Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Γειά σας Φίλοι μου.
Επιτέλους... το "MogWing", τυπώθηκε, βάφτηκε και συναρμολογήθηκε.
Η διαδικασία εκτύπωσης ήταν πολύ χρονοβόρα. Το μοντέλο έπρεπε να τυπωθεί σε 4 ξεχωριστά κομμάτια τα οποία στη συνέχεια κολλήθηκαν μεταξύ τους, για να σχηματίσουν το σύνολο της ατράκτου.
Το υλικό που χρησμοποιήθηκε ονομάζεται ΑBS και είναι ο ίδιος τύπος πλαστικού, που χρησιμοποιείται στα πλαστικά μέρη συσκευών, που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας, όπως ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τηλεοράσεις, πλαστικά κουτιά και πολλά άλλα.
Κάθε κομμάτι χρειάστηκε περίπου 25-30 ώρες για να τυπωθεί.
Η όλη επιχείρηση ήταν μια μεγάλη περιπέτεια.
Έτσι... μόλις άρχισα να τοποθετώ τα ηλεκτρονικά, συνειδητοποίησα ότι είχα σχεδιάσει πολύ μικρή τρύπα/κανάλι μεταξύ της βάσης του κινητήρα και του διαμερίσματος του E.S.C.
Τα 3 τεράστιας διαμέτρου καλώδια του μοτέρ (12AWG) δεν χωρούσαν μέσα από το κανάλι. Επειδή είχα ήδη κολλήσει τα κομμάτια και ήταν αδύνατον να επέμβω για να διορθώσω το πρόβλημα, ξανεκτύπωσα το μοντέλο για μια ακόμη φορά.
Υπήρξαν δε, πολλές ακόμη αποτυχίες στην εκτύπωση λόγω διαφόρων προβλημάτων όπως διακοπές ρεύματος, κομμάτια υλικού που έπεσαν επάνω στην πλάκα βάσης του εκτυπωτή, μηχανική βλάβη, κ.λ.π. κ.λ.π.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, εκτιμώ ότι χρειάστηκα περίπου 250 ώρες για να ολοκληρωθεί το μοντέλο.
Εδώ μπορείτε να δείτε τον εκτυπωτή που εργάζεται.
https://www.youtube.com/watch?v=Y0woCwsH0f0
Εδώ είναι ένα timelapse της διαδικασίας.
https://www.youtube.com/watch?v=tt1KbbNFWj8
Εδώ είναι τα τέσσερα τελευταία κομμάτια στον πάγκο εργασίας, καθώς και οι προεξοχές-"βύσματα " που θα τοποθετηθούν για να ταιριάξουν στις αντίστοιχες υποδοχές τους σε κάθε επιφάνεια, τόσο για την ευκολία της συναρμογής αλλά και το κυριότερο, της ευθυγράμμισης των τεμαχίων κατά την κόλληση.
Εδώ μπορείτε να δείτε τις επιφάνειες που θα κολληθούν. Σε αυτήν την εικόνα η μπλέ επιφάνεια θα πρέπει να κολληθεί στην κόκκινη επιφάνεια. Είναι ορατές οι προεξοχές, υποδοχές καθώς και οι αγωγοί του αέρα και τα κανάλια για τα καλώδια.
Όπως αναφέραμε στο προηγούμενο post λίγο πρίν το λευκό ρύγχος θα τοποθετηθεί το servo για την οδήγηση του τροχού στο έδαφος. Εξαιτίας αυτού, το κομμάτι του ρύγχους συγκρατείται πάνω στο υπόλοιπο της ατράκτου με βίδες. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να "επισκεφθούμε το σημείο για επιθεωρήσεις και επισκευές.
Σε αυτή την εικόνα μπορείτε να δείτε το λευκό ρύγχος με τις οπές για τις βίδες, ενώ στο πορτοκαλί μέρος, τις τρύπες για να μπούν τα παξιμάδια.
Ώρα για κόλλημα.
Χρησιμοποίησα μια ειδική κόλλα που "λιώνει" κατά κάποιο τρόπο το πλαστικό ABS, λειτουργώντας σαν μια χημική διαδικασία συγκόλλησης. Μόλις η κόλλα στεγνώνει τα σημεία επαφής που έχουν κολληθεί είναι σαν να έχουν σχηματίσει ένα ενιαίο "λιωμένο" στρώμα.. Το κόλλημα που επιτυγχάνεται είναι πολύ ισχυρό.
Δεν είχα σφιγκτήρες κι έτσι έπρεπε να αυτοσχεδιάσω με λάστιχα.
Φρόντισα ακόμη να τοποθετήσω και τις πτέρυγες έτσι ώστε να εξασφαλίσω ότι δεν θα έχουμε αστοχία στο πέρασμα της καρμπονόντιζας και ακολούθως στην εφαρμογή των πτερύγων μετά το στέγνωμα της κόλλας, ενώ χρησιμοποίησα και λίγο λεπτό αλουμινόφυλλο ανάμεσα στις πτέρυγες και την άτρακτο για να μην κολλήσουν και αυτές μαζί.
Όλα τα κομμάτια κολλημένα και έτοιμα για την προετοιμασία της βαφής της επιφάνειας.
Επιτέλους... το "MogWing", τυπώθηκε, βάφτηκε και συναρμολογήθηκε.
Η διαδικασία εκτύπωσης ήταν πολύ χρονοβόρα. Το μοντέλο έπρεπε να τυπωθεί σε 4 ξεχωριστά κομμάτια τα οποία στη συνέχεια κολλήθηκαν μεταξύ τους, για να σχηματίσουν το σύνολο της ατράκτου.
Το υλικό που χρησμοποιήθηκε ονομάζεται ΑBS και είναι ο ίδιος τύπος πλαστικού, που χρησιμοποιείται στα πλαστικά μέρη συσκευών, που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας, όπως ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τηλεοράσεις, πλαστικά κουτιά και πολλά άλλα.
Κάθε κομμάτι χρειάστηκε περίπου 25-30 ώρες για να τυπωθεί.
Η όλη επιχείρηση ήταν μια μεγάλη περιπέτεια.
Έτσι... μόλις άρχισα να τοποθετώ τα ηλεκτρονικά, συνειδητοποίησα ότι είχα σχεδιάσει πολύ μικρή τρύπα/κανάλι μεταξύ της βάσης του κινητήρα και του διαμερίσματος του E.S.C.
Τα 3 τεράστιας διαμέτρου καλώδια του μοτέρ (12AWG) δεν χωρούσαν μέσα από το κανάλι. Επειδή είχα ήδη κολλήσει τα κομμάτια και ήταν αδύνατον να επέμβω για να διορθώσω το πρόβλημα, ξανεκτύπωσα το μοντέλο για μια ακόμη φορά.
Υπήρξαν δε, πολλές ακόμη αποτυχίες στην εκτύπωση λόγω διαφόρων προβλημάτων όπως διακοπές ρεύματος, κομμάτια υλικού που έπεσαν επάνω στην πλάκα βάσης του εκτυπωτή, μηχανική βλάβη, κ.λ.π. κ.λ.π.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, εκτιμώ ότι χρειάστηκα περίπου 250 ώρες για να ολοκληρωθεί το μοντέλο.
Εδώ μπορείτε να δείτε τον εκτυπωτή που εργάζεται.
https://www.youtube.com/watch?v=Y0woCwsH0f0
Εδώ είναι ένα timelapse της διαδικασίας.
https://www.youtube.com/watch?v=tt1KbbNFWj8
Εδώ είναι τα τέσσερα τελευταία κομμάτια στον πάγκο εργασίας, καθώς και οι προεξοχές-"βύσματα " που θα τοποθετηθούν για να ταιριάξουν στις αντίστοιχες υποδοχές τους σε κάθε επιφάνεια, τόσο για την ευκολία της συναρμογής αλλά και το κυριότερο, της ευθυγράμμισης των τεμαχίων κατά την κόλληση.
Εδώ μπορείτε να δείτε τις επιφάνειες που θα κολληθούν. Σε αυτήν την εικόνα η μπλέ επιφάνεια θα πρέπει να κολληθεί στην κόκκινη επιφάνεια. Είναι ορατές οι προεξοχές, υποδοχές καθώς και οι αγωγοί του αέρα και τα κανάλια για τα καλώδια.
Όπως αναφέραμε στο προηγούμενο post λίγο πρίν το λευκό ρύγχος θα τοποθετηθεί το servo για την οδήγηση του τροχού στο έδαφος. Εξαιτίας αυτού, το κομμάτι του ρύγχους συγκρατείται πάνω στο υπόλοιπο της ατράκτου με βίδες. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να "επισκεφθούμε το σημείο για επιθεωρήσεις και επισκευές.
Σε αυτή την εικόνα μπορείτε να δείτε το λευκό ρύγχος με τις οπές για τις βίδες, ενώ στο πορτοκαλί μέρος, τις τρύπες για να μπούν τα παξιμάδια.
Ώρα για κόλλημα.
Χρησιμοποίησα μια ειδική κόλλα που "λιώνει" κατά κάποιο τρόπο το πλαστικό ABS, λειτουργώντας σαν μια χημική διαδικασία συγκόλλησης. Μόλις η κόλλα στεγνώνει τα σημεία επαφής που έχουν κολληθεί είναι σαν να έχουν σχηματίσει ένα ενιαίο "λιωμένο" στρώμα.. Το κόλλημα που επιτυγχάνεται είναι πολύ ισχυρό.
Δεν είχα σφιγκτήρες κι έτσι έπρεπε να αυτοσχεδιάσω με λάστιχα.
Φρόντισα ακόμη να τοποθετήσω και τις πτέρυγες έτσι ώστε να εξασφαλίσω ότι δεν θα έχουμε αστοχία στο πέρασμα της καρμπονόντιζας και ακολούθως στην εφαρμογή των πτερύγων μετά το στέγνωμα της κόλλας, ενώ χρησιμοποίησα και λίγο λεπτό αλουμινόφυλλο ανάμεσα στις πτέρυγες και την άτρακτο για να μην κολλήσουν και αυτές μαζί.
Όλα τα κομμάτια κολλημένα και έτοιμα για την προετοιμασία της βαφής της επιφάνειας.
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Έδώ βιδώνονται τα καπάκια στις υποδοχές της μπαταρίας και του E.S.C. Μετά από αυτό έκανα μια πρώτη λείανση. Κομμάτια τυπωμένα με FDM-εκτυπωτές (Fused Deposition Modeling) έχουν πάντα κάποιες ορατές γραμμές σε κάθε τυπωμένη επιφάνεια. Αυτές βεβαίως μπορεί να είναι μικρότερες σε ορισμένα κομμάτια που τυπώθηκαν σε υψηλότερη ανάλυση, αλλά ποτέ δεν μπορεί να τις αποφύγει κάποιος εντελώς.
Λείανση της επιφάνειας, προετοιμασία στοκαρίσματος και γεμίσματος των κενών είναι ο καλύτερος τρόπος για να πετύχουμε μια επιφάνεια με λείο φινίρισμα.
Ξεκίνησα με τρίψιμο.
Στη συνέχεια επισημαίνονται όλες οι σημαντικές ατέλειες με ένα μολύβι. Εδώ μπορείτε να δείτε τη "ραφή" που σχηματίζει η κόλλα, και επίσης ένα σημείο όπου "έσπασε" το εξωτερικό πλαστικό στρώμα.
Ώρα για στοκάρισμα!
Χρησιμοποίησα στόκο πολυεστέρα για τα αυτοκίνητα που ονομάζεται "Bumper Soft". Νομίζω ότι είναι το ίδιο πράγμα με αυτό που ονομάζεται "Bondo Filler" στις ΗΠΑ. Χρησιμοποιούμε ξεχωριστό σκληρυντή. Στη συνέχεια απλώνουμε σύντομα εντός λίγων λεπτών.
Πρώτο στρώμα στόκος και… τρίψιμο.
Λείανση της επιφάνειας, προετοιμασία στοκαρίσματος και γεμίσματος των κενών είναι ο καλύτερος τρόπος για να πετύχουμε μια επιφάνεια με λείο φινίρισμα.
Ξεκίνησα με τρίψιμο.
Στη συνέχεια επισημαίνονται όλες οι σημαντικές ατέλειες με ένα μολύβι. Εδώ μπορείτε να δείτε τη "ραφή" που σχηματίζει η κόλλα, και επίσης ένα σημείο όπου "έσπασε" το εξωτερικό πλαστικό στρώμα.
Ώρα για στοκάρισμα!
Χρησιμοποίησα στόκο πολυεστέρα για τα αυτοκίνητα που ονομάζεται "Bumper Soft". Νομίζω ότι είναι το ίδιο πράγμα με αυτό που ονομάζεται "Bondo Filler" στις ΗΠΑ. Χρησιμοποιούμε ξεχωριστό σκληρυντή. Στη συνέχεια απλώνουμε σύντομα εντός λίγων λεπτών.
Πρώτο στρώμα στόκος και… τρίψιμο.
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Έκανα μερικά στρώματα στόκου, σε συνδυασμό με filler-σπρέϊ και τρίψιμο. 2 φωτογραφίες που τραβήχτηκαν σε διάφορα στάδια κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας.
Η διαδικασία επαναλήφθηκε πολλές φορές. Στοκάρισμα, γέμισμα, τρίψιμο. Έχω χάσει τον λογαριασμό πόσες φορές το έκανα μέχρι να μείνω ικανοποιημένος απο το αποτέλεσμα.
Με την επιφάνεια βάσης έτοιμη, ήρθε η ώρα για τη "ζωγραφική". Πολύ γυαλιστερό μαύρο. Έκανα πολλές στρώσεις με το μαύρο χρώμα και κατόπιν γυαλιστερό βερνίκι. Εδώ η άτρακτος μετά από αυτό.
Μετά απο την βαφή , ήρθε η ώρα να εγκαταστήσουμε τα ηλεκτρονικά και λοιπά εξαρτήματα. Ξεκίνησα με το E.S.C. και το B.E.C.
Εδώ είναι μια εικόνα με την μπαταρία, το B.E.C. και το E.S.C. Έβαλα ταινία συγκάλυψης στα βαμμένα μέρη για να βεβαιωθώ ότι δεν θα πέσει λιωμένο καλάϊ στο χρώμα ή ότι θα κινδυνεύσει απο κάποια αδέξια κίνηση στα δάχτυλα.
Ο κινητήρας τοποθετημένος.
Η διαδικασία επαναλήφθηκε πολλές φορές. Στοκάρισμα, γέμισμα, τρίψιμο. Έχω χάσει τον λογαριασμό πόσες φορές το έκανα μέχρι να μείνω ικανοποιημένος απο το αποτέλεσμα.
Με την επιφάνεια βάσης έτοιμη, ήρθε η ώρα για τη "ζωγραφική". Πολύ γυαλιστερό μαύρο. Έκανα πολλές στρώσεις με το μαύρο χρώμα και κατόπιν γυαλιστερό βερνίκι. Εδώ η άτρακτος μετά από αυτό.
Μετά απο την βαφή , ήρθε η ώρα να εγκαταστήσουμε τα ηλεκτρονικά και λοιπά εξαρτήματα. Ξεκίνησα με το E.S.C. και το B.E.C.
Εδώ είναι μια εικόνα με την μπαταρία, το B.E.C. και το E.S.C. Έβαλα ταινία συγκάλυψης στα βαμμένα μέρη για να βεβαιωθώ ότι δεν θα πέσει λιωμένο καλάϊ στο χρώμα ή ότι θα κινδυνεύσει απο κάποια αδέξια κίνηση στα δάχτυλα.
Ο κινητήρας τοποθετημένος.
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Από κάτω, η "κοιλιά" της ατράκτου, και το διαμέρισμα δέκτη. Μπορείτε επίσης να δείτε τα καλώδια από την μπαταρία που διέρχονται πηγαίνοντας προς το το διαμέρισμα του E.S.C.
Μερικές εικόνες του τελικού αποτελέσματος.
Το αερομοντέλο μας... είναι τώρα έτοιμο για ορισμένες δοκιμές, τροχοδρόμηση και... παρθενική πτήση!
Αυτά για την ώρα φίλοι μου.
Θα ακολουθήσει ένα τελικό briefing όπου θα καταγράψω τις εντυπώσεις και παρατηρήσεις μετά την παρθενική πτήση, θα περιγράψω τα πτητικά χαρακτηριστικά και θα δείξουμε και κάποιες φωτογραφίες και βίντεο απο την όλη επιχείρηση, αποτυπώνοντας μαζί και την όλη εμπειρία από την κατασκευή ενός αερομοντέλου με την χρήση ενός 3D εκτυπωτή για αυτό το έργο.
Μερικές εικόνες του τελικού αποτελέσματος.
Το αερομοντέλο μας... είναι τώρα έτοιμο για ορισμένες δοκιμές, τροχοδρόμηση και... παρθενική πτήση!
Αυτά για την ώρα φίλοι μου.
Θα ακολουθήσει ένα τελικό briefing όπου θα καταγράψω τις εντυπώσεις και παρατηρήσεις μετά την παρθενική πτήση, θα περιγράψω τα πτητικά χαρακτηριστικά και θα δείξουμε και κάποιες φωτογραφίες και βίντεο απο την όλη επιχείρηση, αποτυπώνοντας μαζί και την όλη εμπειρία από την κατασκευή ενός αερομοντέλου με την χρήση ενός 3D εκτυπωτή για αυτό το έργο.
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Liiiike Felix, go, go, goooooo... !!! _P_P
Xρησταρας
Xρησταρας
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Καταπληκτική δουλειά !!!!!πολλά μπράβο Φελιξ Ενημέρωσε για την πρώτη πτήση
Ωραίος τρόπος και υλικό για άτρακτο
Δεν ξέρω τι βάρος βγάζει σε σχέση με μία πολυεστερική
Πώς λένε την κόλλα που χρησιμοποίησες?
Ωραίος τρόπος και υλικό για άτρακτο
Δεν ξέρω τι βάρος βγάζει σε σχέση με μία πολυεστερική
Πώς λένε την κόλλα που χρησιμοποίησες?
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3471
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Παγκόσμια μάζωξη για την "maiden flight" αυτού του "Prototype"...
Πού 'σαι Μογκόλε να δείς το " παιδί σου..."
Πού 'σαι Μογκόλε να δείς το " παιδί σου..."
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Αντώνης Κριτζάς έγραψε: ↑Καταπληκτική δουλειά !!!!!πολλά μπράβο Φελιξ Ενημέρωσε για την πρώτη πτήση
Ωραίος τρόπος και υλικό για άτρακτο Δεν ξέρω τι βάρος βγάζει σε σχέση με μία πολυεστερική
Πώς λένε την κόλλα που χρησιμοποίησες?
Είναι βαρύς... Λεπτομέρειες στο επόμενο post.
Σκοπεύω να το φέρω αύριο (σάββατο) @ ΕΡΜΗΣ
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Μπράβο Φέλιξ ,ωραία και πρωτοποριακή δουλειά. Πολλές ώρες βέβαια για την κατασκευή ,αλλά με τον καιρό και την γνώση στο 3D θα τα καταφέρεις καλύτερα . Εύχομαι και εις ανώτερα.
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
:,) Kαταπληκτική δουλειά, ΕΥΓΕ!!
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Νά'μαστε πάλι εδώ, για μια σύντομη αναφορά μετά την "maiden flight".
Το συνολικό βάρος του μοντέλου έφτασε τα 3.300gr.
Το αερομοντέλο μας πέταξε με επιτυχία 2 φορές απο 5 λεπτά.
O Γιάννης, ο οποίος όπως θα θυμάστε είναι εκείνος που μου έδωσε τα φτερά, ήταν ο πρώτος πιλότος, ο οποίος έκανε και την πρώτη πτήση δοκιμής τριμμάροντας το μοντέλο. Μετά έκανα εγώ την δεύτερη πτήση. Πετάει θαυμάσια με εξαίρεση λίγα ζητηματάκια που θα περιγράψουμε ακολούθως.
Η πτήση γίνεται άνετα με το throttle στο 30% με 40% ίσως και ακόμη χαμηλότερα. Δεν κάναμε ακόμη τέστ για να δούμε που βρίσκεται η ταχύτητα stall. Με φούλ throttle γίνεται σωστός πύραυλος.
Οπως είπε και o νονός του... - εχμ συγγνώμη - ο Γιάννης ήθελα να πώ "Προσγειώνεται σαν πάπια..."
Τώρα περνάμε στα όσα μάθαμε απο τις δυο πρώτες του πτήσεις.
1. Η τελευταία προσγείωση που ήταν η δική μου ήταν λίγο "σκληρή", έτσι έχουμε λίγη δουλειά για την ενίσχυση του μπροστινού σκέλους.
2. 'Εχουμε ένα ελαφρό pitch-up στο μοντέλο όταν το γκάζι κινείται μεταξύ του 50% - 100 % του throttle. To πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με μια μικρή αλλαγή στην θέση αλλά και την γωνία της μηχανής σε σχέση με την άτρακτο. Επειδή μάλλον είναι άσκοπο στην παρούσα φάση των δοκιμών να επανεκτυπώσω όλη την άτρακτο, θα δοκιμάσουμε την διόρθωση του προβλήματος με ένα μικρό mixing μεταξύ throttle - elevator.
3. Το μοτέρ ζεσταίνεται πολύ. Προφανώς ο αέρας που εισάγεται απο μπροστά δεν φτάνει για να ψύξει το μοτέρ, και οι αεραγωγοί που σχεδιάστηκαν για να μεταφέρουν τον αέρα θα έπρεπε να κάνουν καλά την δουλειά τους. Το πρόβλημα είναι ότι το μοτέρ δεν έχει αρκετό "άνοιγμα" τριγύρω του για να διαχέεται ικανοποιητικά ο αέρας. Είναι η πρώτη φορά που σχεδίασα from_scratch ένα τέτοιο σύστημα airflow, κι έτσι κάποιες ατέλειες ήταν αναμενόμενες. Έτσι θα ανοίξω τώρα δυο τρύπες στο διαμέρισμα του κινητήρα, προκειμένου να έχουμε μεγαλύτερο άνοιγμα έξοδου του αέρα.
Ακολουθεί βίντεο και φωτογραφία απο την ημέρα των δυο πρώτων δοκιμαστικών πτήσεων μας.
https://www.youtube.com/watch?v=zmTBV1tX1og
Το συνολικό βάρος του μοντέλου έφτασε τα 3.300gr.
Το αερομοντέλο μας πέταξε με επιτυχία 2 φορές απο 5 λεπτά.
O Γιάννης, ο οποίος όπως θα θυμάστε είναι εκείνος που μου έδωσε τα φτερά, ήταν ο πρώτος πιλότος, ο οποίος έκανε και την πρώτη πτήση δοκιμής τριμμάροντας το μοντέλο. Μετά έκανα εγώ την δεύτερη πτήση. Πετάει θαυμάσια με εξαίρεση λίγα ζητηματάκια που θα περιγράψουμε ακολούθως.
Η πτήση γίνεται άνετα με το throttle στο 30% με 40% ίσως και ακόμη χαμηλότερα. Δεν κάναμε ακόμη τέστ για να δούμε που βρίσκεται η ταχύτητα stall. Με φούλ throttle γίνεται σωστός πύραυλος.
Οπως είπε και o νονός του... - εχμ συγγνώμη - ο Γιάννης ήθελα να πώ "Προσγειώνεται σαν πάπια..."
Τώρα περνάμε στα όσα μάθαμε απο τις δυο πρώτες του πτήσεις.
1. Η τελευταία προσγείωση που ήταν η δική μου ήταν λίγο "σκληρή", έτσι έχουμε λίγη δουλειά για την ενίσχυση του μπροστινού σκέλους.
2. 'Εχουμε ένα ελαφρό pitch-up στο μοντέλο όταν το γκάζι κινείται μεταξύ του 50% - 100 % του throttle. To πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με μια μικρή αλλαγή στην θέση αλλά και την γωνία της μηχανής σε σχέση με την άτρακτο. Επειδή μάλλον είναι άσκοπο στην παρούσα φάση των δοκιμών να επανεκτυπώσω όλη την άτρακτο, θα δοκιμάσουμε την διόρθωση του προβλήματος με ένα μικρό mixing μεταξύ throttle - elevator.
3. Το μοτέρ ζεσταίνεται πολύ. Προφανώς ο αέρας που εισάγεται απο μπροστά δεν φτάνει για να ψύξει το μοτέρ, και οι αεραγωγοί που σχεδιάστηκαν για να μεταφέρουν τον αέρα θα έπρεπε να κάνουν καλά την δουλειά τους. Το πρόβλημα είναι ότι το μοτέρ δεν έχει αρκετό "άνοιγμα" τριγύρω του για να διαχέεται ικανοποιητικά ο αέρας. Είναι η πρώτη φορά που σχεδίασα from_scratch ένα τέτοιο σύστημα airflow, κι έτσι κάποιες ατέλειες ήταν αναμενόμενες. Έτσι θα ανοίξω τώρα δυο τρύπες στο διαμέρισμα του κινητήρα, προκειμένου να έχουμε μεγαλύτερο άνοιγμα έξοδου του αέρα.
Ακολουθεί βίντεο και φωτογραφία απο την ημέρα των δυο πρώτων δοκιμαστικών πτήσεων μας.
https://www.youtube.com/watch?v=zmTBV1tX1og
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3471
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
Πολύ γρήγορο το "εργαλείο" .....χάθηκε απ' την κάμερα....wowwow.
Μπράβο στον αεροναυπηγό , μπράβο στον πιλότο δοκιμών , μπράβο και στον επόμενο πιλότο....
Μπράβο στον αεροναυπηγό , μπράβο στον πιλότο δοκιμών , μπράβο και στον επόμενο πιλότο....
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3471
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Hybrid material 2m "MogWing" - Build Log
ωραίο!!....πολύ ωραίο!!
Σίγουρα τα συμπεράσματα για την πτήση του τα βγάλατε ....Μέσα σε όλα νομίζω ότι πρέπει να μειώσεις λίγο την κίνηση του μπροστινού τροχού
Σίγουρα τα συμπεράσματα για την πτήση του τα βγάλατε ....Μέσα σε όλα νομίζω ότι πρέπει να μειώσεις λίγο την κίνηση του μπροστινού τροχού