημα τροχοδρομησης με φρενο (θα πρεπει να εχει φρένα, ετσι?), θα αποκλεινει από την ευθεία!
Ξερουμε κανεναν από τα Τρίκαλα να μας δώσει πληροφορίες ? ειναι πολύ ενδιαφέρον το project
Θα πρεπει να ειναι εντελως ακαμπτο το σκέλος, διαφορετικα οταν εχει φορτίο οπως σε σταματημα τροχοδρομησης με φρενο (θα πρεπει να εχει φρένα, ετσι?), θα αποκλεινει από την ευθεία!
Ξερουμε κανεναν από τα Τρίκαλα να μας δώσει πληροφορίες ? ειναι πολύ ενδιαφέρον το project
Απάντηση: Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
μερικες φωτο απο την σελιδα του καθ. του Α.Π.Θ.
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
Καταρχήν μια παρατήρρηση στην αρχή του άρθρου ,όσον αφορά την ταχύτητα απογείωσης. Τα 2.8 μέτρα το δευτερόλεπτο είναι 10 χιλιόμετρα την ώρα. Μάλλον θέλει να πει 28 μέτρα το δευτερόλεπτο και τα 2.8 μέτρα είναι από το δαίμονα του τύπου.
Για το θέμα του ριναίου τροχού τώρα. Από τις φωτογραφίες ,αυτό που μοιάζει με βίδα, πίσω ακριβώς από την κάμερα, φαίνεται να είναι το pivot point για το steering του τροχού. Το σημείο αυτό βρίσκεται αρκετά πιο μπροστά από το σημείο επαφής του τροχού με το έδαφος κι έτσι εξασφαλίζεται ο αναγκαίος μοχλός για την αυτοευθυγράμμιση του τροχού. Εκείνο που είναι το περίεργο είναι η ανάρτηση leading link. Μια που το σύστημα προσγείωσης έχει διάταξη που μοιάζει με τρίκυκλο ,ίσως να έχει σχέση το ότι αυτού του είδους η ανάρτηση θεωρείται από κάποιους πλεονεκτική σε κάτι τεράστια αμερικανικά τρίκυκλα. Δεν θυμάμαι όμως το λόγο.
Πάντως δεν πιστεύω ότι φταίει αυτό για την αστάθεια κατά την τροχοδρόμιση. Τη συμπεριφορά αυτή την έχουμε βιώσει όλοι, όσοι έχουμε απογειώσει ψηλοπτέρυγο με ριναίο όταν αυτό έχει ψηλά σκέλη και σχετικά στενά (όπως συμβαίνει και με το συγκεκριμένο σκάφος) και επιπλέον η κίνηση του ριναίου είναι μεγάλη για να διευκολύνονται οι επιτόπου μανούβρες. Γιαυτό ,πολλές φορές, όταν το κανάλι του ριναίου είναι χωριστό ,χρησιμοποιείται διπλή μίξη ώστε να έχουμε μικρή κίνηση (2 με 3 μοίρες) για την τροχοδρόμιση με μεγάλη ταχύτητα κατά την απογείωση και την προσγείωση και μεγάλη κίνηση για μανούβρες χαμηλής ταχύτητας χωρίς να επηρεάζεται η κίνηση του rudder.
Για το θέμα του ριναίου τροχού τώρα. Από τις φωτογραφίες ,αυτό που μοιάζει με βίδα, πίσω ακριβώς από την κάμερα, φαίνεται να είναι το pivot point για το steering του τροχού. Το σημείο αυτό βρίσκεται αρκετά πιο μπροστά από το σημείο επαφής του τροχού με το έδαφος κι έτσι εξασφαλίζεται ο αναγκαίος μοχλός για την αυτοευθυγράμμιση του τροχού. Εκείνο που είναι το περίεργο είναι η ανάρτηση leading link. Μια που το σύστημα προσγείωσης έχει διάταξη που μοιάζει με τρίκυκλο ,ίσως να έχει σχέση το ότι αυτού του είδους η ανάρτηση θεωρείται από κάποιους πλεονεκτική σε κάτι τεράστια αμερικανικά τρίκυκλα. Δεν θυμάμαι όμως το λόγο.
Πάντως δεν πιστεύω ότι φταίει αυτό για την αστάθεια κατά την τροχοδρόμιση. Τη συμπεριφορά αυτή την έχουμε βιώσει όλοι, όσοι έχουμε απογειώσει ψηλοπτέρυγο με ριναίο όταν αυτό έχει ψηλά σκέλη και σχετικά στενά (όπως συμβαίνει και με το συγκεκριμένο σκάφος) και επιπλέον η κίνηση του ριναίου είναι μεγάλη για να διευκολύνονται οι επιτόπου μανούβρες. Γιαυτό ,πολλές φορές, όταν το κανάλι του ριναίου είναι χωριστό ,χρησιμοποιείται διπλή μίξη ώστε να έχουμε μικρή κίνηση (2 με 3 μοίρες) για την τροχοδρόμιση με μεγάλη ταχύτητα κατά την απογείωση και την προσγείωση και μεγάλη κίνηση για μανούβρες χαμηλής ταχύτητας χωρίς να επηρεάζεται η κίνηση του rudder.
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
θα πρέπει να φανταστούμε ότι αφού έχουμε να κάνουμε με μη επανδρωμένο ότι έχει μέσα πολλά ηλεκτρονικά που είναι λογικό να μη αναφέρονται Εμείς είδαμε μόνο μία πτησούλα με απλή τηλ/ση προφανώς από τις πρώτες δοκιμές Δεν μπορώ να φανταστώ ότι δεν έχει γυροσκόπια κλπ βοηθήματα σταθεροποίησης σαν αυτά που έχουν πλέον και πολλά μοντέλα RTF που απογειώνονται σαν να είναι σε ράγες Στην πτήση που είδαμε δεν φάνηκε κάτι τέτοιο Ισως σαν πρώτη θα ήθελαν να δούνε την συμπεριφορά του και στην συνέχεια να ενεργοποιηθούν............. Εικασίες κάνω
Τελικά πόσο καύσιμο λέτε να μεταφέρει για να έχει την αναγραφόμενη αυτονομία με αυτό το μοτέρ?
Τελικά πόσο καύσιμο λέτε να μεταφέρει για να έχει την αναγραφόμενη αυτονομία με αυτό το μοτέρ?
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1719
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm
Απάντηση: Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
bladeskiller έγραψε: ↑...Εκείνο που είναι το περίεργο είναι η ανάρτηση leading link. Μια που το σύστημα προσγείωσης έχει διάταξη που μοιάζει με τρίκυκλο ,ίσως να έχει σχέση το ότι αυτού του είδους η ανάρτηση θεωρείται από κάποιους πλεονεκτική σε κάτι τεράστια αμερικανικά τρίκυκλα. Δεν θυμάμαι όμως το λόγο. ...
Ο λόγος που προτιμούνται τέτοια link είναι ότι κάνουν "Self Centering".
Όσο για την ανάρτηση νομίζω ότι κατά την λειτουργία της άρθρωσης ,
ο άξονας του τροχού πλησιάζει το pivot point και μειώνει την " γωνία Caster" .
Κάνοντας το steering ανεξελεγκτο.
Ακόμα η μαύρη μπουκάλα απόσβεσης μήπως θα έπρεπε να στηριζόταν πάνω στο pivot point?
Όπως και να έχει μια αξιέπαινη προσπάθεια :>)
...Αλλα προτιμώ όμως τον πἠγασο. V:))
..Έχει και rudder για προσγείωση σε πλάγιο άνεμο http://airforce.gr/gallery/displayimage.php?pid=914
.
Απάντηση: Το πρώτο 100% ελληνικό μη επανδρωμένο drone
Αφού η συζήτηση πήγε στο Πηγασο δείτε και το ΤΑΙ Ανκα που φτιάξανε οι γείτονες μας
https://en.m.wikipedia.org/wiki/TAI_Anka
Μήπως πρέπει να προσπαθήσουμε λιγο περισσοτερο;
https://en.m.wikipedia.org/wiki/TAI_Anka
Μήπως πρέπει να προσπαθήσουμε λιγο περισσοτερο;