F-16C/D Block 52+ Fighting Falcon
Η Ελληνική Π.Α. είναι η πρώτη αεροπορία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16.
Το εν λόγω αεροσκάφος είναι μία βελτιωμένη έκδοση του BLOCK 50 με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα.
Τα Ελληνικά BLOCK 52+ ανήκουν στις 340, 343 και 337 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης "Αλεπού, "Αστέρι" και "Ghost" αντίστοιχα.
Επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις της Σούδας (115 ΠΜ) και Λάρισσας (110 ΠΜ).
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:
- Πλήρωμα: 1 (C model), 2 (D model)
- Κινητήρας: 1 Pratt & Whitney F100-PW 229/Ώση: 29.100 λίβρες
- Εκπέτασμα Πτερύγων: 9.45μ
- Μήκος: 14.52μ
- Μέγιστη ταχύτητα: 2.173χμ. την ώρα ή 2.05 Mach
- Μέγιστο ύψος: 15.240μ. ή 49.000 πόδια
F-4E Phantom II
Είναι διθέσιο, δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου και χρησιμοποιείται από τη χώρα μας κυρίως για αποστολές αναχαίτισης και για αποστολές αεροφωτογράφισης (RF-4).
Είναι Αμερικάνικης κατασκευής και τα πρώτα F-4 βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής για λογαριασμό της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας το 1963.
Τα πρώτα Ελληνικά Phantom αποκτήθηκαν το 1972 με το αμυντικό πρόγραμμα Peace Icarus.
Παρά το γεγονός ότι είναι αεροσκάφος δεύτερης γενιάς, 36 Ελληνικά Phantom έχουν εκσυγχρονιστεί με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα (πρόγραμμα Peace Icarus 2000) με αποτέλεσμα να έχει παραταθεί το όριο της επιχειρησιακής τους ζωής.
Τα F-4E Phantom εδρεύουν στην Ανδραβίδα (117 ΠΜ, 338 και 339 Μοίρες "Άρης" και "Αίας" αντίστοιχα).
Μετά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού όλα τα Ελληνικά F-4E Phantom φέρουν την παραλλαγή Aegean Ghost, ενώ τα Ελληνικά RF-4E φέρουν τετράχρωμη παραλλαγή τύπου "Βιετνάμ".
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:
- Πλήρωμα: 2
- Κινητήρες: 2 General Electric J-79 turbojet engines with afterburners/Ώση: 17.900 λίβρες
- Εκπέτασμα Πτερύγων: 11.8μ
- Μήκος: 19.1μ
- Μέγιστη ταχύτητα: 2 Mach
- Μέγιστο ύψος: 60.000 πόδια
Embraer EMB-145H AEW&C
Το EMB-145 AEW&C είναι εναέρια πλατφόρμα Διοίκησης και Ελέγχου (Command & Control - C2) με δυνατότητα υποστήριξης αεροπορικών και ναυτικών επιχειρήσεων.
Αεροσκάφος - φορέας του συστήματος είναι ένα τροποποιημένο δικινητήριο jet ΕΜΒ-145 της βραζιλιάνικης εταιρείας Embraer, το οποίο στην πολιτική του έκδοση μπορεί να μεταφέρει 48 - 50 επιβάτες.
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει τέσσερα (4) αεροσκάφη, τα οποία ανήκουν στην 380 ΜΑΣΕΠΕ (Μοίρα Αεροφερόμενου Συστήματος Εγκαίρου Προειδοποίησης και Ελέγχου).
Οι αποστολές που δύναται να εκτελέσει, είναι οι ακόλουθες:
- Δημιουργία διευκρινισμένης εικόνας αέρος και επιφανείας.
- Ανταλλαγή πληροφοριών (μέσω DATA LINK & VOICE) με Μονάδες Αεράμυνας και ΠΝ.
- Έλεγχος Α/Φ αεράμυνας και υποστήριξη επιθετικών επιχειρήσεων.
- Υποστήριξη των διαδικασιών ελέγχου εκπομπών (Emission Control - EMCON) των επιγείων Radars καθώς και των Μονάδων επιφανείας.
- Συλλογή και καταγραφή ηλεκτρονικών πληροφοριών (ESΜ – ELINT).
- Παροχή αεροναυτιλιακής βοήθειας.
- Υποστήριξη των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:
- Πλήρωμα : 7 (2 χειριστές + 5 επιχειρησιακό πλήρωμα)
- Κατασκευάστρια Εταιρεία πλατφόρμας : EMBRAER.
- Κατασκευάστριες εταιρείες Συστήματος Αποστολής : SAAB, THALLES, Electronica SPA.
- Κινητήρες : 2 Turbofan ROLLS ROYCE, τύπος AE3007A1P, ώση 2x8169 lb.
- Εκπέτασμα Πτερύγων : 21 μ.
- Μήκος : 30 μ.
- Ύψος: 7,22 μ.
- Οροφή : 30000 ft.
- Μέγιστη Ταχύτητα: 0,75 Mach.
P-3B Orion
Το Ρ-3Β Orion είναι τετρακινητήριο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας μεγάλης εμβέλειας.
Αποστολή του είναι ο εντοπισμός πλοίων, υποβρυχίων και ναρκών. Είναι Αμερικανικής κατασκευής και παρόλο που η παραγωγή του ξεκίνησε στη δεκαετία του 60 εξακολουθεί να είναι το πιο αξιόπιστο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας.
Τα Ελληνικά Ρ-3 παρελήφθησαν μεταχειρισμένα από τις ΗΠΑ, 6 αεροσκάφη το διάστημα 1996-1997 και αντικατέστησαν τα HU-16B Albatross. Φέρουν παραλλαγή χρώματος γκρι.
Επανδρώνονται από μεικτά πληρώματα ΠΝ - ΠΑ και συντηρούνται από την 353 ΜΝΑΣ.
Οι δυνατότητές τους στο ίδιο εύρος αποστολών (ανθυποβρυχιακός πόλεμος, θαλάσσια έρευνα - επιτήρηση, υποστήριξη ναυτικών δυνάμεων) ξεπερνούν κατά πολύ τις αντίστοιχες των Albatros που αντικατέστησαν.
Στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, τακτικό - ναυτιλιακό σύστημα AN/ ASN-124, συσκευές ακουστικού επεξεργαστή, ESM και ηλεκτρονικής αυτοπροστασίας. Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφερθεί προσεγγίζει τους 10 τόννους, με συνηθισμένα οπλικά φορτία την ανθυποβρυχιακή τορπίλη Mk 46 Mod.5 και τη νάρκη Mk 55. Αν και ο συνδυασμός εξοπλισμού / όπλων των Ρ-3Β θεωρείται ικανοποιητικός για τις ελληνικές απαιτήσεις, ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα μελλοντικής αναβάθμισής του, αντλώντας από την εμπειρία του USN, που εδώ και τρεις δεκαετίες εφαρμόζει συνεχή προγράμματα εκσυγχρονισμού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:
- Πλήρωμα: 8 (3 ιπτάμενοι και 5 προσωπικό ναυτικού)
- Κινητήρας: Allison T-56-A-14 ισχύς 4.910 hp
- Εκπέτασμα Πτερύγων: 30.37 μ
- Μήκος: 35.61 μ
- Μέγιστη ταχύτητα: 411 κόμβοι
- Μέγιστο ύψος: 8. 625 μ
C-130H Hercules
Είναι τετρακινητήριο μεταγωγικό αεροσκάφος που μπορεί να εκτελέσει αποτελεσματικά ένα μεγάλο εύρος αποστολών, γεγονός που δικαιολογεί και την αδιάκοπη παραγωγή του εδώ και τέσσερις δεκαετίες.
Το 1992 παραλήφθηκαν πέντε παλαιότερα μεταχειρισμένα C-130B από αποθέματα της ANG των ΗΠΑ.
Τα C-130 ανήκουν στην 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών "Ηρακλής", η οποία εδρεύει στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Τα Ελληνικά C-130 φέρουν τετράχρωμη παραλλαγή τύπου "Βιετνάμ".
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:
- Πλήρωμα: 5
- Κινητήρες: C-130B Allison T-56-A7, C-130H Allison T-56-A-15 ισχύς 4.058 hp
- Εκπέτασμα Πτερύγων: 40.4μ
- Μήκος: 29.8μ
- Μέγιστη ταχύτητα: 621χλμ. την ώρα
- Μέγιστο ύψος: 7.010μ ή 23.000 πόδια
Πηγή: Πολεμική αεροπορία