Σελίδα 1 από 2

SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 8:31 am
από McThemis
Εδώ και καιρό, ήθελα να ξεκινήσω την παρουσίαση του Goblin 500...Κατέληξα όμως να το πηγαίνω από αναβολή σε αναβολή...λίγο η βαρεμάρα, λίγο η δουλειά...Αλλά τελικά το αποφάσισα και είπα να την ξεκινήσω...Μάλλον θα μου πάρει λίγη ώρα να τα γράψω όλα...οπότε αν μπορέσετε...αφήστε να ολοκληρωθεί το review και μετά ελεύθερα τα σχολιά σας...

Λοιπόν...τα βασικά στοιχεία για το ελικόπτερο...

Εικόνες Goblin 500

Εικόνα

Εικόνα

Official site

http://www.goblin-helicopter.com/shop/home.php


Promotion Video

http://www.youtube.com/watch?v=8vo1elQFpUQ


Τα Specifications

• Main rotor diameter: 1136mm (with 500 mm blades)
• HPS Head (FBL Only)
• Main blade length: 470 to 500mm
• Tail rotor diameter: 226 mm
• Tail blade length: 80 mm
• Main shaft diameter: 10 mm
• Tail shaft diameter: 5 mm
• Spindle shaft diameter: 8 mm
• Gear Ratios 6.9-11 : 1
• Weight including electronics: 1900 g (excluding flight battery).
• 18T motor pulley included (other pulley sizes available)
•All pulleys are made for 6 mm motor shaft (5 mm motor shaft adapter included in kit)

Special Features:
• Full carbon fiber boom
• Quick release battery tray system
• Sacrificial breaking point for landing gear and boom
• Unique “inside the boom” tail push rod design

• Cyclic Servos: Mini size (36mm)
Normal and 3D Flight: Hitec 5245 MG, Align DS510M or DS515M, Savox SH1250, Graupner DES 678 MG, MKS DS-9660A, Futaba 9650
HARD 3D: Futaba BLS153, Graupner HBS660 HV, JR DS3717 HV, HITEC 7245 MG HV, JR DS3711 HV

• Tail Servo: Standard size (40mm)

• Typical Speed Controller: 80/100A
Normal and 3D Flight: Kontronik Koby 90, YGE 100 LV
HARD 3D: Kontronik Jive 100 LV, YGE 120 LV, CC Talon 90

• Motors: (Max Diameter: 52 mm, Max Height: 52 mm)
Normal and 3D Flight: Scorpion HK-4015-1070, Quantum 4115-1200
HARD 3D: PYRO 600-1200, Scorpion, HKIII-4020-1100/1350, Quantum 4120-1200

• Flight Battery: (Max Dimensions: 52x53x180mm)
6S 2800/4500 mAh.
Kit Includes:

• 18T motor pulley (other pulley sizes available)
• 500 mm main blades
• 80 mm tail blades

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 8:39 am
από McThemis
Μερικές επιπλέον εικονίτσες...

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 8:56 am
από McThemis
Για όσους αποφασίσουν να αγοράσουν αυτόν το διάολο...ή θέλουν να ενημερωθούν περισσότερο...πάρα πολλά στοιχεία για την κατασκευή του ελικοπτέρου βρίσκονται στο manual, το το oποίο είναι στο link:

http://www.goblin-helicopter.com/shop/manual/Goblin%20500%20manual%20Rev01L.pdf


Αλλά και για τους ποιό ψαγμένους...Υπάρχει και το channel της SAB Heli Division στο youtube...Υπάρχουν συνοκλικά 6 video στα οποία ο Bert Kammerer (που είναι ο εμπνευστής και δημιουργός της σειράς Goblin) αναλύει ο ίδιος σε βάθος όλα τα μυστικά και τα tricks της ΟΡΘΗΣ τεχνικής συναρμολόγησης του Goblin 500...Θεωρώ δε...ότι ο Bert μάλλον παίζει να ξέρει κάτι από ελικόπτερα...οπότε σε οποιαδήποτε απορία-διαφωνία-αντίρηση...θεωρώ ότι, οτιδήποτε λέγεται από τον Bert στα videάκια για το Goblin 500, για εμένα είναι υπεράνω οποιασδήποτε άποψης περί στησίματος του Goblin σε forum ή οποιαδήποτε άλλη πηγή...Εγώ ακολόθησα κατά γράμμα τις οδηγίες του και δεν βγήκα χαμένος μέχρι τώρα.

Θεωρώ σπατάλη χώρου και χρόνου να κάνω upload τα videakia...οπότε...Ανεβάζω μόνο το part 1 και τα υπόλοιπα σας εμφανιστούν δίπλα άν το ανοίξετε.

http://www.youtube.com/watch?v=Oi-rKP6jibg

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 9:39 am
από McThemis
Τώρα...έχουμε και λέμε...σχετικά με την δικιά μου επιλογή εξοπλισμού του Goblin 500...

Αρχικά να πω ότι αγοράστηκε από Ελληνικό κατάστημα (Ναι, όλοι ξέρετε ποιό είναι αυτό)...Γιατί το πήρα από Ελλάδα?...Γιατί πραγματικά την στιγμή της αγοράς είχει ελάχιστες διαφορές τιμής με τις τιμές εξωτερικού. Στα 1000 έουρος, τα 50-100 euro διαφορά ΔΕΝ είναι κριτήριο για να ρισκάρεις να το φέρεις απ' έξω...Και χαίρομαι ιδιαίτερα όταν βλέπω Έλληνες εμπόρους να βάζουν μυαλό σιγά-σιγά και να μήν μας πουλάνε για 300 euro πράγματα που κοστίζουν 50!!! Ο συγκεκριμένος καταστηματάρχης, επειδή αγόρασα πλήρες πακέτο μου έκανε εξαιρετική τιμή...πολύ ανταγωνιστική για τιμές internet.

Να τονίσω ότι ένα ακόμη κριτήριο που με έκανε να στραφώ στο Goblin είναι η παροχή ανταλακτικών εντός 25 min από το σπίτι μου. Αυτό για εμένα είναι το παν στα ελικόπτερα. Το καλύτερο ελικόπτερο του κόσμου, δεν πιάνει μια αν το support είναι για κλάματα...Για να είμαι ειλικρινής...Το support του καταστήματος είναι βέβαια σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα...ΟΜΩΣ... και το τονίζω υπάρχουν ακόμη parts του Goblin 500 που δεν έχουν φτάσει ποτέ στο κατάστημα...Σε περίπτωση πτώσης...δεν έχω ιδέα πόσο καιρό θα κάνουν να έρθουν...(Πολύ μάλλον..πάρα πολύ...) Σε γενικές γραμμές όμως είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος από το support του καταστήματος μέχρι στιγμής και ευχαρίστως θα ξαναγόραζα από εκεί.


Εξοπλισμός του δικού μου Goblin 500:

Helicopter: Goblin 500 Yellow/Black
Main/Tail Blades: Stock SAB
Pinion: Stock SAB
Μοτερ: Quantum 4120-1200
ESC/BEC: Talon 90
FBL System: Spektrum AR7200Bx with Satelite
Cyclic Servos: Align DS515M
Tail Servo: Savöx SH-1290MG
Battery: Pulse 6S 4500Mah 45C

Είδος πτήσης: Μέτριο προς σκληρό 3D
Χρόνος πτήσης: 5 λεπτά*
Rpm ρότορα: 2600 rpm

*Με τα βίας το 5 λεπτό...πετάω 1min στις 2400rpm χαλαρό 3D για ζέσταμα, και μετά του δίνω 4min 2600rpm για μέτριο/σκληρό 3D...Συνήθως καίω 3200-3400Mah από την μπαταρία, που είναι μια αποδεκτή κατανάλωση. (Μπορείς πάντα να καις το 80% των συνολικών Mah της μπαταρίας σου...80% των 4500Mah = 3600Mah...Άρα είμαστε Οκ...)

Το Setup αυτό έιναι αρκετά τίμιο για τα λεφτά που δίνει κάποιος...Με άλλο μοτέρ/Esc/μπαταρία/pinion/rpm δύναται να έχεις από 7-9 λεπτά χαλαρή πτήση, μέχρι και και 3,5 λεπτά εκρηκτικής πτήσης...Προτίμησα την Stock εκδοχή που έιναι κάπου στην μέση...και την προτείνω ανεπιφύλακτα...το ελικοπτεράκι με stock setup ΕΧΕΙ ΔΥΝΑΜΗ...παραπάνω από όση μπορεί να διαχειριστεί σωστά ο μέσος μοντελιστής, οπότε προτείνω να αποφύγετε τις υπερβολές.

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 10:11 am
από McThemis
Λοιπόν...και πλέον περνάμε στην κυρίως παρουσίαση του Goblin 500

Ανοίγοντας το κουτί:

Πρώτη σκέψη?...Ανατρίχιασα!!!...Δεν το είχα δεί ποτέ από κοντά, live...Είναι μέχρι στιγμής το ακριβότερο μοντέλο που έχω αγοράσει...Και ανοίγοντας το κουτί, κατευθείαν καταλαβαίνεις ότι υπάρχει λόγος που είναι ακριβό. Το πώτο που έκανα...ήταν να πάρω ότι taper, ποτήρι, κουτάκι, ή ότι άλλη m@λ@κί@ βρήκα...και να φτιάξω μια πρόχειρη "σκαλωσιά" πάνω στην οποία στήριξα canopy+boon...Ανυπομονόυσα να πάρω μια τζούρα του τελικού αποτελέσματος...ΜΗΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΤΕ!!! ΟΛΟΙ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΑΥΤΟ ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ!!! ΑΙΝΤΕ!!!

Όλο το εσωτερικό είναι τακτοποιημένο σε ξεχωριστά πακέτα...(τύπου Align φάση). Το canopy και το tail boom, σε κερδίζουν αμέσως με το βάψιμο και την γυαλάδα τους...Τα υπόλοιπα main parts μου έκανε εντύπωση που ήταν τοποθετημένα μέσα σε Foam θήκες, ενώ τα βιδάκια και τα υπόλοιπα σκατολοίδια ηταν στα κλασικά σακουλάκια. Αυτό που εκτίμησα ιδιέταιρα, ήταν το γεγονός ότι τα σακουλάκια του είναι κωδικοποιημένα με νούμερα που σε παραπέμπουν σε συγκεκριμένο step κατασκευής του manual, οπότε σε διευκολύνει αρκετα...

Εικόνα

Επίσης μου έκανε εντύπωση και κάτι άλλο...Έχοντας αγοράσει αρκετά Αlign, είχα συνηθίσει τα κλασικά "καλογυαλισμένα" CNC μεταλικά κομμάτια της Align...Στο Goblin ΔΕΝ είναι έτσι τα πράγματα...Tα CNC κομμάτια, που βρίσκονται μέσα στα foam...Είναι λερωμένα με λαδίλα, βρωμάνε τρισάθλια και έχουν ΞΕΚΑΘΑΡΑ κυκλικής μορφής σημάδια από το διαμαντοτρύπανο του CNC που τα δημιούργησε...Στην αρχή παραξενεύτικα γιατί δεν το περίμενα έτσι από τις φωτό που είχα δεί...το ξέρω ακούγεται πού χαζό που το σχολιάζω...αλλά πραγματικά μου έκανε εντύπωση!!!...Αλλά μετά από λίγο άρχισε να μου αρέσει η όλη φάση...με έκανε να νιώθω ότι δεν είχα πλέον ελικόπτερο, αλλά μια πολεμική μηχανη που δεν είχε την πολυτέλεια για γυάλισμα και μ@λ@κιες!

Το manual άνοιξε, προηγήθηκε μια αρχική μελέτη...και περάσα αμέσως στην κατασκευή...

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 11:40 am
από McThemis
Κατασκευή:

Σκεύτηκα να μην κάτσω να αναλωθώ ιδιαίτερα στην φάση της κατασκευής του Goblin 500...Άλλωστε ο φίλος μας o Bert...και το manual είναι και ΠΡΕΠΕΙ να είναι ευαγγέλια για τον χρήστη. Ότι λέγεται στα videakia του Bert και στα manual καλύπτουν πλήρως το θέμα της κατασκευής και δεν αφήνουν καμία απορία...Παρ' όλα αυτά...Έχω να παραθέσω μερικές extra πληροφορίες...

- Διαβάστε όλο το Μanual μια φορά...Πριν αρχίσετε την κατασκευή

- Lock tite παντού και καλό σφίξιμο στις βίδες

- Προσοχή μην βάλετε ανάποδα τα Trust bearings ΔΕΝ αναγράφεται το IN - OUT (I miss Align...)

- Το ελικόπτερο ΔΕΝ είναι για αρχάριο!!! Είναι εμφανές στο manual από την αρχή, ότι ΘΕΩΡΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΑΝΑΛΥΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ!!! Όπως πχ το setάρισμα του ρότορα, ή την ορθή κίνηση του tail rotor...Δεν είναι σαν τα παλιά Raptorάκια (ή λiγότερο σαν την align)...που σε παίρνανε από το χέρι και σε πηγάιναν "στράτα-στρατούλα" για να στήσεις το ελικόπτερο βήμα-βήμα αναλυτικά...Πάντως αν έχεις στήσει μόνος σου ένα οποιοδήποτε Align με επιτυχία, τότε ξέρεις να στήσεις και το Goblin.

- Έχει ανοχές για τζόγους στις βίδες. Τί εννοώ?...Τα Align, που αρκετοί έχουμε συνιθίσει, δεν έχουν πουθενά, μα πουθενά ΟΒΑΛ ΤΡΥΠΕΣ!!! Κάθε βίδα έρχεται "καμπάνα" στις τρύπες που πρέπει να περάσει...Η Align έχει πάρει βραβείο για αυτό το σκηνικό, νομίω λέγεται: "manufacture excellence", δηλαδή κατασκευάστικά έχει αποκλίσεις λιγότερες από δέκατο του χιλιοστού! ΔΕΝ χρειάζεται ποτέ να έχεις χάρακα 90 μοιρών για να το στήσεις...Στο GOBLIN ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΑΥΤΟ!!! To σασί του έχει επίτειδες ξεχυλωμένες τρύπες και ΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΞΕΙΣ ΧΑΛΑΡΑ ΣΟΥ ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΤΡΑΒΟ ΤΟ ΚΥΡΙΩΣ ΣΑΣΙ!!!...Και το λέω γιατί μου συνέβη...και χρειάστηκε να το ξαναλύσω και να το ξαναβιδώσω προσεκτικά για να έχω 90 μοίρες στο σασί μου. Πιθανότατα να ερχόταν "στην θέση" του μετά απο την πρώτη πτήση...αλλά δεν ήθελα να το ρισκάρω...το ξαναέφτιαξα σωστά για να είμαι σίγουρος.

- Για την κατασκευή της ντίζας της ουράς να αγοράσετε ΠΑΝΙΣΧΥΡΗ ΚΟΛΛΑ!!! (hint:...Οι κυανοακρυλικές κόλλες που αργούν να στεγνώσουν τείνουν να είναι πίο ισχυρές...χρησιμοποίησα μία ακριβή κόλλα BISON από το Praktiker και δούλεψε μια χαρά...Οι Bison αναγράφουν την αντοχή της κόλλας στην συσκευασία, πάρ'τε την σιχυρότερη για συτήν την εφαρμογή) O Bert κάτι λεέι για ένα trick με cyano και κλωστή...άλλα μου φάνηκε πολύπλοκο και αρκέσηκα στην κόλλα...και στην προσευχή...

- Μην τρελαίνεστε με τους ιμάντες! Εχει 2, έναν για το μοτέρ και έναν για την ουρά...Τους τεντώνεις αρχικά με την ακριβή μέθοδο του περίπου!!! Ο ιμάντας του μοτέρ έιναι εμφανώς πιο τσίτα τεντωμένος! Αν τους τεντώσεις λιγότερο θα το καταλάβεις...Ειδικά για την ουρά!!! (Όταν έχεις χαλαρό ιμάντα ουράς στο 500, και επιταχύνεις-επιβραδύνεις τον ρότορα ακούγεται ένα "τοιν-τοιν-τοιν" από τον ιμάντα που χτυπάει την μπούμα εσωτερικά!!! Εξαιρετική συμβουλή από τον Bert!!!)...Αν τους τεντώσεις παραπάνω...δεν παθαίνει τίποτα...μόνο λίγη τριβή παραπάνω στην μετάδοση θα έχεις...Οπότε το στήνεις με "Common sense" και αν ακούσεις το χαρακτηριστικό "τοιν-τοιν" τέντωσε λίγο ακόμα τον ιμάντα και θα είσαι οκ! Έχοντας τώρα μια καλή αίσθηση του τεντώματος του tail ιμάντα, πρέπει ο κυρίως ιμάντας να είναι πιό τσίτα...και δικαιολογίες τέλος.

- Δίνει 4 διαφορετικά πιθανά setup τοποθέτησης των Cyclic Servo. Δείτε πολύ προσεκτικά το manual οι ενδιαφερόμενοι!!! Διαφέρει η τοποθέτηση στην τοποθέτηση της μπίλιας και ενός κολάρου-αποστάτη στα servo...Κυριολέκτικά μου ΕΣΠΑΣΕ ΤΑ ΝΕΥΡΑ ΚΑΙ ΕΞΑΝΤΛΗΣΕ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ ΜΟΥ μέχρι να βρώ το ιδανικό!!! Επειδή τα servo δεν έχουν standard διαστάσεις...Σε βάζει να πειραματιστείς μέχρι να πετύχεις σωστή απόσταση και παράλληλες ντίζες για να έχεις την καλύτερη δυνατή πτητική συμπεριφορά που τόσο συχνά αναφέρω στα thread...-1 για το Goblin...με κούρασε πάρα πολύ αυτό το σκηνικό.

- 'Εχει αποστάτες στον κύριο και δευτερεύοντα άξονα. Το manual και Bert λένε : "ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟ ΤΖΟΓΟ"...δοκιμάζεις μέχρι να βάλεις τους ελάχιστους δυνατούς αποστάτες για να έχεις μηδενικούς τζούγους!!! Είναι κουραστικο...βιδώνεις και ξεβιδώνεις μέχρι να πονέσουν τα χέρια σου.

- Στις βίδες που έχουν λαστιχάκι και λέει να μην βάλετε lock tite...Έ, λέει βλακείες!!!...ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΛΙΓΟ!!! (Όχι πολύ...λίγουλάκι μόνο)...ΟΛΕΣ ΜΟΥ OI ΒΙΔΕΣ ΜΕ ΤΟ ΛΑΣΤΙΧΑΚΙ ΜΟΥ ΞΕΒΙΔΩΣΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 80 ΠΤΗΣΕΙΣ!!! Οι 4 στην ουρά...και η μια στο κεντρικό γρανάζι (αιτία που μου κουρεύτηκε το γραναζάκι μου)...Βάλτε λίγη lock tite...καλό κάνει-κακό δεν κάνει...

- Μπορείτε να αφήσετε την τοποθέτηση της ουράς για το τέλος...για να μην έχετε ένα "μακρυνάρι" να κουμαντάρετε πάνω στο γραφείο...συμβουλή του Bert που εγώ ΔΕΝ ακολούθησα, γιατί προτίμησα να ακολουθήσω την σειρά του manual. Μην σας τρομάζουν οι νάυλον-πλαστικές βίδες που κρατούν το tail boom...σου δίνει και εργαλείο για να τις σφίξεις, έχουν και stopper για να μήν ξεβιδώσουν...Όσο για την τοποθέτηση της ουράς...εχμ...μπαίνει λίγο "σφινωτά" ...Προτείνω σαλάκι-ροχάλα στα λαστιχάκια που έχει εκεί, για να γλυστράει και να μπεί μέσα πιο εύκολα...επίσης ο Bert συμβουλεύει να αφήσετε δύο συγκεκριμένες βίδες λάσκα...και να τις σφίξετε ΑΦΟΥ βάλετε την ουρά. Σωστό και αυτό.

- Προσοχή στο Flybarless σύστημα να μπει στην "Cener Line" του σκάφους και να είναι παράλληλο με την κεντρική ευθεία...Α!!!...και συμαζέψτε στο τέλος τα καλώδια...Δεν είναι ωράιο να πετάς με τα καλώδια "μακαρονάδα" ή "ο λάκος με τα φίδια"...Χωράνε άνετα ΚΑΤΩ από την βάση τοποθέτησης του FBL unit. Επίσης συχνά βάζουμε και ταινίες διπλής όψης στα καλώδια κολλάμε πάνω στα Sservo...γιατί από κάτω τους περιστρέφεται το κεντρικό γρανάζι...περιττόι να περιγράψω τι θα γίνει αν μασήσει εκέι κανένα καλώδιο έτσι?

- Απόλαυση η τοποθέτηση του λάστιχου γύρω από την canopy...KAVLEN!!! Δεν χρειάζεται να φτάνει ως το βάθος...συμβουλευτείτε τα videaκια

- Για τις κεραίες του 2,4 δέκτη...αρκετοί προτείνουν να τοποθετηθούν με ταινίες διπλής όψης ή με σελοτέιπ ή με fuel tube πιασμένο με tire up...Όλα καλές ιδέες είναι, διαλέξτε όποια σας βολεύει...Ένα ρημαδι range check να μην ξεχάσετε μονο...

- Τελευτάιο και το πιό σημαντικό από όλα...ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΙΜΑΝΤΑ!!! Νο 1 αιτία πτώσης κακοφτιαγμένων Goblin...Το σχήμα του manual ΔΕΝ το δείχνει ξεκάθαρα και εύκολα μπορείς να το παραλείψεις...Ο Ιμάντας του μοτέρ μπορεί να τοποθετηθεί ψηλότερα ή χαμηλότερα στην θέση του...ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΕΝΤΡΟ!!!...Αλλίως θα φύγει από την θέση του και θα μπλεχτεί με αυτόν της ουράς...και δεν θα βρεί ο παπάς να θάψει τίποτα...το μόνο που θα σου μείνει από το goblin σε αυτήν την περίπτωση είναι το manual!...Ο φίλος μας ο Bert επ'αυτού προτείνει να τοποθετήσεις αρχικά τον ιμάντα εκεί που φαντάζεσαι...και μετά να περιστρέψεις το μοτέρ 5-6 φορές για να έρθει στην "θεση που τον βολεύει"...Τότε σφίγγεις τις βίδες...Ειλικρινά?...Ναι οκ, το έκανα όπως είπε...Αλλά μετά την πτώτη πτήση...επέιδή το είχα έννοια...το τσέκαρα και είδα ότι ενώ τον έιχα βάλει κέντρο τον ιμάντα...μετά από ένα λεπτό λειτουργίας του Goblin...Τότε πήρε την τελική του θέση...και χρειάστηκε επανατοποθέτηση...Οπότε...έχετε και αυτό υπόψη...Πάντως από την πρώτη πτήση που τον τοποθέτησα σωστά, δεν χρειάστηκε να ξανασχοληθώ!

Αυτά μόνο παρατήρησα κατά την κατασκευή...Σε γενικές γραμμές, ήταν λίγο πιο απαιτιτικό από ένα Align, όμως, με λίγο προσοχή, όλα γίνονται εύκολα...Μπορεί το τελικό αποτέλεσμα να είναι αντικειμενικά πανέμορφο...Όμως ΔΕΝ ξεχνάω το πόσο πόλύ έχει θυσιαστεί η εργονομία της κατασκευής...Τρέμω την ώρα που θα χρειαστεί η ώρα της αλλαγής των ρουλεμάν του άξονα...

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 12:35 pm
από McThemis
Setάρισμα:

Λοπόν...εδώ έχουμε και λέμε: Χρησιμοποιώ την DX8i και Spektrum AR7200Bx, που ουσιαστικά είναι Beast X το FBL System. Ο κάθε ένας θα χρησιμοποιήσει εδώ τον δικό του εξοπλισμό και τα δικά του manual...Όμως κάτι που είδα για το Goblin 500 που θα ισχύσει σε όλους ανεξαρτήτως setup...Αντιμετώπισα λοιπόν το εξής προβληματάκι με το goblinάκι...

Tο manual περηφανεύεται για maximum 2950 rpm για +/- 13,5 μοίρες pitch! Τα blade grips έχουν και σημαδάκι σε αυτήν την θέση για να τα setάρεις (και καλά) χωρίς pitchόμετρο. Φυσικά, για το δικό μου setup, μου προτείνει να περιοριστώ στις +/- 12 μοίρες pitch και στις 2600 rpm...και αυτό ακριβώς έκανα...Άρα ΔΕΝ έφερα τον ρότορα στα όρια λειτουρίας...

Για τους ψαγμένους στα ελικόπτερα...υπάρχει κανείς που σετάρει το ελικόπτερο του στις +/- 13,5 μοίρες pitch και στις +/- 7 ΜΟΝΟ Cyclic??????
...Χμμ...Μπά...Δεν νομίζω...Έτσι το ελικόπτερο θα σου βγεί απίστευτα απότομο στο πάνω-κάτω...και νωχελικό στα loop-roll-flip...Συνήθως setάρουμε τα ελικόπτερά μας με εννιαίο τρόπο...αν έχω +/-13,5 pitch...θέλω και +/- 9,5 cyclic...ώστε να "Ρολάρει" όπως "τινάζεται"...

Στον ρότορα του Goblin 500 τα servo-τα hornάκια-και γενικώς η όλη γεωμετρία του ρότορα άν σου "δώσουν" +/-13,5 μοίρες pitch, σου "κόβουν" μετά την ομαλή λειτουργία του Cyclic!!! Και αναγκάζεσαι να περιορίσεις το Cyclic για να σου βγεί σωστά...και επειδή το ήθελα ΚΑΙ ευέλικτο ΚΑΙ με καλό τίναγμα...κατέληξα να έχω...+/- 11,5 pitch και +/- 8,5 Cyclic...Όχι βέβαια ότι με αυτό το setup έχει κανένα θέμα...και περιστρέφεται ταχύτατα...και τινάζεται δυνατά...και πετάω και σκάρτο 5λέπτο...και παράπονο ΔΕΝ έχω.

Όμως θα περίμενα από ένα τέτοιας κλάσης ελικόπτερο να έχει λίγο περισσότερα περιθώρια στον ρότορα...Λίγο καλύτερα υπομόχλια να ειχε στον ρότορα...λίγο πιο φαρδιά swasplate...λίγο μακρύτερα horn...δεν θα είχε κανένα θέμα...

Αλλά anyway, το αναφέρω γιατί θα το συναντήσουν όποιοι του δώσουν +/-13,5 μοίρες...setάρωντας μετά στο Flybarless σύστημα τα limits της swasplate, θα εκπλαγούν με το αποτέλεσμα που θα δουν στον blades.


Flybarless:
Ακολούθησα τα του manual...Πολύ προσοχή στα step μην γίνει κανένα λάθος...ειδικά στον προσανατολισμό που διορθώνει το ελικόπτερο!!! Για τους απαιτιτικούς θα χρειαστούν αρκετές πτήσεις για να τελειοποιηθούν οι ρυθμίσεις και να έχεις ένα ευχάριστο στα δικά σου χέρια αποτέλεσμα.

ΕSC Talon 90:
Αν είναι καλό...ναι είναι!!!...Αν είναι εύκολο να στηθεί???? ΟΧΙ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΣΚΕΥΤΗΚΕ ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙ ΑΚΡΗ!!! Αγοράζεις το ESC talon 90...και αφού το πάρεις...μπαίνεις στο internet για να τους στείλεις έναν κωδικό με τον οποίο (μετά από 1 μήνα) θα σου στείλουν ένα USB για να το προγραμματίσεις για να δουλέψει...Εγώ βιαζόμουν λιγάκι και αγόρασα το USB από το κατάστημα για να ξεμπερδέψω άμεσα...(30 euro η βιασύνη μου βέβαια...αλίμονο...)
Ναι οκ, κατεβάζεις την εφαρμογή και συνδέεις το USB και μετά σε πάει step by step για να το σετάρεις...αλλά να μωρέ είναι που πρέπει να ξέρεις και ακριβώς πόσους μαγνήτες έχει το μοτέρ...πόσα δόντια έχουν τα γρανάζια σου(το λέει στο manual)...και κάτι άλλες κουλές πληροφορίες που δεν σε είχαν απασχολήσει μέχρι σήμερα...Χρειάστηκε αρκετή υπομονή...πολύ ψάξιμο στο internet...και η ιδέα μου να κρατήσω σημειώσεις για την επόμενη φορά...
Πάντως...αρχικά ΔΕΝ φτιάχτηκε σωστά...(όμως πετάγε...τον governor δεν μπορούσα να σετάρω)...και μετά από 1 εβδομάδα βρήκα κάτι επιπρόσθετα manual που είχαν κυκλοφορήσει σε "σπαστά" αγγλικά από την εταιρία που δεν τα κατλάβαινε ούτε γλωσσολόγος της Oxford!!! Τα εξηγούσαν σε ένα site κάτι τύποι και τελικά έβγαλα άκρη...
Τώρα δουλεύει εξαιρετικά...Αν αποφύγετε το Talon 90 δεν σας κατηγορώ...Αν το πάρετε...έχω καλά νέα: Εχω κρατήσει σημειώσεις...επικοινωνήστε για πληροφορίες...
Μην ακούτε που λένε ότι καίγονται στον αέρα τα ESC...Αυτό συμβαίνει γιατί είπαν "ψέματα" talon 90 κατά τον προγαμμάτισμό του και το εξανάγκασαν να υπερβεί τα όρια λειτουργίας του...Αυτό ΔΕΝ γίνεται κατα λάθος, ΜΟΝΟ ΕΞ'ΕΠΙΤΕΙΔΕΣ!!!

Σημαντική σημείωση...για το setαρισμα του talon 90 σε κάποια φάση...το ανάβεις με τέρμα γκάζι στην τηλεκατεύθυνση (μοτέρ ή blades εκτός για λόγους ασφαλείας...) Έλα όμως που ο δέκτης της Spectrum AR7200Bx ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΕΝΤΟΛΗ ΤΕΡΜΑ ΓΚΑΖΙ ΣΤΟ ESC γιατί έχει μια extra ασφάλεια!!! Πρέπει να ανατρέξεις στην specrtum και να μελετήσεις το συμπληρωματικό manual!!! Άσε...Χαμός...Έχω αναλυτικές σημειώσεις για όσους συνδυάσουν Talon 90 + Spectrum AR7200Bx...

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 1:05 pm
από McThemis
Πτητική συπμεριφορά:

Εδώ δεν υπάρχει τίποτα το ιδιάτερο να πω...Τυπικό 3D ελικόπτερο.

Κατέληξα να έχω ένα ελικόπτερο +/-11,8 μοίρες pitch σε όλα τα flight modes και περίπου +/-9 cyclic. Έχω δώσει 20% expo στο cyclic και 10% expo στο tail. (Έχω γυρίσει το beast X σε transmiter mode για να του δώσω το δικό μου expo και travel adjustement και όχι το προ-κατ).

Πετάω με 2 flight modes ένα στις 2400rpm και ένα στις 2600rpm. (Σημειώνω εδώ ότι το manual λέει ότι στο εύρος 1800 με 2400rpm το ελικπόπτερο εμφανίζει ταλαντώσεις ως προς το elevator, προέρχονται από το dampering system και είναι φυσιολογικές...άρα πετάμε πάνω από 2400rpm). 'Eχω ενεργοποιήσει τον governor του ESC με Soft start (αλλά hard start για ματαίωση αυτοπεριστροφής).

Το ελικόπτερο ρυθμίστηκε μέσω του beast Χ ώστε να μπορώ να το "τρέχω" λίγο, αλλά να μην βγάζει το κλασικό τρέμουλο, αλλά να έχει και υψηλό sensitivity για ακρίβεια στα 3D...Προσπάθησα με λίγα λόγια να έχω ένα all-around σετάρισμα...και για 3D και γρήγορες πορείες.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα πολύ επιθετικό μηχάνημα...Έχει τίναγμα πάρα πολύ καλό...Έχει σβέλτη περιστροφή σε κάθε άξονα...και σε προκαλεί να του δώσεις πόνο. Μετά από πάνω από 100 πτήσεις (μετρημένες μία προς μία... όχι στο about) Δείχνει ότι τον αντέχει τον πόνο. Το ελικόπτερο μακράν είναι πολύτερο από τα δάχτυλά μου.

Κάτι που δεν μου άρεσε ήταν τα canopy thumb screws...που έτυχε να ξεβιδωθούν σε μια πτήση. Το ένα μόνο έφυγε...και φυσικά κοπάνησε το blade και πήγα για αγορά νέων blades.

Επίσης δεν μου άρεσε η υπερβολική τριβή του ρότορα...Έχει πολύ τριβή, και δεν ξέρω αν είναι θέμα ιμάντα, αν είναι θέμα ελατωματικού ρουλεμάν, αν έιναι μόνο το δικό μου έτσι ή αν είναι έτσι όλα τα 500άρια Goblin...πάντως δεν σε κάνει να νιώθεις ασφάλεια για να κάνεις αυτοπεριστροφή...(το trex500 flybar που είχα έκανε εύκολα αυτοπεριστροφή, ακόμη και το blade 450 κανει σχετικά εύκολα auto!!! Με το Goblin 500...θα δυσκολευτείς)

Τέλος με αγχώνουν τα Carbon Fiber Skids!!! Δεν συμφωνώ καθόλου με την χρήση ΑΚΑΜΠΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ σε σημεία που κατεξοχήν θες ανοχή και ευκαμψία!!! Άν κοπανήσεις βαριά ένα οποιοδήποτε Goblin, θα κοπούν τα skids...και μετά θα γίνει το show...Μπορεί να είναι όμορφο, δεν λέω...αλλά δεν είναι καθόλου ασφαλές!

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 2:29 pm
από McThemis
...Μερικά πραγματάκια που ξέχασα πριν...

Ξέχασα να πώ για τα skids, ότι μου αρέσει το γεγονός ότι ΔΕΝ έχουν λαστιχάκια από κάτω και παρ'όλη την εύθραυστή τους φύση, έχουν ικανοποιητική αντοχή για καθημερινή χρήση και μπορείς άνετα να κάνεις SKI σε τσιμέντο...καταλαβατε τι εννοώ...προσγείωση σαν αεροπλάνο με 10χλμ/ω περίπου...Την κάνει άνετα χωρίς εκπλήξεις και αξιοποιεί την "ουσία"
της σχεδίασης skids σε ελικόπτερο (Τα trex με το design τους, "μαγκώνανε" και υπήρχε περίπτωση να σε τουμπάρανε...ξέρουν οι έμπειροι τι εννοώ)

Επίσης ξέχασα να αναφέρω στην πτητική συμπεριφορά, την σημαντική διαφορά που κάνει το καλοσχεδιασμένο body του Goblin, μπορεί από θέμα εργονομίας να πιάνει πάτο, από αποψη αεροδυναμικής όμως παίρνει την εκδίκηση του. Δεν λέω ότι είναι το απόλυτα γρήγορο ελικόπτερο, λέω όμως ότι αυτή του η σχεδίαση κάνει αισθητή την μείωση του Drag που δημιουργούν τα συμβατικά Canopy που είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Κάνεις με λίγο pitch τεράστια loop και πραγματικά νιώθεις το μειωμένο drag, χωρίς να χρειάζεται να είσαι ο sting από το Top Gear.

Επιπλέον, η απόδοση της ουράς είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ...Τόσο εξαιρετική που ξεχνάς όλα τα προβλήματα που αντιμετόπιζες τόσα χρόνια με tail wag, και ότι άλλο ήξερες...Προβλήματα με την ουρά ΚΟΜΜΕΝΑ!!! Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η σχεδίαση του tail rotor του Goblin 500 περιλαμβάνει όχι μόνο thrust bearings, αλλά και dampers και ξεχωριστό tail feathering shaft!!! H ουρά του goblin 500 είναι ένα από τα κρυφά και πιό δυνατά σημεία όλης της σχεδίασης.

Απίστευτη καινοτομία είναι η σχεδίαση των ball links των Main blades...Επιτέλους, σχεδίαση με link που έχει ένα δεξιόστροφο και ένα αριστερόστροφο σπείρωμα...Όσοι το αγοράσουν ή δουν το manual, θα καταλάβουν τι εννοώ...Επιτέλους ένα ελικόπτερο που για να κάνεις tracking ΔΕΝ χρειάζεται να κουμπώνεις και να ξεκουμπώνεις τα ball links μέχρι να ματώσεις...περιστρέφεις δεξιά αυξάνει το pitch, περστρέφεις το αριστερά και μειώνεις το pitch του Blade ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΞΕΚΟΥΜΠΩΣΕΙΣ και να να το φθείρεις...(Όχι ότι χρειάστηκε tracking...λέμε τωρα...)

Τέλος κάτι που επίσης είναι παράξενο σε αυτό το ελικόπτερο είναι ότι το "πάτημα" του στο έδαφος είναι με μικρή κλίση προς τα μπρός... (κάνει 5 μοίρες endo) Όταν απογειώνεσαι θέλει λίγο τσικ πίσω διόρθωση για να μην πάει μπροστά (απλώς το αναφέρω). Επίσης η Μπούμα ΔΕΝ είναι οριζόντια στο hover...πάει λίγο προς τα πάνω...οπότε πρέπει να συνηθίσεις την εικόνα στα 3D...αν "βλέπεις" την ουρά οριζόντια στο hover, τότε δεν είσαι οριζόντια...είσαι με nose up (σε άπνοια)...Λεπτομέρεια, αλλά το αναφέρω γιατί είμαι psycho.


Φιλοσοφία Sacrificial Parts:

Η εταιρία έχει επενδύσει στην φιλοσοφία των κομματιών που "σπάνε" και "θυσιάζονται" κατά την πρόσκρουση. Η ιδέα είναι ότι, όταν θα έρθει το crash, κάποια κομμάτια θα σπάσουν άμεσα, αποροφώντας την ενέργεια της πρόσκρουσης διαχωρίζοντας το ελικόπτερο σε "μέρη" και γλιτώνοντας το κόστος των ακριβότερων κομματιών. Η ιδέα δεν είναι κακή, τώρα το αν και σε πόσο ποσοστό εφαρμόζεται δεν ξέρω (Και δεν ενδιαφέρομαι να μάθω). Τα κομμάτια που υποτείθεται ότι θα θυσιαστούν είναι:

-Main και Tail Blades και Canopy
-Ιμάντες
-Γρανάζια
-Πλαστικές βίδες που συγκρατούν την μπούμα
-Πλαστικά κομμάτια που κρατούν τα skids
-Links και Grip arms
-ΜΑΙΝ FRAMES (Ναι είναι σχεδιασμένα να κόβονται στην μέση, κακώς γκρινιάζουν ορισμένοι ότι ΔΕΝ είναι ανθεκτικά!)

Τώρα θα μου πείς τι έμεινε???...δίκιο έχεις...όμως σκεφτείτε, ότι όλα αυτά θα γίνουν για να σωθούν τα παρακάτω:

-Tail boom και Tail unit
-Το κεντρικό Frame που έχει πάνω του Servo, ο Δέκτης και το FBL unit
-Μοτέρ και ESC

Δηλαδή το όλο concept είναι να γλιτώσει η κεντρική βάση πάνω στην οποία κοτμπώνουν τα πάντα...
Σαν ιδέα ΔΕΝ είναι κακή, αλλά δυστυχώς η βαρύτητα είναι αδιαπραγμάτευτη τις περισσότερες φορές.


Συντήρηση:

Για το θέμα της συντήρησης ελάχιστα αναφέρονται ΚΑΙ σε αυτήν την εταιρία...Στο manual αναφέρονται κάτι στοιχεία, αλλά δεν βοηθάνε και πολύ...Εγώ με την χρήση που του κάνω προτείνω αλλαγή Thrust Bearings, Dampers και ρουλεμάν Tail Shaft κάθε 100 πτήσεις (τα 2 πρώτα επιβεβαιωμένα θέλουν αλλαγή πρίν τις 150 πτήσεις), Αλλαγή Main/Tail Belt και One-way bearings κάθε 200 πτήσεις, και ίσως κάπου εκεί μέσα να προγραμματίσεις και αλλάγή ρουλεμάν γενικώς...Δεν έιναι κακή ιδέα δε να έχεις απόθεμα λάστιχο και o-rings για το canopy.

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 2:50 pm
από kdrak
Πολύ ωραία παρουσίαση ομολογώ και φυσικά αφιερώθηκε αρκετός χρόνος πάνω στην μελέτη και κατασκευή του συγκεκριμένου μοντέλου.

Πέρα από την εμφάνιση και την ποιότητα όλης της κατασκευής όλο αυτό το Project σου δίνει κάτι διαφορετικό πτητικά από ένα Aligh 500 DFC ?

Αναφέρομαι καθαρά σε πτητικά πλεονεκτήματα μίας κατασκευής σε σχέση με την άλλη ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ και που οι 2 κατασκευές θα φοράνε τα ίδια ή σχεδόν τα ίδια πράγματα ?

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 2:52 pm
από McThemis
Γενική εντύπωση:

Σε γενικές γραμμές, η εντύπωση που μου έδωσε αυτό το μηχάνημα είναι παραπάνω από θετική. Η εταιρία κάνει αυτό που υπόσχεται...Δημιούργησε ένα ελικόπτερο που καταρρίπτει αρκετές από τις συμβατικές κατασκευαστικές νοοτροπίες που είχαμε συνηθίσει στον χώρο των rc ελικοπτερων τόσα χρόνια. Ακόμη και σε ένα setup που δεν είναι και από τα πιο δυνατά που προτείνει ο κατασκευαστής, κουβαλώντας και την μεγαλύτερη δυνατή μπαταρία, πάλι έχεις ένα ελικόπτερο που θέλει πολύ ικανότητα για να υπερβείς τις δυνατότητές του. Η αλήθεια είναι ότι από την πρώτη φορά που το πέταξα, το Trex 600 έχει πιάσει αράχνες...

Γιατί να το προτιμήσεις:

- Οπτικά είναι πανέμορφο.
- Έχει ιδανικό μέγεθος. (ούτε μικρό-ούτε μεγάλο)
- Είναι ικανότατο ελικόπτερο για την τιμή του.
- Εφαρμόζει καινούργιες τεχνολογίες σε πολλά σημεία.
- Έχει εξαιρετική απόδοση στην ουρά.
- Υπάρχει support από Ελληνικό κατάστημα.
- Φοράει μονό pack 6S (δεν χρειάζεσαι 2 μπαταρίες για 1 πτήση)


Γιατί να το αποφύγεις:

- Αν είσαι τελείως αρχάριος.
- Αν θές μόνο χαλαρή πτήση (Δεν μπορείς να το χαρείς κάτω από τις 2400rpm λόγω oscilations του dampering system)
- Αν σου αρέσουν τα autorotation.
- Αν φοβάσαι το διάβασμα!!!



...και επειδή...τόση ώρα γράφω...γράφω...και το ελικόπτερο μου δεν έχει φανεί πουθενά...ορίστε:

Video 1 με τα stock Canopy

http://www.youtube.com/watch?v=VTy28KsXHbk


video 2 με τα καινούρια Canopy από την Canomod

http://www.youtube.com/watch?v=h7cRZmxZe4o



Συγνώμη που δεν φαίνετα καλά...Πολλά ευχαριστώ στον Saki και τον Vageli για το θάρος και την γεναιότητά τους να με κινηματογραφίσουν...

ΥΓ: Μπορεί να μην κάνω τέλεια πτήση, αλλά σε μερικές στιγμές φαίνονται ξεκάθαρα οι ικανότητες του Goblin 500...

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 2:54 pm
από McThemis
...Μετά από αυτήν την παρουσίαση , προτείνω να γίνει αυτό το thrad, μια ανεπίσημη database, για τους κατόχους και επίδοξους αγοραστές Goblin 500...

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 4:25 pm
από McThemis
έγραψε:Πολύ ωραία παρουσίαση ομολογώ και φυσικά αφιερώθηκε αρκετός χρόνος πάνω στην μελέτη και κατασκευή του συγκεκριμένου μοντέλου.

Πέρα από την εμφάνιση και την ποιότητα όλης της κατασκευής όλο αυτό το Project σου δίνει κάτι διαφορετικό πτητικά από ένα Aligh 500 DFC ?

Αναφέρομαι καθαρά σε πτητικά πλεονεκτήματα μίας κατασκευής σε σχέση με την άλλη ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ και που οι 2 κατασκευές θα φοράνε τα ίδια ή σχεδόν τα ίδια πράγματα ?




Σ'ευχαριστώ kdrak...Αν και δεν έχω εικόνα από το Trex 500 DFC, είχα το παλιό Trex 500 Flybar...μπορώ, όμως, να απαντήσω τα εξής...(και διατηρώ μερικές επιφυλάξεις...)

http://www.youtube.com/watch?v=CLHaI-r3n7Y


Το goblin 500 είναι μεγαλύτερο του Trex 500 DFC και ελαφρώς μικρότερο από το Trex 550 DFC. Και δεν εννοώ το μήκος τους...εννοώ την Διάμετρο του στροφείου τους, αφού αυτό είναι ουσιαστικά που πετάει. Τα βάρη είναι παρεμφερή, με το trex 500 DFC να είναι το ελαφρύτερο, ενώ τα άλλα 2 έχουν πάρα πολύ κοντινά βάρη (και τελικά, θα εξαρτηθεί από την μπαταρία που θα τους φορέσεις για να βρείς το βαρύτερο...αλλά νομίζω ότι το Goblin θα βγεί βαρύτερο)

Στροφείο = σταθερότητα (όσο πιο μεγάλο, τόσο πιο ακριβές)
Βάρος = Αδράνεια (όσο πιο βαρύ, τόσο πιο αργά κάνει ελιγμούς)

Γι'αυτό θεωρώ αδικία να συγκρίνει κάποιος το Τrex 500 με το Goblin 500...Το πρώτο είναι Class 500 (425mm blades) το δεύτερο έχει Blades 500mm...θα θεωρούσα πιο τίμια μια σύγκριση με το Trex 550 DFC.

'Αλλωστε αυτός ο συλογισμός αποδεικνύεται και με την διαφορά τιμής μεταξύ Goblin 500 και Trex 500 DFC που είναι τεράστια!!! Ενώ η διαφορά τιμής με το Trex 550 DFC είναι πολύ μικρότερη.

'Αρα απαντώντας στην ερώτησή σου, πιστεύω ότι το Goblin 500 είναι σαφέτατα καλύτερο από το Trex 500. Όμως τα καλύτερα στοιχεία που έχει είναι ανάλογα της διαφοράς τιμής. Η άποψη μου είναι ότι μόνο άν έχεις καλό επίπεδο στα 3D αξίζει να το πάρεις, αλλιώς δεν έχει να σου προσφέρει τίποτα περισσότερο από το Τrex, πέρα από αισθητική ικανοποίηση, παραπάνω κόστος και extra άγχος πιθανής πτώσης.

Νομίζω ότι αν επιχειρήσω να το συγκρίνω με το Trex 550 flybar ενός φίλου που το πέταξα hover πριν από 2 χρόνια, μάλλον αυτό πλησιάζει πιο πολύ το Goblin. Υποθέτω ότι, αν υποθέσουμε ότι τοποθετούμε και στα 2 το beast x, μάλλον μου αρέσει στο Goblin, η εξωτερική του εμφάνιση, η καινπουρια του σχεδίαση, το μειωμένο drag και η απίστευτη ουρά του, ενώ (και εδώ υποθέτω, δεν ξέρω σίγουρα) στο Τrex 550 DFC, θα εκτιμήσω τα καλύτερα autorotation, την καλύτερη τιμή και την απλότητα κατασκευής και συντήρησης. Πιστεύω όμως ότι και τα 2 θα αποτελέσουν ΠΟΛΥ ΙΚΑΝΕΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ 3D...Πολύ παρεμφερή πτητικά χαρακτηριστικά θα περίμενα να δώ και ελάχιστες διαφορές στην αίσθηση που θα έχουν στον αέρα.

Σε αρχαρίους προτείνω πάντα Trex και μάλιστα Flybar...ενώ σε έμπειρους μόνο θα πρότεινα Goblin...

Αν σκέφτεσαι να αγοράσεις ένα από τα 3...Να συμψηφίσεις στην απόφασή σου και τα εξής:
- Το Flybarless 3GX της Align έχει αποδειχθεί μέτριο (έτσι ακούω, δεν το είχα ποτέ)
- Η κεφαλή DFC θέλει προσοχή και συντήρηση γιατί είναι ευάισθητη...Δυστυχώς, κανένας δεν σκέφτεται να αλλάζει αυτές τις ρημάδες τις βίδες στα Blade Grip τακτικά...και όλοι αρχίζουν να γκρινιάζουν όταν ανατιναχτεί το ελικόπτερο...Εγώ αν είχα DFC., θα άλλαζα ζευγάρι βίδες κάθε 100 πτήσεις προληπτικά μαζί με τα Dampers και τα thrust bearings.
- To Goblin θέλει λίγο ψάξιμο στο πάντρεμα μοτερ-esc-FBL κάτι που δεν ισχύει στα υποδεέστερα αλλά trouble free πακέτα align


Για την ιστορία πριν καταλήξω στο Goblin...έψαχνα ένα για ένα ελικόπτερο Flybarless (που δεν είχα μέχρι εκέινη την στιγμή) μέχρι τα 1000-1100 euro, που να φόραγε μέχρι 6S 5000Mah μπαταρία (για να έχω 4 σετ μπαταριών). Είχα καταλήξει στα εξής:

- Gaui Χ5 Formula (καλό, δύσκολα ανταλακτικά)
- Gaui Χ4 ΙΙ (ακόμη καλύτερο-τσέκαρέ το, δυσκολότερα ανταλακτικά, είναι το μικρότερο από όλα-μέγεθος trex 500)
- Trex 550 DFC (είχα 4 Τrex, πάλι Trex να πάρω?)
- Goblin 500 (Το έφερε κατάστημα 25 min από το σπίτι μου σε λογική τιμή)
- Blade 550 X (Γκρινιάζανε όλοι για τα ελλατωματικά ESC...έκανε και ανάκληση προιόντος η Blade)
- Mikado Logo 550 SX (Αρκετά πιο ακριβό-εκτός Budget, δυσεύρετα ανταλακτικά)

...To Mikado ήθελα περισσότερο, αλλά ήταν δυσεύρετο...και έτσι κατέληξα στο Goblin...χαμένος δεν νιώθω ότι βγήκα...

Ελπίζω να σε κάλυψα.

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 14, 2014 4:58 pm
από ant1971
Θεμη δεν είναι μονο η παρουσιαση του εργαλειου σου super!!
αλλα και το πιλοταρισμα σου επισης.

Δεν θυμαμαι ποσο καιρο πετας χελι αλλα (για τα ματια ε/πτερα ενός χρονου)

εχεις pitch management παρα πολύ καλου επιπεδου

Να εχεις παντα καλες πτησεις με το πανεμορφο Goblin

+(*)

Απάντηση: SAB Goblin 500 παρουσίαση

Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 14, 2015 12:49 pm
από Acid Junkie
α ρε γατε κι εδω σε βρισκω....χαχαχα! ωραιο το goblin και ωραιες πτησεις.....μετα απο 1 χρονο ειμαι στο ιδιο επιπεδο ακριβως αν κι εγω εχω περισσοτερο ψυχωση με τα γρηγορα τικ τοκ και ειδικα τα πλαγια και τα nose in.....και τα φουνελς......!!! μπραβο και καλοριζικο....