Σελίδα 7 από 16
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 04, 2010 9:27 am
από King Kostas
sos.o.ka έγραψε: ↑
Βάλε λοιπόν το μοτεράκι που έχεις και μπαταρία ανάλογη με το είδος της πτήσης και προπέλα 9*6 (αυτή νομίζω οτι προτείνει ένα μοτέρ σαν το δικό σου) για αρχή και βλέπουμε
+1
Νομίζω 9χ6 ή ακόμα και 9χ5 θα κάνει μια χαρά την δουλειά. Πρακτικά στο ανεμόπτερο θέλεις μια ροπάτη επιλογή, γι' αυτό το βήμα πρέπει να είναι μικρό πχ 6, 5 ή και 4,5. Με αυτό τον τρόπο κρατάς χαμηλές τις στροφές στο μοτέρ και αυξάνεις την αυτονομία σου για τη υπόλοιπη πτήση.
Τα links που έχει δώσει ο φίλος μας πιο πάνω τα λέμε όλα με μεγάλη ακρίβεια.
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 04, 2010 9:27 am
από Corsair
Το δικό μου σύνολο για το easy glider είναι :
ailerons: 2x waypoint ( w-084 )
rudder,elevator: 2x (w-150 MG )metal gear
motor: Turnigy Aerodrive SK 35-30 1400Kv/470w
S/C: Turnigy Plush 40Α
έλικα: 10χ8 (μάλλον tgs)
Κώνος έλικας: multiplex, easy glider
Μπαταρία: 11,1v 1500mah (δεν θυμάμαι τα c)
Δέκτης:δεν έχω αποφασίσει ακόμα, χρησιμοποιώ futaba.
_Β_Ο η έλικα δέν είναι η τελική επιλογή.
Βρέθηκα να έχω και μία 13χ7, για το συγκεκριμένο μοτέρ αλλά και από τα συμφραζόμενα πρέπει να είναι μεγάλη, απλώς θα παίξει πειραματικό αντικείμενο στο πάγκο μια που υπάρχει.
Σκεφτόμουν για πιο ακριβότερο σύνολο, αλλά με την αιτιολόγηση του Βαγγέλη, αναθεώρησα, και πήγα σε πιο προσιτό, χωρίς να χάνω και παρα πολλά σε αξιοπιστία.
Αν δεν κάνω λάθος Αντώνη, το μοτέρ που έχω είναι λίγο πιο δυνατό απο του Βαγγέλη, γιατί πρέπει να ξεκινήσω απο 9χ6 έλικα;
Αυτά προς το παρόν, τώρα που έχω και τον εξοπλισμό μου θα αρχίσω και την κατασκευή σιγά-σιγά.
Να ευχαριστήσω και τα παραπάνω παιδιά, για τον διάλογο που έχουμε, και συνοδέυουν και τις δικές μου σκέψεις και απορίες.+(*)
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 05, 2010 10:03 am
από King Kostas
d.corsair έγραψε: ↑Το δικό μου σύνολο για το easy glider είναι :
ailerons: 2x waypoint ( w-084 )
rudder,elevator: 2x (w-150 MG )metal gear
motor: Turnigy Aerodrive SK 35-30 1400Kv/470w
S/C: Turnigy Plush 40Α
έλικα: 10χ8 (μάλλον tgs)
Κώνος έλικας: multiplex, easy glider
Μπαταρία: 11,1v 1500mah (δεν θυμάμαι τα c)
Δέκτης:δεν έχω αποφασίσει ακόμα, χρησιμοποιώ futaba.
Για χαρά Δημήτρη. Έχω την αίσθηση ότι το υπάρχων σύστημα που στήνεις φτάνει και για 3D αεροσκάφος των 1300gr.
Έχε υπόψη ότι στη δική μας περίπτωση το μοτέρ απλά το θες για να σε φτάσει σε ξεκολλάει με «αξιοπρέπεια» και φυσικά να μη χρειαστεί να «ροβολήσεις» όλη την πλαγιά για να το μαζέψεις.
Υπολόγισε ότι μέσες άκρες, για ένα ανεμόπτερο με συνολικό βάρος (spinner, προπέλα, μοτέρ, ESC, μπαταρίες, servos και receiver) από 950-1050 gr δε χρειάζεσαι περσότερα από 115 Watt. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι με ένα μοτέρ των 150 Watt (1100-1500 KV, για να έχεις σωστή απόδοση και όχι ζέστες) που τραβά το πολύ 14-16 Amber είναι υπέρ αρκετό με πολύ ξεκούραστο μοτέρ και μπαταρία. Να φανταστείς ότι με αντίστοιχο setup με προπέλα 10/4.75 και Li-Po 3s/1p 2200 mAh / 15C είχα 3D στα 750 gr που έβγαζε πτήση 15 «κανίβαλο» λεπτών.
Εάν λοιπόν στο αντίστοιχο setup βάλεις την ίδια μπαταρία πάνω στο CG (το ανεμόπτερο βγαίνει στα 1100 gr αλλά είναι καλό άμα έχει λίγο αεράκι παραπάνω) και προπέλα 9/5 πετάς χαλαρά για 60 με 80 λεπτά.
Θεωρώ ότι το σύνολο σου είναι υπερβολικό για το Easy Glider.
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 05, 2010 11:31 am
από pani
Θα συμφωνησω. Εγω στο δικο μου ειχα AXI 2808/24 το οποιο ειναι οναμαστικα 250 Watt και το glider απογειωνοταν καθετα απο το χερι μου. Προπελλα Aeoronaut Carbon 10χ6.
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 05, 2010 11:51 am
από Corsair
Γειά χαρά Κώστα,
χρόννια και εγώ, όπως και εσύ πέταγα με θερμικά.
Το easyglider είναι η αιτία που ανανέωσα τον εξοπλισμό μου, και έχω κάνει μια σημαντική επένδυση οικονομίας και χρόνου.
Δέν είμαι, και δεν θέλω να κάνω το γκουρού.
Δεν έχω δώσει βαρύτητα στο να διαβάσω τα c της μπαταρίας.
Ισως και κάτι να μήν κατάλαβα καλά.
Αντε τώρα στα γεράματα ξανά απο την αρχή.
Προβηματίστηκα και διάβασα, και ακόμα διαβάζω, για το easyglider,
σίγουρα το ζητούμενο για μένα είναι ένα δυνατό σύνολο να με καλύπτει σε πολλές περιπτώσεις, πτήσεις απο πεδιάδα και με δυνατό αέρα, αλλά και στο βουνό.
Με πιάνουν τα νεύρα μου και δεν μπορώ να πετάω μόνο ήρεμα και απλά.
Θα τραβήξω τα λουπάκια μου, θα γυρίσω τα ρολλάκια μου αριστερά-δεξιά,να μην κάνω και τις αναποδές μου; ^hola^
Όταν βγήκε τα easyglider, έτυχε να αγοράσω RCM&E έκανε το τεστ στο μοντέλο χωρίς μοτέρ, σε πτήση βουνου. Είχε και μια μεγάλη φωτό, να πετάει ανάποδα.
Πάνε 2-3χρόνια που ήμουν στο Μουρίκι με τους φίλους μου Γιώργο Κ. και Νίκο Μ.
Ο Νίκος μου έδωσε και πέταξα το δικό του, και εγώ τώρα μετά απο τόσα χρόννια αντίστασης, δεν άνταξα. Το αγόρασα.
Προσπαθώ να χρησιμοποιήσω και πράγματα που έχω.
Αυτά προς το παρόν, τα λέμε, και καλές πτήσεις.
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 05, 2010 12:03 pm
από Corsair
Οσο αφορά στην έλικα, δεν είναι η τελική επιλογή.
Έχω την 10χ8 για δοκιμή και θα αγοράσω κάποιες Graupner η Aeronaut, oπωσδήποτε την 10χ6 _Β_Ο αλλά και άλλα μεγέθη
έτσι, για αλλαγή και δοκιμή να έρθει και στο δικό μας χέρι και μάτι ^%^
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 05, 2010 8:50 pm
από King Kostas
Δημήτρη σε νιώθω απόλυτα. Και εγώ μια από τα ίδια.
Τελικά μας βλέπω να παροπλίζουμε όλο το θερμικό στόλο και να ασχολούμαστε με τον «πράσινο» μοντελισμό.
Ο εξοπλισμός που έχει μπορεί να πετάξει χαλαρά και πολύ μεγαλύτερο μοντέλο, οπότε πρακτικά είσαι καλυμμένος.
Πρακτικά το C των NiMh και Li-Po μπαταριών υποδηλώνει την σταθερά (η καλύτερα τον κύκλο) του maximum φορτίου που μπορεί να δώσει η μπαταρία μας σε μοτέρ κτλ.
Παράδειγμα: Li-Po 2s / 7.4V / 2000mAh / 10C
Δηλαδή, μια μπαταρία Li-Po δύο στοιχείων (δηλ. με ένδειξη 2s…κοινός «δύπακη»), των 2000mAh (δηλ. μπορεί να δίνει 2000mA επί 1 ώρα ή 2Α επί 1 ώρα) και σταθερά 10, αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία μας (2000 Χ 10 = 20000mA ή 20Α) μπορεί να δώσει μέχρι 20A σε μοτέρ. (Για τα Volt γράφω παρακάτω…!!!!)
Τώρα, καλό είναι πάντα να φτιάχνουμε σύστημα που να έχει 20 % περιθώρια ασφάλειας για να μη κουράζετε ούτε το μοτέρ αλλά ούτε και η μπαταρία.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, εάν θέλουμε να πετάξουμε ένα μοντέλο των 1000gr και ο κατασκευαστής μας δίνει minimum ισχύς μοτέρ 110 Watt, καλό θα ήταν να επιλέξουμε ένα μοτέρ που μπορεί να δώσει από 140 έως 150 Watt. Συνήθως ένα τέτοιο μοτέρ καταναλώνει στο pick του από 14 έως 16 Amber, και η απόδοση του (δηλ. στροφές ανά μονάδα Volt) κυμαίνετε από 1000 – 1500 KV.
Εάν υποθέσουμε ότι το μοτέρ μας τραβάει μέχρι 16A, ένα καλό (Brushless) speed controller που δε θα έχει πρόβλημα να διαχειριστεί τα 16A, θα μπορούσε να είναι από 20Α και πάνω.
Στην άλλη άκρη θα πρέπει να βάλουμε και μια μπαταρία που και αυτή θα πρέπει να δουλεύει ξεκούραστα αλλά δε θα κάψει ESC και μοτέρ. Οπότε αφού έχουμε μοτέρ που τραβάει 16Α, θα πρέπει η μπαταρία που θα επιλέξουμε να μπορεί να δώσει 16A + 20% οπότε μια μπαταρία που να δίνει 20A είναι μια χαρά. Οπότε, μια «δύπακη» Li-Po των 2000mAh στα 10C είναι ότι πρέπει, μιας και το 2000 Χ 10 = 20A
Τώρα σε ότι αφορά στη προπέλα που θα επιλέξουμε πρέπει να ξέρουμε ότι για να μεγαλώσουμε την προπέλα θα πρέπει να δώσουμε παραπάνω Volt (Εδώ κολλά το KV ή η απόδοση στροφών ανά volt του μοτέρ). Συνήθως, για να έχουμε αποδεκτή αυτονομία (πρακτικά λιγότερη κατανάλωση από το μοτέρ), στα 150Watt και 7.4V της δύπακής, παίζουμε με προπέλα από 8/5 έως 9/7. Αν θέλουμε να πάμε σε 10άρα ή ακόμα και 11άρα στα 150Watt καλό θα ήταν να ανεβάζαμε τα Volt με μια τρίπακη στα 11.1V.
Και δεν έχει τελειωμό το setup!!!!. Τουλάχιστον στα θερμικά δεν έπαιζε τόσο μπέρδεμα….!!!!
Ά ρε οικολογικέ μοντελισμέ!!!!
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 06, 2010 9:15 am
από Corsair
Άκου Κώστα τι έπαθα,
πήγα Ανάβυσσο το προηγούμενο Σάββατο,είχα 2 χρόνια να μυρίσω μεθανόλη (γάμος, γέννα, πάννες, μπιμπερό) .
Ε, λοιπόν με πείραξε το καυσαέριο, και ο θόρυβος από τα θερμικά ελικόπτερα.
Ποιός; εγώ που έκανα χόβερ με το κόνσεπτ γύρω και πάνω μου, και έλεγα, ωραίος ανεμιστήρας το ελικόπτερο.
Η αλήθεια είναι ότι η τεχνλολογία εξελίσεται.
Το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση.
Βολέυη κιόλας.
Με τα ηλεκτρικα πετάς ήσυχα και διακριτικά, και ίσως χωρίς να κάνεις χιλιόμετρα για τον χώρο πτήσης.
Μετά την χθεσινή μας επικοινωνία σκεφτόμουν που έχω λάθος, και δεν το είχα αντιληφθεί.
Το μοτέρ μου είναι 1400Κv/470w
αρκετά δυνατό απο των παιδιών.
Ισως για αυτό έλεγε ο Αντώνης για 9χ6 έλικα.
Δέν μπορούσα να το καταλάβω, γιατί ενώ ήταν μπροστά μου, λές και κάτι μου το έκρυβε, και δεν το έβλεπα.
Και έσπαγα το κεφάλι μου, μα γιατί 9χ6 δεν είναι μικρή;
Εγώ θέλω να βρώ μια πλαγιά εδώ στον Υμηττό, απο Ηλιούπολη μέχρι Γλυφάδα, να είμαι και κοντά και να κάνω τις πτησούλες μου.
Ευχαριστώ για τις διευκρυνήνσεις
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 07, 2010 12:00 am
από King Kostas
Δημήτρη, άμα βρεις κάτι πες μου και εμένα. Το σπίτι μου είναι στη Δάφνη, οπότε και μένα με βολεύει.
Πάντως και η Πεντέλη δεν πέφτει μακριά. Από Πλατεία Καλογέρων έκανα 35 λεπτά από Αττική Οδό. (περίπου 23 χλμ)
Με το μοτέρ σου φτιάχνεις ανεμόπτερο στα 3.40m (κοντά στα 1,4 Kg) ……και γ**ώ τα project σου λέω.
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 07, 2010 7:21 pm
από Corsair
Κώστα εννοείται.
Άνοιξα και νέο θέμα (στα πεδία πτήσεων) μόλις βρώ κάτι θα πέσει σύρμα.
Άν έχει βρεί κάποιος άλλος, ας ενημερώσει.
Ο σκοπός είναι εάν υπάρχει και κάτι κοντά μας...να το τιμήσουμε, για φαντάσου σε 19-20 λεπτά να είσαι στην πλαγιά, με 5-15χιλόμετρα και χωρίς διόδια και κίνηση.
Το μοτέρ που ήδη έχω θα το βάλω σε άλλο α/φος, οπότε ψάχνω πάλι για άλλο μοτέρ.>:(
καλές πτήσεις.
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 08, 2010 7:52 am
από argiris_big
Dr.KC έγραψε: ↑
Στην άλλη άκρη θα πρέπει να βάλουμε και μια μπαταρία που και αυτή θα πρέπει να δουλεύει ξεκούραστα αλλά δε θα κάψει ESC και μοτέρ. Οπότε αφού έχουμε μοτέρ που τραβάει 16Α, θα πρέπει η μπαταρία που θα επιλέξουμε να μπορεί να δώσει 16A + 20% οπότε μια μπαταρία που να δίνει 20A είναι μια χαρά. Οπότε, μια «δύπακη» Li-Po των 2000mAh στα 10C είναι ότι πρέπει, μιας και το 2000 Χ 10 = 20A
Εβλεπα σε ενα βιντεακι στο YOUTUBE οτι και το esc πρεπει να αντεχει πιο πολλα Αmp απο οσα μπορει να δινει η μπαταρια για να μην υπαρξει περιπτωση να καει αν παει κατι στραβα και να χασουμε το μοντελο
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 08, 2010 10:13 am
από vhal
argiris_big έγραψε: ↑Εβλεπα σε ενα βιντεακι στο YOUTUBE οτι και το esc πρεπει να αντεχει πιο πολλα Αmp απο οσα μπορει να δινει η μπαταρια για να μην υπαρξει περιπτωση να καει αν παει κατι στραβα και να χασουμε το μοντελο
Σε κάθε περίπτωση, η τετράδα έλικα, κινητήρας, ESC, μπαταρία πρέπει να είναι μελετημένα να δουλεύουν εντός των προδιαγραφών τους.
Αν βάλουμε ESC που αντέχει ας πούμε 30Α και μπαταρία που μπορεί να δώσει (ας πούμε 20Α) σε ένα συνδυασμό κινητήρα και έλικας που θα απαιτήσει 35Α, τότε θα καεί (φουσκώσει, εκραγεί,...) η μπαταρία.
Αν στον ίδιο συνδυασμό κινητήρα και έλικας βάλουμε 20Α ESC και 20Α μπαταρία, τότε αφενός ο κινητήρας δεν θα αποδίδει σωστά και αφετέρου ο ESC θα κινδυνεύει με καταστροφή επειδή θα δουλεύει εκτός των προδιαγραφών του.
Συνεπώς, η λύση είναι Wattόμετρο (μα 20-25 ευρώ κάνει) και συνδυασμός κινητήρα και έλικας, ώστε να παράγεται η επιθυμητή ώση με απαιτήσεις ρεύματος εντός των προδιαγραφών ΟΛΩΝ των ηλεκτρονικών μερών.
Βαγγέλης
ΥΓ: Τελικά είναι Ο έλικας ή Η έλικα (αν κάποιος έχει πρόχειρο τον "Μπαμπινιώτη" ας ρίξει μια γρήγορη ματιά...)
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 08, 2010 10:56 am
από CARAPIS
ΥΓ: Τελικά είναι Ο έλικας ή Η έλικα (αν κάποιος έχει πρόχειρο τον "Μπαμπινιώτη" ας ρίξει μια γρήγορη ματιά...)
Bαγγελη Καλημερουδια το πρωτο δημοτικη το δευτερο καθαρευουσα. Βασικα το δευτερο ειναι το σωστο...!!!
ΥΓ
Θελω κι εγω μια foto στοοοο αλμπουμ...
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 08, 2010 11:15 am
από King Kostas
vhal έγραψε: ↑
Συνεπώς, η λύση είναι Wattόμετρο (μα 20-25 ευρώ κάνει) και συνδυασμός κινητήρα και έλικας, ώστε να παράγεται η επιθυμητή ώση με απαιτήσεις ρεύματος εντός των προδιαγραφών ΟΛΩΝ των ηλεκτρονικών μερών.
Ο Βαγγέλης έχει απόλυτο δίκιο. Αυτό το παιχνίδι λέγετε mix & match....^%^ που στο τέλος σε τρελαίνει!!! (Πλάκα κάνω...απλά θέλει διάβασμα και κατανόηση)
vhal έγραψε: ↑
ΥΓ: Τελικά είναι Ο έλικας ή Η έλικα (αν κάποιος έχει πρόχειρο τον "Μπαμπινιώτη" ας ρίξει μια γρήγορη ματιά...)
Από όσο γνωρίζω ισχύουν τα ακόλουθα:
Η Προπέλα
Η Φτερωτή (Πτερωτή)
Ο Έλικας
Η Πτέρυγα
Το Στροφείο (Ουραίο & Κυρίως)
Τώρα βέβαια στο πεδίο μπορεί να ακούσεις τα ακόλουθα:
Το τροπελώνι
Η έλικα
Το prop μαζί με την spinεριά
Του φόρεσα μια τρελή ελικούμπα για hoverγίες :D
Και άλλα τέτοια…..που κάνουν όλους εμάς να έχουμε συνεννόηση…..στο μπαμ.!@/-=}{{
Απάντηση: Easy Glider - Εκπαιδευτικό ηλεκτρο-ανεμόπτερο
Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 08, 2010 11:38 am
από asterixx25
Το τροπελώνι
Η έλικα
Το propμαζί με την spinεριά
Του φόρεσα μια τρελή ελικούμπα για hoverγίες :D
ΧαΧα...:D:D Αυτό μου άρεσε. Έχει και άλλα τέτοια?:D