Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Το παράδειγμα που ακολουθεί σε μορφή PDF, αφορά την επικοινωνία των πιλότων εικονικών πτήσεων με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Είναι ένα αρχείο, που στην αρχή τουλάχιστον, θα βοηθήσει το νέο πιλότο να εγκλιματιστεί. Πολύ σύντομα, όπως συμβαίνει με όλους μας, όλα αυτά θα τα γνωρίζουμε και θα τα θυμόμαστε, δίχως τη βοήθεια του συγκεκριμένου «οδηγού επικοινωνίας»
• Εφόσον υπάρχει ελεγκτής στο αεροδρόμιο, δεν προχωρούμε σε καμία ενέργεια αν πρώτα δε μας εξουσιοδοτήσει για αυτό.
Όλοι οι Έλληνες ελεγκτές ξεχωρίζουν από τα αρχικά γράμματα που δεν είναι άλλα από τα: LG.
Έτσι λοιπόν για παράδειγμα, όταν δούμε το LGTS_APP σημαίνει ότι είμαστε σε Ελληνικό αεροδρόμιο, βάσει των δύο πρώτων γραμμάτων (LG). Τα επόμενα δύο, μας υποδεικνύουν το αεροδρόμιο.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα TS είναι η Θεσσαλονίκη.
Τέλος, τα τρία τελευταία γράμματα, καθορίζουν τη θέση που έχει ο ελεγκτής, στο αεροδρόμιο. Στην περίπτωσή μας, το APP σηματοδοτεί την προσέγγιση (approach).
Η ομιλία μας πρέπει απαραίτητα να είναι καθαρή. Είναι πολύ σημαντικό να αναμένουμε τα λεγόμενα read back των άλλων πιλότων πριν μιλήσουμε.
Η επανάληψη των οδηγιών που παίρνουμε, (readbacks) είναι το άλφα και το ωμέγα της επικοινωνίας με τους ελεγκτές, αφού μόνον έτσι οι ελεγκτές είναι βέβαιοι ότι οι εντολές τους εισακούσθησαν.
Σε κάθε επαφή και αναφορά μας με τους ελεγκτές, αναφέρουμε το callsign μας όταν τελειώσουμε (callsign = διακριτικό), για να ξέρει ο ελεγκτής ποιος πιλότος (σταθμός) τον καλεί.
Αντίθετα, όταν ο ελεγκτής μας καλεί, χρησιμοποιεί μπροστά από οποιαδήποτε εντολή του το callsign μας.
Ιεραρχεία των ελεγκτών.
Το παράδειγμα χρησιμοποιεί ελεγκτές του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος LGAV
• LGAV_DEL (Delivery) Από το Delivery ζητάμε εξουσιοδότηση για το σχέδιο πτήσης που έχουμε ήδη καταθέσει από πριν. Το Delivery σπάνια το συναντάμε. Το βλέπουμε σε λειτουργία συνήθως όταν γίνονται events.
• LGAV_GND (Ground) Ο Ground αντικαθιστά το Delivery εφόσον δεν υπάρχει. Η δουλειά του είναι ο έλεγχος κυκλοφορίας εδάφους.
Για παράδειγμα, πριν επιχειρήσουμε τροχοδρόμηση ζητάμε τη σχετική άδεια από αυτό.
• LGAV_TWR (Tower) Ο Τower είναι αυτός που θα επιβεβαιώσει το ελεύθερο για την είσοδό μας στο διάδρομο, είτε για απογείωση είτε για προσγείωση. Στην περίπτωση που δε συναντήσουμε τους δύο προηγούμενους, ο Tower τους αντικαθιστά.
• LGAV_APP (Approach) Κατά την προσέγγισή μας και εφόσον βρεθούμε στη ζώνη ευθύνης του αεροδρομίου, ο APP αναλαμβάνει την καθοδήγησή μας έως και λίγο πριν προσγειωθούμε.
• LGAV_DEP (Departure) Ο DEP είναι εκείνος που μας αναλαμβάνει λίγο μετά την απογείωσή μας και μέχρι την έξοδό μας από τη ζώνη ευθύνης του αεροδρομίου.
Τα LGAV_APP/DEP αντικαθιστούν όλους τους προηγούμενους, εφόσον δεν υπάρχουν.
• LGGG_CTR (Control) Έχει την ευθύνη σε όλο τον εναέριο χώρο της Ελλάδας (FIR), Παράλληλα αντικαθιστά όλες τις προηγούμενες θέσεις ελεγκτών, στην περίπτωση που δεν υπάρχουν.
Οι διάλογοι με τους ελεγκτές βρίσκονται, στο συνημμένο αρχείο .
Το παράδειγμα που ακολουθεί σε μορφή PDF, αφορά την επικοινωνία των πιλότων εικονικών πτήσεων με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Είναι ένα αρχείο, που στην αρχή τουλάχιστον, θα βοηθήσει το νέο πιλότο να εγκλιματιστεί. Πολύ σύντομα, όπως συμβαίνει με όλους μας, όλα αυτά θα τα γνωρίζουμε και θα τα θυμόμαστε, δίχως τη βοήθεια του συγκεκριμένου «οδηγού επικοινωνίας»
• Εφόσον υπάρχει ελεγκτής στο αεροδρόμιο, δεν προχωρούμε σε καμία ενέργεια αν πρώτα δε μας εξουσιοδοτήσει για αυτό.
Όλοι οι Έλληνες ελεγκτές ξεχωρίζουν από τα αρχικά γράμματα που δεν είναι άλλα από τα: LG.
Έτσι λοιπόν για παράδειγμα, όταν δούμε το LGTS_APP σημαίνει ότι είμαστε σε Ελληνικό αεροδρόμιο, βάσει των δύο πρώτων γραμμάτων (LG). Τα επόμενα δύο, μας υποδεικνύουν το αεροδρόμιο.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα TS είναι η Θεσσαλονίκη.
Τέλος, τα τρία τελευταία γράμματα, καθορίζουν τη θέση που έχει ο ελεγκτής, στο αεροδρόμιο. Στην περίπτωσή μας, το APP σηματοδοτεί την προσέγγιση (approach).
Η ομιλία μας πρέπει απαραίτητα να είναι καθαρή. Είναι πολύ σημαντικό να αναμένουμε τα λεγόμενα read back των άλλων πιλότων πριν μιλήσουμε.
Η επανάληψη των οδηγιών που παίρνουμε, (readbacks) είναι το άλφα και το ωμέγα της επικοινωνίας με τους ελεγκτές, αφού μόνον έτσι οι ελεγκτές είναι βέβαιοι ότι οι εντολές τους εισακούσθησαν.
Σε κάθε επαφή και αναφορά μας με τους ελεγκτές, αναφέρουμε το callsign μας όταν τελειώσουμε (callsign = διακριτικό), για να ξέρει ο ελεγκτής ποιος πιλότος (σταθμός) τον καλεί.
Αντίθετα, όταν ο ελεγκτής μας καλεί, χρησιμοποιεί μπροστά από οποιαδήποτε εντολή του το callsign μας.
Ιεραρχεία των ελεγκτών.
Το παράδειγμα χρησιμοποιεί ελεγκτές του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος LGAV
• LGAV_DEL (Delivery) Από το Delivery ζητάμε εξουσιοδότηση για το σχέδιο πτήσης που έχουμε ήδη καταθέσει από πριν. Το Delivery σπάνια το συναντάμε. Το βλέπουμε σε λειτουργία συνήθως όταν γίνονται events.
• LGAV_GND (Ground) Ο Ground αντικαθιστά το Delivery εφόσον δεν υπάρχει. Η δουλειά του είναι ο έλεγχος κυκλοφορίας εδάφους.
Για παράδειγμα, πριν επιχειρήσουμε τροχοδρόμηση ζητάμε τη σχετική άδεια από αυτό.
• LGAV_TWR (Tower) Ο Τower είναι αυτός που θα επιβεβαιώσει το ελεύθερο για την είσοδό μας στο διάδρομο, είτε για απογείωση είτε για προσγείωση. Στην περίπτωση που δε συναντήσουμε τους δύο προηγούμενους, ο Tower τους αντικαθιστά.
• LGAV_APP (Approach) Κατά την προσέγγισή μας και εφόσον βρεθούμε στη ζώνη ευθύνης του αεροδρομίου, ο APP αναλαμβάνει την καθοδήγησή μας έως και λίγο πριν προσγειωθούμε.
• LGAV_DEP (Departure) Ο DEP είναι εκείνος που μας αναλαμβάνει λίγο μετά την απογείωσή μας και μέχρι την έξοδό μας από τη ζώνη ευθύνης του αεροδρομίου.
Τα LGAV_APP/DEP αντικαθιστούν όλους τους προηγούμενους, εφόσον δεν υπάρχουν.
• LGGG_CTR (Control) Έχει την ευθύνη σε όλο τον εναέριο χώρο της Ελλάδας (FIR), Παράλληλα αντικαθιστά όλες τις προηγούμενες θέσεις ελεγκτών, στην περίπτωση που δεν υπάρχουν.
Οι διάλογοι με τους ελεγκτές βρίσκονται, στο συνημμένο αρχείο .
- Συνημμένα
-
[Η επέκταση pdf έχει απενεργοποιηθεί και δεν μπορεί πλέον να εμφανιστεί.]
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Ακούστε ζωντανά πιλότους και ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Σας δίνεται η δυνατότητα να ακούσετε ζωντανά την επαφή που έχουν οι πιλότοι με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, μέσω του LIVE.ATC.NET
Αναζητήστε το "Ελευθέριος Βενιζέλος" (LGAV).
Αρκετά συχνά είναι ενεργοποιημένο
Αναζητήστε το "Ελευθέριος Βενιζέλος" (LGAV).
Αρκετά συχνά είναι ενεργοποιημένο
- Συνημμένα
-
- LiveATC-400.gif (3.71 KiB) Προβλήθηκε 55 φορές
Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Αψογη εμπειρια! Πολυ καλο!
Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Θα πρότεινα σε όλους να ακούσουν έστω και για λίγο μέσω του liveatc την εναέρια κυκλοφορία του Ελ. Βενιζέλος.. Ακόμα και να μην ασχολείστε με flightsimming είναι κάτι που δεν το ακούτε κάθε μέρα..
Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Άψογο θέμα, χρησιμο το pdf ;;)
Ευχαριστούμε Γιάννη
@P@
Ευχαριστούμε Γιάννη
@P@
Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Γιατί δεν μπορεί ο Οδηγός (pdf) να εκτυπωθεί?
Θα είναι χρήσιμο να τον διαβάσει ένας αρχάριος (moi) με την
ησυχία του. Don't you think?
Kostas Grhgor
New Member
Θα είναι χρήσιμο να τον διαβάσει ένας αρχάριος (moi) με την
ησυχία του. Don't you think?
Kostas Grhgor
New Member
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
grhgor έγραψε: ↑Γιατί δεν μπορεί ο Οδηγός (pdf) να εκτυπωθεί?
Θα είναι χρήσιμο να τον διαβάσει ένας αρχάριος (moi) με την
ησυχία του. Don't you think?
Hello Gus.
My answer is: "Yes i do"
So, now you got it!
(i have no time for a new PDF file. Try the "word" one).
- Συνημμένα
-
[Η επέκταση doc έχει απενεργοποιηθεί και δεν μπορεί πλέον να εμφανιστεί.]
Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Million thanks for the quick reply!!!!!
I have already printed it and tonight I will use it.
Ερώτηση : Εχω πρόσφατα εγγραφεί στον IVAO. Αλλά το σύστημα σέρνεται!!!
Φορτώνω το 767-300 και δυσκολεύεται. Any ideas?
Thanks again.
Gus Grhgor
I have already printed it and tonight I will use it.
Ερώτηση : Εχω πρόσφατα εγγραφεί στον IVAO. Αλλά το σύστημα σέρνεται!!!
Φορτώνω το 767-300 και δυσκολεύεται. Any ideas?
Thanks again.
Gus Grhgor
-
- Δημοσιεύσεις: 2
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 16, 2009 8:51 am
Απάντηση: Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Καταρχάς καλώς σας βρήκα!
Μια ερώτηση σχετικά με ATC.
Οταν ξεκινάμε απο αεροδρόμιο χωρίς ATC που υποβάλουμε σχέδιο πτήσης και που αναφερόμαστε? Η ξεκινάμε κανονικά με unicom και (που - πότε?) επικοινονούμε με το CTR?
Αντίστροφα αν ξεκινήσουμε απο ελεγχόμενο αεροδρόμιο προς μη ελεγχόμενο πότε τερματίζεται η "εποπτία" από τον ελεγκτή?
Μια ερώτηση σχετικά με ATC.
Οταν ξεκινάμε απο αεροδρόμιο χωρίς ATC που υποβάλουμε σχέδιο πτήσης και που αναφερόμαστε? Η ξεκινάμε κανονικά με unicom και (που - πότε?) επικοινονούμε με το CTR?
Αντίστροφα αν ξεκινήσουμε απο ελεγχόμενο αεροδρόμιο προς μη ελεγχόμενο πότε τερματίζεται η "εποπτία" από τον ελεγκτή?
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Βασικός οδηγός επικοινωνίας με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Σχέδιο πτήσης υποβάλεις όπως και να έχει, είτε είναι ενεργός, είτε όχι, ο πύργος του αεροδρομίου αναχώρησης και άφιξης.
Το Athens Control (LGGG), οι τοπικοί ελεγκτές αλλά και οι υπόλοιποι πιλότοι, πρέπει να γνωρίζουν από που και προς τα που κατευθύνεσαι. Όλα καταγράφονται και όλα είναι ορατά.
Η εποπτία δεν "τερματίζεται" ποτέ.
Το Athens Control (LGGG), οι τοπικοί ελεγκτές αλλά και οι υπόλοιποι πιλότοι, πρέπει να γνωρίζουν από που και προς τα που κατευθύνεσαι. Όλα καταγράφονται και όλα είναι ορατά.
Η εποπτία δεν "τερματίζεται" ποτέ.