Πως κεντροβαρίζεται μια δύφυλλη έλικα
Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 06, 2009 3:15 pm
Πολλοι αερομοντελιστές με ρωτανε πως γίνεται...
Γι αυτο θα προσπαθήσω να εξηγήσω βήμα βήμα πως "κεντροβαριζεται" μια δίφυλλη έλικα, με όφελος λιγότερους κραδασμούς για το μοντέλο, λιγότερο θόρυβο και καλύτερη απόδοση!!!!:>)
---------
Μια προπέλα αποτελείται από 4 περιοχές A,B,C και D οπως φαινεται στη φωτο 1
Το βαρυ φτερό, το ελαφρύ φτερό,το βαρυ hub και το ελαφρύ hub.
Οταν παίρνουμε μια καινούργια προπέλα, το 80% τις δουλειάς είναι να εντοπίσουμε ποιες ακριβώς είναι αυτές οι περιοχές.
βήμα 1:
Τοποθετούμε την προπέλα οριζόντια οπως φαινεται στη φωτο 1. Το φτερό που καταλήγει κάτω είναι το βαρυ.
Εάν η διαφορα είναι μικρή και η προπέλα κινείται αργά, επιβεβαιώνουμε το βαρυ φτερό ισορροπώντας ξανά την προπέλα οριζόντια αλλα αυτήν την φορα περιστρέφοντας την 180 μοίρες.
Συνεχιζουμε με καμμια 10αρια προσπάθειες, να "σιγουρευτουμε", και με ένα μολύβι σημειώνουμε το βαρυ φτερό.
βήμα 2:
Εστω ότι το βαρυ φτερό είναι το A (φωτογραφία 1).
Παίρνουμε ένα σπρέι βερνίκι διάφανο και ρίχνουμε στο φτερό B, άκρη-άκρη, ώστε να μπορεσουμε να εκμεταλλευτούμε την απόσταση για να χρειαστεί όσο το δυνατόν πιο λίγο υλικό (θυμηθείτε τη ροπή της δύναμης που μεγαλώνει ανάλογα με την απόσταση από το σημείο περιστροφής)
Με υπομονή, αφήνουμε λίγο να στεγνώσει και "κεντροβαριζουμε" ξανά.
Ο στόχος μας είναι να κάνουμε την προπέλα να ηρεμήσει οριζόντια. Αυτό θα δείξει ότι τα δυο φυλλα έχουν πια το ίδιο βάρος. (φφωτογραφία 1)
Σημείωση :αποφεύγουμε να ρίχνουμε στην μέσα πλευρά της προπέλας, γιατί αυτή είναι που δουλεύει και που πληρώνουμε σε μια προπέλα..σε εξαιρετικές περιπτωσεις όταν θα έχουμε γεμίσει την μπροστινή (την πλευρά με τα γράμματα)..τότε αναγκαστικά θα ρίξουμε και απο πισω.
Οι ριπές με το βερνίκι πρέπει να είναι στρωτες, να μην αρχίζει να σταζει.
Ακόμα, καλο είναι να στεγνώνει καλά το βερνίκι γιατί και αυτό επηρεάζει το βάρος του υλικού που ρίχνουμε...
Αν η προπέλα αρχίσει να συμπεριφέρεται περίεργα και δεν ηρεμεί ενώ έχουμε πλησιάσει, θα πρέπει να ρίξαμε πολύ και βαρύναμε το ελαφρύ. Επίσης αυτό μπορεί να σημαίνει ότι το βαρυ hub είναι πάνω τυχαία. Δηλαδή το κέντρο βάρους είναι πάνω από το σημείο στήριξης και προκαλεί αστάθεια (π.χ φωτογραφία1_Β_Ο - το hub D μπορεί να είναι πιο βαρυ από το hub C).
Γι' αυτό γυρίζουμε την προπέλα 180μοίρες και "ξαναελεγχουμε" οριζόντια τα φτερά μέχρι να ισορροπήσουν απόλυτα.
βήμα 3:
Εχοντας "κεντροβαρισει" τα φτερά, σειρά έχει το hub.
Πρέπει να εντοπίσουμε την ελαφριά και την βαριά "πλευρα":
Ττοποθετούμε την προπέλα στις επτα και πεντε η ώρα (φωτογραφία 2)
Εστω ότι η προπέλα μας θα γυρίσει αριστερόστροφα όπως την βλέπουμε.
Αυτό δηλώνει ότι το hub C είναι το βαρυ και θέλει να βρεθεί κάτω.
Αν ήταν το D το βαρυ, η προπέλα θα γύρναγε δεξιόστροφα (φωτογραφία 2)
Επιβεβαιώνουμε τοποθετώντας πάλι επτα και πεντε η ώρα τα φυλα, αλλα γυρίζοντας 180 μοίρες την προπέλα (φωτογραφία 3)
Η προπέλα θα γυρίσει δεξιόστροφα αφού το C σαν πιο βαρυ θέλει να βρεθεί από κάτω.
Εμείς θα δουλέψουμε στο ελαφρύ hub D.
Γυαλοχαρτιζουμε ελαφριά την πλευρά D και πάνω της κολλάμε ένα κομματάκι VELCRO από το χνουδωτό.
Ξανατοποθετουμε την προπελα στις επτα και πεντε η ωρα.
Ελέγχουμε την φορα τις προπέλας αν έχει ισορροπήσει το βάρος των hub.
Σκοπός είναι να ήρεμησει ακίνητη στις επτα και πεντε ώρα η προπέλα.
Αν επιμένει να είναι πιο ελαφρύ το D ρίχνουμε σταγόνες THICK "κυανοακρυλική". Βοηθάμε να δέσει με accelerator και "ξαναελεγχουμε" (φωτογραφία 4).
(ναι επηρεάζει το βάρος του velcro και της CA. Η προπέλα που βλέπετε είναι 32/10 carbon και χρειάστηκε ένα μικρό κομμάτι velcro και μερικές σταγόνες για να ηρεμήσει. Γι αυτο προσεκτικά και με μετρο. Σε περίπτωση που το παρακάνουμε, "λεπιδακι", αφαίρεση όλου του velcro και πάλι από την αρχή)
Αν θέλει περισσότερο προσθέτουμε κι αλλο velcro..και αλλη "κυανοακρυλική".
Μόλις ηρεμήσει 7 και 5 ξαναπάμε από την αρχή.
Βάζουμε οριζόντια τα φυλα και ελέγχουμε ότι μένουν ακίνητα. 180μοίρες και πάλι να μένουν ακίνητα.
έλεγχος στο hub 7 και 5 ακίνητο. 180 μοίρες και πάλι ακίνητο...
τώρα σε οποια γωνια να αφήσουμε την προπέλα αυτή πρέπει να μένει ακίνητη! Και τελειώσαμε...^hola^
Ολα συμβάλλουν σε ένα ωραίο πέταγμα. Και η σχέση είναι σαν ερωτική!
Ενα καλά στημένο αεροπλάνο δε θα έχει απόδοση αν ο πιλότος είναι κουλός `M`
ενώ ένας καλός πιλότος δε θα έχει απόδοση αν το αεροπλάνο είναι χαλια
αν αξίζει να κανεις κάτι αξίζει να το κανεις καλά
Gatto over+out@P@
Γι αυτο θα προσπαθήσω να εξηγήσω βήμα βήμα πως "κεντροβαριζεται" μια δίφυλλη έλικα, με όφελος λιγότερους κραδασμούς για το μοντέλο, λιγότερο θόρυβο και καλύτερη απόδοση!!!!:>)
---------
Μια προπέλα αποτελείται από 4 περιοχές A,B,C και D οπως φαινεται στη φωτο 1
Το βαρυ φτερό, το ελαφρύ φτερό,το βαρυ hub και το ελαφρύ hub.
Οταν παίρνουμε μια καινούργια προπέλα, το 80% τις δουλειάς είναι να εντοπίσουμε ποιες ακριβώς είναι αυτές οι περιοχές.
βήμα 1:
Τοποθετούμε την προπέλα οριζόντια οπως φαινεται στη φωτο 1. Το φτερό που καταλήγει κάτω είναι το βαρυ.
Εάν η διαφορα είναι μικρή και η προπέλα κινείται αργά, επιβεβαιώνουμε το βαρυ φτερό ισορροπώντας ξανά την προπέλα οριζόντια αλλα αυτήν την φορα περιστρέφοντας την 180 μοίρες.
Συνεχιζουμε με καμμια 10αρια προσπάθειες, να "σιγουρευτουμε", και με ένα μολύβι σημειώνουμε το βαρυ φτερό.
βήμα 2:
Εστω ότι το βαρυ φτερό είναι το A (φωτογραφία 1).
Παίρνουμε ένα σπρέι βερνίκι διάφανο και ρίχνουμε στο φτερό B, άκρη-άκρη, ώστε να μπορεσουμε να εκμεταλλευτούμε την απόσταση για να χρειαστεί όσο το δυνατόν πιο λίγο υλικό (θυμηθείτε τη ροπή της δύναμης που μεγαλώνει ανάλογα με την απόσταση από το σημείο περιστροφής)
Με υπομονή, αφήνουμε λίγο να στεγνώσει και "κεντροβαριζουμε" ξανά.
Ο στόχος μας είναι να κάνουμε την προπέλα να ηρεμήσει οριζόντια. Αυτό θα δείξει ότι τα δυο φυλλα έχουν πια το ίδιο βάρος. (φφωτογραφία 1)
Σημείωση :αποφεύγουμε να ρίχνουμε στην μέσα πλευρά της προπέλας, γιατί αυτή είναι που δουλεύει και που πληρώνουμε σε μια προπέλα..σε εξαιρετικές περιπτωσεις όταν θα έχουμε γεμίσει την μπροστινή (την πλευρά με τα γράμματα)..τότε αναγκαστικά θα ρίξουμε και απο πισω.
Οι ριπές με το βερνίκι πρέπει να είναι στρωτες, να μην αρχίζει να σταζει.
Ακόμα, καλο είναι να στεγνώνει καλά το βερνίκι γιατί και αυτό επηρεάζει το βάρος του υλικού που ρίχνουμε...
Αν η προπέλα αρχίσει να συμπεριφέρεται περίεργα και δεν ηρεμεί ενώ έχουμε πλησιάσει, θα πρέπει να ρίξαμε πολύ και βαρύναμε το ελαφρύ. Επίσης αυτό μπορεί να σημαίνει ότι το βαρυ hub είναι πάνω τυχαία. Δηλαδή το κέντρο βάρους είναι πάνω από το σημείο στήριξης και προκαλεί αστάθεια (π.χ φωτογραφία1_Β_Ο - το hub D μπορεί να είναι πιο βαρυ από το hub C).
Γι' αυτό γυρίζουμε την προπέλα 180μοίρες και "ξαναελεγχουμε" οριζόντια τα φτερά μέχρι να ισορροπήσουν απόλυτα.
βήμα 3:
Εχοντας "κεντροβαρισει" τα φτερά, σειρά έχει το hub.
Πρέπει να εντοπίσουμε την ελαφριά και την βαριά "πλευρα":
Ττοποθετούμε την προπέλα στις επτα και πεντε η ώρα (φωτογραφία 2)
Εστω ότι η προπέλα μας θα γυρίσει αριστερόστροφα όπως την βλέπουμε.
Αυτό δηλώνει ότι το hub C είναι το βαρυ και θέλει να βρεθεί κάτω.
Αν ήταν το D το βαρυ, η προπέλα θα γύρναγε δεξιόστροφα (φωτογραφία 2)
Επιβεβαιώνουμε τοποθετώντας πάλι επτα και πεντε η ώρα τα φυλα, αλλα γυρίζοντας 180 μοίρες την προπέλα (φωτογραφία 3)
Η προπέλα θα γυρίσει δεξιόστροφα αφού το C σαν πιο βαρυ θέλει να βρεθεί από κάτω.
Εμείς θα δουλέψουμε στο ελαφρύ hub D.
Γυαλοχαρτιζουμε ελαφριά την πλευρά D και πάνω της κολλάμε ένα κομματάκι VELCRO από το χνουδωτό.
Ξανατοποθετουμε την προπελα στις επτα και πεντε η ωρα.
Ελέγχουμε την φορα τις προπέλας αν έχει ισορροπήσει το βάρος των hub.
Σκοπός είναι να ήρεμησει ακίνητη στις επτα και πεντε ώρα η προπέλα.
Αν επιμένει να είναι πιο ελαφρύ το D ρίχνουμε σταγόνες THICK "κυανοακρυλική". Βοηθάμε να δέσει με accelerator και "ξαναελεγχουμε" (φωτογραφία 4).
(ναι επηρεάζει το βάρος του velcro και της CA. Η προπέλα που βλέπετε είναι 32/10 carbon και χρειάστηκε ένα μικρό κομμάτι velcro και μερικές σταγόνες για να ηρεμήσει. Γι αυτο προσεκτικά και με μετρο. Σε περίπτωση που το παρακάνουμε, "λεπιδακι", αφαίρεση όλου του velcro και πάλι από την αρχή)
Αν θέλει περισσότερο προσθέτουμε κι αλλο velcro..και αλλη "κυανοακρυλική".
Μόλις ηρεμήσει 7 και 5 ξαναπάμε από την αρχή.
Βάζουμε οριζόντια τα φυλα και ελέγχουμε ότι μένουν ακίνητα. 180μοίρες και πάλι να μένουν ακίνητα.
έλεγχος στο hub 7 και 5 ακίνητο. 180 μοίρες και πάλι ακίνητο...
τώρα σε οποια γωνια να αφήσουμε την προπέλα αυτή πρέπει να μένει ακίνητη! Και τελειώσαμε...^hola^
Ολα συμβάλλουν σε ένα ωραίο πέταγμα. Και η σχέση είναι σαν ερωτική!
Ενα καλά στημένο αεροπλάνο δε θα έχει απόδοση αν ο πιλότος είναι κουλός `M`
ενώ ένας καλός πιλότος δε θα έχει απόδοση αν το αεροπλάνο είναι χαλια
αν αξίζει να κανεις κάτι αξίζει να το κανεις καλά
Gatto over+out@P@