Σελίδα 2 από 2

Απάντηση: πως τσεκαρουμε την εμβελια?

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 19, 2010 1:56 pm
από King Kostas
Η εμπειρία μου μέχρι σήμερα >F< (μόνο με θερμικά RC) και η "Καλά 40άντα" RC Models ^%^ μου έχει δείξει τα ακόλουθα:


  • Άνοιγμα TX με κατεβασμένη κεραία. Άνοιγμα RX με σβηστό κινητήρα. Περπάτημα περίπου για 30 μέτρα προς τα πίσω (παράλληλα στον άξονα του fuselage) κοιτώντας την ουρά του μοντέλου. Ο φίλος (χαμάλης - χαϊβάνι) μας λέει αν τα πάντα κουνιούνται σωστά και αν παρατηρεί κανένα παίξιμο ή ήχο στις επιφάνειες ελέγχου κτλ.
  • Άνοιγμα TX με κατεβασμένη κεραία. Άνοιγμα RX. Βάζουμε τον φίλο (χαμάλη - χαϊβάνι) να βάλει μπροστά το κινητήρα. Και επαναλαμβάνουμε ότι και στο 1, παίζοντας με το γκάζι και ντουμανιάζοντας το φίλο (χαμάλη - χαϊβάνι)

Αν ο φίλος (χαμάλης - χαϊβάνι) δεν διαπιστώσει κάτι κακό&#8230;πάμε για πτήση. Αν η πτήση καταλήξει σε σωρό σκουπιδιών τότε προπηλακίζουμε τον φίλο μας που ήταν τελικά και χαμάλης αλλά και χαϊβάνι. !@/-=}{{

Σε ότι αφορά στο κάψιμο της TX νομίζω ότι γινόμαστε υπερβολικοί. Το ασθενέστερο σήμα είναι όντος όταν κεραία TX και κεραία RX είναι συνευθειακές και στο ίδιο επίπεδο. Δεν ισχύει όταν το αεροσκάφος πετά 1 μέτρο και πάνω τουλάχιστον από το ύψος της άκρης της κεραίας του TX.

Και φυσικά καλό είναι να αποφεύγουμε:


  • Το RX να κάθετε πάνω στο Battery Pack ή να είναι σε επαφή αυτό ή η κεραία.
  • Το RX ή η κεραία του να ακουμπά servos ή καλώδια servo.
  • H κεραία του RX να μη τρέχει παράλληλα με καλώδιο servo για περσότερο από 5cm (και για αυτά τα 5cm θα πρέπει η απόσταση τους να είναι minimum 3cm και πάνω).
  • Η ντίζα του γκαζιού μαζί με τα ακρόντιζα να μην είναι μεταλλικά αλλά πλαστικά.

Εάν δεν μπορείτε να κάνετε κάτι από τα παραπάνω&#8230;και επέλθει το μοιραίο&#8230;..για όλα θα φταίει ο φίλος (χαμάλης - χαϊβάνι).

Απάντηση: πως τσεκαρουμε την εμβελια?

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 19, 2010 2:39 pm
από KM
Συμφωνώ απόλυτα με τον Dr.KC!
Αυτός είναι ο απόλυτος οδηγός για το θέμα μας. Αν προσθέσω και το ότι το καλώδιο του δέκτη δεν πρέπει να είναι παράλληλο με συρματόσχοινα ελέγχου πηδαλίων είμαστε πλήρης!

Αυτά!

Απάντηση: πως τσεκαρουμε την εμβελια?

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 19, 2010 2:42 pm
από asterixx25
Σε περίπτωση που προκύψει πρόβλημα κατά τον έλεγχο του range test τότε η εύκολη λύση είναι να την πάμε εκεί απο όπου την αγοράσαμε για αλλαγή.

Σε περίπτωση που προκύψει πρόβλημα μετά απο 2-3 χρόνια (εκτός εγγύησης), τότε τι κάνουμε? Πετάμε την τ/κ ή την πάμε για επισκευή?

Εννοώ πάντα στην διαδικασία του range test.(Για να προλάβουμε τα χειρότερα).

Μια λύση που σκέφτομαι είναι να υπάρξει πρόβλημα στο δέκτη. Άλλη?

Η μήπως όλα τα κλασικά προβλήματα που τυχαίνουν κατά καιρούς επιρεάζουν και το range check?

Απάντηση: πως τσεκαρουμε την εμβελια?

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 19, 2010 3:17 pm
από Αντώνης Κριτζάς
πολλα προβλήματα προέρχονται απο παρεμβολές του υλικού μας ............δεν φταίει πάντα ο δέκτης

Απάντηση: πως τσεκαρουμε την εμβελια?

Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 20, 2010 10:34 am
από King Kostas
Επίσης Δε κάνουμε frequency test ποτέ με την μπουζόπιπα πάνω στο μπουζί. (Αυτό για τα μοντέλα με τις νιτρομεθανόλες) και το κασελάκι με την μπαταρία και το starter δίπλα στο μοντέλο&#8230;&#8230;.εδώ σηκώνει και καμιά φάπα / κλωτσιά στο φίλο (Χαμάλη - χαϊβάνι &#8211; γομάρι).

Καλό θα ήταν οι φίλοι με τα μοτέρ βενζίνης να μας πουν τι παίζει με το ρεύμα του μπουζί και τις παρεμβολές.

Κώστας Μιχαηλίδης έγραψε:
Αν προσθέσω και το ότι το καλώδιο του δέκτη δεν πρέπει να είναι παράλληλο με συρματόσχοινα ελέγχου πηδαλίων είμαστε πλήρης!


+1000
Μπράβο Κωστή, αυτό μου ξέφυγε.

Γενικότερα καλό είναι να προσέχουμε setup μοντέλων με push-pull στο Rudder ή elevator ή και μίξη των δύο. Σε αυτές τις περιπτώσεις καλώ είναι η κεραία του RX να μην τρέχει παράλληλα σε όλο το μήκος των strings. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να βγαίνει από το πάνω μέρος του fuselage (στην περιοχή του canopy και να καταλήγει στο tip του rudder. Με αυτό τον τρόπο η κεραία τρέχει σχεδόν με 30 μοίρες προς τα πάνω από τα push-pull strings.

Υπάρχει και ένα τέχνασμα με μικρό - μαγνητάκια που τοποθετείς ανά 10cm περίπου καλωδίου servo σε περιπτώσεις που ο χώρος δεν επιτρέπει η κεραία να περάσει από αλλού, αλλά σχεδόν κολλητά και παράλληλα με τα καλώδια των servo των Rudder και Elevator&#8230;..είχα διαβάσει σχετική μελέτη για FM/AM και PPM/PCM συχνότητες από Αμερικάνικο ερευνητικό κέντρο, αλλά δε μπορώ να βρω το link.

Γενικότερα φαινόταν πως οι μαγνήτες «απομάκρυναν» το θόρυβο του ρεύματος των καλωδίων&#8230;.anyway&#8230;..για κάποιο λόγω φάνηκε να δουλεύει&#8230;.και το χρησιμοποιούν αρκετοί σε Giant, αλλά και σε 3D ή F3-series μοντέλα όπου το push-pull πάει σύννεφο, αλλά και η τοποθέτηση κάποιων servo στην ουρά μονόδρομος.

Επίσης, για όσους πετάνε στο Ελληνικό, να ξέρουν ότι είναι από τους χειρότερους χώρους για μοντελισμό. Τα ραδιοβοηθήματα και τα 2 ραντάρ μπορούν να κάνουν και κάνουν τρελή ζημιά ειδικά σε FM (στα 32 με 51) αλλά και στη τόσο διαδεδομένη για την ασφάλεια της &#8220;2.4&#8221; συχνότητα&#8230;..δεν μπαίνω σε τεχνικές αναλύσεις!!!! Όμως αυτός είναι και ο λόγος που σε όλη την Ευρώπη αλλά και στη USA δεν πετάνε κοντά σε αεροδρόμια (ακόμα και γενικής αεροπορίας).


asterixx25 έγραψε: Σε περίπτωση που προκύψει πρόβλημα κατά τον έλεγχο του range test&#8230;.

Μια λύση που σκέφτομαι είναι να υπάρξει πρόβλημα στο δέκτη. Άλλη?

Η μήπως όλα τα κλασικά προβλήματα που τυχαίνουν κατά καιρούς επιρεάζουν και το range check?


Συνήθως τα προβλήματα τα έχουν τα RX. Αυτό γιατί στο σκάφος υπάρχουν πολύ κραδασμοί, κακές προσγειώσεις και φυσικά στούκες!!! Αυτά μπορεί να επηρεάσουν και την πλακέτα αλλά και τον κρύσταλλο. Συνήθως τα παίζει ο κρύσταλλος.

Τώρα σε ότι αφορά στο ΤΧ, γενικά τα προβλήματα επέρχονται από πέσιμο, κοπάνημα στο αμάξι και φυσικά τον ήλιο. Πάντως αξίζει να έχεις βαλιτσάκι μεταφοράς.

Το θέμα βέβαια είναι τεράστιο και τα προβλήματα ποικίλουν. Σε γενικές γραμμές, ένα καλά προστατευμένο RX και μια TX που της φερόμαστε καλά αντέχουν σχεδόν για πάντα. Φαντάσου ότι έχω μια JR Propo Heli (5ch) από το 1991 και πετάω ακόμα τα μισά μου μοντέλα.

Απάντηση: πως τσεκαρουμε την εμβελια?

Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 20, 2010 12:04 pm
από bladeskiller
Να συμπληρώσω επίσης, μια που είναι πλέον πολύ διαδεδομένα τα ηλεκτρικά μοντέλα ότι ,στο καλώδιο, που συνδέει το ρυθμιστή ταχύτητας με το δέκτη, χρησιμοποιούμε πάντα τα γνωστά αντιπαρασιτικά φεριτάκια αν ο ρυθμιστής δεν έχει από "μαμά" στο καλώδιό του. Το ίδιο ισχύει και για τη σύνδεση των regulators στο δέκτη ειδικά αν είναι switching τύπου.
Φεριτάκια επίσης χρησιμοποιούμε και στις βενζίνες, στο καλώδιο που συνδέει τον ηλεκτρονικό διακόπτη ανάφλεξης με το δέκτη, για να αποφύγουμε το πέρασμα των παρασίτων της ηλεκτρονικής στο δέκτη.
Και κάτι ακόμη. Προσοχή μεγάλη όταν "παντρεύουμε" πομπούς και δέκτες διαφορετικών κατασκευαστών. Μιλάω για συστήματα ΡΡΜ γιατί τα PCM και τα 2.4 δουλεύουν μόνο με "μαμά". Μπορεί ,φαινομενικά, να πιάνονται μεταξύ τους αλλά ενδέχεται οι τυχόν διαφορές όσον αφορά τη "φιλοσοφία" διαφορετικών κατασκευαστών στα χαρακτηριστικά του σήματος (ισχύς εκπομπής, bandwidth, δείκτης διαμόρφωσης κλπ) να μας οδηγήσουν σε δυσάρεστες εκπλήξεις αν το μοντέλο απομακρυνθεί αρκετά και οι ηλεκτρομαγνητικές συνθήκες στο χώρο πτήσης δεν είναι και τόσο ιδανικές.




Φιλικά Κώστας.

Απάντηση: πως τσεκαρουμε την εμβελια?

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 11:59 am
από King Kostas
bladeskiller έγραψε:
....στο καλώδιο, που συνδέει το ρυθμιστή ταχύτητας με το δέκτη, χρησιμοποιούμε πάντα τα γνωστά αντιπαρασιτικά φεριτάκια αν ο ρυθμιστής δεν έχει από "μαμά" στο καλώδιό του.....

....Το ίδιο ισχύει και για τη σύνδεση των regulators στο δέκτη ειδικά αν είναι switching τύπου....

....Φεριτάκια επίσης χρησιμοποιούμε και στις βενζίνες, στο καλώδιο που συνδέει τον ηλεκτρονικό διακόπτη ανάφλεξης με το δέκτη, για να αποφύγουμε το πέρασμα των παρασίτων της ηλεκτρονικής στο δέκτη.


Μπράβω ρε Κωστή, και ήθελα να ρωτήσω γι' αυτά. Που τα βρήσκουμε και πως τα ζητάμε ακριβώς; #**



bladeskiller έγραψε:
Και κάτι ακόμη. Προσοχή μεγάλη όταν "παντρεύουμε" πομπούς και δέκτες διαφορετικών κατασκευαστών. Μιλάω για συστήματα ΡΡΜ γιατί τα PCM και τα 2.4 δουλεύουν μόνο με "μαμά". Μπορεί ,φαινομενικά, να πιάνονται μεταξύ τους αλλά ενδέχεται οι τυχόν διαφορές όσον αφορά τη "φιλοσοφία" διαφορετικών κατασκευαστών στα χαρακτηριστικά του σήματος (ισχύς εκπομπής, bandwidth, δείκτης διαμόρφωσης κλπ) να μας οδηγήσουν σε δυσάρεστες εκπλήξεις αν το μοντέλο απομακρυνθεί αρκετά και οι ηλεκτρομαγνητικές συνθήκες στο χώρο πτήσης δεν είναι και τόσο ιδανικές.


+1000

Την έχω πάθει. `M`

Απάντηση: πως τσεκαρουμε την εμβελια?

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 12:11 pm
από Αντώνης Κριτζάς
φεριτάκια έχει φέρει το fasma (πρώην hobby box) στην οδό Ιπποκράτους 52 σε μεγάλη ποικιλία καθώς επίσης και στριφτά καλώδια servo που και αυτά βοηθούν στη μείωση των παρεμβολών

Απάντηση: πως τσεκαρουμε την εμβελια?

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 1:33 pm
από bladeskiller
Επίσης, μπορεί να βρει κανείς τέτοια φεριτάκια ,που ανοίγουν στα δύο και "κουμπώνουν" στα καλώδια, σε ορισμένα μαγαζιά που πουλάνε ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Εγώ για παράδειγμα τα βρίσκω στο Φειδερόπουλο στην Ούλωφ Πάλμε στου Ζωγράφου μια και είναι και 200 μέτρα από το σπίτι μου.
Και κάτι ακόμη, που πρέπει να έχουμε υπόψη μας. Οταν πετάμε, καλύτερα να μην έχουμε το κινητό στο τσεπάκι μας. Οι συχνότητες του κινητού δεν έχουν καμία σχέση με τις αερομοντελιστικές αλλά η εκπομπή του, αν χτυπήσει , δημιουργεί τοπικά ισχυρο πεδίο ,που μπορεί να προκαλέσει ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές στο ψηφιακό μέρος της τηλακατεύθυνσης με αποτέλεσμα αυτή να δίνει εντολές άλλα αντί άλλων στο μοντέλο. Θυμάστε τις παλιές CRT οθόνες των υπολογιστών? Τι πάθαιναν όταν χτυπούσε ένα κινητό που βρισκόταν πολύ κοντά τους? Παραμόρφωνε η εικόνα και εμφανίζονταν και γραμμές. Τέτοιες "πλάκες" μπορεί να πάθει και η τηλεκατεύθυνσή μας ,αν βρεθεί ένα κινητό σε απόσταση όσο η τσέπη από την τηλακατεύθυνση ,ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ μπάντας συχνοτήτων. Επειδή λοιπόν όταν πετάμε δεν πρόκειται να σηκώσουμε τηλέφωνο έτσι κι αλλιώς, καλύτερα να μην το έχουμε πάνω μας.



Φιλικά Κώστας.