Σελίδα 1 από 3
Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Αύγ 31, 2008 4:09 pm
από vhal
Ξεκινάω αυτό το θέμα με αφορμή την (αποτυχημένη) προσπάθεια που κάναμε να ρυθμίσουμε την ουρά του Raptor του petrosp στο Μαραθώνα. Η ιδιαιτερότητα που είχε ήταν η χρήση του GY601 gyro της Futaba, που δεν το γνώριζε κανείς μας.
Εκανα λοιπόν μια λεπτομερειακή αναζήτηση στα διάφορα μοντελιστικά sites (raptortechnique, runryder, littlerotors) και κατέγραψα τα σημαντικότερα tips.
Να διευκρινήσω για άλλη μια φορά πως ΔΕΝ είμαι ειδικός και πως στο petame κυκλοφορούν πολλοί γνώστες - επαΐοντες - που θα μπορέσουν να διορθώσουν ότι χρειάζεται.
Οι παρακάτω πληροφορίες αφορούν τα γυροσκόπια της Futaba 401, 502 & 601. Μπορεί να ισχύουν και για άλλα γυροσκόπια, αλλά η έρευνά μου αφορά αυτά και μόνο.
1.Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΕ NON-HEADING HOLD MODE (πια!!) Αυτό ίσχυε σε παλιότερα μοντέλα και για τα συγκεκριμένα γυροσκόπια δεν είναι απαραίτητο. Τα περισσότερα προβλήματα που αναφέρονται στη ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς προέρχονται από μοντελιστές που ρύθμισαν το γυροσκόπιο με αυτό τον τρόπο.
2.Τα γυροσκόπια της Futaba δεν νοιάζονται για το κεντράρισμα του rudder.
Ενδιαφέρονται μόνο για τα όρια κίνησης του rudder servo.
Τριμάρισμα σε rate mode (non-HH δηλαδή) δεν έχει νόημα γιατί αυτό εξαρτάται από πολλές παραμέτρους (π.χ. συχνότητα περιστροφής στροφείου και/ή pitch κατά την αιώρηση (hovering)). Αρα αν τριμάρουμε σε μια κατάσταση μόλις πάμε σε idle-up το τριμάρισμα θα χαθεί. Δεν έχει νόημα λοιπόν το τριμάρισμα του rudder.
3.Το ATV του rudder από την τ/κ ρυθμίζει ουσιαστικά τον ρυθμό στροφής (pirouette rate) του ελικοπτέρου. Γιʼ αυτό πρέπει να είναι κοντά στο 100%
Αυτό το ελέγχουμε ΚΑΙ μηχανικά ΚΑΙ από τον πομπό μας.
4.Πρέπει να εξασφαλίσουμε πως το rudder servo λειτουργεί στη σωστή κατεύθυνση ΚΑΙ το γυροσκόπιο δουλεύει στη σωστή κατεύθυνση.
Πώς το ελέγχουμε αυτό; Μόλις εξασφαλίσουμε ότι το rudder servo δουλεύει στη σωστή κατεύθυνση, παρατηρούμε (και σημειώνουμε) την κίνηση που κάνει για να στρίψει δεξιά (όταν δηλαδή κουνάμε το rudder δεξιά. Μετά πιάνουμε την ουρά του ελικοπτέρου με το ένα χέρι και το στροφείο με το άλλο και το στρίβουμε απότομα προς τα αριστερά. Θα πρέπει το rudder servo να κινηθεί προς την ίδια κατεύθυνση που σημειώσαμε πριν. Αν κινηθεί ανάποδα, τότε θα πρέπει να αντιστρέψουμε τη διεύθυνση του γυροσκοπίου.
Για τον petrosp:
Πέτρο πιστεύω πως μηχανικά δεν χρειάζεται να κάνεις καμιά αλλαγή στο ελικόπτερό σου. Πρέπει να ακολουθήσεις τα παραπάνω αφού προηγουμένως κάνεις τις εξής αλλαγές στον πομπό σου (DX7):
- Rudder trim: CENTER
- Rudder subtrim: 0 (δεν θυμάμαι που το είχες – μάλλον 0)
- ATV on rudder: 100% (και στο L και στο R) (το είχες περίπου 30-35%)
- Rev mix: off (έτσι το είχες ήδη)
- Πριν ανοίξεις τον πομπό το gain να είναι σε Heading-hold mode
Για να αποφύγεις το binding στο rudder θα μειώσεις ανάλογα το ποσοστό στο menu του 601 με τίτλο LmtA & LmtB (Linkage Limit Setting) (A για τη μια κατεύθυνση και B για την άλλη)
Για τη διεύθυνση του γυροσκοπίου θα πρέπει να πας στο menu GDir και να την αλλάξεις ανάλογα (NOR ή REV).
Μένει τώρα να δούμε πώς θα ρυθμίσεις την ευαισθησία του γυροσκοπίου από τον πομπό, αλλά αυτό θα το δούμε στο πεδίο και είναι πιο εύκολο.
Ελπίζω να βοηθήσει κάπως και το άλλο σ/κ (το αργότερο) να έχεις έτοιμο ελικόπτερο.
Βαγγέλης
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 01, 2008 1:35 am
από vassilis kokkonis
Βαγγέλη, σε ευχαριστούμε για τις πολύτιμες πληροφορίες σου.
Έχω σχεδόν το ίδιο setup... :D.
Βασίλης
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Σεπ 07, 2008 11:33 am
από vhal
Ο petrosp έκανε την παρακάτω διευκρινιστική ερώτηση, που επειδή έχει ευρύτερο ενδιαφέρον την αναφέρω εδώ.
"Στο post που διάβασα μιλούσε για την κατεύθυνση του xorn στρίβοντας δεξιά το rudder σημειώνουμε την φορά του horn και μετά πιάνοντας την ουρά την στρίβουμε αριστερά και πρέπει να έχει την ίδια διεύθυνση. Εμένα είναι το αντίθετο εάν έχει την ίδια διεύθυνση δεν σταθεροποιείται η ουρά εάν είναι αντίθετη μένει σταθερή."
Με το δεξιά, εννούμε να στρίψει το ελικόπτερο δεξιά (άρα η ουρά αριστερά).
Συνεπώς θεωρώ ότι στο ελικόπτερό σου η κατεύθυνση του servo και του gyro είναι σωστά ρυθμισμένη.
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 12:11 pm
από zachmess
Γεια χαρά , μετά από 6 μήνες αναμονής, λόγο οικονομικών δυσχερειών, κατάφερα να αγοράσω μια DX7, και να προσπαθήσω να πετάξω το mini titan, πήγα λοιπόν στο κατάστημα που αγόρασα την τηλ/νση για να μου το σετάρει λόγο απειρίας, ο τύπος είναι γνώστης και αποδεδειγμένα, έχει σετάρει την spectrum, και το ελικόπτερο συμπεριφέρεται σαν lama, μόλις σηκωθεί μετά από λίγο αρχίζει και ταλαντεύετε η ουρά δεξιά-αριστερά, αλλάξαμε το rudder servo, το ίδιο πράγμα , μετά μου είπε ότι έχει πρόβλημα το gyro ,
Έχω το GY6000, της ACE, αυτό το είπε γιατί την ώρα της πτήσεις τρεμοπαίζει το horn του rudder servo και το ledaki του gyro τρεμοσβήνει από κόκκινο σε πράσινο,
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ να βοηθήσετε και εάν στέκει το παραπάνω?
ευχαριστώ
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 12:23 pm
από vhal
Υποθέτοντας ότι το γυροσκόπιό σου είναι αυτό:
που είναι το TG6000 (και όχι το GY6000) για τσέκαρε μήπως είναι ανάποδα ρυθμισμένο το rudder servo (δηλαδή άλλαξε το κουμπάκι NOR & REV).
Επίσης δες μήπως η ευαισθησία του gyro είναι ρυθμισμένη πολύ ψηλά - και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οριζόντια ταλάντωση στην ουρά.
Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να έρθεις σε ένα μοντελοδρόμιο ή πεδίο πτήσεων αγκαλιά με το ελικόπτερο και το manual του γυροσκοπίου για να το ρυθμίσει κάποιος έμπειρος.
Πες μας πού πετάς για να σε φέρουμε σε επαφή με κάποιον κατάλληλο.
Βαγγέλης
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 4:06 pm
από PaNt
τι δουλεια εχει το reverse του γυροσκοπιου... αφου το heli σηκωνεται δεν ειναι θεμα reverse...
Λογικα ειναι θεμα gain κανονικα πρεπει το φωτακι να μενει αναμενο και να αναβοσβηνει μονο οταν πειραζεις το στικ της ουρας ποτε αλοτε...
Μηπως ειναι σε rate mode??
Επισης ο ιμαντας ειναι σφηχτος?? εχει πολλα που πρεπει να φιαξεις...
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 4:16 pm
από PaNt
vhal έγραψε: ↑Ξεκινάω αυτό το θέμα με αφορμή την (αποτυχημένη) προσπάθεια που κάναμε να ρυθμίσουμε την ουρά του Raptor του petrosp στο Μαραθώνα. Η ιδιαιτερότητα που είχε ήταν η χρήση του GY601 gyro της Futaba, που δεν το γνώριζε κανείς μας.
Εκανα λοιπόν μια λεπτομερειακή αναζήτηση στα διάφορα μοντελιστικά sites (raptortechnique, runryder, littlerotors) και κατέγραψα τα σημαντικότερα tips.
Να διευκρινήσω για άλλη μια φορά πως ΔΕΝ είμαι ειδικός και πως στο petame κυκλοφορούν πολλοί γνώστες - επαΐοντες - που θα μπορέσουν να διορθώσουν ότι χρειάζεται.
Οι παρακάτω πληροφορίες αφορούν τα γυροσκόπια της Futaba 401, 502 & 601. Μπορεί να ισχύουν και για άλλα γυροσκόπια, αλλά η έρευνά μου αφορά αυτά και μόνο.
1.Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΕ NON-HEADING HOLD MODE (πια!!) Αυτό ίσχυε σε παλιότερα μοντέλα και για τα συγκεκριμένα γυροσκόπια δεν είναι απαραίτητο. Τα περισσότερα προβλήματα που αναφέρονται στη ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς προέρχονται από μοντελιστές που ρύθμισαν το γυροσκόπιο με αυτό τον τρόπο.
2.Τα γυροσκόπια της Futaba δεν νοιάζονται για το κεντράρισμα του rudder.
Ενδιαφέρονται μόνο για τα όρια κίνησης του rudder servo.
Τριμάρισμα σε rate mode (non-HH δηλαδή) δεν έχει νόημα γιατί αυτό εξαρτάται από πολλές παραμέτρους (π.χ. συχνότητα περιστροφής στροφείου και/ή pitch κατά την αιώρηση (hovering)). Αρα αν τριμάρουμε σε μια κατάσταση μόλις πάμε σε idle-up το τριμάρισμα θα χαθεί. Δεν έχει νόημα λοιπόν το τριμάρισμα του rudder.
3.Το ATV του rudder από την τ/κ ρυθμίζει ουσιαστικά τον ρυθμό στροφής (pirouette rate) του ελικοπτέρου. Γιʼ αυτό πρέπει να είναι κοντά στο 100%
Αυτό το ελέγχουμε ΚΑΙ μηχανικά ΚΑΙ από τον πομπό μας.
4.Πρέπει να εξασφαλίσουμε πως το rudder servo λειτουργεί στη σωστή κατεύθυνση ΚΑΙ το γυροσκόπιο δουλεύει στη σωστή κατεύθυνση.
Πώς το ελέγχουμε αυτό; Μόλις εξασφαλίσουμε ότι το rudder servo δουλεύει στη σωστή κατεύθυνση, παρατηρούμε (και σημειώνουμε) την κίνηση που κάνει για να στρίψει δεξιά (όταν δηλαδή κουνάμε το rudder δεξιά. Μετά πιάνουμε την ουρά του ελικοπτέρου με το ένα χέρι και το στροφείο με το άλλο και το στρίβουμε απότομα προς τα αριστερά. Θα πρέπει το rudder servo να κινηθεί προς την ίδια κατεύθυνση που σημειώσαμε πριν. Αν κινηθεί ανάποδα, τότε θα πρέπει να αντιστρέψουμε τη διεύθυνση του γυροσκοπίου.
Για τον petrosp:
Πέτρο πιστεύω πως μηχανικά δεν χρειάζεται να κάνεις καμιά αλλαγή στο ελικόπτερό σου. Πρέπει να ακολουθήσεις τα παραπάνω αφού προηγουμένως κάνεις τις εξής αλλαγές στον πομπό σου (DX7):
- Rudder trim: CENTER
- Rudder subtrim: 0 (δεν θυμάμαι που το είχες – μάλλον 0)
- ATV on rudder: 100% (και στο L και στο R) (το είχες περίπου 30-35%)
- Rev mix: off (έτσι το είχες ήδη)
- Πριν ανοίξεις τον πομπό το gain να είναι σε Heading-hold mode
Για να αποφύγεις το binding στο rudder θα μειώσεις ανάλογα το ποσοστό στο menu του 601 με τίτλο LmtA & LmtB (Linkage Limit Setting) (A για τη μια κατεύθυνση και B για την άλλη)
Για τη διεύθυνση του γυροσκοπίου θα πρέπει να πας στο menu GDir και να την αλλάξεις ανάλογα (NOR ή REV).
Μένει τώρα να δούμε πώς θα ρυθμίσεις την ευαισθησία του γυροσκοπίου από τον πομπό, αλλά αυτό θα το δούμε στο πεδίο και είναι πιο εύκολο.
Ελπίζω να βοηθήσει κάπως και το άλλο σ/κ (το αργότερο) να έχεις έτοιμο ελικόπτερο.
Βαγγέλης
Καποιες παρατηρησεις αλλα και ερωτησεις στα γραφομενα σου..
Πρωτον καλυτερα να ρυθμιζουμε σε rate mode οχι για αλλο λογο αλλα για να βρισκουμε σιγουρα το κεντρο του σερβο οταν εισαι σε HH αν λιγο κινηθει το ελικοπτερο χανουμε το κεντρο και δεν περνουμε χαμπαρι..
Δευτερον τα γυροσκοπια ολα εχουν αναγκη απο το κεντραρισμα του σερβο και γενικα πιο πολυ εχουμε εμεις την αναγκη για να μπορεσουμε να πιασουμε ολη την κινηση
Τριτον οταν λες μηχανικα για τα Epa τι εννοεις?
Παντως η μηχανικη αλλαγη των Epa με το Radder Epa δεν εχουν καμια σχεση τουλαχιστον σε οσα γυροσκοπια ειχα μεχρι στιγμης...
Το RUdder Epa δεν πρεπει να εινια κοντα στο 100% αν θελουμε λιγο τερες στροφες το δευτερολεπτο τοτε το κατεβαζουμε και αν περισσοτερες το ανεβαζουμε εως και τερμα..
Τεταρτον για να αποφευχθει το Bindig καλα ειναι να το ρυθμιζουμε μεσω γυροσκοπιου και οχι μεσω τηλεκατ(οπως υποθηκε)... Αν το γροσοπιο ειναι σαν το 401 οπου δεν ρυθμιζει το αριστερα EPA και το δεξι τοτε μπορουμε να κανουμε το εξης δινοντας συνηθως 3 θετικες μοιρες στα tail blades τα Epa ερχονται πολυ καλα δλδ το tail slider κανει ολη την διαδρομη αριστερα δεξια χωρις να bindarei...
Φιλικα παντα...!
Για περισσοτερες διευκρινιζεις μπορειτε να δειτε τα video moy...!
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 4:35 pm
από PaNt
Επισης να μην ξεχασω τα LImit A ,B ειναι προτιμοτερο να ιεναι αναμεσα στο 110-120 καλυτερα 115 για να δουλεψει τελεια το γυροσκοπιο...(601 , 611)
Για να το καταφερετε αυτο τοτε πρεπει να αλλαξετε την αποσταση της bilias απο το κεντρο του horn...
Επισης για το 401 πρεπει τα EPA οπου ρθμιζονται απο το ποτενσιομετρο να ιεναι αναμεσα στο 90-100 οχι παραπανω οχι παρακατω αυτο οντως το εχω διαπιστωσει δεν δουλευει τοσο καλα...
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 4:44 pm
από bladeskiller
Απότι κατάλαβα εγώ ο Βαγγέλης δεν έννοεί το κεντράρισμα του σερβό. Αυτό φυσικά και θα γίνει σε rate mode γιατί σε ΗΗ το κέντρο μεταβάλλεται συνεχώς.
Μάλλον εννοεί τη ρύθμιση του βήματος ηρεμίας που χρειάζεται σε ορισμένα γυροσκόπια τα οποία δεν θέλουν revo mixing στο rate mode παρά το κατάλληλο βήμα ηρεμίας και αν αυτή η ρύθμιση γίνει σωστά κρατούν καλά και σε ΗΗ. Επίσης πολλά τέτοια γυροσκόπια απαιτούν η εκκίνηση να γίνεται απαρραίτητα με το τριμ στη μέση. Τέτοια ανάγκη στα 401 τουλάχιστον δεν υπάρχει. Το γυροσκόπιο εκκινεί σωστά με οποιαδήποτε θέση του τριμ απλά αυτή η θέση θα πρέπει σε ΗΗ να κρατηθεί μέχρι το τέλος της πτήσης. Επίσης σε rate mode απαιτεί revo mix που σημαίνει ότι το αρχικό βήμα μπορεί και πρέπει να είναι μηδέν για να πετύχει κανείς πιο γραμμικό συνδυασμό των βημάτων του κυρίου και του ουραίου είδικά αν δεν διαθέτει τηλεκατεύθυνση με καμπύλη revo mixing διαφόρων σημείων.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 4:52 pm
από PaNt
λεει καθαρα οτι τα futaba δεν εχουν αναγκη απο το κετραρισμα του σερβο πραγμα λαθος...
Κωστα σωστος...! αλλα για το 401 αν τριμαρετε μην ξεχασετε οτι πρεπει μετα να μεινετε σε αυτο το τριμ...! καλυτερα χωρις τριμ!!
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 6:02 pm
από vhal
Τα Futaba Gy401 ΔΕΝ έχουν ανάγκη να είναι κεντραρισμένα τα servo τους, για χρήση σε Heading Hold mode. Θεωρώντας πως η κίνηση του rudder-slider είναι ανεμπόδιστη από τέρμα σε τέρμα, όπως και να το βάλουμε, θα δουλέψει.
Μιας και, προσωπικά, δεν βλέπω τον λόγο σήμερα να χρησιμοποιήσει 401 σε Rate-mode (ίσως σε αγώνες, αλλά ποιός θα χρησιμοποιήσει 401 ή 502 σε αγώνες σήμερα?) δεν χρειάζεται το κεντράρισμα.
Βαγγέλης
ΥΓ: Οταν λέμε κεντράρισμα, δεν εννοούμε το "περίπου" που απαιτείται για να έχουμε όλη την κίνηση, έτσι?
Εννοούμε ακριβές κεντράρισμα.
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 6:24 pm
από vhal
MaSt0RaS έγραψε: ↑Καποιες παρατηρησεις αλλα και ερωτησεις στα γραφομενα σου..
Πρωτον καλυτερα να ρυθμιζουμε σε rate mode οχι για αλλο λογο αλλα για να βρισκουμε σιγουρα το κεντρο του σερβο οταν εισαι σε HH αν λιγο κινηθει το ελικοπτερο χανουμε το κεντρο και δεν περνουμε χαμπαρι..
Αυτό όπως εξηγώ στο προηγούμενο, δεν είναι απαραίτητο
MaSt0RaS έγραψε: ↑
Δευτερον τα γυροσκοπια ολα εχουν αναγκη απο το κεντραρισμα του σερβο και γενικα πιο πολυ εχουμε εμεις την αναγκη για να μπορεσουμε να πιασουμε ολη την κινηση
Γι αυτό έκανα και τη διευκρίνηση περί ακριβής θέσης κεντραρίσματος
MaSt0RaS έγραψε: ↑Τριτον οταν λες μηχανικα για τα Epa τι εννοεις?
Παντως η μηχανικη αλλαγη των Epa με το Radder Epa δεν εχουν καμια σχεση τουλαχιστον σε οσα γυροσκοπια ειχα μεχρι στιγμης...
Το RUdder Epa δεν πρεπει να εινια κοντα στο 100% αν θελουμε λιγο τερες στροφες το δευτερολεπτο τοτε το κατεβαζουμε και αν περισσοτερες το ανεβαζουμε εως και τερμα..
Να συμφωνήσουμε στο εξής:
Το EPA (End-Point-Adjustment) έχει να κάνει με την μηχανική και ηλεκτρονική κίνηση του servo-βραχίονα, έτσι ώστε να αποφεύγουμε το binding.
Θέλουμε με κάθε τρόπο να αποφεύγουμε την κατάσταση όπου μηχανικά το rudder έχει τερματίσει αλλά το gyro δίνει εντολή στο servo να συνεχίσει την κίνηση - και τότε συμβαίνει το binding
MaSt0RaS έγραψε: ↑Τεταρτον για να αποφευχθει το Bindig καλα ειναι να το ρυθμιζουμε μεσω γυροσκοπιου και οχι μεσω τηλεκατ(οπως υποθηκε)... Αν το γροσοπιο ειναι σαν το 401 οπου δεν ρυθμιζει το αριστερα EPA και το δεξι τοτε μπορουμε να κανουμε το εξης δινοντας συνηθως 3 θετικες μοιρες στα tail blades τα Epa ερχονται πολυ καλα δλδ το tail slider κανει ολη την διαδρομη αριστερα δεξια χωρις να bindarei...
Αυτό που λες θα δουλέψει, αλλά δεν είναι ο μοναδικός τρόπος για να δουλέψει. (Κατ' αρχήν σκέψου: γιατί 3 μοίρες και όχι 2 ή 4? Δεν θα έπρεπε το νούμερο αυτό να είναι διαφορετικό ανάλογα με τις στροφές/λεπτό του στροφείου? Αρα και με τα pitch και throttle curves?)
Ετσι καταλαβαίνεις πως έρχεσαι στα λεγόμενά μου ότι το κεντράρισμα σε Heading Hold δεν έχει σημασία, αρκεί να εξασφαλίσεις όλη την κίνηση του rudder.
MaSt0RaS έγραψε: ↑Φιλικα παντα...!
Για περισσοτερες διευκρινιζεις μπορειτε να δειτε τα video moy...!
Βαγγέλης
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 6:44 pm
από vhal
MaSt0RaS έγραψε: ↑τι δουλεια εχει το reverse του γυροσκοπιου... αφου το heli σηκωνεται δεν ειναι θεμα reverse...
...
Πρέπει να εξασφαλίσει κανείς πως το γυροσκόπιο και το rudder-servo δουλεύουν προς την ίδια κατεύθυνση. Σε διαφορετική περίπτωση το ένα ανταγωνίζεται το άλλο με αποτέλεσμα την έντονη οριζόντια ταλάντωση της ουράς.
Αναφέρομαι στο σημείο 4 του αρχικού μου μηνύματος:
4.Πρέπει να εξασφαλίσουμε πως το rudder servo λειτουργεί στη σωστή κατεύθυνση ΚΑΙ το γυροσκόπιο δουλεύει στη σωστή κατεύθυνση.
Πώς το ελέγχουμε αυτό; Μόλις εξασφαλίσουμε ότι το rudder servo δουλεύει στη σωστή κατεύθυνση, παρατηρούμε (και σημειώνουμε) την κίνηση που κάνει για να στρίψει δεξιά (όταν δηλαδή κουνάμε το rudder δεξιά. Μετά πιάνουμε την ουρά του ελικοπτέρου με το ένα χέρι και το στροφείο με το άλλο και το στρίβουμε απότομα προς τα αριστερά. Θα πρέπει το rudder servo να κινηθεί προς την ίδια κατεύθυνση που σημειώσαμε πριν. Αν κινηθεί ανάποδα, τότε θα πρέπει να αντιστρέψουμε τη διεύθυνση του γυροσκοπίου.
Βαγγέλης
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 9:15 pm
από PaNt
Oχι εισαι λαθος πρωτον στο Epa... EPA EINAI MONO KAI MONO το piro rate....
To τα ακρα τα φιαχνεις μονο απο το γυροσκοπιο...!
Δευτερον το κεντραρισμα ειναι απαραιτητο( 90ο το Ηοrn...)
Οτι λεω λεω για την τελεια ρυθμιση...!
Οσο για το rate δεν μιλαω για πεταγμα απλα για να βρουμε το κεντρο..!
Αν θες δες μερικα Video και εδω..
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=41692
Απάντηση: Ρύθμιση γυροσκοπίου και ουράς (gyro & tail)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 12, 2009 9:17 pm
από PaNt
vhal έγραψε: ↑Πρέπει να εξασφαλίσει κανείς πως το γυροσκόπιο και το rudder-servo δουλεύουν προς την ίδια κατεύθυνση. Σε διαφορετική περίπτωση το ένα ανταγωνίζεται το άλλο με αποτέλεσμα την έντονη οριζόντια ταλάντωση της ουράς.
Αναφέρομαι στο σημείο 4 του αρχικού μου μηνύματος:
4.Πρέπει να εξασφαλίσουμε πως το rudder servo λειτουργεί στη σωστή κατεύθυνση ΚΑΙ το γυροσκόπιο δουλεύει στη σωστή κατεύθυνση.
Πώς το ελέγχουμε αυτό; Μόλις εξασφαλίσουμε ότι το rudder servo δουλεύει στη σωστή κατεύθυνση, παρατηρούμε (και σημειώνουμε) την κίνηση που κάνει για να στρίψει δεξιά (όταν δηλαδή κουνάμε το rudder δεξιά. Μετά πιάνουμε την ουρά του ελικοπτέρου με το ένα χέρι και το στροφείο με το άλλο και το στρίβουμε απότομα προς τα αριστερά. Θα πρέπει το rudder servo να κινηθεί προς την ίδια κατεύθυνση που σημειώσαμε πριν. Αν κινηθεί ανάποδα, τότε θα πρέπει να αντιστρέψουμε τη διεύθυνση του γυροσκοπίου.
Βαγγέλης
οταν δεν ειναι σωστη η ρυθμιση δεν κανει οριζοντια ταλαντωση αλλα κανει πιρουετεσ γιατι το ενα συμμετεχει ενεργα στην κινηση του αλλου....!
Οποτε δινεις δεξια κανει και το gyro δεξια οποτε εχεις μια συνεχη δεξια κινηση της ουρα η οποια οδηγει σε πιρουετα..!