Σελίδα 1 από 2

Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιουν 11, 2008 4:17 pm
από Plane
Γεια σας παιδια! Ξερει κανενας να μου εξηγησει τι ειναι τελος παντων αυτο το ground effect?
Κανας φυσικοοοοοοος? ::)
Eψαξα και στο νετ αλλα δεν βρηκα τιποτα =B=

Απ: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιουν 11, 2008 4:32 pm
από dim sofos
Καλησπέρα,

Το Ground effect είναι μια δυναμική ενέργεια που δίνει
στην πτέρυγα άντωση μεγαλύτερη απο αυτή που παράγει
σε οριζόντια πτήση,και με μικρότερη ταχύτητα.
Με απλά λόγια είναι η επίδραση του εδάφους προς την επιφάνεια
που τρέχει επάνω απο αυτό.Εμφανίζεται σε χαμηλά επίπεδα
κυρίως κατα τη φάση που το αεροπλάνο(πτέρυγα) βρίσκεται σε μεγάλη γωνία προσβολής για προσγείωση.

Απ: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιουν 11, 2008 6:37 pm
από sfyris
Κάνε ένα πείραμα. Πέτα ένα Lama και σε φάση αιώρησης πήγαινε το χέρι σου από κάτω του και πλησίασέ το. Θα δεις το λαμα να ανεβαίνει χωρίς εσύ να δίνεις περισσότερο pitch από την τηλεκατεύθυνση ;;)

Απ: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιουν 11, 2008 7:36 pm
από vhal
Μπορούμε να το απλουστεύσουμε ως εξής:

Το περιστρεφόμενο στροφείο "σπρώχνει" τον αέρα προς τα κάτω. Οταν το ελικόπτερο είναι χαμηλά ο αέρας που διαφεύγει από τα πλάγια (στον ιδεατό κύλινδρο που σχηματίζεται κάτω από το στροφείο) είναι λιγότερος από αυτόν που εισέρχεται από πάνω. Αρα η πίεση του αέρα κάτω από το στροφείο αυξάνεται και συνεπώς η διαφορά πίεσης κάτω και πάνω από το στροφείο μεγαλώνει, με αποτέλεσμα την αύξηση της άντωσης που παράγεται από το στροφείο και άρα την κίνηση του μοντέλου προς τα πάνω.

Σε αυτό το φαινόμενο στηρίζεται και η "πτήση" των κεφαλών των σκληρών δίσκων, γι αυτό και παλαιότερα οι διακοπές ρεύματος κατέστρεφαν τους δίσκους (οι κεφαλές προσγειώνονταν απότομα στη μαγνητική επιφάνεια)

Β.

Απ: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιουν 11, 2008 9:30 pm
από vhal
Να προσθέσω στα προηγούμενα πως όπως το ελικόπτερο ανεβαίνει, ο όγκος του ιδεατού κυλίνδρου μεγαλώνει και συνεπώς η πίεση από κάτω από το στροφείο μικραίνει. Αυτό οδηγεί σε κάθοδο του ελικόπτερου. Και όλα αυτά ΧΩΡΙΣ να αλλάξει το pitch ή το throttle. Γι' αυτό το λόγο το ελικόπτερο γίνεται ασταθές όσο πλησιάζει προς το έδαφος.

Βαγγέλης

Απ: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιουν 18, 2008 4:43 pm
από Τρύφωνας
Συμφωνόντας και εγώ με τους προλαλήσαντες, θα σας δώσω την αεροπορική εξήγηση του φαινομένου, σε συνέχεια αυτών που έγραψε ο φίλος Δημήτρης Σοφός που είναι πέρα για πέρα σωστά, V:)) και συμπληρώνοντας...
Το Ground Effect είναι μια κατάσταση που βρίσκεται ένα αεροπλάνο στην φάση της απογείωσης και της προσγείωσης, σε διάδρομο ή ακόμα και στο νερό (προσθαλάσσωση). Αυτό συμβαίνει γιατί όταν ένα αεροπλάνο που βρίσκεται σε πτήση, πλησιάζει το έδαφος ή το νερό, αλλάζει η πίεση των αερορευμάτων που επιδρούν στο αεροπλάνο, (3 dimensional flow), επειδή στο Local airflow παύει να υφίσταται η καθετότητα (το 3ο dimension δηλαδή...)λόγω του εδάφους ή νερού που βρίσκεται απο κάτω...έτσι αλλάζουν τα Wing upwash, downwash καθώς και τα tip vortices...
Αυτά τα φαινόμενα εξ' αιτίας της παρουσίας του εδάφους η του νερού ονομάζονται με μια λέξη "Ground Effect".
Τώρα για να καταλάβετε περίπου σε ποιό ύψος το Ground effect είναι σε ισχύ δεν έχετε παρά να υπολογήσετε το εξής:
Το Ground effect είναι αντιληπτό σε ύψος μικρότερο απο το άνοιγμα φτερών του αεροπλάνου που πετάτε, γι αυτό και ίσως να μην γίνεται αντιληπτό εαν το αεροπλανάκι σας είναι κάτω απο 25 size...( ακόμα και εκεί όμως υπάρχει και φαίνεται σαν ένα "ατέλειωτο" flare ...(αρκετά μέτρα διάδρομος....)
Στην φάση της απογείωσης μπορεί να το νοιώσετε εαν ξεκινήσετε και συνεχίσετε την φάση της απογείωσης με πολύ μικρή γωνία προσβολής. Θα δείτε οτι σε μια δεδομένη στιγμή το αεροπλάνο σας θα "βουτήξει" στιγμιάια ....εκεί είναι η φάση που αφήνετε το Ground effect και μπαίνετε σε κανονική τρισδιάστατη αεροδυναμική φάση...
Καλές πτήσεις σε όλους
Τρύφωνας

Πηγή: Aerodynamics for Naval Aviators, NAVWEPS 00-80T-00
Naval Air Systems Command - United States Navy.

Απάντηση: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 08, 2008 9:58 pm
από gxaid
Χαίρομαι που υπάρχει αυτό το θέμα εδώ γιατί μου δίνει λαβή για ένα άλλο "θέμα" που αντιμετωπίζω. Παρόλα αυτά εαν το κρίνετε πως είναι μη σχετικό ενημερώστε με.

Το "θέμα" αφορά στο νέο μου out of the box Βlade 400 το οποίο μόλις κάνει να αφήσει το έδαφος, είτε στο 1 χιλιοστό, είτε στα 10 εκατοστά ύψος, φεύγει (...σφαίρα!) αριστερά ΧΩΡΙΣ να πλαγιάζει. Απλά "μεταφέρεται" σαν να το σπρώχνεις απο το πλάι ενώ ο προσανατολισμός ρύγχους-ουράς διατηρείται αμετάβλητος.

Επεδίωξα να το αντισταθμίσω με έως και 2 click δεξί aileron trim με το ακόλουθο εντυπωσιακό αποτέλεσμα: δύο φθαρμένα ξύλινα bladesw

Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 08, 2008 10:31 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
Διάφορες υποθέσεις αλλά και θεωρίες, κατετέθησαν σε προηγούμενα μηνύματα, οπότε πλέον ας μείνουμε στο πρακτικό μέρος.

Μπορεί να συμβαίνει για διάφορους λόγους. Μπορεί όντως να οφείλεται και στο Ground Effect, ...όμως αν δεν ξεφοβηθείς να το σηκώσεις ψηλότερα δε θα το μάθουμε ποτέ.


Το Cyclic σωστά ρυθμισμένο; Γιατί με δύο "κλικ" aileron έσπασες τις λεπίδες; Τόση μεγάλη απόκλιση; Φόβος; Τι; Ποιά είναι η πείρα σου στα ελικόπτερα;
(μετά την πτώση, κοίτα το spindle και το main shaft με την ευκαιρία γιατί μπορεί να έχουν υποστεί ζημιά που ενώ στο μάτι δεν είναι διακριτή, είναι στην πτήση!).

Ως προς τον άξονά του, ορθά έμεινε αμετάβλητο το μοντέλο σου.

Απάντηση: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 08, 2008 10:44 pm
από vhal
Αν το κύριο στροφείο στρέφεται με τη φορά των δεικτών του ρολογιού, η ροπή του τείνει να στρίψει το ελικόπτερο αντίστροφα. Για αντιστάθμισμα, το ουραίο στροφείο σπρώχνει την ουρά προς τα αριστερά. Αυτή η δύναμη μετατοπίζει ολόκληρο το ελικόπτερο προς τα αριστερά. Αντιμετωπίζεται με λίίίγο aileron προς τα δεξιά. Δεν νομίζω πως έχει να κάνει με ground effect.

Υπάρχουν όμως πολύ πιο έμπειροι από εμένα - ας περιμένουμε και την άποψή τους.

Βαγγέλης

ΥΓ: Α! και βάλε training kit (μπαλάκια)
ΥΓ2: Αφιέρωσε χρόνο σε simulator (οποιοδήποτε)
ΥΓ3: Πώς ακριβώς 2 κλικ aileron trim έσπασαν τις λεπίδες?

Απάντηση: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 08, 2008 11:29 pm
από CARAPIS
..., γιααα τσεκαρισε λιγο και το ζυγισματουουου ε/π !!@/-=}{{

Απάντηση: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 08, 2008 11:49 pm
από gxaid
Ευχαριστώ θερμά αμφότερους. Χάριν οικονομίας θα απαντήσω σε bullets:

1/ Είμαι απολύτως αρχάριος. Επίπεδο άνετου hover, circuit και nose-in με co-axial Lama G4.
2/ Training gear φοράω (αν και έχω μια υποψία πως αυτό που μου δώσανε του έρχεται λίγο "μικρό νούμερο")
3/ η "ζημιά" με τα 2 click trim έγινε ME τα μπαλάκια φορεμένα, άπνοια και 2-3 εκατοστά ανύψωση. Τα blades βρήκαν για πολύ λίγο έδαφος.

Μήπως το ε/π αντιδρά υπερβολικά για καποιο λόγο? Πάντως spindle και shaft φαίνονται OK.
Πάντως Γιάννη έχεις δίκιο. Ενα αποφασιστικότερο σήκωμα θα δείξει...

Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Οκτ 09, 2008 12:25 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
Περίμενε!

...γιατί με όσα γράφεις, προφανώς και δεν πρέπει να το σηκώσεις ψηλότερα.

Υπέθεσα ότι έκανες ζημιά στις λεπίδες, δίχως χρήση βοηθητικών στα skids.
Αν, σύμφωνα με όσα ισχυρίζεσαι, χρησιμοποίησες μπαλάκια, υψώθηκες δύο εκατοστά και ακούμπησαν οι λεπίδες κάτω, τότε έχεις σοβαρό πρόβλημα ρύθμισης και σίγουρα πρέπει να ελεγχθεί. Το βέβαιο είναι ότι απο εδώ, δε μπορούμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει, δίχως εικόνα της κατάστασης. Πρέπει να το δει κάποιος από κοντά.
Ίσως να επιδιώξεις μια συνάντηση με κάποιον γνώστη, πράγμα εύκολο.

Αυτό που με παραξενεύει είναι ότι ανέφερες σε προηγούμενο μήνυμα πως πριν τη ζημιά, το ελικόπτερο "δεν πλάγιασε". Το θεωρώ απίθανο όμως, με χρήση training και με ζημιά σε τόσο μικρό ύψος. Κάτι δε μας λες καλά.

Ως προς τα spindle και shaft ...δεν αρκεί το "φαίνονται καλά".
Ο Καλύτερος έλεγχος τους είναι η αφαίρεση τους από πάνω και το κύλισμα τους σε μια απόλυτα επίπεδη επιφάνεια (όπως π.χ. ένα τζάμι).

Αν τώρα έχεις διαπιστώσει μεγάλη ευαισθησία στις εντολές που δίνεις από τα stick, δοκίμασε να προσθέσεις expo στα aileron & elevator (ή να αφαιρέσεις αν έχεις Futaba).

Απάντηση: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 06, 2009 2:38 am
από bilaouras
Και να συμπληρώσω και εγώ με την σειρά μου ότι, το φαινόμενο παρατηρείται κυρίως σε απόσταση απο το έδαφος ίση με την ακτίνα του στροφείου όσον αφορά τα ελικόπτερα. Αυτό μας βοηθάει ώστε "εμπειρικά" να γνωρίζουμε πότε έχουμε ground effect και πότε όχι.

Απάντηση: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 06, 2009 8:53 pm
από nitro 35%
Χαρις αυτου τα χαμηλοπτερυγα κανουν ποιο soft προσγειωσεις εκμεταλευομενα το ground effect.

Απάντηση: Ground Effect!

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μαρ 29, 2010 11:34 pm
από nazghoul
Καλησπέρα


Υπάρχει περίπτωση σε ένα ελικόπτερο με διπλό έλικα το ground effect να υποχρεώνει το ελικόπτερο να κάνει κυκλική κίνηση που σιγά σιγά ανοίγει η διάμετρος της ;

με σταθερό γκάζι σε σταθερό ύψος κάτω του μισού μέτρου .

ευχαριστώ