Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα.
Προσφάτως αγόρασα ένα καινούργιο γυροσκόπιο FUTABA GY611 / s9256 http://www.futaba-rc.com/radioaccys/futm0807.html
για το VARIO EC 135 ελικόπτερο που πολεμάω να φτιάξω εδώ και 3 χρόνια τώρα και έχω μια ερώτηση.
Αν κάποιος γνωρίζει και έχει εμπειρία από το συγκεκριμένο γυροσκόπιο παρακαλώ να με βοηθήσει.
Το έχω συνδέσει όπως περιγράφεται στις οδηγίες και παίρνει εντολή από έναν διακόπτη της τηλεκατεύθυνσης κανονικά και αλλάζει από νορμάλ σε heading lock η αλλιώς όπως το αναφέρει η FUTABA, AVCS και όλα φαίνεται πως δουλεύουν μια χαρά αλλά το σέρβο s9256 που έρχεται πακέτο με το γυροσκόπιο δεν κεντράρει.
Δηλαδή, όταν κουνάω το stick του yaw στην τηλεκατεύθυνση αριστερά το σέρβο παράγει μια πολύ μικρή κίνηση αριστερά, ενώ όταν κουνάω το stick του yaw στην τηλεκατεύθυνση δεξιά το σέρβο παράγει μια κανονικού εύρους κίνηση δεξιά.
Αυτό γίνεται παρά το γεγονός ότι στο κομπιούτερ του γυροσκοπίου το travel είναι στο maximum και για τις δυο κατευθύνσεις του servo και το ίδιο έχω ρυθμίσει να είναι και στην τηλεκατεύθυνση.
Έχω επίσης δοκιμάσει την τηλεκατεύθυνση με άλλο servo για να δω αν το yaw stick παράγει εξ ίσου maximum κίνηση του servo και δεξιά και αριστερά και πραγματικά με το άλλο σέρβο (digital) και χωρίς την παρέμβαση του κομπιούτερ του γυροσκοπίου το οποίο είχα αποσυνδέσει όταν έκανα αυτή την δοκιμή κινήθηκε εξ ίσου αριστερά και δεξιά στο maximum χωρίς πρόβλημα. ʼρα σίγουρα το πρόβλημα είναι στο κομπιούτερ του γυροσκοπίου η κάπου αλλού εκτός τηλεκατεύθυνσης.
Διάβασα στις οδηγίες χρήσης του γυροσκοπίου για μια μέθοδο reset του σέρβο neutral point με τρεις γρήγορες on/off κινήσεις του διακόπτη της τηλεκατεύθυνσης που ελέγχει το servo mode και το έκανα και βγαίνουν 4 **** (αστεράκια) στην οθόνη του κομπιούτερ του γυροσκοπίου αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Έχει κανείς καμία λύση στο πρόβλημα αυτό?
Σας ευχαριστώ πολύ. Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χρήστος Καραλής
Ερώτηση για το γυροσκόπιο της FUTABA GY611 / s9256
Απ: Ερώτηση για το γυροσκόπιο της FUTABA GY611 / s9256
Is there anybody there?? :( :oo w
Απ: Ερώτηση για το γυροσκόπιο της FUTABA GY611 / s9256
Όταν είναι σε AVCS δεν κεντράρει. Αυτή είναι η φυσιολογική λειτουργία του Heading Hold.
Ουπς λάθος w
Ουπς λάθος w
Απ: Ερώτηση για το γυροσκόπιο της FUTABA GY611 / s9256
Αγαπητοί φίλοι μετά από πολύ ψάξιμο μου φαίνεται ότι βρήκα μία λύση.
Και λεω μία λύση και όχι ΤΗΝ λύση γιατί ως γνωστόν κάθε πρόβλημα έχει περισσότερες από μία πιθανές λύσεις που όλες μπορεί να είναι σωστές, άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο.
Πιστεύω ότι αυτή που βρήκα εγώ είναι τουλάχιστον ικανοποιητική.
Ανακάλυψα ότι το ποτενσιόμετρο της τηλεκατεύθυνσης στο yaw stick αν και μαρκαρισμένο από το εργοστάσιο με κόκκινο κερί η κάτι άλλο τέλος πάντων ότι ήταν κεντραρισμένο ακριβώς στην μέση, στην πραγματικότητα και με γυμνό μάτι φαινότανε να έχει μια κλίση προς την μια κατεύθυνση ενός εκατοστού του χιλιοστού όσο μια τρίχα το πολύ.
Το διόρθωσα σπάζοντας την κόκκινη μπογιά και το κεντράρισα εντελώς με αποτέλεσμα όλα να διορθωθούν ως εκ θαύματος.
Πιστεύω ότι η MULTIPLEX όπως και η VARIO είναι δύο εταιρείες που απευθύνονται σε άτομα με άπειρες γνώσεις στον τομέα του ελικοπτερικού αερομοντελισμού και λαμβάνουν ως δεδομένο ότι οι οδηγίες και η κατασκευή ακόμα των ειδών τους δεν είναι απαραίτητο να είναι down to perfection γιατί οι αγοραστές είναι ψαγμένοι και ενήμεροι.
Εγώ όμως έπρεπε να μάθω όλα αυτά τα τελευταία 3 χρόνια the hard way καθώς δεν ήξερα σχεδόν τίποτα όταν άρχισα να ασχολούμαι. Πιστεύω όμως ότι αυτό αποτελεί και ένα μεγάλο κέρδος στην όλη υπόθεση εκτός της διασκέδασης που μας χαρίζει ο αερομοντελισμός.
Να εξασκούμε το μυαλό μας και να βρίσκουμε καινούργιες λύσεις σε παλιά προβλήματα και καινούργιες Ιθάκες.
Τέλος για σήμερα η αμπελοφιλοσοφία.
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
Χρήστος Καραλής. @P@
Και λεω μία λύση και όχι ΤΗΝ λύση γιατί ως γνωστόν κάθε πρόβλημα έχει περισσότερες από μία πιθανές λύσεις που όλες μπορεί να είναι σωστές, άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο.
Πιστεύω ότι αυτή που βρήκα εγώ είναι τουλάχιστον ικανοποιητική.
Ανακάλυψα ότι το ποτενσιόμετρο της τηλεκατεύθυνσης στο yaw stick αν και μαρκαρισμένο από το εργοστάσιο με κόκκινο κερί η κάτι άλλο τέλος πάντων ότι ήταν κεντραρισμένο ακριβώς στην μέση, στην πραγματικότητα και με γυμνό μάτι φαινότανε να έχει μια κλίση προς την μια κατεύθυνση ενός εκατοστού του χιλιοστού όσο μια τρίχα το πολύ.
Το διόρθωσα σπάζοντας την κόκκινη μπογιά και το κεντράρισα εντελώς με αποτέλεσμα όλα να διορθωθούν ως εκ θαύματος.
Πιστεύω ότι η MULTIPLEX όπως και η VARIO είναι δύο εταιρείες που απευθύνονται σε άτομα με άπειρες γνώσεις στον τομέα του ελικοπτερικού αερομοντελισμού και λαμβάνουν ως δεδομένο ότι οι οδηγίες και η κατασκευή ακόμα των ειδών τους δεν είναι απαραίτητο να είναι down to perfection γιατί οι αγοραστές είναι ψαγμένοι και ενήμεροι.
Εγώ όμως έπρεπε να μάθω όλα αυτά τα τελευταία 3 χρόνια the hard way καθώς δεν ήξερα σχεδόν τίποτα όταν άρχισα να ασχολούμαι. Πιστεύω όμως ότι αυτό αποτελεί και ένα μεγάλο κέρδος στην όλη υπόθεση εκτός της διασκέδασης που μας χαρίζει ο αερομοντελισμός.
Να εξασκούμε το μυαλό μας και να βρίσκουμε καινούργιες λύσεις σε παλιά προβλήματα και καινούργιες Ιθάκες.
Τέλος για σήμερα η αμπελοφιλοσοφία.
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
Χρήστος Καραλής. @P@
-
- Δημοσιεύσεις: 26
- Εγγραφή: Παρ Ιαν 23, 2009 7:35 pm
Απάντηση: Απ: Ερώτηση για το γυροσκόπιο της FUTABA GY611 / s9256
καλησπερα φιλε μου. το προβλημα σου λυθηκε μονο κεντραροντας το ποτενσιομετρο του ραντερ εσωτερικα? χωρις να πειραξεις καθολου τις ρυθμισεις του γυροσκοποιου?