Μέχρι στιγμής οι συγκεκριμένες μπαταρίες με έχουν άφήσει ικανοποιημένο .Ας αναφέρουμε διάφορα τεχνικά για την γνώση.
Την δίνω την μέγιστη τάση και μάλιστα και παραπάνω απο τα 8.4 V που αναφέρεις .
Οπως ξέρουμε άλλο η
nominal τάση και άλλο η πραγματική.
Και επίσης το ΠΡΩΤΕΥΟΝ μέγεθος για εμένα για την κατάσταση λειτουργίας στο μοντελλοδρόμιο πρίν να σηκωθεί στον αέρα είναι
η χωρητικότητα , για αυτό και πάνω απ ' όλα υπάρχει
πάντα δίπλα ,το εργαλείο με κεφαλαία γράμματα , ένα ποιοτικό capacity checker - (π.χ.
Hyperion EOS SENTRY2 Battery Checker) για να δούμε αν η μπαταρία βαστάει ή ψοφάει.
Καλό να έχουμε εικόνα της τάσης και να βλέπουμε ότι είμαστε εντός ορίων αλλά
η τάση απο μόνη της δεν λέει τίποτα ,κι αν είμαστε και στην ημέρα της ατυχίας μας μπορεί να μας ξεγελάσει άσχημα.
Ξεκινάμε λοιπόν.
To
εξάσελλο sanyo enelloop μπήκε μετά απο πολύ περίσκεψη και μελέτη
ακριβώς για την μέγιστη ασφάλεια που αναφέρεις.
Ονομαστική τάση 7,2 V.
Πάμε λοιπόν ενδεικτικά .
- Vmax με το τέλος της φόρτισης 8.4-8.6 Volts.
- Χωρητικότητα 99%.
- Με πτήση τριάντα λεπτών , τάση 8,3 Volt -capacity 96%
- Δεύτερη πτήση τριάντα λεπτών , 8,1 Volt -capacity 94%
Χωρίς να φορτώσω μπατταρία ,
οι eneloop 4 εβδομάδες μετά βρίσκονται
στα
8 Volts (επαναλαμβάνω ότι στην ουσία δεν μου καίγεται καρφί για την τάση όσο βρίσκεται σε λογικά πλαίσια αλλά η χωρητικότητα) και
capacity
92% .
(Αυτά.., άσχετα απο το άν για την μέγιστη εξασφάλιση θα αποφασίσω να "τονώσω" ή να κάνω έναν ή δυο κύκλους για να ξαναπετάξω )
Αντίστοιχα είναι τα μεγέθη του πακέτου που τροφοδοτεί τα ηλεκτρονικά .
Ολα αυτά για τις πτήσεις της βενζίνας που όπως είπαμε "ρουφάει" τα μιλιαμπέρ με όρεξη.
Αν αναφερθούμε στα σαρανταπενταράκια μοντέλα , τότε οι eneloop τηρούν στον υπερθετικό βαθμό τις προδιαγραφές τους και μέχρι στιγμής η μέση χωρητικότητα 4
μήνες μετά την τελευταία πτήση ( στα πεντάσελα που χρησιμοποιώ )
είναι 88%.
Για να συνοψίζω .
- Δεν βάζω Lipo ....(δεν ξαναγράφω γιατί) .
- Είμαι ικανοποιημένος με την επιλογή στις συγκεκριμένες μπαταρίες τις οποίες την τελευταία τριετία τις φοράω πλέον σε όλα τα μοντέλα.
- Το πιο παλιό πακετάκι περίπου τριετίας έχει αρχίσει να "κουνάει μαντήλι" ----------{ σε μοντέλο-νίτρο σαρανταράκι φορτώνει μέχρι το 75% και αδειάζει "σχετικά με τα πιο καινούργια" πιο γρήγορα. Δηλαδή σε ένα μέσο μοντελιστικό Σάββατο με τρείς δεκάλεπτες πτησούλες (το μοντέλο είναι Cessna και όχι ακροβατικό ) η χωρητικότητα του την τελευταία φορά έπεσε κάτω απο 50% . (Του τέστιν ...το πακετάκι αυτό θα πάει στον "φωτεινό παντογνώστη" αλλά ποτέ ξανά σε μοντέλο) }------------------οπότε όπως έγραψα απο την πρώτη στιγμή θέλω τις απόψεις σας για LIFE απο την δική σας εμπειρία και χρήση για να έχω και την στατιστική γνώση για την αγορά του πρώτου πακέτου.
Τέλος μια και το ρίξαμε σε γενικευμένο καλαματιανό ^%^ για τις μπαταρίες ας το ξαναγράψουμε και για μας και για όλους για να μην ξεχνιόμαστε.
Ο,τι μπαταρίες και να βάλουμε , αν δεν μετρήσουμε και ξαναμετρήσουμε
και πρίν την πτήση και μετά την πτήση και στο σπίτι και πρίν φύγουμε για
το μοντελοδρόμιο κι αν δεν προσέξουμε τις ιδιαιτερότητες του κάθε είδους
και δεν κάνουμε φορτίσεις ή εκφορτίσεις ή κύκλους με τον τρόπο που πρέπει και όταν πρέπει .....
και Ουράνιο 232 να βάλουμε στα μοντέλα αυτά θα πάνε ...........:-&&