Σελίδα 2 από 2

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 05, 2012 10:08 am
από Corsair
2planos έγραψε: καλημερα φιλε, πλαστικο ακροντιζο στο καρπυρατερ, ειναι κανονας για αποφυγη αρμονικων, αν δεν εχει σπειρωμα η ντιζα κανε, αν δεν μπορεις αλλαξε ντιζα, αλλα παντα να ξερεις οχι μεταλλο με μεταλλο


σωστό, δεν το διευκρίνησα. Καλύτερα που το είπες εσύ.+(*)

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 05, 2012 10:30 am
από orck
2planos έγραψε: καλημερα φιλε, πλαστικο ακροντιζο στο καρπυρατερ, ειναι κανονας για αποφυγη αρμονικων, αν δεν εχει σπειρωμα η ντιζα κανε, αν δεν μπορεις αλλαξε ντιζα, αλλα παντα να ξερεις οχι μεταλλο με μεταλλο


Ακριβως αυτο. +(*)
Παρολο που αμφισβητω την δυνατοτητα να προκληθει προβλημα σε συγχρονο δεκτη 2,4 φροντιζω εαν γινει η στραβη και πεσει να ειμαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ οτι δεν ειναι απο αυτον τον λογο.

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 05, 2012 10:40 am
από Corsair
orck έγραψε: Ακριβως αυτο. +(*)
Παρολο που αμφισβητω την δυνατοτητα να προκληθει προβλημα σε συγχρονο δεκτη 2,4 φροντιζω εαν γινει η στραβη και πεσει να ειμαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ οτι δεν ειναι απο αυτον τον λογο.


πολύ καλά κάνεις.+(*)

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 05, 2012 10:43 am
από αλκαιος
Καλημερα ....
Αυτο που λετε (για αποφυγη αρμονικων)...τι ακριβως εννοειτε ?
Μηπως οτι θα υπαρξουν παρασιτα στον δεκτη απο την τριβη των μεταλλων ?

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 05, 2012 4:36 pm
από george_karasoulas
Γεια σας φίλοι

πάνω σε αυτό το τελευταίο θέμα, επιτρέψτε μου να προσθέσω και εγώ μερικές πληροφορίες, που ίσως κάποια στιγμή να φανούν και λίγο χρήσιμες.

Η -υποτιθέμενη- παρεμβολή από την επαφή 2 μετάλλων μεταξύ τους, οφείλεται στο θερμοηλεκτρικό φαινόμενο, που είναι ευρύτερα γνωστό σαν φαινόμενο "Peltier" (διαβάζεται "Πελτιέ", ήταν Γάλλος ερευνητής) ή φαινόμενο "Seebeck" (Γερμανός).

Και τα δυο βασίζονται στην επαφή 2 ανόμοιων (το τονίζω γιατί έχει σημασία, ανόμοιων) μετάλλων μεταξύ τους.

Στο φαινόμενο Peltier, που όλοι σχεδόν το γνωρίζουμε γιατί έχει εφαρμογή στα 12-βολτα ψυγειάκια που χρησιμοποιούμε στα αυτοκίνητα και στα CAMPING, εάν διοχετεύσουμε ρεύμα σε μια επαφή 2 διαφορετικών μετάλλων, τότε αναπτύσσεται μια θερμοκρασιακή διαφορά στην επαφή, στα 2 μέταλλα, με το ένα να είναι πιο ψυχρό (αυτό που μπαίνει μέσα στο ψυγειάκι) και το άλλο πιο θερμό (αυτό που είναι απ έξω και ψύχεται συνήθως με ένα μικρό ανεμιστηράκι).

Στο φαινόμενο Seebeck έχουμε ακριβώς το αντίθετο: Η επαφή 2 ανόμοιων μετάλλων που βρίσκεται σε κάποια θερμοκρασία, παράγει μια συνεχή (DC) τάση που είναι ανάλογη (ή σχεδόν ανάλογη) της θερμοκρασίας.

Αυτό το 2ο φαινόμενο είναι και αυτό που ενδιαφέρει στην περίπτωση μας. Το μεταλλικό ακρόντιζο που -με τις δονήσεις της μηχανής καθώς δουλεύει- ακουμπάει τυχαία στον επίσης μεταλλικό μοχλό του γκαζιού, παράγει μια σειρά τυχαίων παλμών ηλεκτρικού θορύβου, πολύ μικρού πλάτους, συνήθως της τάξεως των μικροβόλτ (εκατομμυριοστά του Volt) ή ελάχιστα μιλιβόλτ (χιλιοστά του Volt).

Όμως ας μην ξεχνάμε ότι αυτής της τάξεως μεγέθους είναι και η ευαισθησία του δέκτη στο αεροπλάνο.

Μια "τυχαία" τέτοια σειρά παλμών μπορεί με μια μαθηματική επεξεργασία, την ανάλυση κατά Fourier (Fourier Transform) να αναλυθεί σε μια θεμελιώδη συχνότητα και σε πολλές "αρμονικές" συχνότητες, δηλαδή συχνότητες που είναι πολλαπλάσιες της βασικής, της θεμελιώδους. Αυτές οι αρμονικές, μπορεί να φτάσουν στην περίπτωση μας και μερικές εκατοντάδες Μεγακύκλους (MHz), συνήθως το πολύ μέχρι περίπου 300 Mhz, όσο όμως μεγαλώνει η συχνότητα, τόσο το πλάτος, η ισχύς αυτών των αρμονικών μικραίνει.

Θα μπορούσαμε ίσως να υποθέσουμε ότι στους 35 ή 40 ή 70 MHz, θα ήταν δυνατό να δημιουργήσουν κάποιο πρόβλημα, αλλά στους 2400 MHz (ή 2.4 GHz) δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα.

Και στις μικρότερες όμως συχνότητες είναι πολύ σπάνιο, αν όχι αδύνατο, να δημιουργηθεί πρόβλημα παρεμβολής, για 2 λόγους:

1. Το ακρόντιζο είναι σιδερένιο, όπως σιδερένιος (ή πλαστικός) είναι και ο μοχλός του καρμπυρατέρ, του THROTTLE. Εφόσον λοιπόν τα 2 μέταλλα είναι όμοια, δεν αναπτύσσεται θερμοηλεκτρικό φαινόμενο.

2. Οι τάσεις που αναφέραμε προηγουμένως (τα μικροβόλτ) δεν αναπτύσσονται απ ευθείας στην κεραία του δέκτη, αλλά εξ επαγωγής,από ακτινοβολία, άρα είναι ακόμα μικρότερες, πολύ μικρότερες, τόσο που να μην τις καταλαβαίνει καν ο δέκτης, γιατί "καλύπτονται", τις "σκεπάζει" το πολύ ισχυρότερο σήμα του πομπού.

Εν τέλει, δεν θα πρέπει να περιμένουμε ποτέ ότι θα μας παρουσιαστεί τέτοιο πρόβλημα παρεμβολής, που να οφείλεται σε αυτή την αιτία.

Χρησιμοποιώ εδώ και σχεδόν 30 χρόνια μεταλλικές ντίζες που συνδέονται απ ευθείας με τον μοχλό του καρμπυρατέρ, σε συχνότητες 35 και 40 MHz και ποτέ στην ζωή μου δεν έχω πάρει ούτε μια φορά παρεμβολή. Έχω σπάσει πολλές φορές αεροπλανάκια, αλλά πάντοτε από δική μου αδεξιότητα, ή υπερεκτίμηση των ικανοτήτων μου, ή έλλειψη αυτοπεποίθησης και φόβο κατά την 1η πτήση ενός καινούργιου μοντέλου.

Αυτός ο τελευταίος λόγος, ο ψυχολογικός, πιστεύω ότι είναι πολύ σπουδαίος, ίσως ο πιο σπουδαίος, γι αυτό αν έχετε -ακόμα- την παραμικρή αμφιβολία όσον αφορά την επαφή της μεταλλικής ντίζας με το μοχλό του THROTTLE, τότε χρησιμοποιείστε καλύτερα πλαστικό ακρόντιζο, ώστε να μην έχετε αυτόν τον φόβο!

Φιλικά

Γιώργος Καρασούλας

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 05, 2012 11:19 pm
από Corsair
Τεχνικά στηριγμένη η τοποθετησή σου._Β_Ο

Ειδικά οι 2-3 τελευταίες παράγραφοι σου, περί των αιτιών που οδηγούν τα μοντέλα σε πτώση.@P@

Με βρίσκεις σύμφωνο.+(*)

Ειδικά όταν χρησιμοποιούμε αξιόπιστο, και καλοσυντηρημένο εξοπλισμό.

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 06, 2012 5:05 pm
από dukepapas
καλησπερα ξερει κανεις την ακριβης διευθυνση του ρεπα σε αθηνα και πειραια ?μηπως εχει καπιο σαιτ?

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 06, 2012 5:11 pm
από Αντώνης Κριτζάς

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 27, 2012 3:22 pm
από orck
Αφου δεν καταφερα τιποτα με την φιλιερα και διαφορα συρματα, αποφασισα να ακολουθησω αλλη τακτικη.
Σκοπος της δημοσιευσης αυτης ειναι να ενημερωσω για οσους δεν ξερουν (οπως εγω δεν ηξερα μεχρι πριν απο μερικες εβδομαδες) οτι υπαρχουν ειδικα εξαρτηματα με τα οποια κολλας με κολλητηρι και καλαι στην μια μερια το ατσαλοσυρμα και στην αλλη μερια εχουν ετοιμες βολτες Μ2 (φυσικα υπαρχουν και για αλλες διαστασεις, καθως και συνδιασμους διαστασεων συρματος και σπειρωματος)
Πηρα ενα σετακι Μ2 της JPAccesories, στην αγορα υπαρχουν και της Kavan.

Παρακατω το αποτελεσμα.

Εικόνα

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 27, 2012 6:23 pm
από nasa
orck έγραψε:
Πηρα ενα σετακι Μ2 της JPAccesories, στην αγορα υπαρχουν και της Kavan.



...τέτοια 'threaded couplers' για διαστάσεις ντίζας είτε 2-56 (0.086'', η, 2.18mm) είτε 4-40 (0.112'', η, 2.845mm) έχει κ' η Sullivan .... τα βρίσκει δε κανείς στον Κουτσό (bestrcshop)...

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 27, 2012 7:27 pm
από Corsair
nasa έγραψε: ...τέτοια 'threaded couplers' για διαστάσεις ντίζας είτε 2-56 (0.086'', η, 2.18mm) είτε 4-40 (0.112'', η, 2.845mm) έχει κ' η Sullivan .... τα βρίσκει δε κανείς στον Κουτσό (bestrcshop)...


Και σε όλα τα μοντελιστικά καταστήματα.

Ειναι βασικά εξαρτήματα για έναν αερομοντελιστή.@P@_Β_Ο

Απάντηση: ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μαρ 01, 2012 5:20 pm
από george_karasoulas
Γεια σας φίλοι

βρήκα (και αγόρασα) τελικά ατσαλοσύρματα 3.5 και 4 mm για σκέλη προσγείωσης σε πιο μεγάλα μοντέλα. Υπάρχει όλη η σειρά των ατσαλοσυρμάτων σε ράβδους των 2 μέτρων.

Το κατάστημα είναι

ΓΚΙΟΚΑΣ-ΜΠΕΘΑΝΗΣ

Σπύρου Πάτση 17-19

τηλ. 210-34.22.801


Στο ίδιο μαγαζί θα βρείτε και σύρμα από σχετικά μαλακό σίδηρο 2 mm, σε ράβδους του 1 m, στο οποίο μπορείτε εύκολα να ανοίξετε σπείρωμα 2 mm με φιλιέρα Μ2. Με αυτό φτιάχνουμε κυρίως την ντίζα του γκαζιού και τις ντίζες των AILERONS.

Θα το ζητήσετε σαν "σιδεροκόλληση 2 mm" (το χρησιμοποιούν οι οξυγονοκολλητές).


Φιλικά

Γιώργος Καρασούλας