Σελίδα 2 από 2
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 29, 2008 3:39 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
Το σύστημα Push Pull του R90 3D δεν αποτελεί μια νέα πατέντα της Thunder Tiger, αλλά μια παλαιότερη που "υιοθετήθηκε" αρχικώς από τον ανανεωμένο της R50 Titan.
Η εταιρεία φροντίζει με το συστηματάκι της αυτό, να "μοιράσει" κάπως τις δυνάμεις που ασκούνταν στη μια πλευρά του σέρβο που εξυπηρετεί το βήμα, δεδομένου ότι αυτό ίσως είναι και το μοναδικό σέρβο που εργάζεται σκληρότερα από τα άλλα φωτογραφία 1η (σχετικά με το servo που επελέγη, αναφορές θα γίνουν παρακάτω στο setup)
Περιττά φαντάζουν και τα "τουβλάκια" (που θυμάμαι χρησιμοποιούσε και στον R50 Titan η Thunder Tiger). Ειλικρινά δε μπορώ να καταλάβω τη χρησιμότητα περισσότερων εξαρτημάτων που πρέπει να στηριχτούν με περισσότερες άχρησες βίδες πάνω στο servo box, τη στιγμή που οι διαστάσεις των servo είναι δεδομένες φωτογραφία 3
Συνεχίζεται με το setup
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 29, 2008 5:16 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
SETUP
Τα servo που εγκαταστήσαμε είναι αυτά που "ξήλωσα" από το προηγούμενό μου μοντέλο (T-Rex 600nitro).
Σε Aileron, elevator & throttle λοιπον, χρησιμοποιούνται τα γνωστά Futaba 9252 digital, ενώ στην ουρά παρέμεινε το Futaba 9254 digital με "ταίρι" το γυροσκόπιο Gy401 Futaba.
To 401 δεν είναι το ιδανικότερο γυροσκόπιο για τέτοιου μεγέθους ελικόπτερα και για χειριστή απαιτήσεων, όμως για την περίπτωση ενός scale όπως θα εξελιχθεί τούτος ο R90 3D είναι μια χαρούλα. ʼλλωστε χθές πέρασε τις "αρχικές δοκιμασίες", χωρίς όμως να ήταν και πολύ σκληρές.
Η μόνη αλλαγή που έγινε, αφορά στο servo του βήματος.
Εκεί λοιπόν τοποθετήθηκε το νεοκυκλοφόρητο 10+ κιλών servo της Futaba BLS 451.
Το συγκεκριμένο servo επελέγη προκειμένου να εξασφαλιστεί η "άνεση" στο βήμα των λεπίδων, ακόμη και όταν έρθει η ώρα να μετατραπεί ο 90R σε scale, πράγμα που σημαίνει ότι το μοντέλο θα βαρύνει κατά 2 επιλέον κιλά και 300 γραμμάρια με το fuselage.
Πέραν όμως της δύναμης του Brushless Futaba 451, είναι και ...εκπληκτικά γρήγορο! Φανταστείτε ότι η διαφορά της ταχύτητα του ακριβώς την ίδια στιγμή με την ταχύτητα μετάδοσης του 9252 στο throttle, είναι εμφανέστατη με το μάτι! φωτογραφία
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 30, 2008 6:44 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
Η χρήση του regulator στο προηγούμενο μοντέλο, με εξυπηρέτησε αρκετά, έτσι αποφάσισα να προχωρήσω ξανά σε τροφοδοσία των servos και δέκτη με li-poly Μπαταρία.
Για την περίπτωσή μας προμηθέυτηκα έναν απλό της DualSky που παρέχει και ρυθμισμένη έξοδο ανάλογα με την τάση λειτουργίας των servo.
Τα Futaba 9252 έχουν μια μικρή ανοχή αλλά είναι επίφοβα σε μεγαλύτερη τάση των 5 - 5,3volts, όπως ακριβώς συμβαίνει με το ακόμη πιό ευαίσθητο Futaba 9254 της ουράς.
Η έξοδος του regulator ρυθμίστηκε στα 5,3volts. Τάση που μας δίνει περίπου μια καλοφορτισμένη μπαταρία Ni-mh.
Βέβαια, επειδή μου είναι άγνωστο το συγκεκριμένο regulator, διατηρώ μερικές επιφυλλάξεις, δεδομένου ότι σε απλή πτήση διαπίστωσα σχετικά ανεκτή αλλά αυξημένη θαρμοκρασία πάνω στην ψύχτρα του.
Θα γίνουν οι απαραίτητες μετρήσεις φορτίου και ίσως προστεθεί ένα πολύ μικρό fun για ψύξη.