Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Oπτικοακουστικο Υλικο)

PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Oπτικοακουστικο Υλικο)

Δημοσίευση από PaNt »

Παιδες αυτος ειναι ενας οδηγος οπου σε συνεργασια με τα video θα μπορεσετε να κατανοησετε πολυ καλυτερα οτι γραφω...!

Οδηγος για setup ενος ελικοπτερου CCPM

Πρωτα απο ολα πρεπει να σας πω οτι υπαρχουν παρα πολλοι τροποι για να ρυθμισεις ενα τετοιο ελικοπτερο... Οι τροποι ειναι παρομοιοι απλα αλλαζει η σειρα και μεθοδολογια..Εχω δει αρκετους τροπους οποτε συμφωνα με τα ελικοπτερα που εχω σεταρει κατεληξα στον πιο ευκολο και πιο σωστο κατα την ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ....

Βημα 1
Αρχικα πρεπει να κανουμε καποιες ρυθμισεις στην τηλεκατ. Πρωτα απο ολα επιλεγουμε ενα μοντελο το οποιο ειναι ελικοπτερο αν δεν ειανι μπορουμε να το αλλαξουμε. Μην ξεχασετε το μοντελο που θα επιλεξετε να εχει γινει Reset (πολυ σημαντικο). Μετα πρεπει να βαλετε στην λειτουργια των CCPM σερβο 120ο ετσι ωστε να δουλευουν και τα 3 μαζι.. Με λιγα λογια να γινει η μιξη αυτοματα. Και τελος να αντιστοιχεσετε καποιους διακοπτες οπου αυτο ειναι για συγκεκριμενες τηλεκατ. Τα ATVS πρεπει να ιενια ολα στο 100% λογικα θα ειναι αφου εχετε κανει reset!


Βημα 2
Μετα πρεπει να συνδεσετε τα 3 σερβο δλδ Aileron Elevator και Pitch.
Aυτα τα 3 σερβο συνεργαζονται μαζι ειτε ανα 3 ειτε ανα 2.Βασικα εκτος απο αυτα τα 3 λειτουργει παντα και το σερβο του γκαζιου στα ελικοπτερα με καυσιμο.
Αφου τα συνδεσετε συμφωνα με το manual της τηλεκατ αλλα και του ελικοπτερου πρεπει πρωτα απο ολα να δουμε αν πρεπει να κανουμε καποια αναστροφη διαδρομης(reverse).Για να το κανουμε αυτο πρεπει πρωτα απο ολα να παιξουμε με το αριστερο στικ και να δουμε αν ειχαμε βαλει ντιζες τι θα εκανε το swashplate...
Συνηθως στα περισσοτερα ελικοπτερα οταν πηγαινουμε πανω το στικ πρεπει να ανεβαινει οταν πηγαινει κατω πρεπει να κατεβαινει...(Oπως θα δειτε στις παρακατω φωτο) Υπαρχουν ομως και τα αναποδα οπως το minititan.. Αν εχετε προβλημα εκει απλα πατε στο μενου Servo Reverse και οποιο σερβο δεν κανει σωστη κινηση το αντισρεφετε.
Μετα πρεπει να ελεγξουμε και τις κινησεις “aileron” “elevator”. Σε αυτες τις κινησεις πρεπει οταν πατε το δεξι στικ δεξια να πηγαινει το swash και αυτο δεξια.. οταν το πατε αριστερα και αυτο θα πρεπει να γερνει αριστερα κτλ..
Αν καποια κινηση παλι δεν σας βγαινει και ειναι αναποδη τοτε αυτο πρεπει να το φιαξετε απο το μενου SWASH MIX. Δλδ αν ειναι αναποδο το Aileron τοτε πατε σε αυτο το μενου και το aileron θα λεει 60% τοτε το κανετε -60% και ετσι αντιστρεφεται η κινηση του.. αναλογα κανετε και στα αλλα.(οπως θα δειτε στην φωτο)
Το στικ στο μεσον
Εικόνα
Το στικ πανω
Εικόνα
Το στικ κατω
Εικόνα
To Αιleron δεξια
Εικόνα
To Αιλερον αριστερα
Εικόνα
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Κειμενο Φωτος)

Δημοσίευση από PaNt »

Το Elevator Πισω
Εικόνα
Το elevator μπροστα
Εικόνα


Βημα 3


Επειτα θα πατε στο κεντρικο μενου της τηλεκατευθυνσης και θα βρειτε το μενου PITCH CURVES εκει θα δειτε μια ευθεια σε ενα διαγραμμα αξονων χ,y η οποια θα αρχιζει απο το 0-100(Οπως θα δειτε στην φωτο). Εκει καπου λεει rate ή in δλδ σε ποια τιμη εχετε το στικ του γκαζιου αυτη τη στιγμη.. αυτο θα πρεπει να το παρε στο 50 ετσι ωστε να ειναι στο μεσον. Τωρα ηρθε η ωρα για να βαλουμε τα χορν, αρχιζουμε σε καθε σερβο εχοντας ακινητο το στικ να δοκιμαζουμε διαφορετικες πλευρες του χορν μεχρι να βρουμε αυτο που ειναι πιο κοντα στις 90 μοιρες ως προς τον κεντρικο αξονα(Οπως θα δειτε στην φωτο). Αν δεν κανει το χορν που εχουμε καλο ιεναι να δοκιμασουμε κανενα 2 ακομα. Μην τρελαθειτε να παει ακριβως 90 αλλα οσο πιο κοντα τοσο καλυτερα.Μετα πρεπει να κανετε ακριβως το ιδιο σε ολα τα σερβο..

Pitch Curves
Εικόνα

Horns
Εικόνα
Εικόνα
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Κειμενο Φωτος)

Δημοσίευση από PaNt »

Εικόνα

Βημα4

Στην συνεχεια πρεπει να κανετε το ηλεκτρονικο κεντραρισμα χρησιμοποιωοντας το μενου Subtrim. Πατε σε καθε σερβο αφου το εχετε βαλει horn και τοτε ανεβοκατεβαζοντας το subtrim κανετε αν ειναι απαραιτητη καθε διορθωση ωστε να ερθει ακριβως 90ο. Προσοχη σε αυτο το βημα υπαρχουν πολλες φημες βεβαια τπτ δεν ειναι σιγουρο αλλοι λενε οτι το Subtrim δεν πρεπει να ειναι πανω απο 10 αλλα λενε πανω απο 30. Αλλοι λενε καθολου και αλλοι οσο και να ειναι δεν υπαρχει προβλημα.
Συμφωνα με τον Finless δεν υπαρχει προβλημα να βαλουμε subtrim αλλα οχι πανω απο 30 γιατι υπαρχει περιπτωση να επηρεαστουν τα expo λογω λανθασμενων μαθηματικων πραξεων... βεβαια στις πολυ καλες τηλεκατ κατι τετοιο δεν ισχυει...
Αλλα οσο πιο κοντα στο 0 τοσο καλυτερα αλλα γενικα ειτε 15 ειτε 0 ειναι ακριβως το ιδιο.

Βημα 5

Επειτα ερχεται η ωρα για να μπουνε οι ντιζες... εκει φτιαχνουμε ολες τις ντιζες που χρειαζονται συμφωνα με το manual.. Αναγκαστικα πρεπει να ειμαστε πολυ σχολαστικοι και προσεκτικοι για να βγουνε το δυνατον καλυτερες. Καλα ειναι αν εχουμε ντιζες με ιδια μηκοι τοτε να τις βαζουμε διπλα διπλα(οπως στην φωτογραφια) και να τις συγκρινουμε ωστε να βγαζουμε οσο το δυνατον το καλυτερο αποτελεσμα.Μετα τις βαζουμε πανω προσοχη στα λινκς συνηθως λενε πιο μερος πρεπει να πηγαινει εξω πιο μεσα.. Αυτο να το δειτε πριν κουμπωσετε.
Ντιζες
Εικόνα

Βημα 6

Στην συνεχεια αφου μπουνε οι ντιζες πρεπει να δουμε κατα ποσο ειναι οριζοντιο το swash καθολη την διαδρομη του. Αυτο επιτυγχανεται με ειδικα εργαλεια οπως τα swash tools(οπως θα δειτε στις παρακατω φωτο) τα οποια τα βαζουμε στο swash και ανεβαζουμε το γκαζι στο 50% οπως ειχαμε περιγραψει προηγουμενως και βλεπουμε αν οντως ειναι οριζοντιο αν δεν ειανι αμεσα κανουμε διορθωσεις απο τις ντιζες.. Δλδ ανοιγοκλιενουμε τα links οχι πανω απο 1-2 στροφες γενικα αν δειτε οτι θελει πολυ διορδωση τοτε καποιο λαθος εχετε κανει και πρεπει να γυρισετε στα προηγουμενα βηματα.
Μετα αφου στο κεντρο του στικ ειναι οκ τοτε πρεπει να παμε Full πανω και Full κατω.. Εκει αν κατι δεν ειανι σωστο τοτε παει να πει οτι καποιο σερβο κανει καποια περριτη κινηση την οποια πρεπει να την διακοψουμε και αυτο γινεται με τα EPA ή ATVS , συνηθως στο πανω σημειο αφαιρουμε epa και στο κατω σημειο αυξανουμε EPA.. Προσοχη δεν επηρεαζει αυτο καθολου την λειτουργεια του ελικοπτερου απο την στιγμη που αφαιρουμε την περριτη κινηση.

Swashplate Tools
Εικόνα
Εικόνα
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Κειμενο Φωτος)

Δημοσίευση από PaNt »

Βημα 7

Μετα ειμαστε ετοιμοι να μετρησουμε τις μοιρες των blades(πτερυγιων). Αυτο το καταφερνουμε με το Εργαλειο Pitch gauge(Πιτσο-μετρο)… Βαζουμε το εργαλειο στο ενα blade και πηγαινουμε το στικ του γκαζιου στο μεσον.. εκει πρεπει να ειμαστε στις 0 μοιρες. Αν δεν ειμαστε και ειμαστε +- 1-2 μοιρες τοτε πρεπει να ανατρεξουμε στο manual να δουμε ποια ντιζα ειναι αυτη που αφερει η προσθετει μοιρες.. (Οπως θα δειτε στις φωτο)Οι υποψηφιες ντιζες ειναι δυο η μια η κεντρικη η μεγαλη που παει στο swashplate απο τα blades και η αλλη η μικρη που ειναι στα blade grips..(Φενονται στις φωτο).Συνηθως ειναι η μεγαλη.. Αφου μετρησουμε στο μεσον πρεπει να μετρησουμε και τα 2 ακρα ωστε να σιγουρευτουμε οτι εχουμε ιδιες μοιρες... Μετρωντας με τον ιδιο τροπο πρεπει να βγαινουν σχεδον ιδιες μοιρες στο πανω ακρο και στο κατω.. Αν αυτο δεν γινεται τοτε ποιραζουμε την μικρη ντιζουλα συνηθως αλλα καλο ειναι να το δειτε στο manual του ελικοπτερου σας.
Αν δεν βγουνε ιδιες οι μοιρες τοτε αυτο θα εχει σαν αποτελεσμα να εχετε tracking δλδ τα blades δεν θα γυρνανε ακριβως στο ιδιο υψος με αποτελεσμα να φενονται σαν ενα ψαλιδι(Οπως στην φωτο) οπου θα δημιουργουνε κραδασμους στο ελικοπτερο σας...

Στο κεντρο το στικ οποτε 0 μοιρες
Εικόνα
Εικόνα

Τερμα πανω το στικ οποτε θετικες μοιρες
Εικόνα
Εικόνα

Τερμα κατω το στικ αρνητικες
Εικόνα
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Κειμενο Φωτος)

Δημοσίευση από PaNt »

Εικόνα

Τracking
Εικόνα

Kανονικη περιστροφη χωρις Tracking
Εικόνα

Οι ντιζες μικρη και μεγαλη
Εικόνα
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Κειμενο Φωτος)

Δημοσίευση από PaNt »

Βημα 8
Μετα πρεπει να δουμε τις μοιρες αν μας ι κανοποιουν και αναλογως να τις φιαξουμε... Αρχικα βλεπουμε το ευρος δλδ για παραδεγιμα +-11 μοιρες εινια παρα πολυ καλες για αρχη αλλα αν θελουμε παραπανω δεν εχουμε παρα να παμε στο μενου Swash mix και να αυξησουμε το pitch μεχρι να φτασουμε το ευρος που θελουμε... Προσοχη ομως δεν πρεπει κανοντας το να ακουμπαει το swash καπου με αποτελεσμα ναζοριζονται τα σερβο..
Επισης στο ιδιο χρονο θα μετρησουμε και και ποσες μοιρες εχουμε κατα το cyclic δλδ αιλερον και elevator.. αυτο το καταφερνουμε οπως θα σας δειξω στις φωτο εχωντας παντα το γκαζι στο μεσον και παιζοντας ειτε με το elevator ειτε με το aileron.. Για να ανεβασουμε παλι τις μοιρες εκει περα δεν εχουμε παρα να παμε στο swash mix και να ανεβασουμε τις τιμες aileron και elevator.(Οπως θα δουμε στις φωτο)

Μετρηση Elevator Θετικες και αρνητικες
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Κειμενο Φωτος)

Δημοσίευση από PaNt »

Mετρηση Aileron θετικες και αρνητικες
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

Swash mix Menu
Εικόνα


Ρυθμιση ουρας

Αρχικα παλι συνδεουμε το σερβο της ουρας στο γυροσκοπιο με ενα step down διοτι ολα τα σερβο ουρας δουλευουν στα 4.8V προσοχη αν δεν το κανετε ισως καει..
Μετα στο μενου Gyro sens βαζουμε το sensitivity κατω απο το 50% ετσι ωστε το γυροσκοπιο να ειναι σε rate mode και οχι σε heading hold.. Μετα παιζουμε με το στικ ετσι ωστε να κεντραρει το σερβο οταν κεντραρει βαζουμε το xorn και κανουμε την ιδια διαδικασια με τα προηγουμενα σερβο μεχρι να βρουμε την καθετοτητα.
Μετα συνδεουμε την ντιζα ετσι ωστε τα tail blades να εχουν εως 3 μοιρες θετικες οχι παραπανω ...
Η ουρα θα πρεπει να γυρναει αντιθετα με τους δεικτες του ρολογιου βλεποντας το ελικοπτερο το πλαι εχωντας την μουρη του στα δεξια και την ουρα στα αριστερα...Αφου τελειωσετε μην ξεχασετε να ξαναπατε το Gain 50-80% συνηθως για αρχη 70%...
Για να δουμε αν εχουμε σωστη κινηση του ελικοπτερου πρεπει να τσεκαρουμε το tail slider που θα δειτε στην φωτο.. Δλδ οταν κανω το στικ δεξια πρεπει αυτο να κανει αριστερα(Tail slider) και το αντιθετο...Αν δεν ειναι σωστο αυτο τοτε κανω reverse το rudder servo
Τωρα οσον αφορα το γυροσκοπιο πρεπει και σε αυτο να δουμε αν λειτουργει με την σωστη κατευθυνση.. Αυτο θα το δουμε αν κουνοντας την ουρα προς την μια κατευθυνση με το χερι το tail slider πρεπει να κανει την αντιθετη κινηση, τοτε μονο δουλευει σωστα αλλιως πρεπει να κανουμε reverse στο γυροσκοπιο πραγμα που γινεται ΜΟΝΟ απο το γυροσκοπιο...
Τα tail blades πρεπει να ειναι οπως βλεπεται στην φωτο..!!!
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Κειμενο Φωτος)

Δημοσίευση από PaNt »

Εχωντας το στικ της ουρας στο μεσον
Εικόνα

Το στικ τερμα αριστερα
Εικόνα

Το στικ τερμα δεξια
Εικόνα

Τail Blades
Εικόνα
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Κειμενο Φωτος)

Δημοσίευση από PaNt »

Αυτα και απο αυτον τον οδηγο.... Οταν δεν καταλαβαινετε κατι καλα ειναι να δειτε και τα video που εχω ανεβασει.

Λοιπον τα video ειναι περιπου 40-45 λεπτα...
Εινια 8 -10 κομματια...(ρυθμιση κεφαλης,πως επηρεαζει η καθε ντιζα,μετρηση μοιρων,ουρα,σερβο γκαζιου) καθε μερα ανεβαζω και ενα...

http://www.youtube.com/watch?v=DlPerv19O4Q

http://www.youtube.com/watch?v=S952WrgSoSI

http://www.youtube.com/watch?v=KlWqDc-44QQ




Παιδια προς θεου οτι ερωτηση και προταση θελετε κανετε...

ΕΠΙΣΗΣ ΓΡΑΦΩ ΩΣ ΑΡΧΑΡΙΟΣ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ...
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Oπτικοακουστικο Υλικο)

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Παρόλο που δεν είμαι ελικοπτεράς θα πρέπει να υποκλιθώ στην εκπληκτική σου παρουσίαση
PaNt
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 01, 2008 1:14 am

Απάντηση: Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Oπτικοακουστικο Υλικο)

Δημοσίευση από PaNt »

sos.o.ka έγραψε: Παρόλο που δεν είμαι ελικοπτεράς θα πρέπει να υποκλιθώ στην εκπληκτική σου παρουσίαση

Σε ευχαριστω πολυ...
Αλλα μετα απο αυτο ισως πρεπει να δοκιμασεις :):)!!!
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Οδηγος Ρυθμισης CCPM ελικοπτερου(Oπτικοακουστικο Υλικο)

Δημοσίευση από Mogolos »

Πολυ καλό Μητσο!!!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ρυθμίσεις Ελικοπτέρων”