Σελίδα 1 από 2
Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιουν 14, 2009 10:00 pm
από bithazard
Καλησπερα,
ειμαι σχετικα νεος στο χωρο,πεταω περιπου 4 μηνες και αντιμετωπιζω το εξης:
Εχω στην κατοχη μου ενα Cessna 182 το οποιο πηρα σαν κιτ και τοποθετησα επανω ολα τα απαραιτητα μονος.Αρχικα πετουσα με ενα 400ρι brushed μοτερ και τελευταια εκανα την κινηση να το αλλαξω με ενα πολυ δυνατοτερο brushless.Με το πρωτο μοτερ το μοντελο σχεδον προσγειωνοταν μονο του.Την πρωτη φορα που πεταξα με το νεο μοτερ παρατηρησα οτι ειχε την ταση να βυθιστει και επρεπε συνεχως να διορθωνω με Up elevator.Συγκεκριμενα,πεταει απολυτα σταθερα κρατωντας το υψος που του δινω με το trim του elevator τερμα κατω ωστε να δινει αρκετες μοιρες up και να μην βυθιζεται.
Αυτο που εχω κατα νου ειναι το θεμα της γωνιας του κινητηρα.Τη βαση για τον νεο κινητηρα την εφτιαξα μονος καθως δεν εβρισκα κατι ετοιμο που να ταιριαζει στο συγκεκριμενο μοντελο.Ο αξονας του μοτερ συγκριτικα με τον αξονα του αεροπλανου βρισκεται 3 μοιρες δεξια αλλα καμια μοιρα προς τα κατω.
Κατα γνωμη σας αυτος ειναι ενας παραγοντας που προκαλει το παραπανω φαινομενο;
Θα ηταν πολυτιμο εαν καποιος αναφεροταν στον λογο για τον οποιο ενα μοτερ πρεπει να εχει κλιση "κατω-δεξια".
Ευχαριστω προκαταβολικα.
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιουν 14, 2009 11:32 pm
από Θανάσης Δαρδαγάνης
Το πρόβλημα σου δεν φαίνεται να προέρχεται απο τη γωνία του κινητήρα.
Μπορείς να το τσεκάρεις άν παρουσιάζεται και με τον κινητήρα σβηστό.
Έχεις ελέγξει αν το κέντρο βάρους του μοντέλου είναι στη σωστή θέση;
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιουν 14, 2009 11:49 pm
από bithazard
Φιλε θαναση ναι,το μοντελο το ζυγιζω στο σημειο που προσδιοριζει ο κατασκευαστης και εχει μια ελαφρα κλιση μπροστα,την οποια ειχε και πριν αλλαξει το μοτερ.Τωρα βεβαια μπορεις να μου πεις οτι το νεο μοτερ ειναι βαρυτερο,αλλα η διαφορα ειναι περιπου στα 10 γραμμαρια απο το προηγουμενο. και το θεωρησα οχι και τοσσο σημαντικο.
Η προταση σου να το δοκιμασω με σβηστο μοτερ ειναι κατι που δεν περασε απο το μυαλο μ αλλα σκοπευω να το κανω την επομενη φορα.
Εαν δεν παιζει ρολο ομως η γωνια του μοτερ,ποιος ο λογος να τοποθετουντε κατ'αυτον τον τροπο;
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 15, 2009 12:26 am
από fazerdreamer
Πρωτα απο ολα πρεπει να παρεις τα βαρη του ''καρβουνατου'' συστηματος και επειτα και του τριφασικου σεταπ σου.Αναλογα προσθετεις η αφαιρεις ''μολυβακι''-βαρος στο σημειο της ατρακτου που κεντροβαριζει το αεροπλανο.Επειτα,συμβουλευομενος απο το manual εαν το εχει παιρνεις γραμμη για το απαραιτητο down+right thrust,σημειωτεο οτι οι παραγοντες ωση,βημα προπορειας πρεπει να ισοφαριζουν τα αθροισματα τους.
Μια ερωτηση επιπλεον,που επρεπε να χε γινει ισως στην αρχη..Το μοντελο δεν εχει ενδιαμεσα πτωση ετσι?
Φροντισε να ειναι ολα πακτωμενα στην θεση τους τα πηδαλια να εχουν ολο το απαραιτητο free play και σωστο ζυγισμα,θα πεταξει απο τον..παγκο.!Οντως αν μπορουσες να το ανεμοπορησεις σε μια ανοιχτη πλαγια θα εδεινε καλυτερα αποτελεσματα.
Καλες αποπροσγειωσεις.
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 15, 2009 12:39 am
από Θανάσης Δαρδαγάνης
δες και λίγη ... θεωρία στα ελληνικά ..
http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-092d.htm
καληνύχτα
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 15, 2009 1:42 am
από bithazard
fazerdreamer,εννοειται οτι δεν εχει προηγηθει πτωση και ναι υπαρχει καθρεφτης.Οταν λες down trust εννοεις κατω κληση του αξονα του κινητηρα;
Σε ευχαριστω για το link Θαναση,ειναι αρκετα κατατοπιστικο.
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 15, 2009 9:43 am
από fazerdreamer
Φιλε bithazard σε καλυπτει μαλλον ο Θανάσης Δαρδαγάνης με το link του στα.....Ελληνικα..
Κατ'ευχην
Ξανα μανα καλες απο-προσγειωσεις.
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιουν 15, 2009 12:04 pm
από bithazard
Ναι,το διαπιστωσα στη συνεχεια.
Να ειστε καλα παιδια,ευχαριστω.
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 17, 2010 6:53 pm
από fly free
φίλοι καλησπέρα,,,
δεν είμαι σύγουρος αν μπορώ να 'μπώ' στη μέση της ερώτησης του bithazard, αλλά οι απορίες μου είναι στο ίδιο θέμα.
έχω ένα Pitts foam με brushed, αγορά πριν 8 μήνες.
πέταξε (και αυτό και εγώ) επιτέλους πριν 1 εβδομάδα, μόνο εφόσον άλλαξα την 3φτερη 8 Χ 6 με 2φτερη ΕΡ 1047. το σημαντικότερο πρόβλημα που είχα και έχω απο την αρχή είναι ότι 'φεύγει' αριστερά με ότι ρύθμηση σε γωνία άξωνα μοτέρ(έχω δοκιμάσει απο αρ. 3 έως δεξια 4 μοίρες) Το 2ο πρόβλ. είναι μικρή ισχύς.
Απορίες τώρα: έχεί σπάσει παντού και ξανακοληθεί, αλλά με μέτρημα, δεν φαίνετε να έχει πάρει.Μπορεί οι μικρές ανωμαλίες απο τις κολήσεις να κόβουν ταχύτητα;
Εάν του φορέσω brushlees δεν θα επιδεινωθεί το πρόβλημα με την στροφή αριστερά στο τέρμα γκάζι;(τώρα, με τέρμα δεξιά το rudder μέχρι να φτάσει στα 2 μέτρα ύψος έχει κάνει στροφή 90 μοιρών αριστερά)
Πριν 2 μήνες απέκτησα τον Phoenix έκανα προσομείωση το λάθος pits σε κάποια μοντέλα, αλλά δεν έφευγαν τόσο πολύ αριστερά (ο εξωμειωτής με βοήθησε να το σηκώσω έστω και με αυτά τα προβλήματα)
τέλος : να πάω για άλλο ή να πάρω brushlees και μετά βλέπουμε για κάποιο πιο βαρύ.
Συγνώμη αν σας ζάλισα αλλά 8 μήνες!!!!!
Αντώνης.
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 17, 2010 7:49 pm
από Αντώνης Κριτζάς
χρόνια πολλά Αντώνη
πολλά προβλήματα που εμφανίζονται στις πρώτες μας πτήσεις συνήθως είναι από απειρία
συνέχισε την προπόνηση στο sim
Σιγουρέψου ότι οι επιφάνειες των aileron είναι σωστές αν και το μοντέλο σίγουρα θα θέλει αρκετά ζυγίσματα μετά τις πτώσεις
Όπως διάβασες και παραπάνω είναι πρέπει να δεις αν το μοντέλο τραβάει κατά την πτήση με το μοτέρ κλειστό (είναι σημαντικό βήμα στις παρατηρήσεις και διορθώσεις )
Αν το μοντέλο έχει θέμα με γωνίες μοτέρ προπέλες κλπ θα το δεις με σβηστό το μοτέρ …….μετά ανοίγεις και βλέπεις πως αντιδρά
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 18, 2010 2:06 pm
από Rnio
Καλησπέρα!
Αν κάνεις άνοδο με τέρμα γκάζι και σου πηγαίνει αριστερά τότε το πιο σίγουρο
είναι να δώσεις περισσότερο right down thrust στο μοτέρ σου. Να έχεις στο μυαλό
ότι όσο πιο μεγάλη προπέλα θα χρησιμοποιήσεις
1.μειώνονται οι στροφές σου, επειδή ανάερες για την ισχύ
2.χρειάζεσαι πιο πολύ right down thrust λόγο της μεγαλύτερης στροφορμής
από την προπέλα σου.
Οι μικρές ανωμαλίες δεν σου μειώνουν ταχύτητα διότι δεν πετάς και σε τόσο
μεγάλες ταχύτητες.
Ζύγισε το μοντέλου σου στο Κ.Β. μεταφέροντας μπαταρία, δέκτη κ.τ.λ.
Αν βάλεις μεγαλύτερο μοτέρ θα πρέπει να δώσεις επιπλέον right down thrust,
και να φροντίσεις στο τέλος να πετάς χωρίς να του δίνεις
trim πάρα πολύ γιατί έτσι του κόβεις ταχύτητα και δεν έχεις όλη την
κίνηση του πηδαλίου που σου δίνει το Σέρβο και την χρειάζεσαι.
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 18, 2010 2:24 pm
από Mogolos
1. Η αλλαγή προπέλας εχει μεγάλες επιπτώσεις. Εκανες το σκάφος ΠΟΛΥ πιο αργό.
2. Μπορεί το μοτερ να ΜΗΝ σηκώνει τετοια προπέλα. Ας εβασες 9Χ5 (9Χ4,7) θα επερνες thrast και θα εχανες λιγότερη ταχύτητα.
3. Ελεγξε προσεχτικά rader/ailerons
4. Το σκάφος θα πρέπει με μισό γκαζι (45-60%) να πηγαίνει ΙΣΙΑ.
Εαν πέφτει ή ανεβαίνει ειναι θεμα ΚΒ (κέντρο βαρους)
5. Με φουλ γκάζι θα εχεις μια ανοδική τάση.
6. Ασχετα με την προπέλα, η προσγείωση θα πρέπει να ειναι πανω κάτω ιδια.
ps: Οπως το ακούω πάντως, ή εχεις πολύ στραβά rader/ailerons ή από τα σπασίματα εχει στρεβλωση το σωμα. (Τα φτερά με την ουρά και τα elevators ΔΕΝ ειναι καθετα και παραλληλα)
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 18, 2010 2:26 pm
από Mogolos
Αντωνη να ξερεις πως πεταμε στον μαραθώνα συχνά. Οπότε εαν δεις ΣΚ χωρις βροχη, πέρνα και φερε το σκάφος να το δουμε και από κοντά
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 18, 2010 6:18 pm
από Αντώνης Κριτζάς
Mogolos έγραψε: ↑Αντωνη να ξερεις πως πεταμε στον μαραθώνα συχνά. Οπότε εαν δεις ΣΚ χωρις βροχη, πέρνα και φερε το σκάφος να το δουμε και από κοντά
το ποιο σωστό είναι αυτό ..........ένας εμπειρότερος θα σε βγάλει απο πολύ κόπο !!!!!!!
Απάντηση: Γωνία κλίσης κινητήρα:Ερωτήσεις
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 19, 2010 7:58 pm
από fly free
Ευχαριστώ για τα χρόνια πολλά- το αυτό και στον έτερο Αντώνη- και για τις συμβουλές.
Ο Μαραθώνας απο Περιστέρι ..χμ αλλά θα γίνει.
Κ.Β. σωστό σύμφωνα με την βιβλιογραφία.
Στρεβλώσεις μάλλον όχι μετά απο ελέγχους με ..πετονιές.
1ο λάθος έχω right up thrust -- διορθώνετε άμεσα σε right down thrust.
Πράγματι στη πτήση με γκάζι στη μέση δεν φεύγει πουθενά.Με τέρμα γκάζι, λογικό , ανεβαίνει.
Με τη πρώτη κάλμα θα δοκιμάσω πάλι(2 μπαταρίες μαζί μου και 2 προπέλλες, κλπ.).