Μοτοανεμόπτερο "Πρωτεύς"
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Αύγ 07, 2008 11:37 am
Δεν έχω καμιά εμπειρία με τα ανεμόπτερα, αλλά είχα την τύχη πριν από λίγες ημέρες, να θαυμάσω ένα χειροποίητο αριστούργημα από τα χέρια του Παναγιώτη Σοφού. Αυτό ήταν ένα μεγαλο ανεμόπτερο ονομαζομενο "Πρωτεύς", με ηλεκτρικό κινητήρα, που στα χέρια του Παναγιώτη πέταξε ώρες ατελείωτες, χαρίζοντας μας ένα καταπληκτικό ανεμοπορικό θέαμα.
Άπο τα λίγες κατασκευαστικές λεπτομέρειες που συγκράτησα και θα προσπαθήσω να σας τις μεταφέρω, όσο μου το επιτρέπουν οι ελάχιστες γνώσεις που αποκόμισα από την πρώτη μου επαφή με το ανεμόπτερο του Παναγιώτη, ειναι οι εξής:
Βασικά όπως ειπα, το μοντέλο ειναι χειροποίητο εξ ολοκλήρου. Η πτέρυγα ειναι κατασκευασμένη από εξιλασμένη πολυστερίνη (φόαμ) επενδεδυμένη με φύλλο καπλαμά. Ο καπλαμάς για όσους δεν γνωρίζουν ειναι λεπτές φέτες ξύλου έως και 1χιλ. πάχος και φαρδος από 10 έως 30εκατ. Χρησιμοποιούνται για την επένδυση επιφανειών στην επιπλοποιία.)
Στα φτερά έχουν ανοιχτεί με "ρούτερ" οι ανάλογες οπές, για την απόκτηση του ιδανικού βάρους που χρειάζεται η πτέρυγα. Σαν τελικό φινίρισμα η πτέρυγα έχει επενδυθεί με έγχρωμο φιλμ, επικάλυψης αερομοντέλων.
Η άτρακτος ειναι εξ' ολοκλήρου εποξική, σχεδιασμένη από τον Παναγιώτη. Παρατήρησα μια τεχνική ιδιαιτερότητα , στην οπή της ατράκτου που δέχεται την μπαταριά (χείλος γύρω από την οπή, για να "πατήσει" το καπάκι, που εφαρμόζει τέλεια στην άτρακτο ).
Το πίσω ουραίο πτερύγιο, ειναι μελετημένο και βρίσκεται επανω από το κάθετο σταθερό, για λόγους που απαιτούνται στα ανεμόπτερα, προς αποφυγή ζημιών αυτού, για τι προσγειώνονται χωρίς να έχουν τροχούς.
Και αυτό που μας έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση, ήταν το rudder, που είχε δυο διαφορετικούς ρόλους, 1ο την διεύθυνση του αερομοντέλου, και 2ο το αερόφρενο, που καθώς δέχονταν την ενεργοποιήσει του από τον χειριστή, άνοιγε και λειτουργούσε σαν φρένο.
Δυστυχώς δεν μπόρεσα να συγκρατήσω περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά. Διαστάσεις, γεωμετρια, ηλεκτρικά κτλ. Ισως καποιος άλλος που γνωριζει περισσότερα να μας κατατοπίσει !!!!
Σαν επίλογο, έχω να σας πω ότι αυτό το μοντέλο του Παναγιώτη ειναι πασίγνωστο στον κύκλο των αθλητών αυτής της κατηγορίας αερομοντελισμού, και αυτό γιατί με τις φοβερές επιδόσεις του, έχει κατακτήσει πολλές πρωτιές στους Αγώνες εδώ και χρόνια !!!!
Άπο τα λίγες κατασκευαστικές λεπτομέρειες που συγκράτησα και θα προσπαθήσω να σας τις μεταφέρω, όσο μου το επιτρέπουν οι ελάχιστες γνώσεις που αποκόμισα από την πρώτη μου επαφή με το ανεμόπτερο του Παναγιώτη, ειναι οι εξής:
Βασικά όπως ειπα, το μοντέλο ειναι χειροποίητο εξ ολοκλήρου. Η πτέρυγα ειναι κατασκευασμένη από εξιλασμένη πολυστερίνη (φόαμ) επενδεδυμένη με φύλλο καπλαμά. Ο καπλαμάς για όσους δεν γνωρίζουν ειναι λεπτές φέτες ξύλου έως και 1χιλ. πάχος και φαρδος από 10 έως 30εκατ. Χρησιμοποιούνται για την επένδυση επιφανειών στην επιπλοποιία.)
Στα φτερά έχουν ανοιχτεί με "ρούτερ" οι ανάλογες οπές, για την απόκτηση του ιδανικού βάρους που χρειάζεται η πτέρυγα. Σαν τελικό φινίρισμα η πτέρυγα έχει επενδυθεί με έγχρωμο φιλμ, επικάλυψης αερομοντέλων.
Η άτρακτος ειναι εξ' ολοκλήρου εποξική, σχεδιασμένη από τον Παναγιώτη. Παρατήρησα μια τεχνική ιδιαιτερότητα , στην οπή της ατράκτου που δέχεται την μπαταριά (χείλος γύρω από την οπή, για να "πατήσει" το καπάκι, που εφαρμόζει τέλεια στην άτρακτο ).
Το πίσω ουραίο πτερύγιο, ειναι μελετημένο και βρίσκεται επανω από το κάθετο σταθερό, για λόγους που απαιτούνται στα ανεμόπτερα, προς αποφυγή ζημιών αυτού, για τι προσγειώνονται χωρίς να έχουν τροχούς.
Και αυτό που μας έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση, ήταν το rudder, που είχε δυο διαφορετικούς ρόλους, 1ο την διεύθυνση του αερομοντέλου, και 2ο το αερόφρενο, που καθώς δέχονταν την ενεργοποιήσει του από τον χειριστή, άνοιγε και λειτουργούσε σαν φρένο.
Δυστυχώς δεν μπόρεσα να συγκρατήσω περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά. Διαστάσεις, γεωμετρια, ηλεκτρικά κτλ. Ισως καποιος άλλος που γνωριζει περισσότερα να μας κατατοπίσει !!!!
Σαν επίλογο, έχω να σας πω ότι αυτό το μοντέλο του Παναγιώτη ειναι πασίγνωστο στον κύκλο των αθλητών αυτής της κατηγορίας αερομοντελισμού, και αυτό γιατί με τις φοβερές επιδόσεις του, έχει κατακτήσει πολλές πρωτιές στους Αγώνες εδώ και χρόνια !!!!