Σελίδα 1 από 1
FAAST vs FHSS
Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 18, 2014 10:13 pm
από Λυκουργος
μιας και εγώ είμαι ακόμα στην παλιά σχολη
(FM)και σκέφτομαι να αναβαθμιστώ(2.4Mh)θέλω να ρωτήσω τους πιο ψαγμένους τις διαφορες των συστημάτων FAAST , FHSS & S-FHSS_Β_Ο
Απάντηση: FAAST vs FHSS
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 19, 2014 7:27 am
από nasa
...Λυκούργε καλημέρα...
...μια ωραία σειρά απο άρθρα μπορείς να βρεις εδώ
http://www.rcmodelreviews.com/spreadspectrum01.shtml ....
...πάντως να έχεις υπ' όψιν σου ότι η νέα Futaba 14SG
http://www.futaba-rc.com/systems/futk9410-14sg/index.html έχει FASST/FASSTEST/S-FHSS, S. Bus κλπ... την βρίσκεις στα ~ 485€ (βλ. Κουτσός) ... και αυτή θα πάρεις θέλεις δεν θέλεις ...:p:p:p
Απάντηση: FAAST vs FHSS
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 19, 2014 10:12 am
από bladeskiller
Πέρα από το μάρκετινγκ ,ας δούμε λίγο τι σημαίνουν στην πραγματικότητα οι όροι αυτοί.
Καταρχήν το FHSS (frequency hopping spread spectrum) χαρακτηρίζει οποιδήποτε σύστημα που λειτουργεί με αναπήδηση συχνότητας και δεν αφορά ούτε μόνο τη futaba ούτε μόνο την μπάντα των 2.4GHZ (και όχι ΜΗΖ) ούτε φυσικά μόνο τα RC συστήματα. Απλά η futaba μαρκετάρει τη συγκεκριμένη γκάμα προιόντων της σαν το "οικονομικό" ,ας το πούμε έτσι, σύστημα που λειτουργεί όσον αφορά τη ραδιόζευξη με αναπήδηση συχνότητας χωρίς κάποιες πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας ,που περιλαμβάνει το FASST, όπως σκανάρισμα ελεύθερων καναλιών της μπάντας , πρόσθετη διεύρυνση φάσματος τύπου direct sequence, προχωρημένοι κώδικες διόρθωσης λαθών κλπ.
Τώρα το S-FHSS και το FASSTest είναι οι πιο advanced εκδόσεις των παραπάνω συστημάτων κυρίως για πιο γρήγορη ταχύτητα απόκρισης (για όσους δηλαδή μπορούν να το αντιληφθούν) καθώς και η συμβατότητα με τηλεμετρία.
Λοιπόν Λυκούργε ,επειδή ξέρω τι αεροπλάνα πετάς (δεν μιλάμε για τίποτα καρκαλέτσους) και επειδή για να έχεις κρατήσει την FM τόσα χρόνια σημαίνει ότι δεν είσαι από αυτούς που αλλάζουν τηλεκατεύθυνση συνέχεια αλλά παίρνεις κάτι για να σου μείνει όσο το δυνατό περισσότερο ,δώσε κατι παραπάνω και χτύπα αυτή που καλύπτει όλες τις περιπτώσεις, και μετά στο ανάλογο αεροπλάνο βάζεις και τον ανάλογο δέκτη.
Κάτι τελευταίο όσον αφορά τη συμβατότητα των σερβό ,επειδή ξέρω ότι έχεις κάποια προίκα που πιθανότατα περιλαμβάνει και κάποια πολύ παλιά σερβό. Πρώτα πρώτα να έχεις υπόψη ότι η τάση σήματος αυτών των δεκτών είναι στα 3 βολτς και ορισμένα παλιά σερβό μπορεί να έχουν πρόβλημα με αυτό γιατί ήταν φτιαγμενα για τους παλιούς δέκτες,που έδιναν τάση παλμού αρκετά μεγαλύτερη. Επίσης ,ακόμη και στο αργό mode για αναλογικά σερβό, το frame periode είναι 14msec αντί για 20-22msec που ήταν στους παλιούς δέκτες (πιο γρήγορο δηλαδή). Τα σύγχρονα αναλογικά σερβό (έχω δοκιμάσει πολλές μαρκες) δεν έχουν πρόβλημα αλλά κάποια πολύ παλιά σερβό μπορεί να διαμαρτυρηθούν (ο γνωστός βόμβος).
Απάντηση: FAAST vs FHSS
Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 05, 2014 8:35 pm
από kotsak
να κολησω και εγω μια ερωτηση σχετικη εχω την 14sg στα end point γραφει οπως το γραφω 135 100 100 135 αν ξερει κανεις να μου πει τι ειναι αυτο το 135 και απο επανω δυο κυκλακια ενα αριστεροστροφο και ενα δεξιοστροφο
ευχαριστω
Απάντηση: FAAST vs FHSS
Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 05, 2014 11:01 pm
από vasilisp
kotsak έγραψε: ↑να κολησω και εγω μια ερωτηση σχετικη εχω την 14sg στα end point γραφει οπως το γραφω 135 100 100 135 αν ξερει κανεις να μου πει τι ειναι αυτο το 135 και απο επανω δυο κυκλακια ενα αριστεροστροφο και ενα δεξιοστροφο
ευχαριστω
Με κάθε επιφύλαξη αλλά επειδή προσφάτως ρυθμισα την δικιά μου να σου πω τι κατάλαβα.
Το αριστερό ζευγάρι 135 100 αφορά το αριστερά και πάνω για τα sticks και το αριστεροστροφα για τους περιστροφικους διακόπτες.
Αντίστοιχα το αλλο ζευγάρι το δεξιά, κάτω και δεξιοστροφα.
Τώρα πια η διαφορά της μιας ρυθμισης από την άλλη.
Το 135 (με δυνατότητα ρύθμισης από 0 εως 155) δίνει το όριο κίνησης του servo ενώ η άλλη ρύθμιση καθορίζει την δυνατή διαδρομή που μπορεί να εκτελέσει το servo.
Ποια η διαφορά? Να τη δώσω με ένα παράδειγμα.
Ρυθμίζονται το throttle. Με τις μεσαίες τιμές δλδ τα 100αρια ρύθμισα το full open και closed προκειμένου να μην ζορίζεται το servo.
Εν συνεχεία με το 135 που ρυθμίζει το όριο στο κλειστό ρύθμισα το ρελαντί ώστε με κλειστό το throttle stick να έχω το ρελαντί που θέλω.
Τέλος με το throttle cut δίνω την επιπλέον κίνηση που χρειάζεται το servo για να παω στο τελείως κλειστό και να σβήσει ο κινητήρας. Αυτή την τελευταία κίνηση δεν θα μπορούσα να την δώσω αν δεν το είχα ορίσει/επιτρέψει από την πρώτη ρύθμιση (το travel)
Δλδ αν η κίνηση του throttle είναι 0% κλειστό, 5% ρελαντί και 100% ανοιχτό ρυθμίζουμε το 0~100% με τη μια ρύθμιση (100αρια) και το 5% με το 135αρι που αφορά την κίνηση για το κλείσιμο του throttle.
Ελπίζω να βοήθησα και να μην σε μπέρδεψα περισσότερο. Αν κάποιος γνωρίζει ότι δεν ειναι έτσι τα πράγματα ας με διορθώσει γιατί όπως ανέφερα κατέληξα σε αυτό το συμπέρασμα απλά και μόνο από εμπειρία.
Απάντηση: FAAST vs FHSS
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 06, 2014 12:26 pm
από kotsak
πολυ πιθανον τα 135 να αναφερωνται στα ποντεσιομετρα αλλα παλι το γκαζι ειναι γραμμικο ρυθμιζεται προφανως και απο τα τριμ τι νοημα εχει το ποντεσιομετρο δεν ξερω
μπερδευτικα και λιγο με το κειμενο σου σε ευχαριστω
Απάντηση: FAAST vs FHSS
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 09, 2014 8:44 pm
από kotsak
κανεις αλλος με futba 14sg να μας δωσει τα φωτα του ? εχω ρωτηση πολλους οι περισσοτεροι δεν το ξερουν ακριβως
Απάντηση: FAAST vs FHSS
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μάιος 09, 2014 11:21 pm
από Αντώνης Κριτζάς
το manual δεν κάνει αναφορά ???