SAX-40 – Το αεροσκάφος του μέλλοντος
Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 02, 2008 7:01 pm
Το πρώτο επιβατικό αεροσκάφος χωρίς ουρά και σχεδόν αθόρυβο, κατασκεύασαν Βρετανοί και Αμερικανοί ερευνητές με σκοπό να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του φαινόμενου του θερμοκηπίου.
Το SAX-40 μοιάζει να μη θυμίζει σε τίποτα, τα κοινά αεροσκάφη που γνωρίζαμε έως τώρα. Το επονομαζόμενο «ενιαίο φτερό» -μιας και η κατασκευή του δίνει αυτή την εντύπωση- έχει σφηνοειδή κορμό με δύο φτερά νυχτερίδας και καθόλου ουρά, ενώ οι κινητήρες είναι τοποθετημένοι στο πίσω μέρος του κορμού αντί κάτω από τα φτερά.
Οι κατασκευαστές έχοντας ως κεντρικό γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και την κατανάλωση μειωμένων καυσίμων, κατόρθωσαν το SAX-40 να καίει 35% λιγότερα καύσιμα από οποιαδήποτε υπάρχουσα αερογραμμή.
Για αυτό το λόγο μάλιστα το αεροσκάφος, χαρακτηρίζεται ως «πράσινο».
Ωστόσο η κυριαρχία και η δυσκολία αποκατάστασης των σημερινών μοντέλων Boeing και Airbus, πιθανότατα δε θα μας επιτρέψει να ταξιδέψουμε με ένα SAX-40 πριν το 2030.
Χαρακτηριστικά:
Βάρος – 150 Τόνοι
Μέγιστη Ταχύτητα – 900 χιλ/ώρα
Χωρητικότητα – 215 επιβάτες
Περισσότερα:
http://www.focusmag.gr/articles/printable-article.rx?aid=337080
Το SAX-40 μοιάζει να μη θυμίζει σε τίποτα, τα κοινά αεροσκάφη που γνωρίζαμε έως τώρα. Το επονομαζόμενο «ενιαίο φτερό» -μιας και η κατασκευή του δίνει αυτή την εντύπωση- έχει σφηνοειδή κορμό με δύο φτερά νυχτερίδας και καθόλου ουρά, ενώ οι κινητήρες είναι τοποθετημένοι στο πίσω μέρος του κορμού αντί κάτω από τα φτερά.
Οι κατασκευαστές έχοντας ως κεντρικό γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και την κατανάλωση μειωμένων καυσίμων, κατόρθωσαν το SAX-40 να καίει 35% λιγότερα καύσιμα από οποιαδήποτε υπάρχουσα αερογραμμή.
Για αυτό το λόγο μάλιστα το αεροσκάφος, χαρακτηρίζεται ως «πράσινο».
Ωστόσο η κυριαρχία και η δυσκολία αποκατάστασης των σημερινών μοντέλων Boeing και Airbus, πιθανότατα δε θα μας επιτρέψει να ταξιδέψουμε με ένα SAX-40 πριν το 2030.
Χαρακτηριστικά:
Βάρος – 150 Τόνοι
Μέγιστη Ταχύτητα – 900 χιλ/ώρα
Χωρητικότητα – 215 επιβάτες
Περισσότερα:
http://www.focusmag.gr/articles/printable-article.rx?aid=337080