Μετατροπή χειριστηρίου Lama σε 6κάναλο
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 21, 2010 2:26 am
Εψαχνα καιρο τωρα να βρω αν μπορει να μετατραπει ο 4καναλος πομπος της ESKY σε 6καναλο,κι τελικα μετα απο πολλες διασταυρωσεις απο αλλα Site και ψαξιμο βρηκα τον τροπο!υπαρχουν 2 μετατροπες.η μια κανει τον 4καναλο 6καναλο,και η αλλη προσθετει εν καναλι στο λαμα (και στον δεκτη του) που μπορει να χρησιμοποιηθει ως ενεργοποιηση/απενεργοποιηση LED,η για μηχανισμο προσγειωσης αναδηπλομενες ροδες.
για ην 1η μετατροπη (σε 6καναλο) θα χρειαστητε 2 ποτενσιομετρα γραμικα 5κΩ περιστροφικα,1 αντισταση 1κΩ - 40κΩ, 2 διακοπτες απλους,2 μικρα διακοπτακια DIP, και εναν DPDT (δλδ μεταγωγικο) με τουλαχιστον 6 επαφες.
1.Στην κατω αριστερα πλακετα,στην πισω πλευρα του,π δε φενεται, (εικονα1) συνδεονται σε ενα σημειο ολα τα ποτενσιομετρα των καναλιων,πχ throtle & aileron , σε ενα μεγαλο ασπρο συνδεσμο.δεξια απαυτον τον συνδεσμο υπαρχουν 2 κενες θεσεις για τα αλλα 2 καναλια! ειναι ενα κουτακι με το ονομα Con6.Εκει εχει 4 σημεια για πιν,ενα κενο κ μετα αλλα 2 σημεια. ειναι με τη σειρα - s + - x s +, το χ ειναι το κενο. εκει θα συνδεθουν τα ποτενσιομετρα για ο pitchtrim & thr curve. στα πρωτα 3 πιν θα μπει το ποτενσιομετρο για το pitch trim,στο επομενο 1 μπαινει το αρνητικο του thr curve ποτενσιομετρου,το οποιο περνει s και + απτα επομενα 2 σημεια.ακολουθηστε τηνσυνδεσμολογια οπως στο σχημα κ ειναι ετοιμα!
2.Δεξια κ κατω απο τις συνδεσμολογιες π καναμε πιο πανω υπαρχουν αλλα 2 κενα τετραγωνακια ονομαζομενα SW7 & SW5 .στο SW7 συνδεουμε απλα εναν απο τους απλους διακοπτες κ εχουμε ετοιμο τον διακοπτη του GYRO.
Στο SW5 συνδεστε τον αλλο απλο διακοπτη,και εχουμε ετσι τον διακοπτη του Idle up!Αργοτερα ενα απο τα καλωδια π θα οδηγουν σαυτον τον διακοπτη θα κοπει σε καποιο σημειο για να συνδεθει σε 2 ακρα του THR HOLD ετσι ωστε οταν ενεργοποιητε αυτο,να κοβεται και το IDLE UP..
3.Ενα απτα πια σημαντικα σημεια ειναι οι DIP διακοπτες,που ενεργοποιουν τη μιξη για CCPM η χωρις μιξη. Στη μερια π φενεται με το π ανοιξουμε το χειριστηριο,στην ιδια παντα πλακετα (με την μιξη του ppm) υπαρχει καπου ενα κουτακι π ονομαζετε 6ms. Εκει θα επρεπε να βρισκονταν οι διακοπτες αυτοι,αν δεν υπαρχουν μπορουμε να τους βαλουμε. Αφαιρουμε την πολυ μικρη αντιστασουλα π θα εχει εκει κ θα γραφει ''0'' και στα 2 απομνοντα ακρα συνδεουμε ενα μικρο διακοπτακι.Στο ιδιο ακριβως κουτακι,εχει αλλα 3 ελευθερα ακρα ακριβως πανω απο κει π ηταν ηαντιστασουλα,εκει θα μπει ο δευτεροε διακοπτης DIP. Οταν κ οι 2 διακοπτες ειναι ΟΝ δεν υπαρχει μιξη,συνεπως ειναι για την πτηση ενως Lama πχ..Αν ομως θεσουμε τον κατω διακοπτη σε θεση OFF ενεργοποιητε η μιξη CCPM 120
4.THR hold. ισως το ποιο δυσκολο μερος. Πηγαινουμε στο ποενσιομετρο του throttle. απο εκει απο μια μικρη πλακετα ξεηνανε 3 καλωδια,ενα μαυρο ενα κοκκινο κ ενα μπλε. Κωβουμε το μπλε κ τοποθετουμε σε σειρα την αντισταση μας (1kΩ - 40kΩ) εγω χτησιμοποιησα μια 10κω. παμε στον μεταγωγικο διακοπτη,και στο κεντρικο του πιν σινδεουμε ενα καλωδιο που στην αλλη ακρη του συνδεουμε το τμημα μετα την αντισαση.Στα ακριανα ακρα συνδεουμε την αλλη ακρη της αντιστασης και εναν κομβο με το κοκκινο καλωδιο,οπως φενεται στο σχημα.Στα διπλανα 3 ακρα του μεταγωγικου διακοπτη,συνδεουμε στο κεντρικο το ενα ακρο απο το κωμμενο καλωδιο του idle up.Το αλλο ακρο του κομμενου καλωδιου,πρεπει να μπει σε εκοινο το πλαινο του πιν,το οποιο να ειναι ΟΝ οταν το thr hold ειναι OFF και αντιστροφα.Ετσι ωστε αν ενεργοποιησουμε το thr hold σε κατασταση idle up να λειτουργησει.
Τελος πρεπει να ανοιξετε τροιπες στο κελυφος του χειρηστιριου για να τοποθετηθουν οι διακοπτες.Η προτεινομενες θεσεις φενοναι εδω
http://www.buzzflyer.co.uk/ESky-0406A-Transmitter-Guide.asp
πηγη: buzzflyer.co.uk
Για περισσοτερες πληροφοριες και εικονες περιτου θεματος:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?p=12465210#post12465210
http://www.helifreak.com/showthread.php?p=1401955#post1401955
πηγες
http://www.rcgroups.com
http://www.helifreak.com
http://www.buzzflyer.co.uk
*SAR* (το ποστ αυτο εχει δημοσιευτει κ σε αλλο site,και ειναι φτιαγμενο απο μενα)
για ην 1η μετατροπη (σε 6καναλο) θα χρειαστητε 2 ποτενσιομετρα γραμικα 5κΩ περιστροφικα,1 αντισταση 1κΩ - 40κΩ, 2 διακοπτες απλους,2 μικρα διακοπτακια DIP, και εναν DPDT (δλδ μεταγωγικο) με τουλαχιστον 6 επαφες.
1.Στην κατω αριστερα πλακετα,στην πισω πλευρα του,π δε φενεται, (εικονα1) συνδεονται σε ενα σημειο ολα τα ποτενσιομετρα των καναλιων,πχ throtle & aileron , σε ενα μεγαλο ασπρο συνδεσμο.δεξια απαυτον τον συνδεσμο υπαρχουν 2 κενες θεσεις για τα αλλα 2 καναλια! ειναι ενα κουτακι με το ονομα Con6.Εκει εχει 4 σημεια για πιν,ενα κενο κ μετα αλλα 2 σημεια. ειναι με τη σειρα - s + - x s +, το χ ειναι το κενο. εκει θα συνδεθουν τα ποτενσιομετρα για ο pitchtrim & thr curve. στα πρωτα 3 πιν θα μπει το ποτενσιομετρο για το pitch trim,στο επομενο 1 μπαινει το αρνητικο του thr curve ποτενσιομετρου,το οποιο περνει s και + απτα επομενα 2 σημεια.ακολουθηστε τηνσυνδεσμολογια οπως στο σχημα κ ειναι ετοιμα!
2.Δεξια κ κατω απο τις συνδεσμολογιες π καναμε πιο πανω υπαρχουν αλλα 2 κενα τετραγωνακια ονομαζομενα SW7 & SW5 .στο SW7 συνδεουμε απλα εναν απο τους απλους διακοπτες κ εχουμε ετοιμο τον διακοπτη του GYRO.
Στο SW5 συνδεστε τον αλλο απλο διακοπτη,και εχουμε ετσι τον διακοπτη του Idle up!Αργοτερα ενα απο τα καλωδια π θα οδηγουν σαυτον τον διακοπτη θα κοπει σε καποιο σημειο για να συνδεθει σε 2 ακρα του THR HOLD ετσι ωστε οταν ενεργοποιητε αυτο,να κοβεται και το IDLE UP..
3.Ενα απτα πια σημαντικα σημεια ειναι οι DIP διακοπτες,που ενεργοποιουν τη μιξη για CCPM η χωρις μιξη. Στη μερια π φενεται με το π ανοιξουμε το χειριστηριο,στην ιδια παντα πλακετα (με την μιξη του ppm) υπαρχει καπου ενα κουτακι π ονομαζετε 6ms. Εκει θα επρεπε να βρισκονταν οι διακοπτες αυτοι,αν δεν υπαρχουν μπορουμε να τους βαλουμε. Αφαιρουμε την πολυ μικρη αντιστασουλα π θα εχει εκει κ θα γραφει ''0'' και στα 2 απομνοντα ακρα συνδεουμε ενα μικρο διακοπτακι.Στο ιδιο ακριβως κουτακι,εχει αλλα 3 ελευθερα ακρα ακριβως πανω απο κει π ηταν ηαντιστασουλα,εκει θα μπει ο δευτεροε διακοπτης DIP. Οταν κ οι 2 διακοπτες ειναι ΟΝ δεν υπαρχει μιξη,συνεπως ειναι για την πτηση ενως Lama πχ..Αν ομως θεσουμε τον κατω διακοπτη σε θεση OFF ενεργοποιητε η μιξη CCPM 120
4.THR hold. ισως το ποιο δυσκολο μερος. Πηγαινουμε στο ποενσιομετρο του throttle. απο εκει απο μια μικρη πλακετα ξεηνανε 3 καλωδια,ενα μαυρο ενα κοκκινο κ ενα μπλε. Κωβουμε το μπλε κ τοποθετουμε σε σειρα την αντισταση μας (1kΩ - 40kΩ) εγω χτησιμοποιησα μια 10κω. παμε στον μεταγωγικο διακοπτη,και στο κεντρικο του πιν σινδεουμε ενα καλωδιο που στην αλλη ακρη του συνδεουμε το τμημα μετα την αντισαση.Στα ακριανα ακρα συνδεουμε την αλλη ακρη της αντιστασης και εναν κομβο με το κοκκινο καλωδιο,οπως φενεται στο σχημα.Στα διπλανα 3 ακρα του μεταγωγικου διακοπτη,συνδεουμε στο κεντρικο το ενα ακρο απο το κωμμενο καλωδιο του idle up.Το αλλο ακρο του κομμενου καλωδιου,πρεπει να μπει σε εκοινο το πλαινο του πιν,το οποιο να ειναι ΟΝ οταν το thr hold ειναι OFF και αντιστροφα.Ετσι ωστε αν ενεργοποιησουμε το thr hold σε κατασταση idle up να λειτουργησει.
Τελος πρεπει να ανοιξετε τροιπες στο κελυφος του χειρηστιριου για να τοποθετηθουν οι διακοπτες.Η προτεινομενες θεσεις φενοναι εδω
http://www.buzzflyer.co.uk/ESky-0406A-Transmitter-Guide.asp
πηγη: buzzflyer.co.uk
Για περισσοτερες πληροφοριες και εικονες περιτου θεματος:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?p=12465210#post12465210
http://www.helifreak.com/showthread.php?p=1401955#post1401955
πηγες
http://www.rcgroups.com
http://www.helifreak.com
http://www.buzzflyer.co.uk
*SAR* (το ποστ αυτο εχει δημοσιευτει κ σε αλλο site,και ειναι φτιαγμενο απο μενα)