Απάντηση: Υγραεριοκίνηση...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μαρ 06, 2014 9:50 am
Έχω μετατρέψει και τα δύο μου αυτοκίνητα (huindai i-10 1100cc και suzuki grand vitara 2000cc) εδώ και τρία χρόνια.Μέχρι στιγμής έχω διανύσει πάνω από 70.000km και δεν προέκυψε απολύτως κανένα πρόβλημα στους κινητήρες. Βέβαια στο huindai κάηκε κάποια στιγμή ο εγκέφαλος του υγραερίου ο οποίος ήταν εντός εγγύησης και αντικαταστάθηκε δωρεάν μετά από καυγά με τον εισαγωγέα και αφού του δήλωσα ότι θα ζητήσω την τήρηση της εγγύησης απ'ευθείας από το εργοστάσιο στην Ιταλία.
Η κατανάλωση είναι αυξημένη κατά 10% (σε λίτρα) ενώ από πλευράς απόδωσης δεν έχω παρατηρήσει καμία διαφορά. Η τακτική συντήρηση που χρειάζεται είναι αλλαγή του φίλτρου κάθε έτος και διατήρηση των μπουζί σε καλή κατάσταση(τα μπουζί που είναι κατάλληλα για υγραέριο είναι ακριβούτσικα).
Ένα θέμα είναι η λίπανση των εδρών των βαλβίδων. Άλλα συστήματα έχουν ανεξάρτητη παροχή λαδιού με ειδικό δοχείο και άλλα ψεκάζουν ένα μικρό ποσό βενζίνης που ελέγχεται από τον εγκέφαλο του συστήματος (κυρίως στις υφηλές στροφές).
Εν ολίγοις, περισσότερο εξαρτάσαι από την επιλογή του εγκαταστάτη παρά από το σύστημα καθεαυτό.
Όσον αφορά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο αέριο, αυτός έχει ήδη εξισωθεί με εκείνον του πετρελαίου κίνησης στα €330/χιλιόλιτρο (άν δεν κάνω λάθος). Εξ ού και το αέριο προ τριετίας κόστιζε 0,60-0,65/λίτρο και σήμερα κινείται μεταξύ 0,85-0,95/λίτρο. Άρα οι πιθανότητες να αυξηθεί περεταίρω είναι μάλλον ισχνές και πάντως πάντα θα είναι φθηνότερο της βενζίνης.
Τέλος, θα σου πρότεινα να περιμένεις λίγους μήνες ακόμη και να προχωρήσεις σε εγκατάσταση συστήματος φυσικού αερίου (LNG) που θα είναι ακόμη φθηνότερο (αναμένεται στα 0,55/λίτρο).
Μόνο πλεονεκτήματα θα έχεις με την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος, δεδομένου ότι σήμερα η αξία ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι αστεία και η αγορά ενός καινούριου (πετρέλαιο ή LNG) εξαιρετικά ακριβή υπόθεση που μάλλον δεν θα βγάλει ποτέ τα λεφτα της.
Η κατανάλωση είναι αυξημένη κατά 10% (σε λίτρα) ενώ από πλευράς απόδωσης δεν έχω παρατηρήσει καμία διαφορά. Η τακτική συντήρηση που χρειάζεται είναι αλλαγή του φίλτρου κάθε έτος και διατήρηση των μπουζί σε καλή κατάσταση(τα μπουζί που είναι κατάλληλα για υγραέριο είναι ακριβούτσικα).
Ένα θέμα είναι η λίπανση των εδρών των βαλβίδων. Άλλα συστήματα έχουν ανεξάρτητη παροχή λαδιού με ειδικό δοχείο και άλλα ψεκάζουν ένα μικρό ποσό βενζίνης που ελέγχεται από τον εγκέφαλο του συστήματος (κυρίως στις υφηλές στροφές).
Εν ολίγοις, περισσότερο εξαρτάσαι από την επιλογή του εγκαταστάτη παρά από το σύστημα καθεαυτό.
Όσον αφορά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο αέριο, αυτός έχει ήδη εξισωθεί με εκείνον του πετρελαίου κίνησης στα €330/χιλιόλιτρο (άν δεν κάνω λάθος). Εξ ού και το αέριο προ τριετίας κόστιζε 0,60-0,65/λίτρο και σήμερα κινείται μεταξύ 0,85-0,95/λίτρο. Άρα οι πιθανότητες να αυξηθεί περεταίρω είναι μάλλον ισχνές και πάντως πάντα θα είναι φθηνότερο της βενζίνης.
Τέλος, θα σου πρότεινα να περιμένεις λίγους μήνες ακόμη και να προχωρήσεις σε εγκατάσταση συστήματος φυσικού αερίου (LNG) που θα είναι ακόμη φθηνότερο (αναμένεται στα 0,55/λίτρο).
Μόνο πλεονεκτήματα θα έχεις με την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος, δεδομένου ότι σήμερα η αξία ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι αστεία και η αγορά ενός καινούριου (πετρέλαιο ή LNG) εξαιρετικά ακριβή υπόθεση που μάλλον δεν θα βγάλει ποτέ τα λεφτα της.