Pantelis papageorgiou έγραψε: ↑Διαφωνώ κάθετα.
Οι αγώνες scale είναι αγώνες scale. Πρέπει να ΦΤΙΑΞΕΙΣ ένα αεροπλάνο ΙΔΙΟ με το πρωτότυπο. Και πρέπει να το πετάξεις ΟΠΩΣ το πρωτότυπο.
Προφάνώς ένα piper δεν θα κάνει roll. Και θα πετάξει αργά και σταθερά λόγω του πτερυγικού του φόρτου. Δεν έχει όμως την πολυπλοκότητα και την λεπτομέρεια που έχει ένα Glouster Gladiator.
Αν κάποιος θέλει να διαγωνιστεί αμιγώς για την πτητική του ικανότητα, υπάρχει η F3A.
H F4 είναι για κατασκευαστές που είναι και πιλότοι. Όχι για πιλότους που έτυχε να φτιάξουν κάτι.
Παρά ταύτα θα σας υπενθυμίσω ότι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Γαλλίας κέρδισε jet (Fouga). Ο μάγκας το έφταξε και το πέταξε τέλεια. Και πέρισυ (ξανα)κέρδισε ο Ελβετός με το jungmeister. To έφτιαξε και το πέταξε τέλεια.
Μην μπερδεύουμε τους αγώνες scale με την F3 ή το jetmasters.
Αν θέλεις συναγωνισμό επί ίσοις (πτητικούς) όρους, σου προτείνω το jetmasters.
Εκεί όμως υπάρχουν άλλα θέματα που δεν είναι της παρούσης.
Οι αγώνες scale έχουν δύο σκέλη. Το κατασκευαστικό/στατικό μέρος αλλα και το πτητικό το οποιο έχει και αυτό βαρύτητα στην βαθμολογία.
Το μονο που προτείνω με τον κανόνα του WingLoading είναι μικρή επιβράβευση σε κάποιον που θα επιλέξει να πάρει μέρος με ένα δύσκολο μοντέλο="High Wing Loading", του οπ0ίου ο συντελεστής θα ξεφεύγει από κάποια όρια που μπορούν να θεσπιστούν.
Δε διακρίνω εάν θα φορά τετράχρονο ή Jet κινητήρα.
Αυτή η αντιπαράθεση για την επιβράβευση της πτήσης πολύπλοκων μοντέλων, υπάρχει σε παγκόσμιο επίπεδο για δεκαετίες .Ο ένας διαμαρτύρεται ότι διαχειρίζεται μοντέλο με retracts που ο άλλος δεν έχει ,(εκτος της άσκησης "retracts" ) .
Και ο άλλος επικαλείται την διαχείριση του τετρακινητηρίου του ή ότι διαχειρίζεται flaps φρένα ή αερόφρενα για να σταματήσει.
Δε μπορούμε να μπούμε σε μια τέτοια αδιέξοδη συζήτηση .Αλλα εάν δεχθούμε ότι η πολυπλοκότητα συνεπάγεται βάρος , τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις υπάρχων μετρήσεις βάρους που κάνουμε και να αξιοποιήσουμε τον κανόνα WingLoading.
Πέρα από το ζύγισμα στον τεχνικό έλεγχο για την εγκυρότητα της συμμετοχής ,προτείνω ζύγισμα
μετά το τέλος της κάθε προσγείωσης .Με την βοήθεια ενός σπάγκου μετριέται η περίμετρος του φτερού από τον διαγωνιζόμενο, από tip σε tip, υπό την επίβλεψη κριτών για να μετρηθεί η επιφάνεια και τέλος παράγεται ο συντελεστής WingLoading.
Μιας και έχουμε ποικιλία μοντέλων στην F4 , αν υπάρχει θέληση μπορούν να γίνουν πειραματικά αυτές οι μετρήσεις και να ανακαλύψουμε τα όρια αυτού του συντελεστή σε πρώτη φάση . ... αν υπάρχει θέληση
my 2c
@P@