Yak 54 (120) Black Horse ARF

Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

Ηρθε επιτελους η στιγμη για την τοποθετηση της 'κινητηριας δυναμης' στο Yak. Εως τωρα η κατασκευη-συναρμολογιση δεν ειχε καποια δυσκολια, γιαααα να δουμε λοιπον τι γινεται με το 'ανεβασμα' του κινητηρα.
Κοβουμε το πατρον που δινει το manual, που οπως αναφερα ειναι για τον σηγκεκριμενο κινητηρα, και το κολλαμε -στερεωνουμε στην ατρκτο ωστε να εχουμε τις περασιες για το ανοιγμα των οπων της βασης της μηχανης. Μαρκαρουμε το κεντρο απο τις τρυπες με ενα σουβλι η εαν εχουμε με το θαυμασιο για αυτες τις δουλειες dead-center και ειμαστε ετοιμοι για το τρυπημα. Ανοιγουμε τις τρυπες προσεκτικα και προσαρμοζουμε μια -μια τις βασεις του κινητηρα χωρις να τις σφιξουμε στη θεσητους μεχρι να κανουμε τις προβες της εγκαταστασης της μηχανης.
Συνημμένα
PIC_0902.JPG
PIC_0902.JPG (21.62 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0901.JPG
PIC_0901.JPG (18.92 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0900.JPG
PIC_0900.JPG (22.78 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

..., μηχανης συνεχεια.
Σε οοολη αυτη τη διαδικασια, εφαρμοζουμε δυο-τρια 'κολπακια', ωστε να κουμπωσουν οοολα σωστα μεταξυ τους και να μην υπαρχουν προεντασεις σε καναενα συνδιασμο (firewall-βασης & βασης-μηχανης ).
Εφοσον λοιπον ειμαστε ετοιμοι με τη μηχανη στην τελικη της θεση, πανω στη βαση, ξανασφιγκουμε τις βιδες της βασης στην τελικη τους θεση και πονταρουμε με λιγο εποξη τα 'τυφλα παξιμαδια' στην πισω πλευρα του firewall, οπως επισης δεν ξεχναμε να βαλουμε στερεωτικο στις βολτες απο τις βιδες (SOS ). Βιβωνουμε και τις βιδες της μηχανης με γκροβερακια & παξιμαδια ασφαλειας και ειμαστε επιτελους ετοιμοι.
Συνημμένα
PIC_0906.JPG
PIC_0906.JPG (23.49 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0905.JPG
PIC_0905.JPG (24.65 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0904.JPG
PIC_0904.JPG (24.71 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0903.JPG
PIC_0903.JPG (24.01 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

Σειρα τωρα εχει η τοποθετηση της εξατμισης.
Ξεκιναμε με τη σφραγση τηςεξατμισης, εαν αποτελειται απο δυο η τρια κομματια, οπως επισης και τις εξοδους απο τις βιδες συσφιξης των κομματιων και φυσικα την παροχη της υπερπληρωσης για να εχουμε ενα συνολο χωρις να χανει και να λερωνει τον εσωτερκο χωρο της μηχανης μας & να μπορουμε να εντοπιζουμε τυχον μελοντικες διαρροες.
Καθαριζουμε ολες τις επιφανειες επαφης και τις περναμε με φλαντζοκολλα (απο ενα λεπτο στρωμα και τις δυο πλευρες επαφης), σφιγκουμε με τις βιδες σιγα-σιγα ωστε να πατησουν ομοιομορφα οι δυο πλευρες. Δεν ξεχναμε να καθαρισουμε την φλαντζοκολλα που υπερχυλιζει ωστε να εχουμε ενα ωραιο και καθαρο αποτελεσμα.
Συνημμένα
PIC_0916.JPG
PIC_0916.JPG (33.35 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0915.JPG
PIC_0915.JPG (25.07 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0914.JPG
PIC_0914.JPG (28.48 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0913.JPG
PIC_0913.JPG (23.81 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0911.JPG
PIC_0911.JPG (25.37 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

................,
Συνημμένα
PIC_0920.JPG
PIC_0920.JPG (30.9 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0919.JPG
PIC_0919.JPG (26.31 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0918.JPG
PIC_0918.JPG (23.57 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0917.JPG
PIC_0917.JPG (23.03 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

Περναμε τωρα στην τοποθετηση του τεποζιτου του καυσιμου.
Ετοιμαζουμε τα σωληνακια, κοβουμε στο σωστο μηκος αφου μετραμε με δοκιμες τα σωστα μηκη (της παροχης καυσιμου να κινειται ελευθερα, βασικο) και βαζουμε τρια μακρια κομματια σωληνα καυσιμου να μπορουμε να τα περασουμε ευκολα απο την τρυπα του firewall και να κανουμε τις συνδεσεις μας κοβοντας στα σωστα μηκη. Στερεωνουμε το τεπιζιτο στη θεση που μας δινει ο κατασκευαστης και ειμαστε ετοιμοι γιατην συνδεση των σωληνων με τον κινητηρα.
Συνημμένα
PIC_0909.JPG
PIC_0909.JPG (18.61 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0908.JPG
PIC_0908.JPG (19.46 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0907.JPG
PIC_0907.JPG (19.08 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0898.JPG
PIC_0898.JPG (25.62 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0897.JPG
PIC_0897.JPG (32.35 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

..........,
Συνημμένα
PIC_0928.jpg
PIC_0928.jpg (91.13 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0927.jpg
PIC_0927.jpg (85.45 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0926.jpg
PIC_0926.jpg (92.37 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0924.JPG
PIC_0924.JPG (25.38 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0921.JPG
PIC_0921.JPG (23.46 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

Ειμασται ετοιμοι τωρα να εγκαταστησουμε το σερβο του γκαζιου.
Ανογου την τρυπα στο firewall, συνηθως η οδηγια του κατασκευαστη ειναι σωστη, και δοκιμαζουμε αφου εχουμε τοποθετησει το σερβο, την ελευθερια κινησης της ντιζας. Οταν ειμασται ικανοποιημενοι απο το αποτελεσμα ενωνουμε τους συνδετηρες στη χορνα του γκαζιου και του σερβο & κανουμε τις απαρετητες ρυθμισεις ωστε το γκαζι μας να 'παιζει' απροσκοπτα, να εχει οοολη την απαρετητη κινηση (ωστε να ανοιγει-κλεινει σε ολο το ευρος η πεταλουδα του γκαζιου) & να εχουμε επισης τα σωστσ τριμαρισματα.
Συνημμένα
PIC_0936.JPG
PIC_0936.JPG (22.36 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0935.JPG
PIC_0935.JPG (29.95 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0934.JPG
PIC_0934.JPG (25.52 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0933.JPG
PIC_0933.JPG (27.32 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

Επομενο βημα, η τοποθετηση-κολλημα του καθετου σταθερου ωστε να μπορεσουμε να τοποθετησουμε το πηδαλιο διευθηνσης (δεξια-αριστερα).
Καθαριζουμε παλι τις επιφανειες απο την επικαλυψη που τυχον εχουν, μαρκαρουμε με δοκιμαστικη τοποθετηση τα κεντρα και με 30-νταλεπτη εποξυ κολλαμε. Μεχρι να σεταρει η κολλα μας ρυθμιζουμε την καθετοτητα & στερεωνουμε το σταθερο μερος του πηδαλιου εως οτου στεγνωση η κολλα.
Συνημμένα
PIC_0944.JPG
PIC_0944.JPG (24.87 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0943.JPG
PIC_0943.JPG (23.96 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0942.JPG
PIC_0942.JPG (22.48 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0932.JPG
PIC_0932.JPG (22.09 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0930.JPG
PIC_0930.JPG (22.79 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

Εφοσον εχει κολλησει το σταθερο του πηδαλιου διευθυνσης μπορουμε να δουλεψουμε τις ντιζες για τα πηδαλια ανοδου-καθοδου. Μετραμε τις ντιζες, βιδωνουμε τους συνδετηρες στη θεση τους και αρχιζουμε τις δοκιμες ωστε να εχουμε τα σωστα μηκη και να μην λυγιζουν οι ντιζες μας στο τερμα της κινησης και στα δυο τερμα της κινησης του στικ μας.
Συνημμένα
PIC_0940.JPG
PIC_0940.JPG (19.75 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0941.JPG
PIC_0941.JPG (21.87 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0937.JPG
PIC_0937.JPG (22.29 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0939.JPG
PIC_0939.JPG (23.97 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0938.JPG
PIC_0938.JPG (23.77 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Ανδρεας
Δημοσιεύσεις: 87
Εγγραφή: Δευ Απρ 14, 2008 7:34 pm

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από Ανδρεας »

Nα κανω μια προταση ?
Γιατι δεν βαζεις τον κινητηρα στο πλαι και να βγαλεις την εξατμιση μεσα στο cowl αντι να κρεμετε εξω τοσο ασχημα ? Εχει η 120αρα ανταπτορα για να στριψει ολο το καζανακι 90 μοιρες αν δεν κανω λαθος....
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

Ανδρεας έγραψε: Nα κανω μια προταση ?
Γιατι δεν βαζεις τον κινητηρα στο πλαι και να βγαλεις την εξατμιση μεσα στο cowl αντι να κρεμετε εξω τοσο ασχημα ? Εχει η 120αρα ανταπτορα για να στριψει ολο το καζανακι 90 μοιρες αν δεν κανω λαθος....


Ανδρεα γεια σου, ο κινητηρας ειναι ειδη στο πλαι, το δοκιμασα αυτο που λες και πιστεψεμε, ειναι χειροτερα και μεγαλητερο κοψιμο πρεπει να κανεις στο Cowl και περισσοτερο drag εχει, ενω ετσι 'περναει ' λιγο για την εισαγωγη αερα του πραγματικου, ριξε μια ματια στη foto. Eυχαριστω ετσι κι αλιως για το ενδιαφερον σου.

Φιλικα
Χρηστος Αραπης
Συνημμένα
YAK54_australia.jpg
YAK54_australia.jpg (77.5 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

Επομενο βημα & τελευταια κολληματα στα πηδαλια ειναι του Rudder. Mε την ιδια οπως πιο πανω τεχνικη, γεμιζουμε με κολλα τις σχισμες, μια ελαφρια στρωση εποξης (ωστε να γεμισουν οι τρυπουλες του μεντεσε, για να χαντρωσει η κολλα) στο μεντεσεκαι εφαρμοζουμε το κινητο με το σταθερο μερος του πηδαλιου, ελενχουμε το ευροςτης κινησης και το αφηνουμε να στεγνωσει, ''...αρνακι μου εσυυυυυυυ...!''
Συνημμένα
PIC_0955.JPG
PIC_0955.JPG (29.56 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0858.JPG
PIC_0858.JPG (20.11 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0951.JPG
PIC_0951.JPG (15.35 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0950.JPG
PIC_0950.JPG (22.23 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

..., ειχε τοποθετηθει μερος των ηλεκτρονικων (να κερδιθει χρονος διαρκειας κατα την κατασκευη) & τωρα ηρθε ηστιγμη για την μονιμη τοποθετηση τους και το συμαζεμα των καλωδιων ωστε να ειναι ετοιμα για για ζυγισμα.
Συνημμένα
PIC_0946.JPG
PIC_0946.JPG (21.67 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0981.jpg
PIC_0981.jpg (90.44 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0954.JPG
PIC_0954.JPG (28.12 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0949.JPG
PIC_0949.JPG (29.62 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0945.JPG
PIC_0945.JPG (28.71 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

Το τσεκερακι για τις μπαταριες μπηκε κατω απο το 'πατωμα' του canopy που ειναι σφραγισμενο και δεν ηθελα να το πειραξω, προσεκτικα να μη λερωσει και γεμισει μεσα απο κομενα ξυλακια-κομματακια μπαλσας, στερεωθηκε με διπλη ταινια, κολλητικη, και δυο τακακια μπαλσινο δοκαρακι ωστε να ειναι αφαιρουμενο.
Συνημμένα
PIC_0981.jpg
PIC_0981.jpg (90.44 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0979.jpg
PIC_0979.jpg (92.96 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Yak 54 (120) Black Horse ARF

Δημοσίευση από CARAPIS »

Περναμε στη τελικη τοποθετηση του Cowl και στο ανοιγμα τρυπων για προσβαση στις βιδες ρυθμισης του κινητηρα, οχι δυκολη, αλλα χρονοβορα διαδικασια, ωστε να ανοιχτουν οι τρυπες στα σωστα σημεια με τις σωστες περασιες και να αποφυγουμε τυχον λαθη με αποτελεσμα το Cowl μας να μοιαζει με 'σουροτυρι...'. Οταν ολες οι μετρησεις- τρυπηματα τελειωσουν τσεκαρουμε εσωτερικα και ενισχυουμε εαν χρειαζεται την ατρκτο στα σημεια που πιανουν οι ξυλοβιδες μας (με ενα στρωμα εποξης ηηη κολλαμε τακακια απο σκλυρο ξυλο για να δυναμωση το σημειο & να πιανουν οι βιδες μας καλα), για να μην εχουμε φθορες στο καλυμα του κινητηρα και στην ατρακτο απο τους κραδασμους του κινητηρα. Επισης ενα καλο κολπακι ειναι να κοβουμε ενα κοματακ ιαπο τον σωληνα του καυσιμου και να το βαζουμε αναμεσα στη βιδα σαν φλαντζα-σαιλεντ μπλοκ, προστατευωντας ετσι πο γραντζουνιες το Cowl.
Συνημμένα
PIC_0965.JPG
PIC_0965.JPG (23.78 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0964.JPG
PIC_0964.JPG (30.27 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0963.JPG
PIC_0963.JPG (28.67 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0962.JPG
PIC_0962.JPG (24.79 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
PIC_0961.JPG
PIC_0961.JPG (25.43 KiB) Προβλήθηκε 43 φορές
Απάντηση

Επιστροφή στο “Θερμικά Αεροπλάνα”