Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
Εισαγωγή - προϊστορία.
"the Daedalus Project".
Σκοπός του ήταν η μελέτη ,σχεδίαση και κατασκευή υπερελαφρών πτητικών μηχανών που μπορούσαν να πετάξουν χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο την ανθρώπινη δύναμη.
Το Daedalus 88 (και πρηγούμενα το Daedalus 87) σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από ομάδα φοιτητών, καθηγητών και αποφοίτων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης - Μ.Ι.Τ.
'Ηταν το αποκορύφωμα μιας τριετούς επιστημονικής προσπάθειας από το Smithsonian Institution of Washington και το Τμήμα Αεροναυτικής και Αστροναυτικής του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (Μ.Ι.Τ.) , η οποία χρηματοδοτήθηκε με ποσό ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων , απο τα δύο ιδρύματα (M.I.T & Smithsonian) , την Nasa και τις εταιρείες Anheuser Busch & United Technologies Corporations .
Το επιστέγασμα του όλου εγχειρήματος για τους Αμερικανούς σχεδιαστές θα ήταν η αναβίωση του αρχαίου ελληνικού μύθου του Δαίδαλου.
Του πολυμήχανου εφευρέτη που δημιούργησε φτερά από κερί για να ξεφύγει μαζί με τον γυιό του Ίκαρο από τα δεσμά του βασιλιά Μίνωα .
Η πτήση του Daedalus 87 στις 7 Φεβρουαρίου 1988 δεν ήταν επιτυχής και το αεροσκάφος συνετρίβη στο Rogers Dry Lake.
Η Ιστορική μέρα.
Στις 23 Απριλίου του 1988 μετά απο προετοιμασίες μηνών το Daedalus 88 κατάφερε να καλύψει την απόσταση από την Κρήτη στην Σαντορίνη (115,11 χιλιόμετρα) κινούμενο μόνον με την δύναμη του πιλότου του , που ήταν ο Κανέλλος Κανελλόπουλος από την Πάτρα (πρωταθλητής της ελληνικής ποδηλασίας ) του οποίου η προσπάθεια κράτησε 3 ώρες και 54 λεπτά .
Δείτε το εκπληκτικό ντοκυμανταίρ-αφιέρωμα "Ποδηλατώντας στους ουρανούς"
https://www.youtube.com/watch?v=VeJM_U0MReI
https://www.youtube.com/watch?v=kdwLB0yoGmE
http://www.airforce.gr/cms/index.php/home/section-news/47-general/162-daedalushuman-poweredaircraft
συνεχίζεται...
"the Daedalus Project".
Σκοπός του ήταν η μελέτη ,σχεδίαση και κατασκευή υπερελαφρών πτητικών μηχανών που μπορούσαν να πετάξουν χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο την ανθρώπινη δύναμη.
Το Daedalus 88 (και πρηγούμενα το Daedalus 87) σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από ομάδα φοιτητών, καθηγητών και αποφοίτων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης - Μ.Ι.Τ.
'Ηταν το αποκορύφωμα μιας τριετούς επιστημονικής προσπάθειας από το Smithsonian Institution of Washington και το Τμήμα Αεροναυτικής και Αστροναυτικής του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (Μ.Ι.Τ.) , η οποία χρηματοδοτήθηκε με ποσό ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων , απο τα δύο ιδρύματα (M.I.T & Smithsonian) , την Nasa και τις εταιρείες Anheuser Busch & United Technologies Corporations .
Το επιστέγασμα του όλου εγχειρήματος για τους Αμερικανούς σχεδιαστές θα ήταν η αναβίωση του αρχαίου ελληνικού μύθου του Δαίδαλου.
Του πολυμήχανου εφευρέτη που δημιούργησε φτερά από κερί για να ξεφύγει μαζί με τον γυιό του Ίκαρο από τα δεσμά του βασιλιά Μίνωα .
Η πτήση του Daedalus 87 στις 7 Φεβρουαρίου 1988 δεν ήταν επιτυχής και το αεροσκάφος συνετρίβη στο Rogers Dry Lake.
Η Ιστορική μέρα.
Στις 23 Απριλίου του 1988 μετά απο προετοιμασίες μηνών το Daedalus 88 κατάφερε να καλύψει την απόσταση από την Κρήτη στην Σαντορίνη (115,11 χιλιόμετρα) κινούμενο μόνον με την δύναμη του πιλότου του , που ήταν ο Κανέλλος Κανελλόπουλος από την Πάτρα (πρωταθλητής της ελληνικής ποδηλασίας ) του οποίου η προσπάθεια κράτησε 3 ώρες και 54 λεπτά .
Δείτε το εκπληκτικό ντοκυμανταίρ-αφιέρωμα "Ποδηλατώντας στους ουρανούς"
https://www.youtube.com/watch?v=VeJM_U0MReI
https://www.youtube.com/watch?v=kdwLB0yoGmE
http://www.airforce.gr/cms/index.php/home/section-news/47-general/162-daedalushuman-poweredaircraft
συνεχίζεται...
- Συνημμένα
-
- banner2.jpg (247.53 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
Οι μηχανικοί.
Ιθύνων νούς στην σχεδίαση του "Δαίδαλος" ήταν ο Mark Drela.
http://aeroastro.mit.edu/faculty-research/faculty-list/mark-drela
Ο Drela έγραψε το λογισμικό Xfoil (σε γλώσσα fortran , γλώσσα προγραμματισμού ιδιαίτερα δημοφιλής την δεκαετία του '80 για προγράμματα αριθμητικής ανάλυσης και ιδιαίτερα η έκδοση fortran 77) , το οποίο απετέλεσε σημαντικό εργαλείο στον σχεδιασμό και την ανάλυση αεροτομών σε υποηχητικές ταχύτητες .
O Drela, έδειξε ότι εάν το αεροσκάφος έχει το μισό βάρος του πιλότου, τότε " η απαιτούμενη ισχύς είναι ευθέως ανάλογη με το βάρος του πιλότου."
Επομένως, η καθοριστική παράμετρος στον σχεδιασμό ,ήταν η ισχύς εξόδου ανά μονάδα βάρους , με μονάδα μέτρησης το Watt/kgr.
Το λογισμικό είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο στο ακόλουθο link :
http://web.mit.edu/drela/Public/web/xfoil/
Δύο ακόμα απο τους επικεφαλής μηχανικούς -μεταξύ άλλων -στο πολυπληθές επιστημονικό team ήταν οι :
John Langford
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Langford_(engineer
)
Juan R. Cruz
https://en.wikipedia.org/wiki/Juan_R._Cruz
.
To "Daedalus 87" εκτειθέμενο στο Dulles Airport Terminal B , του αεροδρομίου της Washington.
συνεχίζεται...
Ιθύνων νούς στην σχεδίαση του "Δαίδαλος" ήταν ο Mark Drela.
http://aeroastro.mit.edu/faculty-research/faculty-list/mark-drela
Ο Drela έγραψε το λογισμικό Xfoil (σε γλώσσα fortran , γλώσσα προγραμματισμού ιδιαίτερα δημοφιλής την δεκαετία του '80 για προγράμματα αριθμητικής ανάλυσης και ιδιαίτερα η έκδοση fortran 77) , το οποίο απετέλεσε σημαντικό εργαλείο στον σχεδιασμό και την ανάλυση αεροτομών σε υποηχητικές ταχύτητες .
O Drela, έδειξε ότι εάν το αεροσκάφος έχει το μισό βάρος του πιλότου, τότε " η απαιτούμενη ισχύς είναι ευθέως ανάλογη με το βάρος του πιλότου."
Επομένως, η καθοριστική παράμετρος στον σχεδιασμό ,ήταν η ισχύς εξόδου ανά μονάδα βάρους , με μονάδα μέτρησης το Watt/kgr.
Το λογισμικό είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο στο ακόλουθο link :
http://web.mit.edu/drela/Public/web/xfoil/
Δύο ακόμα απο τους επικεφαλής μηχανικούς -μεταξύ άλλων -στο πολυπληθές επιστημονικό team ήταν οι :
John Langford
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Langford_(engineer
)
Juan R. Cruz
https://en.wikipedia.org/wiki/Juan_R._Cruz
.
To "Daedalus 87" εκτειθέμενο στο Dulles Airport Terminal B , του αεροδρομίου της Washington.
συνεχίζεται...
- Συνημμένα
-
- drela1.jpg (30.21 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- key_visual.jpg (64.27 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- daedalus.jpg (42.56 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- xfoil_logo.gif (2.47 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
Το τελικό σχέδιο.
Το σχέδιο του "Δαίδαλος" με τα σήματα του Μ.Ι.Τ. και της N.A.S.A.
Τεχνικά χαρακτηριστικά :
Συμφώνως με τα προαναφερθέντα αποτελέσματα από τις μελέτες του Mark Drela , το συνολικό βάρος του αεροσκάφους -εκπεφρασμένο σε kgr- ήταν 32 kgr - (70 lb = 31.75 kgr ) - , ενώ το βάρος του ποδηλάτη Κ.Κανελλόπουλου ήταν 64 kgr ,(το διπλάσιο) .
Σύμφωνα πάλι με το συσχετισμό που εξήγαγε ο Drela σχετικά με την απαιτούμενη παρεχόμενη ισχύ - συναρτήση του βάρους του ποδηλάτη , ο Κ.Κανελλόπουλος έπρεπε να αποδίδει μέσω της μυϊκής του δύναμης , ισχύ , 5 Watt ανά κιλό του βάρους του.
Το εκπέτασμα των πτερύγων έφτανε τα 33.9 m. (αντιστοίχως σε κλίμακα 1:6 , η κατασκευή του Πάνσοφου θα φτάσει τα 5.5 m.)
Η έλικα του αεροσκάφους είχε διάμετρο σχεδόν 3.5 m και διέθετε μεταβλητό βήμα.
Έτσι ο ποδηλάτης , μεταβάλλοντας το βήμα , μετέβαλλε και την ταχύτητα πτήσης η οποία εκυμαίνετο μεταξύ 14-17 μιλίων /ώρα.
Συνολικά λοιπόν τα χειριστήρια ελέγχου του ποδηλάτη ήταν τρία και αφορούσαν τον έλεγχο του elevator , του rudder και του μεταβλητού pitch της έλικας.
Κάτω από την θέση του ποδηλάτη ευρίσκετο μικρό τεπόζιτο χωρητικότητας 5 λίτρων , το οποίο περιείχε νερό με γλυκόζη , απαραίτητο για την διατήρηση της φυσικής κατάστασης του ποδηλάτη , κατά την επίπονη προσπάθεια των 4 ωρών.
O σύγχρονος "Δαίδαλος" , Κανέλλος Κανελλόπουλος .
(Πλησιάζοντας στον τελικό προορισμό - παραλία Περίσσα στην Σαντορίνη.)
συνεχίζεται...
Το σχέδιο του "Δαίδαλος" με τα σήματα του Μ.Ι.Τ. και της N.A.S.A.
Τεχνικά χαρακτηριστικά :
- Empty weight:70 lbs.
- All up weight:229 lbs.
- Span: 112 ft.
- Length:28 ft.
- Propeller diam:11.3 ft
- Wing area:332 sq.ft.
- Design speed:14 - 17 m.p.h
- Power:0-27 hp.
- Propeller R.P.M: 108.
Συμφώνως με τα προαναφερθέντα αποτελέσματα από τις μελέτες του Mark Drela , το συνολικό βάρος του αεροσκάφους -εκπεφρασμένο σε kgr- ήταν 32 kgr - (70 lb = 31.75 kgr ) - , ενώ το βάρος του ποδηλάτη Κ.Κανελλόπουλου ήταν 64 kgr ,(το διπλάσιο) .
Σύμφωνα πάλι με το συσχετισμό που εξήγαγε ο Drela σχετικά με την απαιτούμενη παρεχόμενη ισχύ - συναρτήση του βάρους του ποδηλάτη , ο Κ.Κανελλόπουλος έπρεπε να αποδίδει μέσω της μυϊκής του δύναμης , ισχύ , 5 Watt ανά κιλό του βάρους του.
Το εκπέτασμα των πτερύγων έφτανε τα 33.9 m. (αντιστοίχως σε κλίμακα 1:6 , η κατασκευή του Πάνσοφου θα φτάσει τα 5.5 m.)
Η έλικα του αεροσκάφους είχε διάμετρο σχεδόν 3.5 m και διέθετε μεταβλητό βήμα.
Έτσι ο ποδηλάτης , μεταβάλλοντας το βήμα , μετέβαλλε και την ταχύτητα πτήσης η οποία εκυμαίνετο μεταξύ 14-17 μιλίων /ώρα.
Συνολικά λοιπόν τα χειριστήρια ελέγχου του ποδηλάτη ήταν τρία και αφορούσαν τον έλεγχο του elevator , του rudder και του μεταβλητού pitch της έλικας.
Κάτω από την θέση του ποδηλάτη ευρίσκετο μικρό τεπόζιτο χωρητικότητας 5 λίτρων , το οποίο περιείχε νερό με γλυκόζη , απαραίτητο για την διατήρηση της φυσικής κατάστασης του ποδηλάτη , κατά την επίπονη προσπάθεια των 4 ωρών.
O σύγχρονος "Δαίδαλος" , Κανέλλος Κανελλόπουλος .
(Πλησιάζοντας στον τελικό προορισμό - παραλία Περίσσα στην Σαντορίνη.)
συνεχίζεται...
- Συνημμένα
-
- 2012012404531_120092769.jpg (35.6 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- Daedalus-greece.jpg (103.26 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- Daedalus-Scetch.jpg (137.97 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
Καταπληκτικό θέμα !!!!!!!
και η παρουσίασή του σε συνέχειες ακόμη καλύτερη.
Φαντάζομαι ότι το αποτέλεσμα από τον Παναγιώτη θα έχουμε την ευκαιρία να το θαυμάσουμε όλοι εκτός από βίντεο και ζωντανά στον ΕΡΜΗ !!!!
και η παρουσίασή του σε συνέχειες ακόμη καλύτερη.
Φαντάζομαι ότι το αποτέλεσμα από τον Παναγιώτη θα έχουμε την ευκαιρία να το θαυμάσουμε όλοι εκτός από βίντεο και ζωντανά στον ΕΡΜΗ !!!!
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
Συνέχεια με την κατασκευή των πτερύγων . Συνολικό εκπέτασμα 5,05m .
Κόψιμο μεταλλικών προφίλ στις διαστάσεις των άκρων.
Τοποθέτηση των νομέων ενδιάμεσα , και λείανση .
Πανέξυπνο "λέϊζερ χειρός" όπως το ονομάζει ο Πάνσοφος .
Κόψιμο μεταλλικών προφίλ στις διαστάσεις των άκρων.
Τοποθέτηση των νομέων ενδιάμεσα , και λείανση .
Πανέξυπνο "λέϊζερ χειρός" όπως το ονομάζει ο Πάνσοφος .
- Συνημμένα
-
- IMG_20170910_151314.jpg (59.11 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- IMG_20170911_090142.jpg (72.37 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- IMG_20170910_151324.jpg (61.06 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- IMG_20170910_150702.jpg (48.38 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
Έτοιμος ο σκελετός...
- Συνημμένα
-
- IMG_20170913_183221.jpg (40.91 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- IMG_20170913_183115.jpg (64.4 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- IMG_20170911_102712.jpg (69.16 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
Περάστηκαν και οι καρμπονόντιζες.
- Συνημμένα
-
- IMG_20170913_151439.jpg (43.4 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
και λίγες φωτό απο την παρουσίαση στον "Ερμή" και όσους τυχερούς βρισκόμασταν εκεί , καθώς και το βίντεο με την ήδη έτοιμη καμπίνα του "Δαίδαλου".
- Συνημμένα
-
- DSC_0123.JPG (240.79 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- DSC_0126.JPG (127.63 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- DSC_0127.JPG (169.5 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- DSC_0131.JPG (181.58 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- DSC_0135.JPG (197.33 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
πλάκα μας κάνεις !!!!!!!!!!!!!:/)-:/)-:/)-:/)-:,)
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
Από τα έντυπα μέσα της εποχής και το αρχείο του Παναγιώτη Σοφού.
1η και 2η σελίδα.
1η και 2η σελίδα.
- Συνημμένα
-
- img002C.jpg (121.76 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- img002B.jpg (62.12 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- img002A.jpg (73.79 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- img002.jpg (98.8 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- img001.jpg (97.77 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
2η σελίδα.
- Συνημμένα
-
- img002D.jpg (45.7 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
3η σελίδα.
- Συνημμένα
-
- img003 c.jpg (62.99 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- img003 b.jpg (183.72 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- img003 a.jpg (68.58 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- img004.jpg (98.65 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
σελίδα 4η.
- Συνημμένα
-
- 4b.jpg (155.68 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- 4a.jpg (158.64 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- 4.jpg (109.25 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
5η σελίδα.
- Συνημμένα
-
- img005b.jpg (61.16 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- img005a.jpg (157 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
-
- img005.jpg (87.7 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές