Σελίδα 1 από 1

Airshow 2008 Τανάγρα (Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2008)

Δημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 02, 2008 3:15 pm
από thanasisgr
Μετα το πρωτο airshow το 2005 (Αρχαγγελος) ηρθε η ωρα για το επομενο!!!
Αυτο θα πραγματοποιηθει απο τις 12-14 Σεπτεμβριου 2008 στο αεροδρομιο Ταναγρας,και στο οποιο θα λαβουν μερος ελληνικα και ξενα αεροπλανα-ελικοπτερα.



για επιπλεον πληροφοριες εδω.

http://www.haf.gr/el/airshow2008/



@P@

Απάντηση: AIRSHOW 2008 ΤΑΝΑΓΡΑ (Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2008)

Δημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 02, 2008 4:18 pm
από tanfoglio
Να κάτι παρήγορο...Για να δούμε...

Γιώργος

Απάντηση: AIRSHOW 2008 ΤΑΝΑΓΡΑ (Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2008)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Σεπ 03, 2008 8:53 am
από ntheodor
Θα υπαρχει καμια παρουσια αερομοντελισμου σε αυτη την εκδηλωση ?

Απάντηση: Airshow 2008 Τανάγρα (Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2008)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 11, 2008 11:27 pm
από thanasisgr
Αυριο ξεκιναει το airshow@P@

Το προγραμμα μπορειτε να το βρειτε εδω:
http://www.haf.gr/el/airshow2008/timetable.asp

Απάντηση: Airshow 2008 Τανάγρα (Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2008)

Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 12, 2008 8:40 am
από tanfoglio
Άντε τυχεροί!!!

Γιώργος

Απάντηση: Airshow 2008 Τανάγρα (Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2008)

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Σεπ 14, 2008 12:26 pm
από mastoras
Λίγα λόγια από το πρώτο AIRSHOW 2005 στην Τανάγρα, που μας αφορά !!!

Κείμενο από την Π.Α. σχετικά με την συμμετοχή της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας.

"Ανοίγοντας τις πύλες του "Αρχάγγελος" σε φορείς και εκπροσώπους της γενικής αεροπορίας, η Πολεμική Αεροπορία απέδειξε και επέδειξε για μια ακόμη φορά την έμπρακτη υποστήριξη της, στην προώθηση της αεροπορικής ιδέας στην Ελλάδα. Αποτέλεσμα αυτής της πρωτοβουλίας ήταν οι επισκέπτες στον "Αρχάγγελο" να έχουν την ευκαιρία, πέραν των στρατιωτικών αεροσκαφών, να θαυμάσουν και από κοντά και μια πληθώρα τύπων, της γενικής και αθλητικής αεροπορίας.
Στο πλαίσιο αυτό υπήρξε στενότατη συνεργασία κυρίως με την Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛΑΟ) η οποία πραγματοποίησε περί τις 1500 πτήσεις εθισμού του κοινού από διάφορα αεροδρόμια της χώρας. Επίσης διοργάνωσε το rally Αιγαίου με συμμετοχή της Αερολέσχης Αθηνών και της Αερολέσχης Θεσ/νικης θέτοντας ως τόπο προορισμού την Ικαρία."

3 χρόνια μετά ήρθε η ώρα για το 2ο airshow στην Ελλάδα, οπότε περιμένουμε σχετικά νέα μετά το πέρας των εκδηλώσεων, που αυτήν την στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη !!!!! ;;)

Airshow 2008 Τανάγρα (Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2008)

Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 15, 2008 3:34 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
Μια κατατοπιστική παρουσίαση αεροσκαφών της στατικής επίδειξης, μπορείτε να βρείτε επισκεπτόμενοι το χώρο της ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
(κλικ πάνω)


Ακολουθεί ένα μικρό δείγμα της υπέροχης αυτής δουλειάς, με αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας:



A-7Ε/H Corsair "ΤΙΓΡΗΣ"

Εικόνα
Είναι Aμερικάνικης κατασκευής, μονοθέσιο, μονοκινητήριο, μαχητικό αεροσκάφος κρούσης, μεγάλης εμβέλειας και εντάχθηκε στο οπλοστάσιο της Π.Α. το 1975.
Τα Ελληνικά Α-7 έχουν αμιγώς ρόλο βομβαρδισμού και αρχικώς τοποθετήθηκαν στη Λάρισα (110 Π.Μ., 347 Μοίρα "Περσέας") και στη Σούδα (115 Π.Μ., 340 μοίρα "Αλεπού" και 345 μοίρα "Λαίλαψ").
Το 2002, μεταφέρθηκαν στον Άραξο στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης των βάσεων της Π.Α..
Τα αεροπλάνα προβλέπεται να αντικατασταθούν λίαν συντόμως με σύγχρονα μαχητικά. Η χώρα μας είναι το μοναδικό κράτος που χρησιμοποιεί το εν λόγω αεροσκάφος στον κόσμο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά / Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 1 (Α-7Ε/Η) ή 2 (ΤΑ-7H) (ΤΑ-7C)
  • Κινητήρας: 1 Allison/Rolls Royce TF41-A-400 non-afterburning turbofan/ Ώση: 14.450 λίβρες
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 11.8μ
  • Μήκος: 14.06μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 0.94 Mach
  • Μέγιστο ύψος: 60.000 πόδια
A-7Ε/H Corsair "ΟΛΥΜΠΟΣ"

Εικόνα
Είναι Aμερικάνικης κατασκευής, μονοθέσιο, μονοκινητήριο, μαχητικό αεροσκάφος κρούσης, μεγάλης εμβέλειας και εντάχθηκε στο οπλοστάσιο της Π.Α. το 1975.
Τα Ελληνικά Α-7 έχουν αμιγώς ρόλο βομβαρδισμού και αρχικώς τοποθετήθηκαν στη Λάρισα (110 Π.Μ., 347 Μοίρα "Περσέας") και στη Σούδα (115 Π.Μ., 340 μοίρα "Αλεπού" και 345 μοίρα "Λαίλαψ").
Το 2002, μεταφέρθηκαν στον Άραξο στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης των βάσεων της Π.Α..
Τα αεροπλάνα προβλέπεται να αντικατασταθούν λίαν συντόμως με σύγχρονα μαχητικά. Η χώρα μας είναι το μοναδικό κράτος που χρησιμοποιεί το εν λόγω αεροσκάφος στον κόσμο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά / Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 1 (Α-7Ε/Η) ή 2 (ΤΑ-7H) (ΤΑ-7C)
  • Κινητήρας: 1 Allison/Rolls Royce TF41-A-400 non-afterburning turbofan/ Ώση: 14.450 λίβρες
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 11.8μ
  • Μήκος: 14.06μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 0.94 Mach
  • Μέγιστο ύψος: 60.000 πόδια
RF-4E Phantom "ΜΑΤΙΑ"

Εικόνα
Το RF-4E αποτελεί παραλλαγή του μαχητικού F-4E και διαφοροποιείται από αυτό ως προς τις φωτομηχανές που φέρει στο ρύγχος με δυνατότητα παρατήρησης προς τα πλάγια και προς τα πίσω. Από τις τέσσερις διαφορετικού τύπου κάμερες που μπορούν να μεταφερθούν σίγουρα τις πιο εντυπωσιακές δυνατότητες έχει η κάμερα τύπου LOROP KS-127A, η οποία έχει τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών από ύψος 35.000 ποδιών. Διατίθεται επίσης και το σύστημα αναγνώρισης υπερύθρων AAD-5, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέρα και νύχτα.
Σε αντίθεση με το παλαιότερο δόγμα φωτοαναγνώρισης της USAF της εποχής του πολέμου του Βιετνάμ, που συνοψιζόταν στο σλόγκαν Alone, Unarmed, Unafraid, τα ελληνικά RF-4E φέρουν οπλισμό και συσκευές αυτοπροστασίας. Μπορούν να επιχειρούν σε ύψη από ελάχιστα μέχρι 40.000 πόδια ανάλογα με το είδος αποστολής.
Κυριότερη αποστολή του είναι η αναγνώριση πριν και μετά την προσβολή ενός στόχου. Στη δεύτερη περίπτωση η αποστολή ονομάζεται BDA (Battle Damage Assessment) και η επιτυχία της είναι καίριος παράγοντας για το σχεδιασμό επιχειρήσεων ΔΒ.
Η ολοκλήρωση της παραλαβής οκτώ καινούργιων RF-4E το 1980 αναβάθμισε κατακόρυφα τις δυνατότητες αναγνώρισης της ΠΑ. Ο μικρός αριθμός τους συμπληρώθηκε το 1993 από 27 μεταχειρισμένα RF-4E από δυτικογερμανικά αποθέματα.
Τα RF-4E Phantom εδρεύουν στην Λάρισα (110 ΠΜ 348 Μοίρα "Μάτια").
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 2
  • Κινητήρες: 2 General Electric J-79-GE-15 turbojet engines with afterburners/Ώση: 17.900 λίβρες
  • Διαστάσεις: εκπέτασμα πτερύγων 38ft 5in, μήκος 62ft 11in, ύψος 16ft, 3in
  • Βάρη: κενό 29000 lb, μέγιστο 58000 lb
  • Μέγιστη ταχύτητα:1500 mph
  • Μέγιστη Εμβέλεια: 2600 miles
  • Επιχειρησιακή Οροφή : 60.000 πόδια
  • Οπλισμός: διάφορα μοντέλα πυραύλων αέρος - αέρος ΑΙΜ-9
C-47D Dacota

Εικόνα

Το C-47D είναι δικινητήριο μεταγωγικό αεροσκάφος και εκτέλεσε αποστολές μεταφοράς προσωπικού, υλικών, καθώς και ρίψεις αλεξιπτωτιστών και εφοδίων σε πολλά πεδία μάχης. Τα πρώτα C-47D πρωτοπέταξαν το 1940 και έπαιξαν σπουδαίο στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Μετά το πέρας του πολέμου, πολλά C-47D συνέχιζαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην Αμερικάνικη Αεροπορία και η συμβολή τους σε πολεμικές επιχειρήσεις ήταν τεράστια.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν ο ανεφοδιασμός από αέρος του Βερολίνου κατά τη διάρκεια του Σοβιετικού αποκλεισμού το 1947 και ο πόλεμος της Κορέας.
Τα C-47D επιχειρούν από την 113ΠΜ στη Θεσσαλονίκη και ανήκουν στο 355.1 Σμήνος Τακτικών Μεταφορών "Άτλας", ενώ με την έλευση του C-27J Spartan αναμένεται η απόσυρσή τους από την ενεργό δράση. Φέρουν τετράχρωμη παραλλαγή τύπου "Βιετνάμ".
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 2
  • Κινητήρες: 2 Pratt&Whitney R-1830s
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 31.6μ
  • Μήκος: 21.5μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 410 χλμ την ώρα
  • Μέγιστο ύψος: 24.000 πόδια
Mirage 2000-5

Εικόνα
Τα M2000-5 είναι μέρους του προγράμματος απόκτησης συνολικά 25 αεροσκαφών αυτού του τύπου. Tα 15 θα αποκτηθούν από τη Γαλλία, ενώ τα υπόλοιπα 10 θα είναι αεροσκάφη Μ-2000 της ΠΑ, τα οποία θα αναβαθμιστούν σε Μ-2000-5, στο εργοστάσιο της ΕΑΒ.
Bασικές διαφορές μεταξύ M2000 και M2000-5


  • RADAR: Το Μ2000 διαθέτει radar RDM, ενώ το Μ2000-5 το πιο εξελιγμένο RDY-2.
  • DATA PROCESING: Το Μ2000 διαθέτει δύο main computers (MC1 & MC2) ενώ το Μ2000-5 modular data processing unit (MDPU)
  • Αδρανειακό σύστημα: Το Μ2000 διαθέτει μηχανικό σύστημα ULISS, ενώ το Μ2000-5 laser gyro TOTEM 3000.
  • Cockpit: To Μ2000 διαθέτει αναλογικό ενώ το Μ2000-5 διαθέτει glass cockpit.
  • Σύστημα αντιμέτρων (ICMS): Το Μ2000-5 διαθέτει πιο εξελιγμένο σύστημα τύπου ΜΚ3
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 1
  • Κινητήρας: by pass turbofan SNECMA M53 P2 jet engine with afterburner/Ώση: 9.8 τόνοι
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 9.13μ
  • Μήκος: 14.36μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 2.2 Mach
  • Μέγιστο ύψος: 59.000 πόδια

Πηγή: Πολεμική αεροπορία

Airshow 2008 Τανάγρα (Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2008)

Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 15, 2008 3:34 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
F-16C/D Block 52+ Fighting Falcon


Εικόνα
Η Ελληνική Π.Α. είναι η πρώτη αεροπορία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16.
Το εν λόγω αεροσκάφος είναι μία βελτιωμένη έκδοση του BLOCK 50 με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα.
Τα Ελληνικά BLOCK 52+ ανήκουν στις 340, 343 και 337 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης "Αλεπού, "Αστέρι" και "Ghost" αντίστοιχα.
Επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις της Σούδας (115 ΠΜ) και Λάρισσας (110 ΠΜ).
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 1 (C model), 2 (D model)
  • Κινητήρας: 1 Pratt & Whitney F100-PW 229/Ώση: 29.100 λίβρες
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 9.45μ
  • Μήκος: 14.52μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 2.173χμ. την ώρα ή 2.05 Mach
  • Μέγιστο ύψος: 15.240μ. ή 49.000 πόδια
F-4E Phantom II


Εικόνα
Είναι διθέσιο, δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου και χρησιμοποιείται από τη χώρα μας κυρίως για αποστολές αναχαίτισης και για αποστολές αεροφωτογράφισης (RF-4).
Είναι Αμερικάνικης κατασκευής και τα πρώτα F-4 βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής για λογαριασμό της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας το 1963.
Τα πρώτα Ελληνικά Phantom αποκτήθηκαν το 1972 με το αμυντικό πρόγραμμα Peace Icarus.
Παρά το γεγονός ότι είναι αεροσκάφος δεύτερης γενιάς, 36 Ελληνικά Phantom έχουν εκσυγχρονιστεί με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα (πρόγραμμα Peace Icarus 2000) με αποτέλεσμα να έχει παραταθεί το όριο της επιχειρησιακής τους ζωής.
Τα F-4E Phantom εδρεύουν στην Ανδραβίδα (117 ΠΜ, 338 και 339 Μοίρες "Άρης" και "Αίας" αντίστοιχα).
Μετά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού όλα τα Ελληνικά F-4E Phantom φέρουν την παραλλαγή Aegean Ghost, ενώ τα Ελληνικά RF-4E φέρουν τετράχρωμη παραλλαγή τύπου "Βιετνάμ".
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 2
  • Κινητήρες: 2 General Electric J-79 turbojet engines with afterburners/Ώση: 17.900 λίβρες
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 11.8μ
  • Μήκος: 19.1μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 2 Mach
  • Μέγιστο ύψος: 60.000 πόδια
Embraer EMB-145H AEW&C


Εικόνα
Το EMB-145 AEW&C είναι εναέρια πλατφόρμα Διοίκησης και Ελέγχου (Command & Control - C2) με δυνατότητα υποστήριξης αεροπορικών και ναυτικών επιχειρήσεων.
Αεροσκάφος - φορέας του συστήματος είναι ένα τροποποιημένο δικινητήριο jet ΕΜΒ-145 της βραζιλιάνικης εταιρείας Embraer, το οποίο στην πολιτική του έκδοση μπορεί να μεταφέρει 48 - 50 επιβάτες.
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει τέσσερα (4) αεροσκάφη, τα οποία ανήκουν στην 380 ΜΑΣΕΠΕ (Μοίρα Αεροφερόμενου Συστήματος Εγκαίρου Προειδοποίησης και Ελέγχου).





Οι αποστολές που δύναται να εκτελέσει, είναι οι ακόλουθες:

  • Δημιουργία διευκρινισμένης εικόνας αέρος και επιφανείας.
  • Ανταλλαγή πληροφοριών (μέσω DATA LINK & VOICE) με Μονάδες Αεράμυνας και ΠΝ.
  • Έλεγχος Α/Φ αεράμυνας και υποστήριξη επιθετικών επιχειρήσεων.
  • Υποστήριξη των διαδικασιών ελέγχου εκπομπών (Emission Control - EMCON) των επιγείων Radars καθώς και των Μονάδων επιφανείας.
  • Συλλογή και καταγραφή ηλεκτρονικών πληροφοριών (ESΜ – ELINT).
  • Παροχή αεροναυτιλιακής βοήθειας.
  • Υποστήριξη των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:



  • Πλήρωμα : 7 (2 χειριστές + 5 επιχειρησιακό πλήρωμα)
  • Κατασκευάστρια Εταιρεία πλατφόρμας : EMBRAER.
  • Κατασκευάστριες εταιρείες Συστήματος Αποστολής : SAAB, THALLES, Electronica SPA.
  • Κινητήρες : 2 Turbofan ROLLS ROYCE, τύπος AE3007A1P, ώση 2x8169 lb.
  • Εκπέτασμα Πτερύγων : 21 μ.
  • Μήκος : 30 μ.
  • Ύψος: 7,22 μ.
  • Οροφή : 30000 ft.
  • Μέγιστη Ταχύτητα: 0,75 Mach.
P-3B Orion


Εικόνα
Το Ρ-3Β Orion είναι τετρακινητήριο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας μεγάλης εμβέλειας.
Αποστολή του είναι ο εντοπισμός πλοίων, υποβρυχίων και ναρκών. Είναι Αμερικανικής κατασκευής και παρόλο που η παραγωγή του ξεκίνησε στη δεκαετία του 60 εξακολουθεί να είναι το πιο αξιόπιστο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας.
Τα Ελληνικά Ρ-3 παρελήφθησαν μεταχειρισμένα από τις ΗΠΑ, 6 αεροσκάφη το διάστημα 1996-1997 και αντικατέστησαν τα HU-16B Albatross. Φέρουν παραλλαγή χρώματος γκρι.
Επανδρώνονται από μεικτά πληρώματα ΠΝ - ΠΑ και συντηρούνται από την 353 ΜΝΑΣ.
Οι δυνατότητές τους στο ίδιο εύρος αποστολών (ανθυποβρυχιακός πόλεμος, θαλάσσια έρευνα - επιτήρηση, υποστήριξη ναυτικών δυνάμεων) ξεπερνούν κατά πολύ τις αντίστοιχες των Albatros που αντικατέστησαν.
Στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, τακτικό - ναυτιλιακό σύστημα AN/ ASN-124, συσκευές ακουστικού επεξεργαστή, ESM και ηλεκτρονικής αυτοπροστασίας. Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφερθεί προσεγγίζει τους 10 τόννους, με συνηθισμένα οπλικά φορτία την ανθυποβρυχιακή τορπίλη Mk 46 Mod.5 και τη νάρκη Mk 55. Αν και ο συνδυασμός εξοπλισμού / όπλων των Ρ-3Β θεωρείται ικανοποιητικός για τις ελληνικές απαιτήσεις, ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα μελλοντικής αναβάθμισής του, αντλώντας από την εμπειρία του USN, που εδώ και τρεις δεκαετίες εφαρμόζει συνεχή προγράμματα εκσυγχρονισμού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 8 (3 ιπτάμενοι και 5 προσωπικό ναυτικού)
  • Κινητήρας: Allison T-56-A-14 ισχύς 4.910 hp
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 30.37 μ
  • Μήκος: 35.61 μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 411 κόμβοι
  • Μέγιστο ύψος: 8. 625 μ
C-130H Hercules


Εικόνα
Είναι τετρακινητήριο μεταγωγικό αεροσκάφος που μπορεί να εκτελέσει αποτελεσματικά ένα μεγάλο εύρος αποστολών, γεγονός που δικαιολογεί και την αδιάκοπη παραγωγή του εδώ και τέσσερις δεκαετίες.
Το 1992 παραλήφθηκαν πέντε παλαιότερα μεταχειρισμένα C-130B από αποθέματα της ANG των ΗΠΑ.
Τα C-130 ανήκουν στην 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών "Ηρακλής", η οποία εδρεύει στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Τα Ελληνικά C-130 φέρουν τετράχρωμη παραλλαγή τύπου "Βιετνάμ".
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 5
  • Κινητήρες: C-130B Allison T-56-A7, C-130H Allison T-56-A-15 ισχύς 4.058 hp
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 40.4μ
  • Μήκος: 29.8μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 621χλμ. την ώρα
  • Μέγιστο ύψος: 7.010μ ή 23.000 πόδια

Πηγή: Πολεμική αεροπορία

Airshow 2008 Τανάγρα (Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2008)

Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 15, 2008 3:35 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
C-27J Spartan


Εικόνα
Είναι δικινητήριο μεταγωγικό αεροσκάφος και εκτελεί αεροδιακομιδές, ανθρωπιστικές αποστολές και αποστολές αερομεταφορών, "ξεκουράζοντας" το στόλο των Ελληνικών C-130 Hercules.
Η Ελλάδα έχει αγοράσει 12 αεροπλάνα σε πρώτη φάση, η παράδοση των οποίων ξεκίνησε το 2004. Είναι άξιο αναφοράς πως τα αεροπλάνα έχουν ενταχθεί στην 354 Μοίρα "Πήγασος", η οποία είχε διακόψει το επιχειρησιακό της έργο στα τέλη της δεκαετίας του '70.
Στην 354 MTM άνηκαν τα θρυλικά Noratlas, τα οποία εκτέλεσαν την αποστολή "Νίκη" στην Κύπρο τον Ιούλιο του 1974.
Τα Ελληνικά C-27J Spartan φέρουν μονόχρωμη γκρι παραλλαγή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 3
  • Κινητήρες: 2 Rolls Royce AE 2100D2 turboprops
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 28.70μ
  • Μήκος: 22.70μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 602χλμ την ώρα
  • Μέγιστο ύψος: 10.000μ
YS-11A



Εικόνα
Το 1970 η Ολυμπιακή Αεροπορία προμηθεύτηκε έξι στροβιλοελικοφόρα επιβατικά YS-11A σε αντικατάσταση των DC-3, αριθμός των οποίων είχε παραδοθεί στην Αεροπορία. Έντεκα χρόνια αργότερα ήρθε η σειρά της παραχώρησης και των YS-11A, τα οποία συνεχίζουν να υπηρετούν στις τάξεις της ΠΑ.
Πρόκειται για δικινητήρια αεροσκάφη ιαπωνικής κατασκευής που μπορούν να μεταφέρουν 60 επιβάτες. Ένα χρησιμοποιείται για πτήσεις VIP, ενώ κάποια άλλα έχουν καθηλωθεί στο έδαφος ως πηγή ανταλλακτικών. Συνηθισμένη αποστολή τους είναι η τακτική σύνδεση της πρωτεύουσας με διάφορους νησιωτικούς και μη προορισμούς.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά


  • Ρόλος: επιβατικό
  • Κινητήρες: 2 Rolls – Royce Dart των 3060 shp
  • Διαστάσεις: εκπέτασμα 32,0m, μήκος 26,3m
  • Μεταφορική ικανότητα: δυνατότητα μεταφοράς 60 επιβατών και ωφέλιμου φορτίου 1350 Kg.
  • Πλήρωμα: 3
  • Χώρα κατασκευής : Ιαπωνία
Canadair CL-415


Εικόνα
To CL-415 είναι ο διάδοχος του ομώνυμου CL-215. Η κύρια αποστολή του είναι η αεροπυρόσβεση αλλά χρησιμοποιείται και σε αποστολές έρευνας και διάσωσης. Είναι αισθητά αναβαθμισμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το πλέον εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του αεροσκάφους είναι ότι έχει τη δυνατότητα λήψης 5455 λίτρων νερού σε 12 δευτερόλεπτα. Τα CL-415 βρίσκονται στην 112 Π.Μ. στην Ελευσίνα, στην 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων "Πρωτέας". Φέρει δίχρωμη παραλλαγή με κίτρινο και κόκκινο χρώμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 2
  • Κινητήρες: 2 turboprop PRATT AND WHITNEY PW123AF
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 28.60μ
  • Μήκος: 19.82μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 376χλμ την ώρα
Grumman Schweizer G.164G Ag-Cat


Εικόνα
Σχεδιασμένο εξ'αρχής με πρόβλεψη για την τοποθέτηση διαφόρων κινητήρων, αυτό το αεροσκάφος αγροτικών εφαρμογών με την αρχαϊκή εμφάνιση, συνεχίζει την παράδοση των Harvard.
Τα Ελληνικά G.164 φέρουν κινητήρα ίδιου τύπου με αυτόν του T-6. Δέκα Grumman G.164G αγοράζονται το 1974 για λογαριασμό της 359 ΜΑΕΔΥ. Άλλα δώδεκα G.164A χωρίς κινητήρες προστίθενται το 1976. Σ'αυτά τοποθετούνται επισκευασμένοι κινητήρες R-1340 που υπήρχαν σε αποθήκευση από την εποχή που υπηρετούσαν τα T-6.
Μέχρι τη δεκαετία του '90 το G.164 χρησιμοποιείται κυρίως για αεροψεκασμούς. Μετά τα περιοριστικά μέτρα που πάρθηκαν για την προστασία του περιβάλλοντος, πρωτεύουσα αποστολή των G.164 είναι ο έλεγχος των πυρκαγιών. Εξαιτίας του ρόλου τους τόσο το G.164 όσο και τα PZL (Mielec) M-18 είναι καταδικασμένα να μείνουν οι αφανείς ήρωες της αεροπυρόσβεσης, καθώς οι εστίες φωτιάς που εξουδετερώνουν, σπάνια εξελλίσονται σε πυρκαγιές οι οποίες προσελκύουν δημοσιότητα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 1
  • Κατασκευάστρια Εταιρεία: Grumman
  • Κινητήρες: Εμβολοφόρος PRATT AND WHITNEY R-1340-AN-1
  • Ισχύς: 525 HP
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 35ft 11in
  • Μήκος: 24ft
  • Μέγιστη ταχύτητα: 117 μίλια/ώρα
  • Οροφή: 13000ft
  • Χρήση: Πυροσβεστικό - Ψεκαστικό
PZL (Mielec) M-18B "Dromader"


Εικόνα
Στα χρόνια του ψυχρού πολέμου, η ΠΑ ήταν η μοναδική αεροπορία του ΝΑΤΟ που διέθετε στο δυναμικό της κάποια αεροσκάφη που κατασκευάστηκαν σε χώρα του Ανατολικού συνασπισμού.Αυτά δεν ήταν μαχητικά, αλλά αεροσκάφη αγροτικών εφαρμογών Πολωνικής κατασκευής PZL (Mielec) M-18.
Τριάντα αγοράστηκαν μεταξύ Μαρτίου '83 και Ιανουαρίου '84 με πολύ ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής. Από τότε υπηρετούν στην 359 ΜΑΕΔΥ με αποστολή αεροψεκασμούς και πυρόσβεση. Σήμερα ο ρόλος τους έχει επικεντρωθεί στην πυρόσβεση, μετά τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν στους αεροψεκασμούς για λόγους προστασίας του οικοσυστήματος.
Ως πυροβεστικό το PZL είναι κατάλληλο για τη μορφολογία του ελληνικού εδάφους καθώς μπορεί να προσεγγίσει δύσβατες ορεινές εκτάσεις με κλίσεις έως και 60%. Μπορεί να μεταφέρει 2500lt υγρού φορτίου.
Αποτελεί ενδιαφέρον προϊόν διεθνούς τεχνολογικής συνεργασίας, καθώς το αεροσκάφος σχεδιάστηκε με τη βοήθεια της αμερικανικής εταιρείας Rockwell, για να κατασκευαστεί στην Πολωνία με προοπτική εξαγωγών σε δυτικές χώρες
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 1-2
  • Κατασκευάστρια Εταιρεία: POLSKIE ZAKLADY LOTNICZE
  • Κινητήρες: Εμβολοφόρος PZL-KALISZ Τύπος Asz-621Rm18
  • Ισχύς: 967 HP
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 17,7 μ
  • Μήκος: 9,5 μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 228 χλμ/ώρα
  • Οροφή: 4000 μ
  • Χρήση: Πυροσβεστικό - Ψεκαστικό

Πηγή: Πολεμική αεροπορία

Airshow 2008 Τανάγρα (Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2008)

Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 15, 2008 3:36 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
AS 332C1 Super Puma


Εικόνα
Είναι μια συμπαραγωγή της EUROCOPTER GROUP-AEROSPATIALE και DASA.
Είναι δικινητήριο, μονού στροφείου, μέσης μεταφορικής ικανότητας ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου με μεγάλη ευελιξία, αξιοπιστία και επιβιωσιμότητα σε περιβάλλον μάχης.
Η προμήθεια του AS 332C1 Super Puma αποφασίστηκε το 1998 στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού του Υπουργείου Ναυτιλίας, επ' ωφελεία του Λιμενικού Σώματος.
Πρόκειται για ένα ελικόπτερο που εισήγαγε καινούργια δεδομένα στις αποστολές έρευνας και διάσωσης. Έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 19 επιβάτες /ναυαγούς ή εναλλακτικά 10 ασθενείς (6 σε φορεία και 4 σε καθίσματα).
Στα συστήματα ναυτιλίας και ανίχνευσης που φέρει περιλαμβάνονται: αυτόματος πιλότος, ψηφιακός διαχειριστής πλοήγησης, υπολογιστής ναυτιλίας, ραντάρ ντόπλερ, VOR/DME, GPS και σύστημα FLIR. Ο εξοπλισμός Avionics του Super Puma είναι εφάμιλος του αντίστοιχου των σύγχρονων μαχητικών.
Στην Ελλάδα εκτελεί σημαντικό κοινωνικό έργο, καθώς χρησιμοποιείται για αεροδιακομιδές, αποστολές έρευνας και διάσωσης και έρευνα και διάσωση μάχης. Επιχειρεί από την 112 Π.Μ. στην Ελευσίνα.
Τα Super Puma ανήκουν στην 384 Μοίρα Έρευνας Διάσωσης "Φαέθων". Φέρουν δίχρωμη παραλλαγή μπλε και γκρι.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 4 (2 χειριστές, διασώστης και μηχανικός)
  • Μήκος: 18.70μ
  • Βάρος: 4.370 κιλά (άδειο)
  • Διάμετρος έλικα: 15.08μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 277χλμ. την ώρα
B-212


Εικόνα
Είναι δικινητήριο, μονού στροφείου, μέσης μεταφορικής ικανότητας ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου.
Εκτελεί αποστολές μεταφοράς υψηλών προσώπων (VIP). Επιχειρεί από την 112 Π.Μ. στην Ελευσίνα.
Το 1968 η αμερικανική εταιρεία Bell παρουσίασε το δικινητήριο ελικόπτερο Bell 212 το οποίο βασίστηκε στο παλαιότερο Bell 205 με την προσθήκη δύο κινητήρων. Το νέο ελικόπτερο είχε ελαφρά διαφοροποιημένες διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του, καθώς και μεγαλύτερο ρότορα.
Όλα τα ελληνικά Bell 212 (4) ανήκουν στην έκδοση VIP και η καμπίνα τους είναι ειδικά διαμορφωμένη γι αυτό το σκοπό. Χρησιμοποιούνται από το έτος 1976 αποκλειστικά για μεταφορές υψηλών προσώπων, συνήθως με προορισμούς τοποθεσίες όπου δεν υπάρχει αεροδρόμιο.
Τα B-212 ανήκουν στην 358 Μοίρα "Φαέθων".
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 3 (2 χειριστές και μηχανικός)
  • Επιβάτες: 5
  • Μήκος: 17,41 μ
  • Βάρος: 2.695 κιλά (άδειο)
  • Διάμετρος έλικα: 14,63 μ
  • Tαχύτητα πλεύσης: 185 Km/h
AB-205


Εικόνα
Είναι μονοκινητήριο, μονού στροφείου, μέσης μεταφορικής ικανότητας ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου.
Εκτελεί αποστολές μεταφοράς προσωπικού, υλικών κα έρευνας και διάσωσης. Επιχειρεί από την 112 Π.Μ. στην Ελευσίνα.
Δώδεκα ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης ΑΒ-205 Α-1 παραλαμβάνονται διαδοχικά από την Ιταλία το 1971, 1976 και 1977. Από το 1998 σημειώνονται συμπληρωματικές παραλαβές μεταχειρισμένων ΑΒ-205Α από την Αεροπορία Στρατού, η οποία αρχικά παραχώρησε 7 ΑΒ.205Α σ' αντάλλαγμα για την απόκτηση των Chinook.
Τα ΑΒ-205 είναι ενταγμένα στην 358 Μοίρα Έρευνας και Διάσωσης "Φαέθων", η οποία είναι επιφορτισμένη με αποστολές κοινωνικής προσφοράς 365 μέρες το χρόνο σ' όλη την ελληνική επικράτεια.
Πρωτεύουσα αποστολή των ΑΒ-205 είναι η έρευνα και διάσωση με δευτερεύουσες αποστολές την αεροδιακομιδή ασθενών και την παροχή βοήθειας σε απομακρυσμένες κοινότητες της χώρας μας.
Ο εξοπλισμός των ΑΒ-205 σε διαμόρφωση SAR απαρτίζεται μεταξύ άλλων από γερανό διάσωσης, σύστημα εξωτερικών μεγαφώνων, 8 ατομικά σωσίβια, δύο λέμβους 7 ατόμων, 2 φορεία, φωτοβολίδες, καπνογόνα και κατά περίπτωση εφεδρικές δεξαμενές καυσίμων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 3 (2 χειριστές και μηχανικός)
  • Μήκος: 16,50μ
  • Βάρος: 2.495 kg (κενό), 4.309 kg (επιχειρησιακό)
  • Διάμετρος έλικα: 14,71 μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 222 Km/h

Πηγή: Πολεμική αεροπορία

Airshow 2008 Τανάγρα (Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2008)

Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 15, 2008 3:36 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
T-41D



Εικόνα
Το Τ-41 είναι μονοκινητήριο, ελικοφόρο, εκπαιδευτικό της Π.Α. με το οποίο πραγματοποιείται η αρχική εκπαίδευση των νέων Ικάρων στο αεροδρόμιο του Τατοΐου.
Είναι Αμερικάνικης προέλευσης και τα πρώτα κατασκευάστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 60 με την παραγωγή τους να συνεχίζεται ως τις μέρες μας.
Αποτελεί στρατιωτική έκδοση του μοντέλου πολιτικής αεροπορίας Cessna R-172 από το οποίο διαφοροποιείται στον κινητήρα.
Η Ελληνική Π.Α. προμηθεύτηκε το Τ-41 το 1969. Συνολικά αποκτήθηκαν 21 καινούργια αεροσκάφη μέσω του προγράμματος στρατιωτικής βοήθειας ΜΑΡ.
Συνεχίζει να υπηρετεί ως αεροσκάφος αρχικής εκπαίδευσης της Σχολής Ικάρων. Παρόλο που στην εκπαίδευση χρησιμοποιείται και εξομοιωτής πτήσεων, τα Τ-41 έχουν συμπληρώσει πάνω από 200.000 ώρες πτήσης.
Ανήκουν στην 360 Μοίρα Αρχικής Εκπαίδευσης "Θαλής" στο αεροδρόμιο της Δεκέλειας. Φέρουν δίχρωμη παραλλαγή κόκκινου και γκρι.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 2 (εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενος)
  • Κινητήρας: 1 Continental ΙΟ-360-D εξακύλινδρος εμβολοφόρος. Ισχύς 210 hp
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 35 πόδια και 10 ίντσες
  • Μήκος: 26.11 πόδια
  • Μέγιστη ταχύτητα: 139 μίλια την ώρα
  • Μέγιστο ύψος: 17.000 πόδια
T-6A TEXAN II


Εικόνα
Είναι Αμερικάνικης προέλευσης, μονοκινητήριο, turboprop, εκπαιδευτικό και σχεδιάστηκε να έχει χαρακτηριστικά πτήσης και αίσθηση jet αεροσκάφους.
Το πρώτο Τ-6Α παραδόθηκε στην ΠΑ τον Ιούλιο του 2000 και είναι το αεροσκάφος που θα αναλάβει μόνο του μεγάλο μέρος του έργου που σήμερα προσφέρουν τρεις διαφορετικοί τύποι εκπαιδευτικών.
Το πιο σύγχρονο εκπαιδευτικό της Π.Α επιχειρεί από την Καλαμάτα (120ΠΕΑ). Φέρει δίχρωμη παραλλαγή άσπρου και μπλε.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 2 (εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενος)
  • Κινητήρας: Pratt and Whitney PT6A-68 turboprop ισχύς 1.100 hp
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 10.18μ
  • Μήκος: 10.16μ
T-2E Buckeye


Εικόνα
Είναι Αμερικάνικης κατασκευής, δικινητήριο εκπαιδευτικό αεροσκάφος.
Το Τ-2 Buckeye είναι το μοναδικό εκπαιδευτικό jet της Πολεμικής Αεροπορίας και με αυτό ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι Ίκαροι και οι νέοι Ανθυποσμηναγοί.
Η προμήθεια 40 εκπαιδευτικών αυτού του τύπου το 1976 αναμόρφωσε ριζικά το σύστημα αεροπορικής εκπαίδευσης. Οι δυνατότητες του νέου εκπαιδευτικού στην προκεχωρημένη εκπαίδευση και στην εκπαίδευση όπλων δεν μπορούσαν να συγκριθούν με αυτές των Τ-33 που αντικατέστησαν.
Το Τ-2Ε μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 3500 lb οπλισμού σε 6 πτερυγικούς φορείς συμπεριλαμβανομένων και ατρακτιδίων πολυβόλων και ρουκετών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εκπαίδευση με οπλικό φορτίο, αλλά και να αναλάβει πολεμικό ρόλο αν απαιτηθεί.
Φέρει τρίχρωμη παραλλαγή πράσινου, καφέ και άσπρου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:


  • Πλήρωμα: 2 (εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενος)
  • Κινητήρες: 2 J-85-GE-4Α/ Ώση: 2.950 λίβρες έκαστος
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 11.6μ
  • Μήκος: 11.8μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 485 μίλια την ώρα ή 0.85 Mach
  • Μέγιστο ύψος: 45.200 πόδια

Πηγή: Πολεμική αεροπορία