Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Με την ευκαιρία των νέων μοντελιστών που αρκετά συχνά ρωτούν, έχοντας μπροστά τους το γνωστό "βουνό" που -αρκετοί από εμάς- είχαμε στην αρχή, ξεκινάω το θέμα έχοντας ως σκοπό τη βοήθειά τους.
Ελπίζω σύντομα, από τις απαντήσεις μας, να καταφέρουμε να τους πληροφορήσουμε σχετικά και ίσως να τους "ευθυγραμμίσουμε" σε μια καλή αγορά και καλή χρήση στην ενασχόλησή τους με το μοντελισμό, χωρίς να μετανιώσουν για την αγορά τους στο μέλλον.
Γνωρίζουμε καλά, ότι τηλεκατεύθυνση έχει πρωτεύουσα σημασία και από εκεί ξεκινάμε πριν αγοράσουμε οτιδήποτε άλλο (ή έτσι θα έπρεπε να κάνουμε)
Για να κατορθωθεί το ζητούμενό μας (σαφείς αναφορές, εμπεριστατωμένες ώστε να βγουν και ορθά συμπεράσματα) θα πρέπει όλοι οι συμμετέχοντες στο θέμα, να προτείνουν τον ιδανικό πομπό γενικής χρήσης (ή και ειδικής), ανεξάρτητα από αυτόν που οι ίδιοι χρησιμοποιούν.
*Οι τιμές, για όσους τις γνωρίζουν, είναι ένας επίσης δείκτης.
Υ.Γ. Το θέμα αυτό θα παραμείνει μόνιμο με "Υπόμνηση" στην αρχή της παρούσης κατηγορίας. Με το συμπλήρωμα μερικών απαντήσεων, θα προστεθεί μια μικρή ψηφοφορία για να εμφανιστεί και με αριθμούς το ποσοστό προτίμήσεων στο κάθε μοντέλο - μάρκα.
Ελπίζω σύντομα, από τις απαντήσεις μας, να καταφέρουμε να τους πληροφορήσουμε σχετικά και ίσως να τους "ευθυγραμμίσουμε" σε μια καλή αγορά και καλή χρήση στην ενασχόλησή τους με το μοντελισμό, χωρίς να μετανιώσουν για την αγορά τους στο μέλλον.
Γνωρίζουμε καλά, ότι τηλεκατεύθυνση έχει πρωτεύουσα σημασία και από εκεί ξεκινάμε πριν αγοράσουμε οτιδήποτε άλλο (ή έτσι θα έπρεπε να κάνουμε)
Για να κατορθωθεί το ζητούμενό μας (σαφείς αναφορές, εμπεριστατωμένες ώστε να βγουν και ορθά συμπεράσματα) θα πρέπει όλοι οι συμμετέχοντες στο θέμα, να προτείνουν τον ιδανικό πομπό γενικής χρήσης (ή και ειδικής), ανεξάρτητα από αυτόν που οι ίδιοι χρησιμοποιούν.
*Οι τιμές, για όσους τις γνωρίζουν, είναι ένας επίσης δείκτης.
Υ.Γ. Το θέμα αυτό θα παραμείνει μόνιμο με "Υπόμνηση" στην αρχή της παρούσης κατηγορίας. Με το συμπλήρωμα μερικών απαντήσεων, θα προστεθεί μια μικρή ψηφοφορία για να εμφανιστεί και με αριθμούς το ποσοστό προτίμήσεων στο κάθε μοντέλο - μάρκα.
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Μιας και πέρασα σχετικά πρόσφατα από το στάδιο επιλογής, και έχω και την εμπειρία ενός έτους έχω να καταθέσω τα παρακάτω:
1. Πρώτη σκέψη για έναν αρχάριο θα πρέπει να είναι τα συστήματα 2,4GHz. Η τεχνολογία αυτή δεν είναι τέλεια (και ποιά είναι άλλωστε) αλλά οπωσδήπτε είναι πολύ πιο σίγουρη για κάποιον αρχάριο μιας και του αφαιρεί έναν πονοκέφαλο, αυτόν της άμεσης παρεμβολής από κάποιον που έχει πομπό στην ίδια συχνότητα. Επίσης σχεδόν εκμηδενίζει τον κίνδυνο να προκαλέσει ο ίδιος παρεμβολή σε κάποιο μοντέλο που πετάει την ώρα που ο "νέος" μας δοκιμάζει το μοντέλο στο έδαφος. Κατά τη γνώμη μου Futaba ή Spektrum δεν έχουν διαφορές ευδιάκριτες στα μάτια και στα χέρια ενός αρχάριου. Οπότε κανείς "βλέπει", "πιάνει", διαβάζει τα manual (διαθέσιμα στα sites των εταιρειών) και αποφασίζει ανάλογα με το γούστο του. Ομως επειδή προσωπικά είμαι πιο εξοικιωμένος με τα προϊόντα της Spektrum/JR θα γράψω μόνο γι' αυτά (κρατείστε όμως πως και η Futaba έχει αντίστοιχα/παρόμοια συστήματα).
Θα πρότεινα επίσης να αγοράσετε το σύστημα που θα επιλέξετε χωρίς servo για να εξοικονομήσετε κάποια χρήματα αλλά και να επιλέξετε τα καταλληλότερα servo για το μοντέλο σας. (Οι αναφερόμενες τιμές είναι ενδεικτικές από ελληνικά καταστήματα - κάντε την έρευνά σας και λάβετε υπόψη σας εγγύηση και υποστήριξη πριν παραγγείλετε από Hong Kong ή Κίνα...)
2. Δεύτερη σκέψη είναι το τι είδος μοντέλου θέλει να πετάξει για το επόμενο διάστημα: αεροπλάνο, ελικόπτερο ή ανεμόπτερο? Αυτό είναι καθοριστικό για το πόσα κανάλια και τι μείξεις θα χρειαστούν και βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα:
2α) Αεροπλάνο
Αν θέλει κανείς να ξεκινήσει μόνο με αεροπλάνο για να "δοκιμάσει τα νερά" ένα φτηνό full range σύστημα είναι το DX5e με δέκτη AR500 και αναμενόμενη τιμή στην Ελλάδα κοντά στα 100 Ευρώ. Μπορεί άνετα να "τα βγάλει πέρα" με το πρώτο θερμικό εκπαιδευτικό (και ηλεκτρικό βέβαια) και διαθέτει ένα επιπλέον κανάλι για απλή μίξη για elevon ή flaps ή ανασυρόμενα σκέλη προσγείωσης.
Με 100 ευρώ επιπλέον μπορεί κανείς να σκεφτεί και την DX6i με δέκτη AR6200, αλλά κοντά στα 300 υπάρχει και η DX7 με τον AR7000, που είναι πολύ πιο πλήρες σύστημα για αεροπλάνα.
2β) Ελικόπτερο
Εδώ δεν θα πρότεινα κάτι λιγότερο από την DX7 με τον AR7000 από την αρχή. Και τα 9 κανάλια της DSX9 είναι χρήσιμα αλλά για μετά τα πρώτα μοντέλα. Οι εξακάναλες ελικοπτερικές "ξεπερνιούνται" πολύ πολύ γρήγορα.
2γ) Ανεμόπτερο
Ανεμόπτερα μπορεί να πετάξει κανείς και με δικάναλα συστήματα. Ωστόσο η σοβαρή ενασχόληση μαζί τους απαιτεί 9 κανάλια και ειδικές μίξεις. Αν δεν υπάρχει χρηματικός περιορισμός μια DSX9 με έναν AR7000 μπορεί να είναι μια πολύ καλή λύση στα 600 ευρώ ...
Σταματώ εδώ προς το παρόν και περιμένω τις απόψεις σας πριν επανέλθω.
Βαγγέλης
Links
DX5e http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM5500
DX6i http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM6600
DX7 http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM2710
DSX9 / JR X9303 http://www.jrradios.com/Products/Default.aspx?ProdID=JRP2925
1. Πρώτη σκέψη για έναν αρχάριο θα πρέπει να είναι τα συστήματα 2,4GHz. Η τεχνολογία αυτή δεν είναι τέλεια (και ποιά είναι άλλωστε) αλλά οπωσδήπτε είναι πολύ πιο σίγουρη για κάποιον αρχάριο μιας και του αφαιρεί έναν πονοκέφαλο, αυτόν της άμεσης παρεμβολής από κάποιον που έχει πομπό στην ίδια συχνότητα. Επίσης σχεδόν εκμηδενίζει τον κίνδυνο να προκαλέσει ο ίδιος παρεμβολή σε κάποιο μοντέλο που πετάει την ώρα που ο "νέος" μας δοκιμάζει το μοντέλο στο έδαφος. Κατά τη γνώμη μου Futaba ή Spektrum δεν έχουν διαφορές ευδιάκριτες στα μάτια και στα χέρια ενός αρχάριου. Οπότε κανείς "βλέπει", "πιάνει", διαβάζει τα manual (διαθέσιμα στα sites των εταιρειών) και αποφασίζει ανάλογα με το γούστο του. Ομως επειδή προσωπικά είμαι πιο εξοικιωμένος με τα προϊόντα της Spektrum/JR θα γράψω μόνο γι' αυτά (κρατείστε όμως πως και η Futaba έχει αντίστοιχα/παρόμοια συστήματα).
Θα πρότεινα επίσης να αγοράσετε το σύστημα που θα επιλέξετε χωρίς servo για να εξοικονομήσετε κάποια χρήματα αλλά και να επιλέξετε τα καταλληλότερα servo για το μοντέλο σας. (Οι αναφερόμενες τιμές είναι ενδεικτικές από ελληνικά καταστήματα - κάντε την έρευνά σας και λάβετε υπόψη σας εγγύηση και υποστήριξη πριν παραγγείλετε από Hong Kong ή Κίνα...)
2. Δεύτερη σκέψη είναι το τι είδος μοντέλου θέλει να πετάξει για το επόμενο διάστημα: αεροπλάνο, ελικόπτερο ή ανεμόπτερο? Αυτό είναι καθοριστικό για το πόσα κανάλια και τι μείξεις θα χρειαστούν και βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα:
2α) Αεροπλάνο
Αν θέλει κανείς να ξεκινήσει μόνο με αεροπλάνο για να "δοκιμάσει τα νερά" ένα φτηνό full range σύστημα είναι το DX5e με δέκτη AR500 και αναμενόμενη τιμή στην Ελλάδα κοντά στα 100 Ευρώ. Μπορεί άνετα να "τα βγάλει πέρα" με το πρώτο θερμικό εκπαιδευτικό (και ηλεκτρικό βέβαια) και διαθέτει ένα επιπλέον κανάλι για απλή μίξη για elevon ή flaps ή ανασυρόμενα σκέλη προσγείωσης.
Με 100 ευρώ επιπλέον μπορεί κανείς να σκεφτεί και την DX6i με δέκτη AR6200, αλλά κοντά στα 300 υπάρχει και η DX7 με τον AR7000, που είναι πολύ πιο πλήρες σύστημα για αεροπλάνα.
2β) Ελικόπτερο
Εδώ δεν θα πρότεινα κάτι λιγότερο από την DX7 με τον AR7000 από την αρχή. Και τα 9 κανάλια της DSX9 είναι χρήσιμα αλλά για μετά τα πρώτα μοντέλα. Οι εξακάναλες ελικοπτερικές "ξεπερνιούνται" πολύ πολύ γρήγορα.
2γ) Ανεμόπτερο
Ανεμόπτερα μπορεί να πετάξει κανείς και με δικάναλα συστήματα. Ωστόσο η σοβαρή ενασχόληση μαζί τους απαιτεί 9 κανάλια και ειδικές μίξεις. Αν δεν υπάρχει χρηματικός περιορισμός μια DSX9 με έναν AR7000 μπορεί να είναι μια πολύ καλή λύση στα 600 ευρώ ...
Σταματώ εδώ προς το παρόν και περιμένω τις απόψεις σας πριν επανέλθω.
Βαγγέλης
Links
DX5e http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM5500
DX6i http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM6600
DX7 http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM2710
DSX9 / JR X9303 http://www.jrradios.com/Products/Default.aspx?ProdID=JRP2925
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Εδω ειναι λιγο προβλημα.....Ειναι λιγο δικοπο μαχαιρι και αυτο γιατι σιγουρα δεν λεει να παρει καποιος εναν καλο πομπο απο την αρχη αν δεν κατασταλαξει οτι του αρεσει το αθλημα και θα συνεχισει και μετα το πρωτο του training αεροπλανο.Απο την αλλη ομως να αλλαζει καθε λιγο και λιγακι πομπους ειναι πολλα τα λεφτα.Εγω ειμαι της αποψης παντα για εναν καλο πομπο μια και εξω που να τα πεταει ολα αλλα αυτο ειναι προσωπικη μου αποψη.Σιγουρα δεν θα ειναι η καλυτερη λυση για ολους να πανε απο την αρχη σε ενα 9καναλο συστημα ασχετος αν ειναι 2.4 ΄η 35mhz.
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Λόγω της εμπλοκής μου με τα ελικόπτερα , .εχοντας ως πρώτη τ/κ την DX7 , αποφάσισα να πάω σε τουλάχιστο 9 κανάλια.
Σκέφτομαι για την JR X9303 . Υπάρχει σε πολύ καλή τιμή και η Futaba 10 fast αλλά δε βρίσκω αξιόπιστο το 2.4 της futaba.
Το dsm2 της Spectrum που χρησιμοποιεί και η JR θεωρώ είναι το σύστημα που κερδίζει!
Καλό θα είναι αν μπορεί κάποιος να πάρει πάνω από 9 κανάλια από την αρχή. Θα γλυτώσει μετέπειτα αλλαγές!
Σκέφτομαι για την JR X9303 . Υπάρχει σε πολύ καλή τιμή και η Futaba 10 fast αλλά δε βρίσκω αξιόπιστο το 2.4 της futaba.
Το dsm2 της Spectrum που χρησιμοποιεί και η JR θεωρώ είναι το σύστημα που κερδίζει!
Καλό θα είναι αν μπορεί κάποιος να πάρει πάνω από 9 κανάλια από την αρχή. Θα γλυτώσει μετέπειτα αλλαγές!
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Φιλε ROINIDES θα μπορουσες να μου πεις γιατι δεν βρισκεις αξιοπιστο το 2.4 της FUTABA 10...?
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Αν έχει αποφασίσει κανείς να ασχοληθεί σοβαρά με τον αερομοντελισμό μια καλή τηλεκατεύθυνση χρειάζεται οπωσδήποτε. Γιατί στο κάτω κάτω μια απλή τηλεκατεύθυνση σε ένα εκπαιδευτικό, χωρίς ΕΡΑ expo και στοιχειώδεις μίξεις, μπορεί να δημιουργήσει αρκετές δυσκολίες σε έναν αρχάριο.
Οσον αφορά τον αριθμό των καναλιών, αυτό εξαρτάται από το είδος των μοντέλων με το οποίο σκοπεύει κανείς να ασχοληθεί. Για αεροπλάνα χρειάζεται οπωσδήποτε μια εξακάναλη για να μπορεί κανείς να έχει και aileron differencial και flaps και retracs. Για κάποια αεροπλάνα (πολυκινητήρια για παράδειγμα) μπορεί να χρειαστεί και εννιακάναλη και βάλε αλλά συνήθως μια εξακάναλη αρκεί. Για ελικόπτερο μπορεί να πετάξει κανείς με εξακάναλη στοιχειωδώς αλλά θα χρειαστεί τουλάχιστον εφτακάναλη ,αν θέλει να βάλει και αυτόματο ρυθμιστή στροφών. Αν θέλει και ειδικές μίξεις για 3D ή σερβό στη βελόνα του καρμπυρατέρ και τίποτα άλλους βοηθητικούς μηχανισμούς, που έχουν κάποια scale ελικόπτερα ,εκεί πάμε παραπάνω.
Για αρχή πάντως μια εφτακάναλη είναι ότι πρέπει.
Τώρα όσον αφορά τη μπάντα συχνοτήτων. Το καλύτερο είναι να στραφεί κανείς σε μια μαμίσια 2.4 futaba ή spectrum ή JR. Το να πάρει κανείς μια τέτοια τηλεκατεύθυνση στους 35ΜΗΖ και να βάλει κατόπιν το μαμίσιο module δεν θα του έρθει πιο οικονομικά. Πιο οικονομικά έρχεται αν βάλει κανείς φτηνά moduls και δέκτες αλλά τότε η αξιοπιστία πάει περίπατο. Πρέπει να γίνει αντιληπτό, ότι ο λόγος που πάνε στα 2.4 δεν είναι ότι η μπάντα είναι πιο "καθαρή". Κάθε άλλο. Το πλεονέκτημα είναι η αντιπαρεμβολική τεχνολογία, που χρησιμοποιούν οι καλές τηλεκατευθύνσεις σε αυτή την μπάντα, η οποία δεν περιορίζεται απλά στο σκανάρισμα μιας ελεύθερης συχνότητας για να μην παρεμβάλονται άλλοι αερομοντελιστές. Για παράδειγμα, η futaba χρησιμοποιεί αναπήδηση συχνότητας 500 φορές το δευτερόπεπτο και οι spectrum και JR χρησιμοποιούν ζεύξη δύο συχνοτήτων στις οποίες μάλιστα εφαρμόζεται και η τεχνική direct sequence. Οι φτηνές τηλεκατευθύνσεις ΔΕΝ χρησιμοποιούν τέτοιες τεχνολογίες και αν κανείς για λόγους οικονομικούς σκοπεύει να αγοράσει μια τέτοια τηλεκατεύθυνση ,είναι προτιμότερο να πάρει μια καλή στα 35ΜΗΖ μια και οι τιμές τους πέφτουν παρά μια 2.4 της πλάκας ή με moduls της πλάκας. Αν με την 35ΜΗΖ υπάρχει απλά η πιθανότητα να χάσει το μοντέλο του από παρεμβολή ή απώλεια ζεύξης, με μια φτηνή στα 2.4 είναι ΣΙΓΟΥΡΟ ότι θα το κλάψει. Προσοχή λοιπόν στο τι διαλέγουμε γιατί τα συστήματα 2.4 ΔΕΝ είναι όλα τα ίδια. Βέβαια οι μαρκετίστες εκμεταλλευόμενοι την άγνοια ή την ημιμάθεια του κόσμου ,πασσάρουν συστήματα 2.4 σε "γαργαλιστική" τιμή υποσχόμενοι δηθεν απαλλαγή από παρεμβολές, στην πραγματικότητα όμως η αντιπαρεμβολική τεχνολογία αυτών των συστημάτων είναι απλά ανύπαρκτη.
Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ futaba 2.4 την εξακάναλη και την εφτακάναλη. Η επιλογή δεν είναι τυχαία. Η αναπήδηση συχνότητας είναι πολύ πιο ανθεκτική σε ενδεχόμενες παρεμβολές απότι το dual link direct sequence των spectrum και JR. Δεν είναι τυχαίο το ότι οι στρατιωτικοί ασύρματοι, που πρέπει να αντέχουν ακόμη και σε εσκεμμένες παρεμβολές, δουλεύουν με αναπήδηση συχνότητας. Λόγω δουλειάς, γνωρίζω πολύ καλά ότι αυτό που κερδίζει εμπορικά δεν σημαίνει ότι είναι και το καλύτερο τεχνικά και γιαυτό ποτέ δεν παρασύρομαι απο βαρύγδουπες διαφημίσεις ούτε από το τι κάνουν οι άλλοι.
Φιλικά Κώστας.
Οσον αφορά τον αριθμό των καναλιών, αυτό εξαρτάται από το είδος των μοντέλων με το οποίο σκοπεύει κανείς να ασχοληθεί. Για αεροπλάνα χρειάζεται οπωσδήποτε μια εξακάναλη για να μπορεί κανείς να έχει και aileron differencial και flaps και retracs. Για κάποια αεροπλάνα (πολυκινητήρια για παράδειγμα) μπορεί να χρειαστεί και εννιακάναλη και βάλε αλλά συνήθως μια εξακάναλη αρκεί. Για ελικόπτερο μπορεί να πετάξει κανείς με εξακάναλη στοιχειωδώς αλλά θα χρειαστεί τουλάχιστον εφτακάναλη ,αν θέλει να βάλει και αυτόματο ρυθμιστή στροφών. Αν θέλει και ειδικές μίξεις για 3D ή σερβό στη βελόνα του καρμπυρατέρ και τίποτα άλλους βοηθητικούς μηχανισμούς, που έχουν κάποια scale ελικόπτερα ,εκεί πάμε παραπάνω.
Για αρχή πάντως μια εφτακάναλη είναι ότι πρέπει.
Τώρα όσον αφορά τη μπάντα συχνοτήτων. Το καλύτερο είναι να στραφεί κανείς σε μια μαμίσια 2.4 futaba ή spectrum ή JR. Το να πάρει κανείς μια τέτοια τηλεκατεύθυνση στους 35ΜΗΖ και να βάλει κατόπιν το μαμίσιο module δεν θα του έρθει πιο οικονομικά. Πιο οικονομικά έρχεται αν βάλει κανείς φτηνά moduls και δέκτες αλλά τότε η αξιοπιστία πάει περίπατο. Πρέπει να γίνει αντιληπτό, ότι ο λόγος που πάνε στα 2.4 δεν είναι ότι η μπάντα είναι πιο "καθαρή". Κάθε άλλο. Το πλεονέκτημα είναι η αντιπαρεμβολική τεχνολογία, που χρησιμοποιούν οι καλές τηλεκατευθύνσεις σε αυτή την μπάντα, η οποία δεν περιορίζεται απλά στο σκανάρισμα μιας ελεύθερης συχνότητας για να μην παρεμβάλονται άλλοι αερομοντελιστές. Για παράδειγμα, η futaba χρησιμοποιεί αναπήδηση συχνότητας 500 φορές το δευτερόπεπτο και οι spectrum και JR χρησιμοποιούν ζεύξη δύο συχνοτήτων στις οποίες μάλιστα εφαρμόζεται και η τεχνική direct sequence. Οι φτηνές τηλεκατευθύνσεις ΔΕΝ χρησιμοποιούν τέτοιες τεχνολογίες και αν κανείς για λόγους οικονομικούς σκοπεύει να αγοράσει μια τέτοια τηλεκατεύθυνση ,είναι προτιμότερο να πάρει μια καλή στα 35ΜΗΖ μια και οι τιμές τους πέφτουν παρά μια 2.4 της πλάκας ή με moduls της πλάκας. Αν με την 35ΜΗΖ υπάρχει απλά η πιθανότητα να χάσει το μοντέλο του από παρεμβολή ή απώλεια ζεύξης, με μια φτηνή στα 2.4 είναι ΣΙΓΟΥΡΟ ότι θα το κλάψει. Προσοχή λοιπόν στο τι διαλέγουμε γιατί τα συστήματα 2.4 ΔΕΝ είναι όλα τα ίδια. Βέβαια οι μαρκετίστες εκμεταλλευόμενοι την άγνοια ή την ημιμάθεια του κόσμου ,πασσάρουν συστήματα 2.4 σε "γαργαλιστική" τιμή υποσχόμενοι δηθεν απαλλαγή από παρεμβολές, στην πραγματικότητα όμως η αντιπαρεμβολική τεχνολογία αυτών των συστημάτων είναι απλά ανύπαρκτη.
Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ futaba 2.4 την εξακάναλη και την εφτακάναλη. Η επιλογή δεν είναι τυχαία. Η αναπήδηση συχνότητας είναι πολύ πιο ανθεκτική σε ενδεχόμενες παρεμβολές απότι το dual link direct sequence των spectrum και JR. Δεν είναι τυχαίο το ότι οι στρατιωτικοί ασύρματοι, που πρέπει να αντέχουν ακόμη και σε εσκεμμένες παρεμβολές, δουλεύουν με αναπήδηση συχνότητας. Λόγω δουλειάς, γνωρίζω πολύ καλά ότι αυτό που κερδίζει εμπορικά δεν σημαίνει ότι είναι και το καλύτερο τεχνικά και γιαυτό ποτέ δεν παρασύρομαι απο βαρύγδουπες διαφημίσεις ούτε από το τι κάνουν οι άλλοι.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Γεια σας
Futaba η jr?
Ειμαι κατοχος μιας 3810 εδω και χρονια ,πριν ενα χρονο πηρα μια 9καναλη JR spcm,γιατι ακομη τοτε δεν εμπιστευομουν γενικως τα 2.4.
Σημερα ομως το ξανασκεφτομαι για 2.4
Αλλα futaba η JR?Ως τωρα με την jr spcm ειμαι ικανοποιημενος στα 40.
Αν ομως δεν ειναι spcm o δεκτης(r700 ppm) ε ... εχω φαει μερικες ...που και που...(λογικο με τον απλο δεκτη ....πλεον)Βεβαια παντα υπαρχει ο φοβος....ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΙΞΕ? ΚΛΕΙΣΕΕΕ!!!!ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΙΞ......ΜΠΟΥΜ ΣΚΡΑΤΣ
(Καπιοι ηχοι που οοολοι ξερουμε ) οχι εσυ? ψευτη...(χαχα)
το ερωτημα ειναι πιο ειναι πιο αξιοπιστο..?
Νομιζω οτι το 2.4 της futaba θελει οποσδηποτε digital servos...ισχυει?
(αλλος μπελας οικονομικος)
Να κανω την 9καναλη 2.4 με spectrum 2.4 module η να παω στην 10καναλη futaba 2.4?
(Βρε μπελλας ...)Εχετε ακουσει και αν καποιος χρησιμοποιει corona η assan?Δουλευουν η μας δουλευουν οι σχιστοματηδες?ποτε βεβαια δεν θα εβαζα αυτα τα φθηνα συστηματα σε μεγαλα πανακριβα μοντελα.Αλλα
θα θελα να μαθω εστω αν δουλευουν σε ενα μινι τιταν...
Πλεον τα μοντελα (jet η giant models )δεν ειναι για να τα ρισκαρεις,,,
η προικα τους ειναι πιο ακριβη απ το ιδιο τ αεροπλανο!
2.4 .....100% σιγουρο...?w
Futaba η jr?
Ειμαι κατοχος μιας 3810 εδω και χρονια ,πριν ενα χρονο πηρα μια 9καναλη JR spcm,γιατι ακομη τοτε δεν εμπιστευομουν γενικως τα 2.4.
Σημερα ομως το ξανασκεφτομαι για 2.4
Αλλα futaba η JR?Ως τωρα με την jr spcm ειμαι ικανοποιημενος στα 40.
Αν ομως δεν ειναι spcm o δεκτης(r700 ppm) ε ... εχω φαει μερικες ...που και που...(λογικο με τον απλο δεκτη ....πλεον)Βεβαια παντα υπαρχει ο φοβος....ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΙΞΕ? ΚΛΕΙΣΕΕΕ!!!!ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΙΞ......ΜΠΟΥΜ ΣΚΡΑΤΣ
(Καπιοι ηχοι που οοολοι ξερουμε ) οχι εσυ? ψευτη...(χαχα)
το ερωτημα ειναι πιο ειναι πιο αξιοπιστο..?
Νομιζω οτι το 2.4 της futaba θελει οποσδηποτε digital servos...ισχυει?
(αλλος μπελας οικονομικος)
Να κανω την 9καναλη 2.4 με spectrum 2.4 module η να παω στην 10καναλη futaba 2.4?
(Βρε μπελλας ...)Εχετε ακουσει και αν καποιος χρησιμοποιει corona η assan?Δουλευουν η μας δουλευουν οι σχιστοματηδες?ποτε βεβαια δεν θα εβαζα αυτα τα φθηνα συστηματα σε μεγαλα πανακριβα μοντελα.Αλλα
θα θελα να μαθω εστω αν δουλευουν σε ενα μινι τιταν...
Πλεον τα μοντελα (jet η giant models )δεν ειναι για να τα ρισκαρεις,,,
η προικα τους ειναι πιο ακριβη απ το ιδιο τ αεροπλανο!
2.4 .....100% σιγουρο...?w
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Ποιος είπε ότι η φουτάμπα δουλεύει μόνο με ψηφιακά σερβό? Εγώ σε όλα μου τα αεροπλάνα που τα πετάω με την εξάρα και την εφτάρα αναλογικά έχω και πάνε μια χαρά.
Τώρα όσον αφορά μόντουλ κορόνα ασσαν και κρουασάν έχε υπόψη σου τα εξής. Η ασσάν λοιπόν απλά σκανάρει να βρει μια ελέυθερη συχνότητα. Μόλις τη βρει παραμένει εκεί. Αν τώρα κάποιος μετά ανοίξει μια ασύρματη κάμερα για παράδειγμα ή όταν το αεροπλάνο απομακρυνθεί και βρεθεί μια εκπομπή στην ίδια συχνότητα από κάτω του που πρίν ήταν μακρυά και δεν ανιχνεύτηκε μπάι μπάι μοντέλο. Πάμε στην κορόνα τώρα. Αυτή ισχυρίζεται ότι ακολουθεί το σχήμα της φουτάμπα. Δηλαδή αναπήδηση συχνότητας. Λέει αλήθεια. Τη μισή αλήθεια όμως. Γιατί η άλλη μισή λέει ότι η αναπήδηση περιορίζεται σε τρία αν θυμάμαι καλά ελεύθερα κανάλια και όχι σε όλα τα κανάλια της μπάντας όπως τα αυθεντικά μόντουλς της φουτάμπα. Επίσης οι αυθεντικοί δέκτες της φουτάμπα έχουν δύο κεραίες ώστε ο δέκτης να βλέπει σήμα σε διάφορους προσανατολισμούς του μοντέλου ενώ ο κορόνα έχει μία.
Μην ψάχνεις λοιπόν φίλε μου για φτηνές λύσεις γιατί τα φτηνά συστήματα 2.4 έχουν στείλει πολλά μοντέλα αδιάβαστα.
Τώρα για το τι προτείνω εγώ είναι γνωστό το τι και το γιατί.
Φιλικά Κώστας.
Τώρα όσον αφορά μόντουλ κορόνα ασσαν και κρουασάν έχε υπόψη σου τα εξής. Η ασσάν λοιπόν απλά σκανάρει να βρει μια ελέυθερη συχνότητα. Μόλις τη βρει παραμένει εκεί. Αν τώρα κάποιος μετά ανοίξει μια ασύρματη κάμερα για παράδειγμα ή όταν το αεροπλάνο απομακρυνθεί και βρεθεί μια εκπομπή στην ίδια συχνότητα από κάτω του που πρίν ήταν μακρυά και δεν ανιχνεύτηκε μπάι μπάι μοντέλο. Πάμε στην κορόνα τώρα. Αυτή ισχυρίζεται ότι ακολουθεί το σχήμα της φουτάμπα. Δηλαδή αναπήδηση συχνότητας. Λέει αλήθεια. Τη μισή αλήθεια όμως. Γιατί η άλλη μισή λέει ότι η αναπήδηση περιορίζεται σε τρία αν θυμάμαι καλά ελεύθερα κανάλια και όχι σε όλα τα κανάλια της μπάντας όπως τα αυθεντικά μόντουλς της φουτάμπα. Επίσης οι αυθεντικοί δέκτες της φουτάμπα έχουν δύο κεραίες ώστε ο δέκτης να βλέπει σήμα σε διάφορους προσανατολισμούς του μοντέλου ενώ ο κορόνα έχει μία.
Μην ψάχνεις λοιπόν φίλε μου για φτηνές λύσεις γιατί τα φτηνά συστήματα 2.4 έχουν στείλει πολλά μοντέλα αδιάβαστα.
Τώρα για το τι προτείνω εγώ είναι γνωστό το τι και το γιατί.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
bladeskiller έγραψε: ↑
... ( σβησμένο κείμενο με το οποίο συμφωνώ ) ...
Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ futaba 2.4 την εξακάναλη και την εφτακάναλη. Η επιλογή δεν είναι τυχαία. Η αναπήδηση συχνότητας είναι πολύ πιο ανθεκτική σε ενδεχόμενες παρεμβολές απότι το dual link direct sequence των spectrum και JR. Δεν είναι τυχαίο το ότι οι στρατιωτικοί ασύρματοι, που πρέπει να αντέχουν ακόμη και σε εσκεμμένες παρεμβολές, δουλεύουν με αναπήδηση συχνότητας.
... ( σβησμένο κείμενο με το οποίο συμφωνώ ) ...
Φιλικά Κώστας.
Αγαπητέ Κώστα,
Εγώ θα έλεγα ότι δεν είναι δεδομένο ότι το Frequency Hopping Spread Spectrum (της Futaba) είναι καλύτερο (αλλά ούτε και χειρότερο) από το Direct Sequence Spread Spectrum (της Spektrum/JR). Το ενδιαφέρον στοιχείο και στις δύο περιπτώσεις είναι το Spread Spectrum - Ευρύ Φάσμα εκπομπής - και όχι το FΗ ή το DS που ουσιαστικά κάνουν το ίδιο πράγμα το ένα στη συχνότητα, το άλλο στο -ας πούμε πλάτος- της ταλάντωσης.
Το κάθε σύστημα έχει τα πλεονεκτήματά του και τα μειονεκτήματά του (τα οποία μειονεκτήματα είναι πρακτικά ανύπαρκτα για την αερομοντελιστική χρήση). Η ανάλυση και η απόδειξη αυτών που λέω δεν είναι εύκολη υπόθεση και σίγουρα είναι έξω από τα ενδιαφέροντα του petame μιας και απαιτεί πολύ εξειδικευμένες γνώσεις. (Αν κάποιος ενδιαφέρεται για μια εκλαϊκευμένη παρουσίαση των δύο standards ας δει στην wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/DSSS
http://en.wikipedia.org/wiki/Frequency-hopping_spread_spectrum
Αν θέλει ακόμα περισσότερες πληροφορίες, ευχαρίστως να συστήσω σχετική βιβλιογραφία)
Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η ποιότητα σχεδιασμού και κατασκευής. Εκεί δεν πιστεύω ότι κάποια από τις δύο (JR/Spektrum ή Futaba) υπερτερεί. Και σίγουρα αστοχίες θα υπάρχουν και από τις δύο εταιρείες, όπως μπορείτε να δείτε στα διάφορα αερομοντελιστικά fora.
Α! για τον φίλο angel να πω πως σίγουρα και οι δύο μάρκες δουλεύουν και με ψηφιακά και με αναλογικά servo. Μιλώντας για jet πάντως νομίζω πως δεν πρέπει να τσιγουνευτείς στα servo τουλάχιστον των βασικών λειτουργιών. Προσωπικά θα σκεφτόμουν και εφεδρικά συστήματα και power boxes κλπ κλπ. Δες το Bronco που παρουσιάζω εδώ
για να δεις τι κάνει ο ιδιοκτήτης του προκειμένου να εξασφαλίσει την ασφάλεια του μοντέλου του. Σκέψου ότι σε περίπτωση ατυχήματος μπορεί να κινδυνέψουν ζωές! Αρα πρέπει να λάβεις ΚΑΘΕ μέτρο που θα περάσει από το μυαλό σου για να μειώσεις στο ελάχιστο τις πιθανότητες αστοχίας.
Για τους δύσπιστους υπάρχει και αυτό το video:
http://www.youtube.com/watch?v=ZL7upK2kUqQ
καθώς και οι εμπειρότεροι σχετικά με τα jet (προσωπικά δεν έχω σχέση) όπως ο Α. Σκουρλής, ο Π. Σοφός ή και ο Del Gatto Grande, που μπορούν να δώσουν έγκυρες γνώμες και οδηγίες.
Φιλικά,
Βαγγέλης
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Χωρίς να κατέχω ιδιαίτερη εμπειρία και εξειδικευμένη τεχνική κατάρτiση θα πρότεινα:
1/ Συντηρητική εισαγωγή στα πρώτα (και καθοριστικά) βήματα μέχρι να καταλήξει κάποιος αν θα παραμείνει στη παρέα του όχι τόσο οικονομικού μας "σπόρ" αλλά και στο είδος μοντέλου που θα τον κατακτήσει (ε/π, αεροπλάνο κλπ). Θεωρώ πως οι Spektrum DX6i και DX7 αποτελούν εξαιρετικές value for money επιλογές
2/ Με απόλυτο σεβασμό στο χρόνο μας, στο κόπο μας και στα μοντέλα μας αυτά καθε αυτά, η επιλογή της Τ/Κσης να αντιμετωπίζει ως πρωτεύων κριτήριο τη ποιότητα και αξιοπιστία και ως δευτερεύων το οικονομικό
Φιλικά
Γιώργος
1/ Συντηρητική εισαγωγή στα πρώτα (και καθοριστικά) βήματα μέχρι να καταλήξει κάποιος αν θα παραμείνει στη παρέα του όχι τόσο οικονομικού μας "σπόρ" αλλά και στο είδος μοντέλου που θα τον κατακτήσει (ε/π, αεροπλάνο κλπ). Θεωρώ πως οι Spektrum DX6i και DX7 αποτελούν εξαιρετικές value for money επιλογές
2/ Με απόλυτο σεβασμό στο χρόνο μας, στο κόπο μας και στα μοντέλα μας αυτά καθε αυτά, η επιλογή της Τ/Κσης να αντιμετωπίζει ως πρωτεύων κριτήριο τη ποιότητα και αξιοπιστία και ως δευτερεύων το οικονομικό
Φιλικά
Γιώργος
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1719
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
TOP:futaba 2.4 FASST για μένα!@/-=}{{
http://www.rcuniverse.com/forum/m_6188151/mpage_1/key_/tm.htm
http://www.youtube.com/watch?v=9ElKP6tu8z4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=deeQr6RytwU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=VWH8KkXhHY0
οι δεκτες τις futaba έχουν χαμηλή ισχύ εξόδου στο καλώδιο του σήματος:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_7365443/tm.htm
και καλο είναι να χρησιμοποιούνται signal amplifiers ανάμεσα :
http://www.powerbox-systems.com/e/weitere_produkte/der_impulsverstaerker/start.php
ή ένα powerbox
φιλικά Γιώργος@P@
http://www.rcuniverse.com/forum/m_6188151/mpage_1/key_/tm.htm
http://www.youtube.com/watch?v=9ElKP6tu8z4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=deeQr6RytwU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=VWH8KkXhHY0
οι δεκτες τις futaba έχουν χαμηλή ισχύ εξόδου στο καλώδιο του σήματος:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_7365443/tm.htm
και καλο είναι να χρησιμοποιούνται signal amplifiers ανάμεσα :
http://www.powerbox-systems.com/e/weitere_produkte/der_impulsverstaerker/start.php
ή ένα powerbox
φιλικά Γιώργος@P@
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Διαφωνώ κάθετα με την ισοπεδωτική λογική ότι το FH είναι το ίδιο πράγμα με το DS. Το DS απλά εξασφαλίζει ότι χρειάζεται μεγαλύτερη ισχύς για να παρεμβληθεί η συχνότητα κατά το procesing gain που αν θυμάμαι καλά για τις spectrum και JR είναι 18db. Αν όμως βρεθεί μια ισχυρή άσχετη εκπομπή πάνω στη ζώνη εκπομπής του καναλιού τρώει τάπα κανονικότατα. Το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό οι κύριοι που σχεδίασαν αυτές τις τηλεκατευθύνσεις κι αυτός είναι και ο λόγος που χρησιμοποιούνται δύο συχνότητες ώστε να υπάρχει καβάτζα σε τέτοια περίπτωση. Τώρα το αν αρκεί αυτό σηκώνει πολύ νερό.
Από την άλλη πλευρά το σύστημα της αναπήδησης συχνότητας δεν έχει τέτοιο πρόβλημα. Μετά από δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου θα έχει φύγει από την προβληματική συχνότητα και θα βρεθεί σε μια ποιο καθαρή. Για να φάει τάπα στην πράξη ένα τέτοιο σύστημα θα πρέπει να φάνε τάπα όλα κανάλια. Η μάλλον να φάνε τάπα αρκετά κανάλια της μπάντας ώστε η καθυστέρηση απόκρισης του μοντέλου που οφείλεται σε απώλεια δεδομένων στις πιασμένες συχνότητες να είναι τέτοια που να καθιστά τον έλεγχο του μοντέλου πρακτικώς αδύνατο. Η περίπτωση αυτή όμως είναι πολύ λιγότερο πιθανή από το να ταπωθούν δύο κανάλια.
Ναι το DS επιτρ'επει μεγαλύτερες ταχύτητες δεδομένων απότι το FH και γιαυτό χρησιμοποιείται πολύ στα ασύρματα δίκτυα. Στα δικά μας τα αερομοντελιστικά όμως δεν είναι τέτοιος ο όγκος των δεδομένων που να κάνει αναγκάια τη χρήση DS. Αλλα πράγματα έχουν προτεραιότητα.
Το κλου της υπόθεσης είναι ότι ένα σύστημα με αναπήδηση συχνότητας σε επιβαρυμένο ηλεκτρομαγνητικό περιβάλλον θα εξακολουθήσει να λειτουργεί έστω και με κάποιο ποσοστό απώλειας δεδομένων ενώ το DS αν υπάρξει ισχυρή εκπομπή σε δύο μόνο συχνότητες τελειώσαν όλα. Αν σκεφτεί κανείς ότι στη μπάντα 2.4 δεν είμαστε μόνοι μας και ότι υπάρχουν συστήματα που δεν κάνουν ανίχνευση ελεύθερων καναλιών πριν αρχίσουν να εκπέμπουν είναι θέμα κοινής λογικής πιο σύστημα είναι πιο ασφαλές.
Από κει και πέρα το τι έχει μεγαλύτερη σημασία ο καθένας ας το κρίνει μόνος του. Για τα δικά μου μοντέλα πάντως επιλέγω FH. Οι ωραίες οθόνες και τα γκάτζετς με αφήνουν παγερά αδιάφορο.
Φιλικά Κώστας.
Από την άλλη πλευρά το σύστημα της αναπήδησης συχνότητας δεν έχει τέτοιο πρόβλημα. Μετά από δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου θα έχει φύγει από την προβληματική συχνότητα και θα βρεθεί σε μια ποιο καθαρή. Για να φάει τάπα στην πράξη ένα τέτοιο σύστημα θα πρέπει να φάνε τάπα όλα κανάλια. Η μάλλον να φάνε τάπα αρκετά κανάλια της μπάντας ώστε η καθυστέρηση απόκρισης του μοντέλου που οφείλεται σε απώλεια δεδομένων στις πιασμένες συχνότητες να είναι τέτοια που να καθιστά τον έλεγχο του μοντέλου πρακτικώς αδύνατο. Η περίπτωση αυτή όμως είναι πολύ λιγότερο πιθανή από το να ταπωθούν δύο κανάλια.
Ναι το DS επιτρ'επει μεγαλύτερες ταχύτητες δεδομένων απότι το FH και γιαυτό χρησιμοποιείται πολύ στα ασύρματα δίκτυα. Στα δικά μας τα αερομοντελιστικά όμως δεν είναι τέτοιος ο όγκος των δεδομένων που να κάνει αναγκάια τη χρήση DS. Αλλα πράγματα έχουν προτεραιότητα.
Το κλου της υπόθεσης είναι ότι ένα σύστημα με αναπήδηση συχνότητας σε επιβαρυμένο ηλεκτρομαγνητικό περιβάλλον θα εξακολουθήσει να λειτουργεί έστω και με κάποιο ποσοστό απώλειας δεδομένων ενώ το DS αν υπάρξει ισχυρή εκπομπή σε δύο μόνο συχνότητες τελειώσαν όλα. Αν σκεφτεί κανείς ότι στη μπάντα 2.4 δεν είμαστε μόνοι μας και ότι υπάρχουν συστήματα που δεν κάνουν ανίχνευση ελεύθερων καναλιών πριν αρχίσουν να εκπέμπουν είναι θέμα κοινής λογικής πιο σύστημα είναι πιο ασφαλές.
Από κει και πέρα το τι έχει μεγαλύτερη σημασία ο καθένας ας το κρίνει μόνος του. Για τα δικά μου μοντέλα πάντως επιλέγω FH. Οι ωραίες οθόνες και τα γκάτζετς με αφήνουν παγερά αδιάφορο.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Φυσικα οπως προανεφερα, κορωνα και αλλα 2.4 ,τα ρωταω μονο για κανα ηλεκτρικουλη,,, σε ενα τζετ εννοειτε εχω παουερ μποξ και ψηφιακα σερβο..αλλα μια συνθ 9καναλη στα 40...
και θελω ασφαλεια κι αλλη , και μαλλον απ οτι λετε παω για φουταμπα
Εσυ delgatto με τη πετας το φ15? 2.4 φουταμπα?
Παντως νομιζα οτι ηθελε η φουταμπα ολα ψηφιακα σερβο(ετσι με ενημερωσαν!!!!)
και θελω ασφαλεια κι αλλη , και μαλλον απ οτι λετε παω για φουταμπα
Εσυ delgatto με τη πετας το φ15? 2.4 φουταμπα?
Παντως νομιζα οτι ηθελε η φουταμπα ολα ψηφιακα σερβο(ετσι με ενημερωσαν!!!!)
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Τηλεκατεύθυνση - Ποια προτείνετε;
Esu na mhn milas ... paliofutabakia '!'!'