""...Το βράδυ της 21ης Οκτωβρίου 1972 ,αεροσκάφος της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» ,(
ΝAMC YS-11 « ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ ») (
http://el.wikipedia.org/wiki/NAMC_YS-11 ) , κατέπεσε σε απόσταση 5 χλμ. από το αεροδρόμιο Ελληνικού στη θαλάσσια περιοχή της Βούλας, κοντά στο θεραπευτήριο του ΠΙΚΠΑ
Ο Πύργος Ελέγχου τού "Ελληνικού" , ένα λεπτό πριν την πτώση του αεροσκάφους, επικοινωνούσε κανονικώς με τον κυβερνήτη και έδινε οδηγίες για την προσγείωση. Του ανέφερε ότι μπροστά από το αεροσκάφος βρισκόταν σύννεφο, εντός του οποίου φαίνεται ότι τελικώς εισήλθε το αεροπλάνο. Έκτοτε δεν έγινε καμία επαφή......
Το δικινητήριο «τουρμποελικοφόρο» ιαπωνικής κατασκευής της «Ολυμπιακής» απογειώθηκε από την Κέρκυρα στις 7.55 μ.μ. με προορισμό την Αθήνα, με 49 επιβάτες και 4μελές πλήρωμα.
Σε 37 ανέρχονται τα θύματα ενώ οι διασωθέντες σε 16
Μετά την απογείωση, το αεροπλάνο βγήκε από τα σύννεφα και με «σχετικές» αναταράξεις κατά τη διαδρομή έφθασε μέχρι την Κόρινθο. Το ραντάρ του Ελληνικού είχε στην οθόνη του το αεροσκάφος που αντιμετώπιζε δυσκολίες.
Ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας το έχανε πολλές φορές από την οθόνη του. Οι πυρήνες των καταιγίδων , φαίνονται και αυτές σαν στίγματα μέσα στο ραντάρ , και έκαναν τον ελεγκτή πολλές φορές να αμφιβάλει αν το μικρό φωτεινό στίγμα στην οθόνη ήταν το αεροπλάνο ή ο πυρήνας κάποιας καταιγίδας......
....ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας αποφασίζει να αλλάξει το ύψος πτήσεως του αεροπλάνου στον ασύρματο του οποίου φθάνει η εντολή:
-ΠΥΡΓΟΣ: Ολυμπιακή 506. Αλλάξατε επίπεδο πτήσεως. Πετάξτε στα 15.000 πόδια διότι oι καταιγίδες καθιστούν δυσχερή την αναγνώρισή σας.
Με την εντολή αυτή συμμορφώνεται αμέσως ο πιλότος. Ο καιρός, όμως και σʼ αυτό το ύψος δεν είναι καλός. Ο ελεγκτής του ραντάρ δίνει νέες οδηγίες στον πιλότο να πετάξει προς νότο. Μʼ αυτήν του την εντολή βγάζει προς στιγμή το αεροπλάνο από την κανονική του πορεία, αλλά παράλληλα το βοηθάει να αποφύγει τις καταιγίδες και τους κινδύνους που περικλείουν. Σε λίγο, πάντα με τη βοήθεια του ραντάρ το αεροπλάνο προσεγγίζει προς το αεροδρόμιο.
-ΠΥΡΓΟΣ: Θα προσγειωθής αμέσως ή θα φύγης και θα επιστρέψης αργότερα;
-ΠΙΛΟΤΟΣ: Τώρα αμέσως, αν είναι ελεύθερος ο διάδρομος.
-ΠΥΡΓΟΣ: Θα βρης ένα σύννεφο μπροστά σου. Αν μπης μέσα θα βρεθής σε δύσκολη θέση , απομακρύνσου αμέσως και κατευθύνσου προς την Κόρινθον. Πρόσεξε, υπάρχει καταιγίδα…
ΠΙΛΟΤΟΣ: Οκ, ευχαριστώ… (προς Πύργο Ελέγχου): Έρχομαι για προσγείωση. Βρίσκομαι σε απόσταση τριών μιλίων…
ΠΥΡΓΟΣ: Οκ… Τώρα προσγειώνεται ένα Μπόινγκ της Ολυμπιακής, θα ρωτήσω από τον κυβερνήτη του στοιχεία και θα σε ενημερώσω.
ΠΙΛΟΤΟΣ: Ευχαριστώ…
ΠΥΡΓΟΣ: Η ορατότης είναι 500 πόδια, έχει κραδασμούς, αλλά τα φρένα του λειτούργησαν κανονικά… Μπορείς να προσγειωθής…
Ώρα 9.31 μ.μ. του Σαββάτου.
ΠΙΛΟΤΟΣ: Οκέυ, προχωρώ… (ώρα 9.31). Αυτή τη στιγμή μπαίνω στο σύννεφο. Μόλις βγω προσγειώνομαι αμέσως…
ΠΥΡΓΟΣ: Να βρίσκεσαι σε διαρκή επαφή. Είναι επικίνδυνα… Οκέυ;
Αυτή ήταν η τελευταία φράση του κυβερνήτη προς τον Πύργο Ελέγχου. Ένα λεπτό αργότερα θα έπρεπε να είχε προσγειωθεί… Ο Πύργος Ελέγχου κάλεσε αρκετές φορές το μοιραίο αεροπλάνο, αλλά δεν πήρε απάντηση. Ξαφνικά το φωτεινό στιγματάκι που απεικονίζει το αεροπλάνο στην οθόνη εξαφανίζεται.
ΠΥΡΓΟΣ: Ολυμπιακή 506, πού είσαι, δεν σε βλέπω.
ΣΙΓΗ
ΠΥΡΓΟΣ: «506», με ακούς;....................................
.....την τραγική είδηση ...
ανήγγειλε ένας από τους διασωθέντες επιβάτες !!
Ο πρώτος διασωθείς...Ό ζωγράφος Ν. Στεφάνου, υπήρξε ο πιο ψύχραιμος απʼ όλους, μόλις διαπίστωσε πως το αεροπλάνο έπεσε στη θάλασσα, γδύθηκε για να μην τον δυσκολεύουν τα ρούχα ...... Άνοιξε την πόρτα και βούτηξε στη θάλασσα. Μετά από 20' λεπτά βγήκε στη στεριά και τράβηξε για τους θαλάμους του ΠΙΚΠΑ. Μόλις έφθασε στο κεντρικό κτίριο, είδε από την τζαμένια πόρτα μερικές νοσοκόμες. Άνοιξε την πόρτα και είπε στις έντρομες νοσοκόμες.
– Έπεσε στη θάλασσα το αεροπλάνο της Ολυμπιακής απʼ την Κέρκυρα. Ήμουνα επιβάτης και σώθηκα. Τηλεφωνήστε στην Ολυμπιακή και πέστε ότι έπεσε το αεροσκάφος της…...""
Πηγές:
http://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?f=58&t=4591&start=60
http://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?f=58&t=4591
http://el.wikipedia.org/wiki/NAMC_YS-11
http://averoph.wordpress.com/2013/10/21/namc-ys11-%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%BF%CF%83-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%BF%CF%83-%CF%83%CE%B121-%E1%BD%80%CE%BA%CF%84-1972/
http://www.youtube.com/watch?v=VAsuXVDUro4