Δαίδαλος - κατασκευή απο τον Παναγιώτη Σοφό.
Δημοσιεύτηκε: Δευ Αύγ 14, 2017 11:18 am
Εισαγωγή - προϊστορία.
"the Daedalus Project".
Σκοπός του ήταν η μελέτη ,σχεδίαση και κατασκευή υπερελαφρών πτητικών μηχανών που μπορούσαν να πετάξουν χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο την ανθρώπινη δύναμη.
Το Daedalus 88 (και πρηγούμενα το Daedalus 87) σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από ομάδα φοιτητών, καθηγητών και αποφοίτων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης - Μ.Ι.Τ.
'Ηταν το αποκορύφωμα μιας τριετούς επιστημονικής προσπάθειας από το Smithsonian Institution of Washington και το Τμήμα Αεροναυτικής και Αστροναυτικής του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (Μ.Ι.Τ.) , η οποία χρηματοδοτήθηκε με ποσό ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων , απο τα δύο ιδρύματα (M.I.T & Smithsonian) , την Nasa και τις εταιρείες Anheuser Busch & United Technologies Corporations .
Το επιστέγασμα του όλου εγχειρήματος για τους Αμερικανούς σχεδιαστές θα ήταν η αναβίωση του αρχαίου ελληνικού μύθου του Δαίδαλου.
Του πολυμήχανου εφευρέτη που δημιούργησε φτερά από κερί για να ξεφύγει μαζί με τον γυιό του Ίκαρο από τα δεσμά του βασιλιά Μίνωα .
Η πτήση του Daedalus 87 στις 7 Φεβρουαρίου 1988 δεν ήταν επιτυχής και το αεροσκάφος συνετρίβη στο Rogers Dry Lake.
Η Ιστορική μέρα.
Στις 23 Απριλίου του 1988 μετά απο προετοιμασίες μηνών το Daedalus 88 κατάφερε να καλύψει την απόσταση από την Κρήτη στην Σαντορίνη (115,11 χιλιόμετρα) κινούμενο μόνον με την δύναμη του πιλότου του , που ήταν ο Κανέλλος Κανελλόπουλος από την Πάτρα (πρωταθλητής της ελληνικής ποδηλασίας ) του οποίου η προσπάθεια κράτησε 3 ώρες και 54 λεπτά .
Δείτε το εκπληκτικό ντοκυμανταίρ-αφιέρωμα "Ποδηλατώντας στους ουρανούς"
https://www.youtube.com/watch?v=VeJM_U0MReI
https://www.youtube.com/watch?v=kdwLB0yoGmE
http://www.airforce.gr/cms/index.php/home/section-news/47-general/162-daedalushuman-poweredaircraft
συνεχίζεται...
"the Daedalus Project".
Σκοπός του ήταν η μελέτη ,σχεδίαση και κατασκευή υπερελαφρών πτητικών μηχανών που μπορούσαν να πετάξουν χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο την ανθρώπινη δύναμη.
Το Daedalus 88 (και πρηγούμενα το Daedalus 87) σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από ομάδα φοιτητών, καθηγητών και αποφοίτων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης - Μ.Ι.Τ.
'Ηταν το αποκορύφωμα μιας τριετούς επιστημονικής προσπάθειας από το Smithsonian Institution of Washington και το Τμήμα Αεροναυτικής και Αστροναυτικής του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (Μ.Ι.Τ.) , η οποία χρηματοδοτήθηκε με ποσό ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων , απο τα δύο ιδρύματα (M.I.T & Smithsonian) , την Nasa και τις εταιρείες Anheuser Busch & United Technologies Corporations .
Το επιστέγασμα του όλου εγχειρήματος για τους Αμερικανούς σχεδιαστές θα ήταν η αναβίωση του αρχαίου ελληνικού μύθου του Δαίδαλου.
Του πολυμήχανου εφευρέτη που δημιούργησε φτερά από κερί για να ξεφύγει μαζί με τον γυιό του Ίκαρο από τα δεσμά του βασιλιά Μίνωα .
Η πτήση του Daedalus 87 στις 7 Φεβρουαρίου 1988 δεν ήταν επιτυχής και το αεροσκάφος συνετρίβη στο Rogers Dry Lake.
Η Ιστορική μέρα.
Στις 23 Απριλίου του 1988 μετά απο προετοιμασίες μηνών το Daedalus 88 κατάφερε να καλύψει την απόσταση από την Κρήτη στην Σαντορίνη (115,11 χιλιόμετρα) κινούμενο μόνον με την δύναμη του πιλότου του , που ήταν ο Κανέλλος Κανελλόπουλος από την Πάτρα (πρωταθλητής της ελληνικής ποδηλασίας ) του οποίου η προσπάθεια κράτησε 3 ώρες και 54 λεπτά .
Δείτε το εκπληκτικό ντοκυμανταίρ-αφιέρωμα "Ποδηλατώντας στους ουρανούς"
https://www.youtube.com/watch?v=VeJM_U0MReI
https://www.youtube.com/watch?v=kdwLB0yoGmE
http://www.airforce.gr/cms/index.php/home/section-news/47-general/162-daedalushuman-poweredaircraft
συνεχίζεται...