Σελίδα 1 από 1

Project Fokker..... διάφορες απορίες ?????

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 13, 2008 10:44 am
από Nick1150
Καλημέρα !s!1

Εδώ και 2-3 ημέρες πετάω offline το fokker70, με σκοπό να αρχίσω να το πετάω και online και να γράψω μίλια

Έκανα λοιπόν αρκετές προσγειώσεις με APP και όλα πήγαν καλά, όπως επίσης προσπάθησα να το κατεβάσω και manual με όχι τόσο καλά αποτελέσματα, όχι ως προς το τελικό αποτέλεσμα, αλλά ως προς τον τρόπο με τον οποίον έκανα established τον αεροδιάδρομο σε συνδυασμό με τον ρυθμό καθόδου. Παρ'ολαυτα είπα σήμερα το πρωί να δοκιμάσω την τύχη μου από Βενιζέλο για Μακεδονία (IFR LGAV NEVRA LGTS)......

Συνδέθηκα λοιπόν online, σηκώθηκα από Βενιζέλο, έβαλα πορεία NEVRA, μετά ένα σημείο για ευθυγράμμιση με αερ/μο 34 και μετά πορεία LGTS RW34. Άνεμος 00000 KTS, και όλα οκ. περίπου 40 μίλια πριν τον 34, συγχρόνισα το NAV μου στα 110,30 (αν θυμάμαι καλά) κατέβηκα στα 3500, πορεία περίπου 341, έβαλα την ταχύτητα στα 190, και πάτησα το APP για να κάνει establish ILS. Σε εκείνο το σημείο η ομίχλη ήταν τόσο πυκνή που δεν έβλεπα τίποτα, όμως έβλεπα τον αερ/μο στα όργανα μου και αισθανόμουν ασφάλεια. Στο αεροδρόμιο μόνο ένας συνάδελφος AEE με ένα cessna στο parking. Ενημέρωσα το LGTS γραπτώς για τις προθέσεις μου και απλά περίμενα το APP να κάνει την δουλειά του ::)

Εκεί λοιπόν που περίμενα αισθάνομαι το α/π να αλλάζει πορεία.... εεε λέω άστο να κάνει την δουλειά του. Έλα όμως που αλλάζει πορεία, πάνω στον αερ/μο μεν αλλά εντελώς αντίθετη με αυτήν που θα έπρεπε να έχω (180 μοίρες δλδ από αυτή που έπρεπε να έχω... προς Αθήνα!!!). Μετά από λίγο σβήνει το APP και μένω πάλι ρέστος πάνω από Χαλκιδική. Δοκιμάζω πάλι και πάλι και πάλι, αλλά τπτ..... Βρέθηκα λοιπόν να κάνω κύκλους πάνω από την Χαλκιδική και να μην με αφήνει το APP του Fokker να προσγειωθώ. Τελικά παρά την ομίχλη αποφάσισα να το πάω manual με αποτέλεσμα να κάνω μια επεισοδιακή προσγείωση με touch down στην μέση του αερ/μου και να σταματήσω ίσα ίσα στο τέλος του

Μήπως έχετε ιδέα τι μπορεί να φταίει ;

Στον LGAV πάντως offline προσγειώθηκα κανονικά με APP ~b~

ΥΓ. Έχω και μερικές άλλες απορίες ως αναφορά το Fokker αλλά μην τις πετάξω όλες μαζί !s!1

Project Fokker..... διάφορες απορίες!

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 13, 2008 12:10 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
Nick1150 έγραψε:
Καλημέρα !s!1


Καλημέρα και σε εσένα! Το "παλεύεις" μανιωδώς ε;

Λοιπόν, από που να αρχίσουμε τώρα; (Τα πράγματα δυσκολεύουν, γιατί πλέον έχουμε και την "εποπτεία" του chatos).

Αναφέρεις:

Nick1150 έγραψε:
Εδώ και 2-3 ημέρες πετάω offline το fokker70, με σκοπό να αρχίσω να το πετάω και online και να γράψω μίλια
Έκανα προσπάθησα να το κατεβάσω και manual με όχι τόσο καλά αποτελέσματα, όχι ως προς το τελικό αποτέλεσμα, αλλά ως προς τον τρόπο με τον οποίον έκανα established τον αεροδιάδρομο σε συνδυασμό με τον ρυθμό καθόδου.

Η κάθοδός σου (descend) πρέπει να γίνει "γλυκά" ώστε να μην είναι αισθητή στους επιβάτες σου. Το βήμα καθόδου, είναι βεβαίως εξαρτώμενο από την απόσταση που έχεις έως τον αεροδιάδρομο, αλλά και την ταχύτητα.
Αν αργήσεις, θα πρέπει να την επισπεύσεις και άρα να το μεγαλώσεις.
Μια αποδεκτή ρύθμιση καθόδου στο V/S είναι π.χ. η -1500 και κάτω από τα 10.000 πόδια ή -700 έως -1000
10nm πριν το εκάστοτε αεροδρόμιο, θα πρέπει το αεροπλάνο σου να βρίσκεται στα 3.000 πόδια και η ταχύτητά σου IAS στους 200 περίπου κόμβους. (Προσοχή! εξαιρούνται μερικά αεροδρόμια που έχουν ειδική διαδικασία προσέγγισης. Αυτά όμως θα τα πούμε άλλη στιγμή)

Nick1150 έγραψε:
περίπου 40 μίλια πριν τον 34, συγχρόνισα το NAV μου στα 110,30 (αν θυμάμαι καλά) κατέβηκα στα 3500, πορεία περίπου 341, έβαλα την ταχύτητα στα 190, και πάτησα το APP για να κάνει establish ILS.

Πολύ νωρίς βρέθηκες σε χαμηλό ύψος. Επικίνδυνο και αντιοικονομικό.
Στα 40nm πριν, λογικά θα έπρεπε να βρισκόσουν γύρω στα 10.000 πόδια.
Ένας απλός τύπος για να υπολογίζεις πότε θα ξεκινήσεις την καθοδό σου, είναι ο πλαλλαπλασιασμός του ύψους σου Χ 3.

Αν ήσουν λοιπον στα 40Nm πριν το αεροδρόμιο και βρισκόσουν στα 10.000 πόδια: 10Χ3=30. Άρα, στα 30Nm πριν το αεροδρόμιο (40 ακόμη καλύτερα για ασφάλεια) με χαμηλή ταχύτητα (200) θα έπρεπε να ξεκινήσεις την κάθοδό σου για τον 34 LGTS.


Nick1150 έγραψε:
Σε εκείνο το σημείο η ομίχλη ήταν τόσο πυκνή που δεν έβλεπα τίποτα, όμως έβλεπα τον αερ/μο στα όργανα μου και αισθανόμουν ασφάλεια. Στο αεροδρόμιο μόνο ένας συνάδελφος AEE με ένα cessna στο parking. Ενημέρωσα το LGTS γραπτώς για τις προθέσεις μου και απλά περίμενα το APP να κάνει την δουλειά του ::)

Αυτό συμβαίνει συχνά στη Θεσσαλονίκη. Αυτός και ο λόγος που κάποια στιγμή πρέπει να διαβάσεις τους χάρτες του αεροδρομίου, ώστε να έχεις μια εικόνα των διαδικασιών που αφορούν τόσο την απογείωση, την προσέγγιση, αλλά και άλλες περιπτώσεις όπως "missing approach" Κλπ.
Η προσέγγιση ILS πραγματοποιείται επιτυχώς, εφόσον έχεις καταφέρει να πλησιάσεις πολύ κοντά το πεδίο που εμφανίζεται ως κίτρινο "χωνί" στο νavigator σου.

Nick1150 έγραψε:
Έχω και μερικές άλλες απορίες ως αναφορά το Fokker αλλά μην τις πετάξω όλες μαζί !s!1

Για να τις ακούσουμε.

Απάντηση: Project Fokker..... διάφορες απορίες!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 14, 2008 3:08 am
από Scrat
O 34 του LGTS έχει ILS? Νόμιζα πως μόνο ο 16 και ο 10 έχουν εν λειτουργία ILS.. Αυτό το έλεγξες? Προσωπικά δεν έχω κατέβει ποτέ με ILS στον 34.. Μόνο στον 16 και στον 10.. Στον 34 το έχω στο χέρι και θέλει πολύ προσοχή όταν φτάνεις TSL να έχει σωστό ύψος (Έχω φάει πολλά missed approach στη μάπα και ακόμα δεν το έχω βρει εντελώς.. και είμαι και με το RJ100...)

Απάντηση: Project Fokker..... διάφορες απορίες!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 14, 2008 3:09 am
από Scrat
Και μιας και το βρήκα δες αυτό το link για το ρυθμό καθόδου καθός και τον υπολογισμό πόσα ft/min πρέπει να έχεις..

http://www.flightsimaviation.com/rule-of-thumb/14_Top_of_Descent_Distance_Calculation.html

Απάντηση: Project Fokker..... διάφορες απορίες!

Δημοσιεύτηκε: Δευ Δεκ 15, 2008 9:19 am
από Nick1150
Scrat έγραψε: Και μιας και το βρήκα δες αυτό το link για το ρυθμό καθόδου καθός και τον υπολογισμό πόσα ft/min πρέπει να έχεις..

http://www.flightsimaviation.com/rule-of-thumb/14_Top_of_Descent_Distance_Calculation.html

ΚΑΛΟ και ΧΡΗΣΙΜΟ !s!2
ευχαριστώ scrat !s!1

Σχετικα με τον 34 του LGTS, δοκίμασα και offline και μάλλον κάτι δεν πάει καλά. Ο 10 δουλεύει και κατέβηκα εχθες το πρώι με τόσο απίστευτη ομίχλη που είδα τον αερ/μο την στιγμή του touch down w

ILS - αεροδρόμια.

Δημοσιεύτηκε: Δευ Δεκ 15, 2008 12:22 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
Nick1150 έγραψε:
Σχετικα με τον 34 του LGTS, δοκίμασα και offline και μάλλον κάτι δεν πάει καλά. Ο 10 δουλεύει και κατέβηκα εχθες το πρώι με τόσο απίστευτη ομίχλη που είδα τον αερ/μο την στιγμή του touch down w


Ο 34 έχει ενεργό ILS ενώ ο 10 όχι. Προφανώς έχεις μπερδέψει αεροδιαδρόμους. Η διαδικασία προσέγγισης στον 10 γίνεται με VOR.

Ως προς τους "φόβους" των πιλότων, ρίξε μια ματιά στο άρθρο "
Ενδιαφέρουσες ερωτήσεις !!!"
που απαντά ο Captain Στάθης Τσαγκαράτος στο Δημήτρη Ράμμο.



Nick1150 έγραψε:
Το ίδιο ισχύει και για την Λήμνο... δεν θυμάμαι ποιος από τους δύο δεν έχει ILS


Κανένας. Στη Λήμνο δεν υπάρχει ILS.
Τα αεροδρόμια με ενεργά ILS είναι τα: LGAV, LGTS, LGRP και -με επιφύλλαξη- το στρατιωτικό της Πρεβέζης.

Απάντηση: Project Fokker..... διάφορες απορίες!

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:58 pm
από Nick1150
Scrat έγραψε: Και μιας και το βρήκα δες αυτό το link για το ρυθμό καθόδου καθός και τον υπολογισμό πόσα ft/min πρέπει να έχεις..

http://www.flightsimaviation.com/rule-of-thumb/14_Top_of_Descent_Distance_Calculation.html


Έχω εφαρμόσει την ακόλουθη τακτική μέχρι στιγμής..... ως πιο έμπειροι θα εκτιμούσα την συμβουλή σας ::)

30 μίλια πριν το αερ/μο και με περίπου 9000 πόδια υψόμετρο, βάζω πορεία προσέγκισης του εκάστοτε αερ/μου και ταχύτητα 200. Βάζω το τελικό υψόμετρο του αερ/μου στο αυτόματο με έυθμό καθόδου από -1000 εώς -1200 και παίζω με το HDG του αυτόματου για μικρές διορθώσεις προσέγκισης, όπως επίσης και το VAlt από -1000 εώς -1200 αναλόγως την περίπτωση. Στα 3 μίλια πρίν τον αερ/μο προσπαθώ να είμαι στα 1000 με 1500 πόδια όπου εκεί πλέον κατεβάζω ρόδες και μειώνω ταχύτητα στα 180-190 (το Fokker στολάρει στα 160). Μόλις φτάσω στα 200 πόδια δίνω λίγο flare και μόλις ακούσω τους πίσω τροχούς δίνω elevator και τέρμα τα φρένα με το throttle κλειστό και ίσως και με τα air brakes ανοικτά (Στην Σύρο μου χρειάστηκαν).


Αν κάνω κάτι λάθος παρακαλώ πείτε μου !s!1

ΥΓ. Όλα αυτά τα κάνω offline. Online πάω μόνο σε αερ/μους με ILS freq !@/-=}{{

Απάντηση: Project Fokker..... διάφορες απορίες!

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 18, 2008 1:28 pm
από Scrat
Κατ'αρχάς στη Σύρο δεν κατεβαίνει το fokker...Άσχετα αν μερικοί ριψοκίνδυνοι (βλέπε εσένα και τον Ζαφείρη) το κάνουν (μερικοί και online βεβαίως βεβαίως:p:p)...

Αφού είσαι στα 9000 πόδια και θέλεις να κατεβείς στα 3000 πόδια με βάση το calculation πας 090-030 = 060Χ3 =180 άρα ξεκινάς από τα 18 μίλια την κάθοδο και με ground speed τα 200 τότε πρέπει 200/2 = 100 Χ 10 = 1000 πόδια VSI..

Αυτό αν διατηρήσεις τις τιμές αυτές σταθερές.. Αν πχ μειώσεις ταχύτητα τότε θα πρέπει να κάνεις επανυπολογισμό του ρυθμού καθόδου και της απόστασης..

Την πάτησα έτσι σε πτήση LGAV-LGTS όπου όταν κατέβαινα δεν υπολόγισα ότι κάτω από το FL100 έπρεπε να πάω αυστηρά κάτω από τα 250kts και ενώ οι υπολογισμοί μου με έβγαζαν πάνω από το TSL στα 1500 πόδια περίπου κατέληξα να έχω πιάσει αριστερό πόδι Χαλκιδική και να πετάω cruise μέχρι TSL στο ίδιο ύψος (όπου αυτό είχε ένα μικρό τίμημα στα καύσιμα)...

Όσον αφορά το online μην φοβάσαι να πετάξεις χωρίς ILS.. Αν έχεις τα SID-Stars τότε θα μπορέσεις να βρεις εύκολα άκρη. Δες στο FSNavigator αν τα έχεις.. Αν όχι μπες hvacc και κατέβασε όλα τα charts.. Προσωπικά με βοήθησαν στο να κατανοήσω πάαααααρα πολλά πράγματα... Και καλύτερα μάθε πρώτα να πετάς με τη χαρτούρα και μετά πιάσε FSNavigator, FMC κλπ....

Απάντηση: Project Fokker..... διάφορες απορίες ?????

Δημοσιεύτηκε: Δευ Δεκ 29, 2008 8:29 am
από Nick1150
Καλημέρα καπετάνιοι και χρόνια πολλά !s!1

Έχω ένα θέμα με το project fokker ~b~

To Auto Throttle όταν περάσει τα 290 με 300 κολάει. Το έχει παρατηρήσει κανείς άλλος αυτό;

ευχαριστώ

!s!1