Σελίδα 4 από 10

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 21, 2010 8:10 am
από Mogolos
Elevator
Στα elevator ακολουθούμε την ίδια τεχνική με τα ailerons.
Σημαδεύουμε τα σημεία όπου πρέπει να μπούν τα "καρφάκια" και ανοιγουμε τις τρύπες.




Μεγαλη προσοχή θα πρέπει να έχουμε όταν πάμε να τοποθετήσουμε τα "καρφακια" στο elevator. Και αυτό διότι, αντίθετα με τα aileron, τα elevator, δεν έχουν "γραμή" που να σε καθοδηγεί για το βαθος που πρέπει να φτασουν τα "καρφιά". Ετσι, υπολογίζουμε από πρίν τον άξονα περιστροφής, και σημαδεύουμε το elevator. Στην συνεχεια ακολουθούμε την "πεπατημένη"
Προσεξτε όμως, το elevator δεν έχει το ίδιο παχος με το aileron. Με λίγα λόγια, μικρότερες τρύπες και με μεγαλύτερη προσοχή. Πολύ ευκολα μπορεί να το "ξετρυπήσει" κάποιος κατα λάθος.!






Τα flaps και τα elevators μου "φαγανε συνολικά 2 μερες εργασίας (7-8 ωρες)

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιουν 23, 2010 7:42 am
από Mogolos
Ημερα 8η
Elevator
Ο κατασκευάστής, τοποθετεί τα servo για το elevator (2 τον αριθμό) μέσα στο σταμπιλαϊζερ (ουραιο φτερο). Εχει προβλέψει το σημείο της τοποθέτησης, και με ντίζες δίνει την κίνηση στο elevator. Οι ντίζες "δενουν" με χορνάκια στο κάτω μέρος του elevator. Μετά από πολύ σκέψη αποφάσισα να κάνω μια μετατροπή στο συγκεκριμένο σημείο, για τρείς λόγους.
1. Στην περίπτωση που ένα από τα servo πάθει κάτι, θα πρέπει να "κόψω" ολο το stabilaizer, να το ξεκολλήσω από την ουρά για να το αντικαταστήσω!
2. Θέλω το elevator να είναι pull-pull με συρματόσχοινο και όχι με ντίζες.
3. Τα χορνάκια που θα εξέχουν δεν ειναι "scale"

Ετσι λοιπόν αποφάσισα να "ενώσω" τα elevators και να τους δώσω κίνηση μέσα από την άτρακτο.
Για το σκοπό αυτό, χρησημοποιώ μια ράβδο ανθακονιμάτων 10mm.
Εκοψα στο cnc το "διπλό χορνακι" που θα δεθούν τα συρματόσχοινα και τα κόλλησα μεταξύ τους με εποξική ριτίνη. Στην συνέχεια "έδεσα" το σημείο με υαλόνημα και το "εβαψα" με εποξική ριτίνη και αυτό.








Τέλος, ανοιξα μια τρύπα 10mm στο κάθε elevator, όπου θα "φυτευτεί" η ράβδος. Αυτό φυσικά θα γίνει αφού ετοιμαστεί η άτρακτος. (Εχουμε μελλον ακόμα)_Β_Ο

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 01, 2010 7:40 am
από Mogolos
Ημερα 9η
Flaps συνεχεια

Ειχαμε μείνει στην τοποθέτηση των χορν και των "μεντεσέδων" πάνω στα φλάπς.

Αφού λοιπόν κολλησουμε τα χορν, ειμαστε ετοιμοι να τοποθετήσουμε τα φλάπς, πάνω στα φτερά.
Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να ανοιξουμε τρύπες στα φτερά (αντίστοιχες με αυτές που ειχαμε κάνει στα φλαπς), ώστε να "φυτευτούν" οι μεντεσέδες.

Αρχικά έκανα μια "χαρακιά" με το dremel και στην συνέχεια ανοιξα την τρύπα τόσο ώστε να έχουμε τέλεια εφαρμογή του φλαπ.




Στην συνέχεια βάζουμε εποξική κόλλα και κολλάμε το φλαπ στο φτερό.



Προσέξτε την εφαρμογή που έχει το φλαπ!+(*)

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 06, 2010 9:24 am
από Mogolos
Ημερα 10η
Μετά από καιρό ειπα να συνεχίσω και το δέυτερο φτερό.
Αφού ανοιξαμε τις τρύπες για να μπούν οι μετεσέδες του flap, φτιαχνουμε εποξικό στόκο και το κολλάμε στο φτερό.
Χρησιμοποιησα στόκο, μιας και η τρύπες ήταν αρκετά μεγάλες για να κλείσουν με απλή κολλα.







Κατόπιν, φτιαχνουμε εποξική κολλα και κολλάμε και το aileron.




Η εφαρμογή των flaps και των ailerons ειναι εκπληκτική. Μπράβο στον Γερμαναρά!

Να σημειώσω εδώ, ότι πρίν κολλησουμε τα flaps, θα πρέπει να έχουμε μετρήσει, και ετοιμάσει τις ντιζες, μιας και αν κολληθούν δεν εχουμε πλέον πρόσβαση στα χορν!

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 08, 2010 7:49 am
από Mogolos
Ημερα 11η
Servo για ailerons & flaps

Για σερβο διαλεξα 2 ειδών. Για μεσα στο αεροπλάνο αγόρασα 12κιλα Hitech 1/4 scale (ειναι τεραστια) και για τα φτερα ino lab 12κιλα.
Ο λόγος που διαλεξα διαφορετικά ήταν το μεγεθος. Θα μπορούσα να βάλω "γαιδούρια" και στα φτερά, αλλα θα έπρεπε να ανοιξω μεγαλήτερες τρύπες από αυτές που έχει, και να κατασκευάσω βασεις. Με λίγα λόγια περισσότερο βάρος και περισσότερη δουλεια.

Ο Γερμαναράς εχει έτοιμες τις τρύπες και τοποθετείς τα σερβο πάνω στα "καπάκια". Να σημειώσω, ότι τα καπάκια είναι από κεβλαρ! Συνεπώς δεν εχουμε πρόβλημα αντοχής (ελπίζω τουλάχιστον)!

Στην κατασκευή μας τώρα.
Ετοιμάζουμε 2 τακάκια, πάνω στα οποιά θα στερεοθούν τα σέρβο, και με εποξυ, αφού υπολογίσουμε την θεση του σερβο, τα κολλάμε στα καπάκια.
Αφού περιμένουμε να "τραβήξει" η κόλλα, προσθέτουμε ύφασμα ώστε να αυξήσουμε την αντοχή τους.
Το υφασμα το κολλάμε τμηματικά, ώστε να είναι όσο πιο τεντομένο γίνεται.










Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 08, 2010 7:53 am
από Mogolos
Στην συνέχεια και αφού στεγνώσει η κόλλα "τριμαρουμε" το περισιο ύφασμα και βιδώνουμε τα σερβο.

Το τελικο αποτέλεσμα



Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Απρ 14, 2012 7:24 pm
από Mogolos
Μετά από πολύυυυυυ καιρό αποφάσισα να συνεχίσω την κατασκευή του σκάφους. Μετά από 5μηνη αναμονή, ήρθε επιτέλους το συστημα προσγείωσης.

Eurokit giant electric retracks. Για 20 κιλά σκάφος.
Προμηθεύθηκα και από την lado "πιστονακια" για τα εσωτερικα πορτάκια.
Τα "εσωτερικα" πορτακια στερεώθηκαν με μεντεσεδες διαφορικής κίνησης και εσωτερικά συνδέθηκαν με τα "πιστονακια" της lado.

Τα "εξωτερικά" πορτάκια "δεθηκαν" πάνω στα σκέλη μέσω ενος δακτυλίου και ντίζες με ball links. Η διαφορική κίνηση είναι 7,5 εκατοστά










Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Απρ 14, 2012 8:11 pm
από Mogolos
και ενα βιδεακι....

http://www.youtube.com/watch?v=tkwnger6T2g

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Απρ 14, 2012 8:58 pm
από nasa
...Γιάννη, βλέποντας το βιδεάκι ... τα εσωτερικά πορτάκια δεν θάπρεπε να μένουν ανοικτά όταν οι τροχοί είναι στην θέση 'κάτω' και να κλείνουν αμέσως μετά αφού μπούν οι τροχοί στην φωλιά..? ... η, μου διαφεύγει κάτι ..?
...επίσης αν θέλεις πες μας τι κινητήρα θα βάλεις καθώς και σε ποιό 'version' του Ρ-51 έχεις καταλήξει..?
...κατά τα άλλα ξαναδιάβασα το θέμα απο την αρχή για να μπώ πάλι στο 'πνεύμα' της εξαιρετικής κατασκευής σου ... καλή συνέχεια ... ελπίζω να το θαυμάσουμε σύντομα στον αέρα ...!

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Απρ 14, 2012 9:03 pm
από King Kostas
nasa έγραψε: ...οι τροχοί είναι στην θέση 'κάτω' και να κλείνουν αμέσως μετά αφού μπούν οι τροχοί στην φωλιά..? ... η, μου διαφεύγει κάτι ..?


Έτσι είναι http://www.youtube.com/watch?v=15fbUCEhMo8&feature=fvsr


Το trunion-panel μένει με το σκέλος, και το tire-panel επανέρχεται στην θέση shut-slide.

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Απρ 14, 2012 9:44 pm
από Mogolos
nasa έγραψε: ...Γιάννη, βλέποντας το βιδεάκι ... τα εσωτερικά πορτάκια δεν θάπρεπε να μένουν ανοικτά όταν οι τροχοί είναι στην θέση 'κάτω' και να κλείνουν αμέσως μετά αφού μπούν οι τροχοί στην φωλιά..? ... η, μου διαφεύγει κάτι ..?
...επίσης αν θέλεις πες μας τι κινητήρα θα βάλεις καθώς και σε ποιό 'version' του Ρ-51 έχεις καταλήξει..?
...κατά τα άλλα ξαναδιάβασα το θέμα απο την αρχή για να μπώ πάλι στο 'πνεύμα' της εξαιρετικής κατασκευής σου ... καλή συνέχεια ... ελπίζω να το θαυμάσουμε σύντομα στον αέρα ...!


Οχι Νικο, ιταν κατεβαινει το σκέλος το πορτακι ξανακλεινει.

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Απρ 14, 2012 10:16 pm
από King Kostas
Mogolos έγραψε:
Οχι Νικο, ιταν κατεβαινει το σκέλος το πορτακι ξανακλεινει.


Ωραίος ρε Γιαννάρα.

έχεις πετύχει και το timing...πολύ μου αρέσει.

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 03, 2012 8:54 pm
από Mogolos
Και συνεχίζουμε με το πίσω ροδάκι - πορτάκι.
Οι μεντεσέδες είναι κολλημένοι με εποξικη και γυαλόπανο.
Αποφάσισα μετά από πολύ σκέψη και δοκιμές να χρησιμοποιήσω συρματόσχοινα χοντρά για το άνοιγμα και κλείσιμο...
Τα σωληνάκια κολλήθηκαν στα πλαϊνά του σκάφους.




Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 03, 2012 9:41 pm
από Mogolos
και ενα βιδεακι ...

http://www.youtube.com/watch?v=7vDog_5VDxA

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 03, 2012 9:42 pm
από Mogolos
Επόμενο βήμα τα elevators.
Τα serbo τοποθετούνται μέσα στα stabilaisers και δίνουν κίνηση με μικρές ντίζες 3mm ...