Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Θα έγραφα "κατασκευή", αλλά μάλλον πρόκειται για συναρμολόγηση...
Λόγω αυξημένου επαγγελματικού stress, αποφάσισα να αφήσω για λίγο τις ακροβατικές πτήσεις και να ασχοληθώ με τις..... υπνοβατικές! *::)
Επιλογή, λοιπόν, του συγκεκριμένου scale subject το οποίο αναμένεται να πετά με ταχύτητα περπατήματος.
Η H9 το δίνει για 2-χρονο 20-26-30cc -το οποίο και θα ήταν αμαρτία- καθότι η πολυστροφία του σε συνδυασμό με χαμηλό cruising speed απλά... δε δένουν. Το μοντέλο παρακαλά για σωστό/αργό ήχο.
4-χρονος, λοιπόν σαν επιλογή - αλλά η στρατηγική απόφαση να εγκαταλειφθεί το νίτρο οδήγησε στην (ακριβή) λύση του απίθανου OS GF40. Εδώ πρέπει να πούμε μπράβο στην Ελληνική αντιπροσωπεία που τον δίνει σε τιμές... Αμερικής! Σα δύναμη μάλλον είναι υπερβολικός για το συγκεκριμένο μοντέλο (βγάζει HP 33cc δίχρονου!), αλλά δεν υπήρχε άλλη επιλογή συν ότι το μοντέλο χρειάζεται το βάρος μπροστά.
Το αεροπλάνο αγοράστηκε από γνωστό κατάστημα της Ευρώπης με κάποιο discount, λόγω του ότι πλέον καταργήθηκε από την H9. *:(
Αφού καταστρώθηκε το concept, αρχίζει το bashing...!
Project: Εγκατάσταση κινητήρα..
Η Η9 δίνει το firewall έτοιμο για εγκατάσταση του δίχρονου EVO 33cc. Πιστεύω ότι αυτό είναι και το μεγαλύτερο σφάλμα του κατασκευαστή, διότι αφ' ενός έρχεται τρυπημένο με blind nuts (τα οποία μπορεί να πέφτουν τελείως λάθος), εφ' ετέρου εάν η μηχανή επιλογής είναι άλλη/μακρύτερη (π.χ. 4-χρονος) τότε υπάρχει πρόβλημα - όπως και σε αυτήν την περίπτωση. Αυτά βέβαια ήταν ήδη γνωστά μετά από αρκετή έρευνα στα forums. Πιστεύω ότι η εταιρία το κατάργησε βασικά λόγω αυτού του σχεδιαστικού προβλήματος - χρειάζεται γερά νεύρα για την παρακάτω μετατροπή (σε τόσο ακριβό αεροπλάνο).
Αφού λοιπόν μετρήθηκαν όλες οι γωνίες του firewall, το μήκος της OS και του cowl, κόπηκε το engine box κατά 34mm προκειμένου να χωρέσει η OS με stand offs των 2.5". Αυτά επελέγησαν για να μη χρειαστεί να κοπεί τρύπα στο firewall για το καρμπυρατέρ. Φτιάχτηκε νέο firewall από 8mm ply και κολλήθηκε με 2.5 μοίρες down και 2 μοίρες right.
Λόγω αυξημένου επαγγελματικού stress, αποφάσισα να αφήσω για λίγο τις ακροβατικές πτήσεις και να ασχοληθώ με τις..... υπνοβατικές! *::)
Επιλογή, λοιπόν, του συγκεκριμένου scale subject το οποίο αναμένεται να πετά με ταχύτητα περπατήματος.
Η H9 το δίνει για 2-χρονο 20-26-30cc -το οποίο και θα ήταν αμαρτία- καθότι η πολυστροφία του σε συνδυασμό με χαμηλό cruising speed απλά... δε δένουν. Το μοντέλο παρακαλά για σωστό/αργό ήχο.
4-χρονος, λοιπόν σαν επιλογή - αλλά η στρατηγική απόφαση να εγκαταλειφθεί το νίτρο οδήγησε στην (ακριβή) λύση του απίθανου OS GF40. Εδώ πρέπει να πούμε μπράβο στην Ελληνική αντιπροσωπεία που τον δίνει σε τιμές... Αμερικής! Σα δύναμη μάλλον είναι υπερβολικός για το συγκεκριμένο μοντέλο (βγάζει HP 33cc δίχρονου!), αλλά δεν υπήρχε άλλη επιλογή συν ότι το μοντέλο χρειάζεται το βάρος μπροστά.
Το αεροπλάνο αγοράστηκε από γνωστό κατάστημα της Ευρώπης με κάποιο discount, λόγω του ότι πλέον καταργήθηκε από την H9. *:(
Αφού καταστρώθηκε το concept, αρχίζει το bashing...!
Project: Εγκατάσταση κινητήρα..
Η Η9 δίνει το firewall έτοιμο για εγκατάσταση του δίχρονου EVO 33cc. Πιστεύω ότι αυτό είναι και το μεγαλύτερο σφάλμα του κατασκευαστή, διότι αφ' ενός έρχεται τρυπημένο με blind nuts (τα οποία μπορεί να πέφτουν τελείως λάθος), εφ' ετέρου εάν η μηχανή επιλογής είναι άλλη/μακρύτερη (π.χ. 4-χρονος) τότε υπάρχει πρόβλημα - όπως και σε αυτήν την περίπτωση. Αυτά βέβαια ήταν ήδη γνωστά μετά από αρκετή έρευνα στα forums. Πιστεύω ότι η εταιρία το κατάργησε βασικά λόγω αυτού του σχεδιαστικού προβλήματος - χρειάζεται γερά νεύρα για την παρακάτω μετατροπή (σε τόσο ακριβό αεροπλάνο).
Αφού λοιπόν μετρήθηκαν όλες οι γωνίες του firewall, το μήκος της OS και του cowl, κόπηκε το engine box κατά 34mm προκειμένου να χωρέσει η OS με stand offs των 2.5". Αυτά επελέγησαν για να μη χρειαστεί να κοπεί τρύπα στο firewall για το καρμπυρατέρ. Φτιάχτηκε νέο firewall από 8mm ply και κολλήθηκε με 2.5 μοίρες down και 2 μοίρες right.
- Συνημμένα
-
- 20131230_153704.jpg (39.49 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- 20131230_153721.jpg (47.77 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- 20131230_142202.jpg (48.69 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- 20131230_141836.jpg (39.68 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- 20131230_141823.jpg (31.35 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
Απάντηση: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Το πρώτο trial fit της μηχανής έδειξε ότι εάν μετρήσεις 5 φορές και τρυπήσεις μία, τότε όλα θα πάνε ρολόι! Απόσταση του prop hub από το cowl ring 1.5mm με σωστές γωνίες (προσεκτικό offset του κινητήρα).
Αλλά, ενέσκηψε προβληματάκι... Λόγω του κoντύματος του firewall και του αυξημένου up+left offset για σωστή έξοδο άξονα μπροστά (down+right thrust), το πάνω δεξί stand-off έπεσε ακριβώς στη γωνία του firebox... w
Αλλά, ενέσκηψε προβληματάκι... Λόγω του κoντύματος του firewall και του αυξημένου up+left offset για σωστή έξοδο άξονα μπροστά (down+right thrust), το πάνω δεξί stand-off έπεσε ακριβώς στη γωνία του firebox... w
- Συνημμένα
-
- 20140108_190708.jpg (20 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- 20140108_190647.jpg (22.86 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- 20131231_142406.jpg (34.48 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- 20131231_142345.jpg (49.38 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
Απάντηση: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Μετά από τη μετατροπή για εγκατάσταση κινητήρα, όλα τα άλλα ήταν παιχνιδάκι. Το μοντέλο δε χρειάζεται ούτε μια κόλληση - όλα είναι βιδωτά και πέφτουν ακριβώς! Το landing gear είναι έργο τέχνης, όπως και τα βαμμένα cabanes με τα αλουμινένια fittings.
Λίγη δυσκολία να χωρέσουν όλα τα ηλεκτρονικά - χρησιμοποιώ 3 lipo (2 για Rx και 1 για iginition), regulator, cut-off (οποσδήποτε!) και λόγω του ότι το tank πήγε πίσω με το firewall. Τελοσπάντων, όλα καλά στο τέλος - με διάφορες μικρομετατροπές στην πορεία..
Λίγη δυσκολία να χωρέσουν όλα τα ηλεκτρονικά - χρησιμοποιώ 3 lipo (2 για Rx και 1 για iginition), regulator, cut-off (οποσδήποτε!) και λόγω του ότι το tank πήγε πίσω με το firewall. Τελοσπάντων, όλα καλά στο τέλος - με διάφορες μικρομετατροπές στην πορεία..
- Συνημμένα
-
- DSC_2871.jpg (30.62 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2870.jpg (45.34 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
Απάντηση: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Στρώσιμο κινητήρα στη βεράντα. Πήρε 1η φορά με το χέρι(!), βάστηξε 1560 στροφές ρελαντί και στο μισό γκάζι (~4000) θέλει να ξεριζώσει το firebox... Η προπέλα είναι 20x6 MAS, επιλεγμένη για μικρές ταχύτητες (το μοντέλο έχει undercambered αεροτομές, θέλει πολύ down με γκάζια!).
Στις φωτό κάτω φαίνονται διάφορες λεπτομέρειες, όπως η τοποθέτηση του ignition και του cut-off, routing των σωληνακίων και καλωδίων (προστατευμένων πάντα από την τριβή με το cowl), θερμική μόνωση του firewall (τα ηλεκτρονικά/lipo βρίσκονται κοντά στο καζανάκι), κλπ.
Στις φωτό κάτω φαίνονται διάφορες λεπτομέρειες, όπως η τοποθέτηση του ignition και του cut-off, routing των σωληνακίων και καλωδίων (προστατευμένων πάντα από την τριβή με το cowl), θερμική μόνωση του firewall (τα ηλεκτρονικά/lipo βρίσκονται κοντά στο καζανάκι), κλπ.
- Συνημμένα
-
- DSC_2887.jpg (41.61 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2886.jpg (45.09 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2885.jpg (40.91 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2884.jpg (24.15 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2883.jpg (44.54 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
Απάντηση: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Το συναρμολογημένο μοντέλο είναι εντυπωσιακό!
Ο πιλότος είναι από την AH Designs, 1/4 (μισός). Αρκετά χαλαρός, θα έλεγα καθότι το αεροπλάνο είναι εκπαιδευτικό.
Ο πιλότος είναι από την AH Designs, 1/4 (μισός). Αρκετά χαλαρός, θα έλεγα καθότι το αεροπλάνο είναι εκπαιδευτικό.
- Συνημμένα
-
- DSC_2915.jpg (39.7 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2890.jpg (36.36 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2889.jpg (21.34 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2888.jpg (31.38 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
Απάντηση: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Μερικές cowl-on (τελικό ζύγισμα). Η θέση του κινητήρα και της εξάτμισης θυμίζουν πολύ το πραγματικό.
Ένα μικρό cut-out στο cowl χρειάστηκε για τη γωνία του elbow.
Ένα μικρό cut-out στο cowl χρειάστηκε για τη γωνία του elbow.
- Συνημμένα
-
- DSC_2906.jpg (31.24 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2905.jpg (48.6 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2904.jpg (53.84 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2903.jpg (57.07 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
Απάντηση: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
- Συνημμένα
-
- DSC_2946.jpg (64.42 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2944.jpg (71.22 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2931.jpg (75.27 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
-
- DSC_2926.jpg (67.8 KiB) Προβλήθηκε 66 φορές
Απάντηση: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Τέλεια αναλογία μοντέλου-κινητήρα και scale πτήσης με τεράστιο δίσκο που το κάνει
να μην στολάρει με τίποτα.
Συγχαρητήρια και καλοπέταχτο μέχρι να το "λειώσεις" αφού το συγκεκριμένο αεροπλάνο
είναι χάρμα οφθαλμών τόσο στον αέρα όσο και όταν είναι στο έδαφος με τεράστια ιστορία
και χιλιάδες πιλότους που έμαθαν με αυτό και όχι μόνο.
Δεν είναι τυχαίο που πολλές αερολέσχες στην Αγγλία συνεχίζουν να τα συντηρούν και να
τα έχουν όλα αξιόπλοα μέχρι και σήμερα παρόλο που πλησιάζουν τα 100 χρόνια ζωής και
ιστόρίας
να μην στολάρει με τίποτα.
Συγχαρητήρια και καλοπέταχτο μέχρι να το "λειώσεις" αφού το συγκεκριμένο αεροπλάνο
είναι χάρμα οφθαλμών τόσο στον αέρα όσο και όταν είναι στο έδαφος με τεράστια ιστορία
και χιλιάδες πιλότους που έμαθαν με αυτό και όχι μόνο.
Δεν είναι τυχαίο που πολλές αερολέσχες στην Αγγλία συνεχίζουν να τα συντηρούν και να
τα έχουν όλα αξιόπλοα μέχρι και σήμερα παρόλο που πλησιάζουν τα 100 χρόνια ζωής και
ιστόρίας
Απάντηση: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Αγαπητέ Μάριε,
Έχουμε καιρό να τα πούμε και να ιδωθούμε μοντελιστικά..!
Σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια!
Το μοντέλο το έστησα για μακροχρόνιο (χτύπα ξύλο!) "λιώσιμο" όπως λές. Έχει ιδιαίτερα ελκυστικές γραμμές και γοητεία... χαρταετού.
Έκτορας
Έχουμε καιρό να τα πούμε και να ιδωθούμε μοντελιστικά..!
Σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια!
Το μοντέλο το έστησα για μακροχρόνιο (χτύπα ξύλο!) "λιώσιμο" όπως λές. Έχει ιδιαίτερα ελκυστικές γραμμές και γοητεία... χαρταετού.
Έκτορας
Απάντηση: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Αυτό το αεροπλανο φίλε Εκτωρα
δεν θα το βαρεθείς ποτέ γιατί εκτός ότι είναι Old time classics
σιγά σιγά θα μαθαίνεις τα μυστικά του και τις δυνατότητες του που παρόλο
στην αρχή που θα σου φανεί νοχελικό στην πραγματικότητα μπορεί να εκτελέσει
όλα τα στάνταρ ακροβατικά που ακόμα και πιό σύγχρονα αεροπλάνα δυσκολεύωνται
να τα εκτελέσουν.
Το δίκο μου θα το δεις στο θέμα "Μια κυρία 90 χρόνων" και θα καταλάβεις γιατί
έχω γίνει Fan αυτού του αεροπλάνου.
Συγχαρητήρια και παλι περιμένωντας περισσότερα βίντεο για να το απολαύσουμε.
δεν θα το βαρεθείς ποτέ γιατί εκτός ότι είναι Old time classics
σιγά σιγά θα μαθαίνεις τα μυστικά του και τις δυνατότητες του που παρόλο
στην αρχή που θα σου φανεί νοχελικό στην πραγματικότητα μπορεί να εκτελέσει
όλα τα στάνταρ ακροβατικά που ακόμα και πιό σύγχρονα αεροπλάνα δυσκολεύωνται
να τα εκτελέσουν.
Το δίκο μου θα το δεις στο θέμα "Μια κυρία 90 χρόνων" και θα καταλάβεις γιατί
έχω γίνει Fan αυτού του αεροπλάνου.
Συγχαρητήρια και παλι περιμένωντας περισσότερα βίντεο για να το απολαύσουμε.
Απάντηση: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Μάριε - όπως τα λές.
Οι Εγγλέζοι λένε γι' αυτό: "Easy to Fly - Difficult to Fly well".
Παραθέτω 2 βίντεο:
- 1 με απίθανα ακροβατικά (δές το falling leaf manoeuver στη μέση να δείς ότι το 3D είναι παλιότερο από ότι νομίζουμε!)
http://www.youtube.com/watch?v=Deao1tNI4sM
και
- Μια ταινία μικρού μήκους με... συγκινητικό τέλος.
http://www.youtube.com/watch?v=QxTrTYLWuZQ
Φιλικά,
Εκτόρας
Οι Εγγλέζοι λένε γι' αυτό: "Easy to Fly - Difficult to Fly well".
Παραθέτω 2 βίντεο:
- 1 με απίθανα ακροβατικά (δές το falling leaf manoeuver στη μέση να δείς ότι το 3D είναι παλιότερο από ότι νομίζουμε!)
http://www.youtube.com/watch?v=Deao1tNI4sM
και
- Μια ταινία μικρού μήκους με... συγκινητικό τέλος.
http://www.youtube.com/watch?v=QxTrTYLWuZQ
Φιλικά,
Εκτόρας
Απάντηση: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
Ενα αεροπλάνο μια ιστορία αιωνιότητας.
Σου παραθέτω και το βίντεο από τό δικό μου Tiger Moth
που είναι στο βέρσιον ασθενοφόρου της Καναδικής αεροπορίας.
http://www.youtube.com/watch?v=D-AZtx7ACCc
και ένα πιο πρόσφατο
http://www.youtube.com/watch?v=yizx3nI5Hdo
Βέβαια το δικό μου έχει τον Σάϊτο 0.91 και όχι βενζίνης σαν εσένα αλλά
μην ξεχνάς ότι το αεροπλάνο αυτό είιναι 15 χρονών.
Σου παραθέτω και το βίντεο από τό δικό μου Tiger Moth
που είναι στο βέρσιον ασθενοφόρου της Καναδικής αεροπορίας.
http://www.youtube.com/watch?v=D-AZtx7ACCc
και ένα πιο πρόσφατο
http://www.youtube.com/watch?v=yizx3nI5Hdo
Βέβαια το δικό μου έχει τον Σάϊτο 0.91 και όχι βενζίνης σαν εσένα αλλά
μην ξεχνάς ότι το αεροπλάνο αυτό είιναι 15 χρονών.