Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από PaNt »

Κατι αλλο για το περιπου... στα ελικοπτερα δεν χωραει το περιπου...
Φιλικα συζητηση να γινετια..
Παντως τα video που σου παρεθεσα ειναι ενας απο τους καλυτερους που φιαχνει παντως φυσεως ελικοπτερα και ξερει παρα πολυ καλα...
Και εγκτος απο αυτο εχει αμεση σχεση με του PRo...

Αν θες δες και τα δικα μου video κια πες για τυχον αντιρρησεις...!
vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από vhal »

MaSt0RaS έγραψε: Oχι εισαι λαθος πρωτον στο Epa... EPA EINAI MONO KAI MONO το piro rate....
To τα ακρα τα φιαχνεις μονο απο το γυροσκοπιο...!
Δευτερον το κεντραρισμα ειναι απαραιτητο( 90ο το Ηοrn...)
Οτι λεω λεω για την τελεια ρυθμιση...!
Οσο για το rate δεν μιλαω για πεταγμα απλα για να βρουμε το κεντρο..!

Αν θες δες μερικα Video και εδω..
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=41692


Κατ' αρχήν να ξεκαθαρίσω πως αν και διαφωνούμε κάνουμε μια πολιτισμένη αντιπαράθεση - άρα ΔΕΝ παρεξηγιέμαι! Αυτό γιατί καμιά φορά ο γραπτός λόγος δημιουργεί και παρεξηγήσεις...

Για το EPA συμφωνώ, νομίζω πως το ίδιο λέω κι εγώ! EPA σημαίνει End Point Adjustment δηλαδή Ρύθμιση του Ακραίου Σημείου κίνησης. Από το γυροσκόπιο ρυθμίζουμε το Ακραίο Σημείο ενώ από τον πομπό με την ρύθμιση του EPA κανονίζουμε το ρυθμό περιστροφής του ελικοπτέρου (pyro rate).

Για το κεντράρισμα τώρα, θα κάνω μια τελευταία προσπάθεια να σου αποδείξω πως έχεις λάθος. Εστω ότι ρυθμίζεις την πυρά έτσι ώστε (όπως είπες και πρίν) οι 90 μοίρες του servo-horn να αντιστοιχούν σε κλίση 3 μοίρες των πτερυγίων της ουράς (το πώς μετράς αυτές τις μοίρες είναι ένα θεματάκι, αλλά ας το προσπεράσουμε). Σηκώνεις το ελικόπτερο και η ουρά κρατάει μια χαρά. Προσγειώνεις το ελικόπτερο και αυξάνεις με το pitch και throttle curve τις στροφές του κινητήρα. Μοιραία αυξάνονται και οι στροφές του ουραίου, άρα και η δύναμη που αυτό ασκεί για να αντισταθμίσει την περιστροφή του κυρίως στροφείου. Σηκώνεις το ελικόπτερο και στοιχηματίζω πως η ουρά και πάλι θα "κρατάει" το ίδιο.

Αυτό συμβαίνει γιατί σε heading hold mode το γυροσκόπιο προσπαθεί να κινήσει το rudder προς την κατεύθυνση που χρειάζεται ωστε να μην αισθάνεται καμιά περιστροφή γύρω από τον άξονα που διασχίζει κάθετα το γυροσκόπιο.

Να ξεκαθαρίσω, πως η μέθοδος που λες ΔΕΝ είναι λάθος, απλά εισάγει περισσότερη πολυπλοκότητα η οποία είναι περιττή.
Ο τρόπος που περιγράφω είναι σίγουρος και δοκιμασμένος για γυροσκόπια 401, 502, και 601 της Futaba.

Τα βίντεό σου είναι εξαιρετικά - και μπράβο για την πρωτοβουλία!
Θα τα δω με την ησυχία μου το σ/κ και αν εχω σχόλιο θα σου πω.

Βαγγέλης
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από PaNt »

Ακουσε εχεις ενα δικιο αλλα η ιδια η Futaba με τα video οπου εχει sponorarei τον Finless λεει οτι παιζει μεγαλο ρολο να κεντραρεισ ωστε να εχει συγκεκριμενα EPA...
Για να καταλαβεις στο 401 λενε ακριβως απο 80-100 αυστηρα και στα 601 και 611 λενε απο 110-120 για να εχεις την καλυτερη λειτουργεια του σερβο..
Οι 3 μοιρες παλι ειναι για το torque conmpensation δλδ τις βαζουμε για να αντιστεκεται στην αρχη... μετα οντως κεντραρει... αλλα δεν ειναι το θεμα να κεντραρουμε για να εχουμε την ουρα στο κεντρο οπως καταλαβες αλλα για να εχουμε τα καλυτερα EPA...

Στα video του Finless θα το δεις αυτο που πιστευω δεν μπορει καποιος να τον αμφισβιτησει... και ειδικα εμεις στην Ελλαδα..
Ειναι οπως τοSubtrim ενα πραγμα που δεν μπορουμε να βαζουμε οσο θελουμε..

Φιλικα...

Ευχαριστω για τα Video.>!
bladeskiller
Δημοσιεύσεις: 712
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από bladeskiller »

Να προσθέσω πως πριν πειράξουμε τα ΕΡΑ του γυροσκοπίου καλό είναι να συνδέσουμε το σερβό της ουράς κατευθείαν στο δέκτη, με τα ΕΡΑ του rudder στο 100% και να ρυθμίσουμε την κίνηση μηχανικά, βάζοντας την ντίζα στην κατάλληλη τρύπα του χορν έτσι ώστε, κινώντας το στικ δεξιά αριστερά ,το τερμάτισμα του μηχανισμού της ουράς προς κάθε κατεύθυνση να έρχεται ,όσο γίνεται, ελάχιστα πιο γρήγορα από το τερμάτισμα του σερβό. Κατόπιν, ξανασυνδέουμε το γυροσκόπιο και ότι ψιλοπερισσεύει το μαζεύουμε με τα ΕΡΑ του γυροσκοπίου. Με τον τρόπο αυτό, και λαμβανομένου υπόψη ότι κάθε ψηφιακό σερβό έχει μια συγκεκριμένη μέγιστη ανάλυση, που αφορά τη συνολική διαδρομή του, πετυχαίνουμε καλύτερη ακρίβεια κίνησης της ουράς σε σχέση με την περίπτωση, που η μέγιστη διαδρομή του σερβό υπερβαίνει κατά πολύ τη δυνατότητα κίνησης του μηχανισμού της ουράς και για να μη ζορίζει ρυθμίσουμε το ΕΡΑ του γυροσκοπίου σε σχετικά χαμηλά ποσοστά.




Φιλικά Κώστας.
zachmess
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Τρί Ιουν 30, 2009 2:33 pm

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από zachmess »

Καλημέρα και ευχαριστώ για την απάντηση, είμαι στο Ηράκλειο, Κρήτη, και το γυροσκόπιο είναι αυτό, σωστά με διώρθωσες, το σετάρει άτομο που έχει πολλές γνώσεις στα τ/ε και έχει και μαγαζί, το hobby-shop,πετάει 12 χρόνια...το απόγευμα θα του βάλουμε ένα άλλο να δούμε εάν έχει διαφορά..
jaames74
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: Δευ Οκτ 06, 2008 5:39 pm

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από jaames74 »

Τελικά ποιο είναι το συμπέρασμα από αυτή την κουβέντα? Σετάρισμα σε rate mode και αρχικό βήμα 3 μοίρες? Εγώ ακολούθησα τις οδηγίες του manual και προσπάθησα σε rate και χαμηλό hover να μην έχω κίνηση ουράς, φυσικά πάντα στο "περίπου" `M` γιατί το βρίσκω πρακτικά ακατόρθωτο:
Τι θα πει χαμηλό Hover? Με τι στροφές? Αν πάς λίγο παραπάνω-παρακάτω αρχίζει και χάνει, προφανώς θέλει κάποιο mix όπως είπε και κάποιος φίλος παραπάνω. Δεν είναι λίγο ασαφές αυτό?

Ακολουθώντας λοιπόν αυτή τη διαδικασία είναι λογικό το slide της ουράς να μην έχει σαν αρχή το κέντρο της διαδρομής και δεδομένου ότι έχω το 401 να μην εκμεταλλέυομαι όλο το έυρος της προς την μια κατεύθυνση αφού δεν έχει διαφορετικά travel adjustments από το γυροσκόπιο. Αυτό που με χαλάει είναι ότι, αν και σε ΗΗ κρατάει άψογα, το piro rate είναι διαφορετικό μεταξύ των δυο κατευθύνσεων, όσο και να πειράξω τα EPA. Προφανώς κάτι δεν πάει καλά με την όλη διαδικασία.
vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από vhal »

zachmess έγραψε: Καλημέρα και ευχαριστώ για την απάντηση, είμαι στο Ηράκλειο, Κρήτη, και το γυροσκόπιο είναι αυτό, σωστά με διώρθωσες, το σετάρει άτομο που έχει πολλές γνώσεις στα τ/ε και έχει και μαγαζί, το hobby-shop,πετάει 12 χρόνια...το απόγευμα θα του βάλουμε ένα άλλο να δούμε εάν έχει διαφορά..


Αφού έχεις κάποιον έμπειρο δίπλα σου, μη φοβάσαι καθόλου!

Πού πετάτε? Εκεί πάνω στο βουνό? ή δίπλα στο ενυδρείο?

Βαγγέλης (παλαιότερα Ηράκλειο, πλέον Αθήνα...)
vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από vhal »

jaames74 έγραψε: Τελικά ποιο είναι το συμπέρασμα από αυτή την κουβέντα? Σετάρισμα σε rate mode και αρχικό βήμα 3 μοίρες? Εγώ ακολούθησα τις οδηγίες του manual και προσπάθησα σε rate και χαμηλό hover να μην έχω κίνηση ουράς, φυσικά πάντα στο "περίπου" `M` γιατί το βρίσκω πρακτικά ακατόρθωτο:
Τι θα πει χαμηλό Hover? Με τι στροφές? Αν πάς λίγο παραπάνω-παρακάτω αρχίζει και χάνει, προφανώς θέλει κάποιο mix όπως είπε και κάποιος φίλος παραπάνω. Δεν είναι λίγο ασαφές αυτό?

Ακολουθώντας λοιπόν αυτή τη διαδικασία είναι λογικό το slide της ουράς να μην έχει σαν αρχή το κέντρο της διαδρομής και δεδομένου ότι έχω το 401 να μην εκμεταλλέυομαι όλο το έυρος της προς την μια κατεύθυνση αφού δεν έχει διαφορετικά travel adjustments από το γυροσκόπιο. Αυτό που με χαλάει είναι ότι, αν και σε ΗΗ κρατάει άψογα, το piro rate είναι διαφορετικό μεταξύ των δυο κατευθύνσεων, όσο και να πειράξω τα EPA. Προφανώς κάτι δεν πάει καλά με την όλη διαδικασία.


Πόση διαφορά έχεις στο pyro rate? Μια μικρή διαφορά είναι λογική γιατί στη μια κατεύθυνση το κεντρικό στροφείο βοηθάει ενώ στην άλλη αντιστέκεται....

Αν η διαφορά είναι μεγάλη, επιβεβαίωσε ότι το Travel Adjustment του πομπού σου δεν περιορίζει τη διαδρομή/κίνηση του καναλιού rudder.

Βαγγέλης
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από PaNt »

το σωστο συμφωνα με το εξωετερικο ειναι οτι ακριβως εχω δειξει στο video...

Δλδ βαζουμε rate moder βρισκουμε το κεντρο να ειναι 90ο ακριβως το horn... μετα απο εξει κουμπονουμε ντιζες ετσι ωστε να εχει 2-3 μοιρες(δλδ το tail slider να ειναι στο κεντρο και λιγο προς την μπουμα)... και στο EPA του γυρσοκοπιο οταν εισαι 100 θα εισαι τελεια...!

θα δεις και κατι παραξενο αν δεν φιαξεις τις 3 μοιρες τοτε θα εχεις binding απο την μια και οχι απο την αλλη αν βαλεις μοιρες ειναι οκ....! δεν σας κανει να σκεφτειτε καποια πραγματα:):)
Βεβαια θα μου πειτε αλλαξε την μπιλια οκ ναι αλλα σας μιλαω με την μπιλια φιαγμενη οπως λεει το manual:):P

μηπως τις εχουν υπολογισει??δεν ξερω και εγω απλα λεω....!
jaames74
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: Δευ Οκτ 06, 2008 5:39 pm

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από jaames74 »

vhal έγραψε: Πόση διαφορά έχεις στο pyro rate? Μια μικρή διαφορά είναι λογική γιατί στη μια κατεύθυνση το κεντρικό στροφείο βοηθάει ενώ στην άλλη αντιστέκεται....

Αν η διαφορά είναι μεγάλη, επιβεβαίωσε ότι το Travel Adjustment του πομπού σου δεν περιορίζει τη διαδρομή/κίνηση του καναλιού rudder.

Βαγγέλης


Ναι, η διαφορά είναι μεγάλη. Αντιλαμβάνομα αυτό που λές, ότι στη μια κατεύθυνση υπάρχει "υποβοήθηση" από την στροφορμή του κύριου στροφείου, γι'αυτό και προσπάθησα να πειράξω τα EPA και να δώσω στην μια μεριά πολύ παραπάνω από 100% και να ρίξω την άλλη. Στο τέλος υπάχρει κάποια ισσοροπία αλλά σε αυτή την ισσοροπία το γενικό piro rate (και προς τη μια και προς την άλλη κατεύθυνση) είναι πολύ αργό. Γενικά στην μεριά που δεν έχει την "υποβοήθηση" το piro rate είναι αργό, όσο EPA και να δώσω. Αν ξανακάνω το setup χωρίς το βήμα ισοροπίας σε rate, όλα είναι μια χαρά και πάλι δεν παρατηρώ καμία διαφορά στο κράτημα σε ΗΗ. Τελικά αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν αντιλαμβάνομαι αν το βήμα ισοροπίας σε rate mode είναι απαραίτητο. Και αν όχι τότε γιατί το γράφει στο manual?
vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από vhal »

Κατά τη γνώμη μου η ρύθμιση σε rate-mode είναι απαραίτητη μόνο όταν ο χρήστης/πιλοτος προτίθεται να χρησιμοποιήσει στις πτήσεις του το rate-mode, κάτι το οποίο προσωπικά δεν καταλαβαίνω γιατί να το κάνει κανείς.

Συνεπώς κατά τη γνώμη μου, αποφασίζεις να χρησιμοποιήσεις ΜΟΝΟ heading-hold mode και αδιαφορείς για το κεντράρισμα σε rate mode.

Το λες και μόνος σου άλλωστε, και συμφωνώ κι εγώ, το σύστημα δουλεύει μια χαρά χωρίς αυτό το βήμα.

Βαγγέλης
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1710
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από CARAPIS »

Γεια σας παιδια κι απο ¨μενα

Παρακολουθω το θεμα με ενδιαφερον.
Νομιζω εχτε ολοι δικιο, ο καθενας απο την οπτικη του γωνια.
Δεν υπαρχει λογος να αντικρουεστε για τους απλουστατους δυο λογους: α) τα μανουαλ ειναι για Αρχικο σεταπ και με τις ¨λιγοτερες¨ γνωσεις και τον ελαχιστο ηλεκτρν. εξοπλισμο &
β) η επιμονη των κατασκευαστων στο σωστο μηχανικο σεταπ ειναι σωστη μεχρι το σημειο που αρχισαν τα ηλεκτονικα ¨μπλιμπλικια¨να γινονται καλιτερα, αυτορυθμιζωμενα & αποδωτικοτερα, οποτε καποιες αρχικες ρυθμισεις να μην ειναι πλεον απαραιτητες.

Ετσι λοιπον καταληγω και επαναλαμβανω, οοολοι σωστοι, ομως το τι και πως θα βαλει ο καθενας πανω στο ε/π του θελει το αναλογο στησιμο και σεταρισμα, παρολα αυτα, συνεχιζουμε να _Β_Ο και να _Β_Ο...!
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από PaNt »

το θεμα ειναι οτι καποιους οπως τον FINless πρεπει απλα να τους ακουμε κατι παραπανω ξερουν απο καθε Ελληνα...!
vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από vhal »

Καλησπέρα!

Προσωπικά δεν κάνω τίποτα αν προηγουμένως δεν καταλάβω τα "πώς" και "γιατί".

Μην ξεχνάμε ότι η εξέλιξη σε κάθε τομέα της ζωής και της επιστήμης συμβαίνει ΜΟΝΟ μέσα από την αμφισβήτηση της κάθε αυθεντίας.

Αυτοί οι δύο λόγοι με κάνουν να αμφισβητώ (με απόλυτο σεβασμό) τον οποιονδήποτε και βέβαια να αποδέχομαι ότι θα αμφισβητηθώ και από άλλους.

Για το συγκεκριμένο θέμα, δεν έχω ακούσει/διαβάσει επιχείρημα κατά της άποψής μου (ακόμα). Αποδέχομαι βέβαια το γεγονός ότι ο Finless είναι πολύ πιο έμπειρος από εμένα - που με χαρακτηρίζω αρχάριο.

Βαγγέλης
zachmess
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Τρί Ιουν 30, 2009 2:33 pm

Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)

Δημοσίευση από zachmess »

Καλημέρα , όλα ήταν όπως έπρεπε, και αυτό το κατάλαβα όταν έβαλα ένα απλό γυροσκόπιο των 30 €, ΕΚ2-0704 (τιμή Ελλάδας) εξωτερικού 9€, οπως και παρήγγειλα ένα, το ΕΚ2-0704Β, το mini titan συμπεριφερόταν σαν το Lama μου, ευχαριστώ πάντως για τις λύσεις που μου προτείνατε!, θα σας χρειαστώ και πάλι για το setup του ΕΚ2-0704Β, όταν να μου έρθει..
καλημέρα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ρυθμίσεις Ελικοπτέρων”