Σελίδα 1 από 1

Προπέλες - Απόψεις

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 21, 2008 4:27 pm
από mrkaza
Υπάρχει πληθώρα τύπων και μαρκών στις προπέλες και για αυτό το λόγο αξίζει κανείς να αφιερώσει χρόνο ώστε να αναγνωρίσει ποια ακριβώς του ταιριάζει.

Τι αλλάζει με μια Wide και τι με μια Narow Έλικα ;

Επίσης τι αλλάζει ανάλογα με το υλικό ; Ξύλο; Nylon; Reinforced nylon; Carbon;

Αυτό που παρατήρησα είναι πως μια ξύλινη ζυγίζει σχεδόν το μισό απο μια APC .


Μέχρι τώρα ασχολούμουν με ηλεκτρικά και μικρά Glow όπου πάντα ήμουν λίγο Over power ώστε να χρειαστεί να ασχοληθώ βαθύτερα με το θέμα της μάρκας .

Χρησιμοποιούσα APC που την έχουν και όλα τα προγράμματα για υπολογισμό ώσης και φρόντιζα να είμαι μέσα στα όρια του μοτέρ.

Είχα μάλιστα και όλη την σειρά που μπορεί να επιλέξει ένας 40-46 (10/6 11/5 11/6 11/7) για Sport χρήση και έκανα δοκιμές .
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο λειτουργούσα και στα ηλεκτρικά (στροφόμετρο αμπερόμετρο και πάμε) .


Τώρα όμως με το P-47, μια προπέλα APC κοστίζει γύρω στα 17 ευρω, μία επώνυμη ξύλινη 14 ευρώ, μια Carbon 30 ευρώ και μία κινέζικη ξύλινη 4 $ .

Τι διαφορές έχουν, πέρα από την εμφάνιση και η διαφορά αυτή, είναι ισάξια της απόκλισης των τιμών μεταξύ τους ;

Τέλος, πρόσεξα πως η Κινέζα ξύλινη είναι 1 πόντο πιο φαρδιά απ'ότι η APC .\

Ευχαριστώ

Απ: Προπέλες - Απόψεις

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 21, 2008 8:10 pm
από pantelis
Τι μάρκα είναι αυτή η κινέζα ξύλινη προπέλα στην οποία αναφέρεσαι και από πού την προμηθεύτηκες?

Απ: Προπέλες - Απόψεις

Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 22, 2008 12:07 pm
από mrkaza
έγραψε:
Τι μάρκα είναι αυτή η κινέζα ξύλινη προπέλα στην οποία αναφέρεσαι και από πού την προμηθεύτηκες?


Είναι Turnigy

Απ: Προπέλες - Απόψεις

Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 22, 2008 2:29 pm
από Τρύφωνας
Γειά σας φίλοι μου,

Ορισμένα βασικά όσων αφορά τις έλικες.
Η επιλογή της έλικας (προπέλας) πρέπει να γίνεται με βάση το επιθυμιτό αποτέλεσμα. Δηλαδή σε συνάρτηση των οδηγιών του κατασκευαστή του κινητήρα. Πάντα υπάρχουν και αποκλίσεις που οφέιλονται κυρίως στην ποιότητα της έλικας ως προς την απόδοση. Δηλαδή η απόδοση μιας π.χ. 12Χ6 ξύλινης μπορεί να είναι διαφορετική απο μιας 12Χ6 καρμπονένιας ή 12Χ6 πλαστικής, ή ποιό συγκεκριμένα μιας μάρκας 12Χ6 ξύλινη μπορεί να είναι καλλίτερη η απόδοση απο ότι μιας 12Χ6 ξύλινης άλλης μάρκας. Το τελευταίο συμβαίνει γιατί οι έλικες είναι φτερά με συγκεκριμένη αεροτομή. Οι αεροτομές δουλεύουν και αυτές ανάλογα σε συγκεκριμένες ταχύτητες. ʼν λοιπόν ο κατασκευαστής της προπέλλας δεν έχει επιλέξει την σωστή αεροτομή για τις ταχύτητες στις οποίες γυρνάει επί του κινητήρα τότε λέμε οτι η προπέλλα "στολάρει" δηλαδή παρόλο που αυτή γυρνάει δεν παράγει την σωστή ποσότητα έλξης ως προς τις στροφές τις οποίες γυρνάει.
Το υλικό κατασκευής της έλικας έπειτα παίζει και αυτό το ρόλο του. Εάν χρησιμοποιείται απο τον κατασκευαστή υλικό εύκαμπτο (πχ. ορισμένες πλαστικές - οι οποίες δεν σπάνε και εύκολα) αυτό συνεπάγεται και στρέβλωση της έλικας κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση των στροφών του κινητήρα με αποτέλεσμα το στολάρισμα της....
Για να μην σας μπερδέψω με πολυλογίες πάντα θα έχετε κατά νου τα ακόλουθα:
1) Οι προπέλλες σας θα πρέπει να είναι ʼκαμπτες
2) Να αποφεύγετε την χρήση φθηνών (κινέζικων) γιατί δεν είναι κατασκευασμένες σωστά (προβλήματα αεροτομών)....
3) Οι καλλίτερες προπέλες είναι ζυγισμένες στατικά....
Όσων αφορά το υλικό κατασκευής, αυτό είναι κάτι που θα το κρίνετε μόνοι σας. Αρκεί η προπέλλα να πληρεί τους όρους παραπάνω.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Τρύφωνας