Σιγουρα ολοι μας εχουμε γνωρισει τα ηλεκτρικα ελικοπτερα κλειστου χωρου τυπου Lama - Walkera κ.λ.π
Σιγουρα καποιοι απο εμας τα εχουμε και τα πεταμε και σιγουρα καποιοι αλλοι ενδιαφερονται για αυτα σαν ξεκινημα στο χομπυ.
Το βέβαιο ειναι ομως οτι πολυ απο εμας δε γνωριζουν καποια βασικα πραγματα στα ηλεκτρονικα τους, με αποτελεσμα
απο αγνοια να προκαλουνται αρκετες βλαβες.
Για αυτο σε τουτο το θεμα θα ασχοληθουμε με την παρουσιαση του βασικοτερου ηλεκτρονικου μερους των ελικοπτερων
που ειναι ο συνθετος δεκτης 4 σε 1
Αν και αυτοι ειναι συνθετοι χωριζονται σε δυο κατηγοριες.
Σε αυτο το σημειο ειναι που πρεπει να προσεξουμε περισοτερο γιατι αυτο ειναι και το κυριοτερο.
Η πρωτη κατηγορια ειναι με χαμηλη ταση τροφοδοσιας, δηλαδη ενα στοιχειο μπαταριας λιπο 3.4 βολτ και οχι ρευματος, οπου ρευμα ειναι
αναλογο του μεγεθους του ελικοπτερου αλλα και της καταναλωσης
περισοτερο απο τα μοτερ ανυψωσης και λιγοτερο απο τα σερβο κ.λ.π ηλεκτρονικα μερη αυτου.
Αυτοι οι δεκτες ειναι για παραδειγμα ο Rx410 που χρησιμοποιειται απο ενα μοντελο ελικοπτερου τυπου Robbe Heli Lama που στις
παρακατω φωτογραφιες φαινονται και τα δυο: δεκτης και μοντελο.
Δεκτες combact 4in1
Δεκτες combact 4in1
- Συνημμένα
-
- Robbe Heli Lama.jpg (59.02 KiB) Προβλήθηκε 42 φορές
-
- Receiver Rx410.jpg (14.74 KiB) Προβλήθηκε 42 φορές
Απ: Δεκτες combact 4in1
Καθως επισης και ο δεκτης Rx408 που χρησιμοποιειται απο ενα μοντελο
ελικοπτερου τυπου Walkera mini Heli HM 5-6 που στις παρακατω φωτογραφιες φαινονται και τα δυο δεκτης και μοντελο.
ελικοπτερου τυπου Walkera mini Heli HM 5-6 που στις παρακατω φωτογραφιες φαινονται και τα δυο δεκτης και μοντελο.
- Συνημμένα
-
- Walkera HM 5-6.jpg (21.44 KiB) Προβλήθηκε 42 φορές
-
- Walkera Rx 408.jpg (2.15 KiB) Προβλήθηκε 42 φορές
Απ: Δεκτες combact 4in1
Για αυτη λοιπον την πρωτη κατηγορια δεκτων 4 σε 1 που η ταση τροφοδοσιας ειναι ενα στοιχειο λιπο δηλαδη 3.4 βολτ αναλυοντας
την κατασκευη τους, βλεπουμε οτι αποτελειται απο τις κατωθι βαθμιδες
1)Κυρια βαθμιδα δεκτου στενης δεσμης απλης η μονης μεταλλαγης Narrow Band Single Conversion
με τον κρυσταλο επιλογης συχνοτητος ληψεως.
2)Βαθμιδα αποδικωποιησης τεσσαρων καναλιων εκ των οποιων τα δυο οδηγουν τα αναλογα δυο σερβο του ελικοπτερου
και τα αλλα δυο καναλια οδηγουν την επομενη βαθμιδα.
3)Βαθμιδα γυροσκοποιου και ελεγχου στροφων των δυο κινητηρων μοτερ του στροφιου.
Αυτη η βαθμιδα ειναι και η πιο κρισιμη στους δεκτες αυτους καθως δεν διαθετει πολυ καλη κατασκευαστικη λεπτομερεια καμια προστασια
και κυριοτερα δεν υπαρχει καθολου υποβιβαστης τασεως ...κοινως Ubec
πραγμα που σημαινει οτι δεν μπορουμε να βαλουμε μπαταρια μεγαλυτερης τασης δηλαδη δυο στοιχειων λιπο 7.4 βολτ γιατι
κινδυνευουν εκτος απο τον ιδιο τον δεκτη και τα σερβο και τα μοτερ καθως αυτα δουλευουν αυστηρα μεχρι 4.8 βολτ.
Το μονο που μπορουμε να βελτιωσουμε ειναι η αυτονομια πτησεως σε χρονο και αυτο γινεται εφοσον μας επιτρεπεται απο το βαρος μιας
μεγαλυτερης μπαταριας σε χωρητικοτητα ρευματος και οχι αυξηση τασεως.
Μετα απο την αναλυτικη παρουσιαση κατα το δυνατον για αυτους τους δεκτες και πριν περασουμε στην επομενη κατηγορια αυτων, πιστευω οτι πολλοι θα καταλαβουν τα τυχον λαθη τους με τις αλλαγες σε μπαταριες και δεν θα εχουν πλεον δυσαρεστα γεγονοτα
Καμενοι δεκτες καμενα μοτερ καμενα σερβο κ.λ.π και στεναγχωρια
Υ.Σ Δεν πρεπει να ξεχασω να αναφερω οτι αν χρειαζεστε περισσοτερες λεπτομερειες να μου ζητηθει να γραψω καθως επισης
και να σας λυσω την απορια γιατι δε διαθετουν διακοπτη ανοιγματος
κλεισιματος ( On Off ) παροχης ρευνατος. Αυτο δε συμβαινει γιατι απλα θα πρεπει
να ηταν τεραστιος και πολυ βαρυς λογω του μεγαλου ρευματος που τραβουν τα μοτερ, για αυτο και ειναι με φις στη μπαταρια.
την κατασκευη τους, βλεπουμε οτι αποτελειται απο τις κατωθι βαθμιδες
1)Κυρια βαθμιδα δεκτου στενης δεσμης απλης η μονης μεταλλαγης Narrow Band Single Conversion
με τον κρυσταλο επιλογης συχνοτητος ληψεως.
2)Βαθμιδα αποδικωποιησης τεσσαρων καναλιων εκ των οποιων τα δυο οδηγουν τα αναλογα δυο σερβο του ελικοπτερου
και τα αλλα δυο καναλια οδηγουν την επομενη βαθμιδα.
3)Βαθμιδα γυροσκοποιου και ελεγχου στροφων των δυο κινητηρων μοτερ του στροφιου.
Αυτη η βαθμιδα ειναι και η πιο κρισιμη στους δεκτες αυτους καθως δεν διαθετει πολυ καλη κατασκευαστικη λεπτομερεια καμια προστασια
και κυριοτερα δεν υπαρχει καθολου υποβιβαστης τασεως ...κοινως Ubec
πραγμα που σημαινει οτι δεν μπορουμε να βαλουμε μπαταρια μεγαλυτερης τασης δηλαδη δυο στοιχειων λιπο 7.4 βολτ γιατι
κινδυνευουν εκτος απο τον ιδιο τον δεκτη και τα σερβο και τα μοτερ καθως αυτα δουλευουν αυστηρα μεχρι 4.8 βολτ.
Το μονο που μπορουμε να βελτιωσουμε ειναι η αυτονομια πτησεως σε χρονο και αυτο γινεται εφοσον μας επιτρεπεται απο το βαρος μιας
μεγαλυτερης μπαταριας σε χωρητικοτητα ρευματος και οχι αυξηση τασεως.
Μετα απο την αναλυτικη παρουσιαση κατα το δυνατον για αυτους τους δεκτες και πριν περασουμε στην επομενη κατηγορια αυτων, πιστευω οτι πολλοι θα καταλαβουν τα τυχον λαθη τους με τις αλλαγες σε μπαταριες και δεν θα εχουν πλεον δυσαρεστα γεγονοτα
Καμενοι δεκτες καμενα μοτερ καμενα σερβο κ.λ.π και στεναγχωρια
Υ.Σ Δεν πρεπει να ξεχασω να αναφερω οτι αν χρειαζεστε περισσοτερες λεπτομερειες να μου ζητηθει να γραψω καθως επισης
και να σας λυσω την απορια γιατι δε διαθετουν διακοπτη ανοιγματος
κλεισιματος ( On Off ) παροχης ρευνατος. Αυτο δε συμβαινει γιατι απλα θα πρεπει
να ηταν τεραστιος και πολυ βαρυς λογω του μεγαλου ρευματος που τραβουν τα μοτερ, για αυτο και ειναι με φις στη μπαταρια.