Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Καλημέρα σε όλη την παρέα!
Επανέρχομαι με ένα πρόβλημα! *SAR*
Βασικό μου πρόβλημα που ίσως να έχουν αντιμετωπίσει και άλλοι στο παρελθόν είναι ότι το Λαμα μου όταν απογειωθεί -πλεόν- έχει μια τάση μπροστά και δεξιά.
Ειδικά η τάση προς τα μπροστά είναι τόσο έντονη που δεν ισίωνει τελείως ακόμα και αν το τερματίσω τα τριμ από την τηλ/νση.
Διάβασα κάπου σε ένα ξένο φόρουμ αλλά δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει ότι το Λαμα χάνει λίγο την μπάλα στο 4-1 controller με τα πεσίματα και τα χτυπήματα.
Οπότε υποθέτω ότι πρέπει να πειράξω τα 2 βιδάκια (gain + proportional). Για να μην κάνω κανά λάθος μήπως θα μπορούσε κανείς να μου πει αναλυτικά τι στρίβουμε και προς τα που ανα περιπτώσεις μέχρι να το σταθεροποιήσουμε?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων και καλή μέρα να έχουμε!
Επανέρχομαι με ένα πρόβλημα! *SAR*
Βασικό μου πρόβλημα που ίσως να έχουν αντιμετωπίσει και άλλοι στο παρελθόν είναι ότι το Λαμα μου όταν απογειωθεί -πλεόν- έχει μια τάση μπροστά και δεξιά.
Ειδικά η τάση προς τα μπροστά είναι τόσο έντονη που δεν ισίωνει τελείως ακόμα και αν το τερματίσω τα τριμ από την τηλ/νση.
Διάβασα κάπου σε ένα ξένο φόρουμ αλλά δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει ότι το Λαμα χάνει λίγο την μπάλα στο 4-1 controller με τα πεσίματα και τα χτυπήματα.
Οπότε υποθέτω ότι πρέπει να πειράξω τα 2 βιδάκια (gain + proportional). Για να μην κάνω κανά λάθος μήπως θα μπορούσε κανείς να μου πει αναλυτικά τι στρίβουμε και προς τα που ανα περιπτώσεις μέχρι να το σταθεροποιήσουμε?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων και καλή μέρα να έχουμε!
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Αυτά τα βιδάκια πάντως δεν έχουν καμιά σχέση με την τάση του ελικοπτέρου να πηγαίνει μπροστά ή να μετατοπίζεται δεξιά. Αυτά τα βιδάκια αφορούν την αναλογία περιστροφής για τους δύο έλικες (proportion) και την ευαισθησία του γυροσκοπίου το οποίο αφορά την περιστροφή της ουράς (gain) και όχι τον κυκλικό έλεγχο στον οποίο φαίνεται να έχεις πρόβλημα. Κοίτα λοιπόν το αν το swash είναι επίπεδο με το δεξί στικ και τα τριμ του στη μέση και αν τα σερβό δουλεύουν κανονικά. Επίσης στραβοί άξονες ή στραβό flybar θα μπορούσαν να έχουν επίδραση σε αυτό το φαινόμενο.
Φιλικά Κώστας.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Σωστα, επισης πιθανες αιτιες προβληματος: blanco στα φτερα, κατι κοματακια που λειπουν, tracking σπουργιτιου, πσιλοπαραμορφωση πλαισιου απο απανωτες χοντρες, και γενικα δειλη χρηση κατσαβιδιου.Ολα ομως εχουν αιτια και ολα φτιαχνονται...
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Καλησπέρα Κώστα και ευχαριστώ για την γρήγορη απάντηση.
Ωραία λοιπόν δεν θα πειράξω τα (gain + proportional).
O άξονας που λες δεν παίζει να είναι στραβός γιατί είναι καινούργιος (outer shaft) που έβαλα πριν μερικές μέρες επειδή είχα κουρέψει κάπως τα γρανάζια (καμία ιδέα πως χάλασαν κανείς έχει? Απλά επειδή δεν ξέρω τι έκανα και για να μην το ξανακάνω.)
Και επειδή τώρα θα σκεφτείς ότι έκανα βλακεία στην συναρμολόγηση με την ευθυγράμμιση του swashplate αναφέρω ότι το ίδιο πρόβλημα είχε και πριν το διαλύσω. Άρα το έφτιαξα σωστά μετα την αντικατάσταση του outer shaft απλά κάτι εξακολουθεί να φταίει. Το swash plate το έχω βάλει παράλληλο ακριβώς χωρίς καμία κλίση.
Τα σερβο μόλις σετάρει είναι στις 90 μοίρες κανονικά και κάνουν κανονικά κινήσεις πάνω και κάτω.
Το flybar έχει αποσπαστεί ουκ ολίγες φορές και έχει ψιλόστραβώσει. Να έιναι αυτός ο λόγος?
Φιλικά Αντώνης
Ωραία λοιπόν δεν θα πειράξω τα (gain + proportional).
O άξονας που λες δεν παίζει να είναι στραβός γιατί είναι καινούργιος (outer shaft) που έβαλα πριν μερικές μέρες επειδή είχα κουρέψει κάπως τα γρανάζια (καμία ιδέα πως χάλασαν κανείς έχει? Απλά επειδή δεν ξέρω τι έκανα και για να μην το ξανακάνω.)
Και επειδή τώρα θα σκεφτείς ότι έκανα βλακεία στην συναρμολόγηση με την ευθυγράμμιση του swashplate αναφέρω ότι το ίδιο πρόβλημα είχε και πριν το διαλύσω. Άρα το έφτιαξα σωστά μετα την αντικατάσταση του outer shaft απλά κάτι εξακολουθεί να φταίει. Το swash plate το έχω βάλει παράλληλο ακριβώς χωρίς καμία κλίση.
Τα σερβο μόλις σετάρει είναι στις 90 μοίρες κανονικά και κάνουν κανονικά κινήσεις πάνω και κάτω.
Το flybar έχει αποσπαστεί ουκ ολίγες φορές και έχει ψιλόστραβώσει. Να έιναι αυτός ο λόγος?
Φιλικά Αντώνης
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Τα γρανάζια πιθανών να τα έφαγες, λόγω λάθος θέσης του μοτέρ. Αν δεν είναι στη σωστά απόσταση από το κεντρικό γρανάζι μπορεί να συμβεί αυτό που έπαθες! Όσο για την κλίση που λες, το έχει ζυγίσει σωστά το ελικόπτερο?
Αντώνης
Αντώνης
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Antoniso καλήσπερα! Δεν είδα την απαντηση σου πριν ποστάρω στον Κώστα.
Το πλαίσιο δεν έχει πάθει τίποτα στο θέμα φτερών με έβαλες σε υποψίες και θα δοκιμάσω ένα άλλο ζευγαρί που έχω . Το μόνο που μπορώ να υποπτευθώ πέρα από τα φτερά όπως είπα και παραπάνω είναι το flybar.
Φορτίζω την μπαταρία τώρα για να κάνω δοκιμή με άλλα φτερά πιο καινούργια.
Το πλαίσιο δεν έχει πάθει τίποτα στο θέμα φτερών με έβαλες σε υποψίες και θα δοκιμάσω ένα άλλο ζευγαρί που έχω . Το μόνο που μπορώ να υποπτευθώ πέρα από τα φτερά όπως είπα και παραπάνω είναι το flybar.
Φορτίζω την μπαταρία τώρα για να κάνω δοκιμή με άλλα φτερά πιο καινούργια.
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Καλησπέρα BjBac!
Tα γρανάζια τα είχε από την μάνα του έτσι. Εκτός και αν τρώγαν κραδασμούς από τίποτα στούκες.
Μια ερώτηση ενός αρχαρίου και πανάσχετου ... Όταν λέμε να το ζυγίσουμε τι κανουμε?? !@/-=}{{
Tα γρανάζια τα είχε από την μάνα του έτσι. Εκτός και αν τρώγαν κραδασμούς από τίποτα στούκες.
Μια ερώτηση ενός αρχαρίου και πανάσχετου ... Όταν λέμε να το ζυγίσουμε τι κανουμε?? !@/-=}{{
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Αν έχεις στραβό flybar ,άλλαξέ το ή ίσιωσέ το καλά. Επίσης, ρύθμισε το σύνδεσμο, που το συνδέει με τον λεπιδοφόρο ,έτσι ώστε όταν ο λεπιδοδόρος είναι επίπεδος να είναι και το flybar οριζόντιο. Αλλιώς ,πέρα από όλα τα άλλα, θα έχεις και ένα πρόβλημα που ονομάζεται toilet bowl effect και σημαίνει ότι το ελικόπτερο μετατοπίζεται μπροστά ,μετά δεξιά, μετά πίσω ,μετά αριστερά και πάλι από την αρχή, θυμίζοντας την κίνηση του κάνει ένα χαρτί όταν τραβάς το καζανάκι :D (εξού και το όνομα).
Για το ζύγισμα τώρα στο μπρος πίσω, αν έχεις το ν3 οπότε η μπαταρία μπαίνει σε ένα συγκεκριμένο σημείο και δεν μπορεί να μετατοπιστεί μπρος πίσω τότε, το ελικόπτερο μπορεί να θεωρηθεί ζυγισμένο εκτός κι αν το έχεις γεμίσει κόλλα στην ουρά από σπασίματα και έχει γίνει πισώβαρο. Αλλά αφού λες ότι την κάνει προς τα μπροστά δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Φτιάξε πάντως πρώτα το flybar, που είναι ένας πολύ καλός λόγος για να κάνει το ελικόπτερο τα δικά του και βλέπεις μετά.
Φιλικά Κώστας.
Για το ζύγισμα τώρα στο μπρος πίσω, αν έχεις το ν3 οπότε η μπαταρία μπαίνει σε ένα συγκεκριμένο σημείο και δεν μπορεί να μετατοπιστεί μπρος πίσω τότε, το ελικόπτερο μπορεί να θεωρηθεί ζυγισμένο εκτός κι αν το έχεις γεμίσει κόλλα στην ουρά από σπασίματα και έχει γίνει πισώβαρο. Αλλά αφού λες ότι την κάνει προς τα μπροστά δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Φτιάξε πάντως πρώτα το flybar, που είναι ένας πολύ καλός λόγος για να κάνει το ελικόπτερο τα δικά του και βλέπεις μετά.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Λοπόν, παρατήρησα το εξής και δεν ξέρω μήπως είναι το φαινόμενο που λες.
=> Αφού δοκίμασα μερικά απ' οσα είπαμε πριν έκανα και μια πτηση δοκιμαστική και αυτή την φορά με τα τριμ στην μεσή και σε μεγαλύτερο χώρο.
Το σήκωσα και το άφησα να πάει μόνο του χωρίς να το χειριστώ εγώ για να παρατηρήσω την φυσική του κίνηση. Έφυγε ελαφρώς διαγώνια μπροστά και εκανε κάπου 2-3 μέτρα, εκεί έκοψε και η μούρη έστριψε προς τα αριστερά και μετά άρχισε την ψιλο-οπισθεν.
Λογικό είναι να το πάρει προς τα κάπου χωρίς τριμμάρισμα, και εμείς να το τριμάρουμε αλλά αυτό έφυγε διαγώνια με την μούρη σταθερή (μέχρι εδω λες νταξει ρε παιδι μου) και όταν έκοψε τότε άρχισε επιτόπου να στρίβει μούρη και ξεκίνησε όπισθεν. Η μούρη δεν ΄άρχισε να στρίβει σταδιακά - αυτό το αργό που κάνει όταν είναι στην μέση το τριμ.
Επόμενο βήμα?
=> Αφού δοκίμασα μερικά απ' οσα είπαμε πριν έκανα και μια πτηση δοκιμαστική και αυτή την φορά με τα τριμ στην μεσή και σε μεγαλύτερο χώρο.
Το σήκωσα και το άφησα να πάει μόνο του χωρίς να το χειριστώ εγώ για να παρατηρήσω την φυσική του κίνηση. Έφυγε ελαφρώς διαγώνια μπροστά και εκανε κάπου 2-3 μέτρα, εκεί έκοψε και η μούρη έστριψε προς τα αριστερά και μετά άρχισε την ψιλο-οπισθεν.
Λογικό είναι να το πάρει προς τα κάπου χωρίς τριμμάρισμα, και εμείς να το τριμάρουμε αλλά αυτό έφυγε διαγώνια με την μούρη σταθερή (μέχρι εδω λες νταξει ρε παιδι μου) και όταν έκοψε τότε άρχισε επιτόπου να στρίβει μούρη και ξεκίνησε όπισθεν. Η μούρη δεν ΄άρχισε να στρίβει σταδιακά - αυτό το αργό που κάνει όταν είναι στην μέση το τριμ.
Επόμενο βήμα?
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Πιθανόν το flybar, αν δεν είναι ολόισιο, να σχηματίζει ένα ανεπαίσθητο V όταν βλέπεις το ελικόπτερο από το πλάι. Ανάλογα προς τα που κοιτάει αυτό το V (προς τα πάνω ή προς τα κάτω), το ελικόπτερο είτε είναι σταθερό είτε το flybar συμπεριφέρεται σαν μια σβούρα σε κατάσταση μετάπτωσης ,με αποτέλεσμα το "καζανάκι".
Δοκίμασε το εξής. Το flybar πιάνει στην πλαστική υποδοχή του με δύο δοντάκια. Ενα από τη μία μεριά και ένα από την άλλη. Αν βγάλεις το flybar και αντιστρέψεις τα δοντάκια δηλαδή το ξεκουμπώσεις ,το περιστρέψεις 180 μοίρες ως τον κατά μήκος άξονά του και το ξανακουμπώσεις ,τότε το τυχόν ανεπαίσθητο V που σχηματίζει είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω, αντιστρέφεται. Δοκίμασέ το γιατί σε κάποιες περιπτώσεις έχει πιάσει.
Φιλικά Κώστας.
Δοκίμασε το εξής. Το flybar πιάνει στην πλαστική υποδοχή του με δύο δοντάκια. Ενα από τη μία μεριά και ένα από την άλλη. Αν βγάλεις το flybar και αντιστρέψεις τα δοντάκια δηλαδή το ξεκουμπώσεις ,το περιστρέψεις 180 μοίρες ως τον κατά μήκος άξονά του και το ξανακουμπώσεις ,τότε το τυχόν ανεπαίσθητο V που σχηματίζει είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω, αντιστρέφεται. Δοκίμασέ το γιατί σε κάποιες περιπτώσεις έχει πιάσει.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Καλημέρα!
Κώστα ευχαριστώ για τις απαντήσεις ως εδώ. Θα δοκιμάσω αυτό που μου είπες σήμερα. Καλού κακού έδωσα παραγγελία σε 2 νέα flybar να μας βρίσκονται. :P
Οπότε μόλις έχω νεότερα -καλά ή κακά θα ενημερώσω. ;)
Κώστα ευχαριστώ για τις απαντήσεις ως εδώ. Θα δοκιμάσω αυτό που μου είπες σήμερα. Καλού κακού έδωσα παραγγελία σε 2 νέα flybar να μας βρίσκονται. :P
Οπότε μόλις έχω νεότερα -καλά ή κακά θα ενημερώσω. ;)
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Καλημέρα
Ο πειραματισμός και η προσωπική προσπάθεια είναι αυτή που μας δίνει το μοντελιστικό πνεύμα αλλά αν δεις τα σκούρα θα μπορούσες να πάς στο κατάστημα που το πήρες για να σου δώσουν τα φώτα τους και τις υπηρεσίες του πριν καταξοδευτείς αγοράζοντας σιγά σιγά σε ανταλλακτικά άλλο ένα μοντέλο
Αυτό το after sale είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αγοράς από Ελληνικό κατάστημα
Ο πειραματισμός και η προσωπική προσπάθεια είναι αυτή που μας δίνει το μοντελιστικό πνεύμα αλλά αν δεις τα σκούρα θα μπορούσες να πάς στο κατάστημα που το πήρες για να σου δώσουν τα φώτα τους και τις υπηρεσίες του πριν καταξοδευτείς αγοράζοντας σιγά σιγά σε ανταλλακτικά άλλο ένα μοντέλο
Αυτό το after sale είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αγοράς από Ελληνικό κατάστημα
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Καλησπέρα!
Αντώνη το ελικόπτερο το πήρα από ελληνικό κατάστημα αλλά τώρα είμαι Αγγλία και είμαι στην κυριολεξία μόνος σε αυτό το θέμα. Το πλησιέστερο κατάστημα είναι κάπου 15 λίρες μακριά εφόσον θα πρέπει να πάω με ταξί και δεν εμπορεύονται το Λαμα, οπότε δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορέσουν να με βοηθήσουν. Οπότε είναι ασύμφορο.
Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι αγορές online δυστυχώς και μακάρι να είχε κάποιον έμπορο να με βοηθήσει εδώ κοντά. Ευτυχώς βρήκα 2 flybar του Λαμα της e-sky προς 4.20 λίρες με την αποστολή. Οπότε περιμένω να έρθουν αλλά θα κάνω ότι είπε και ο Κώστας για να αποκτούμε και λίγο πείρα.
Αλλιώς θα το φέρω Αθήνα οταν κατέβω για Χριστούγεννα για πάω στο μαγαζί που το πήρα για βοήθεια.
Αντώνη το ελικόπτερο το πήρα από ελληνικό κατάστημα αλλά τώρα είμαι Αγγλία και είμαι στην κυριολεξία μόνος σε αυτό το θέμα. Το πλησιέστερο κατάστημα είναι κάπου 15 λίρες μακριά εφόσον θα πρέπει να πάω με ταξί και δεν εμπορεύονται το Λαμα, οπότε δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορέσουν να με βοηθήσουν. Οπότε είναι ασύμφορο.
Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι αγορές online δυστυχώς και μακάρι να είχε κάποιον έμπορο να με βοηθήσει εδώ κοντά. Ευτυχώς βρήκα 2 flybar του Λαμα της e-sky προς 4.20 λίρες με την αποστολή. Οπότε περιμένω να έρθουν αλλά θα κάνω ότι είπε και ο Κώστας για να αποκτούμε και λίγο πείρα.
Αλλιώς θα το φέρω Αθήνα οταν κατέβω για Χριστούγεννα για πάω στο μαγαζί που το πήρα για βοήθεια.
Απάντηση: Ρυθμίσεις Lama V3 -4 in 1 controller
Καλησπέρα σε όλη την παρέα και πάλι.
Έφτασαν τα νέα flybar πριν μερικές μέρες και τελικά αυτό ήταν το πρόβλημα. Το Λάμα πετάει και πάλι σαν αστέρι!
Κάτι με το outer shaft που είχε φαγωθεί και για να το αλλάξω έκανα βίδες το Λαμα και κάτι με το flybar, πλέον ξέρω να το φτιάχνω από το μηδέν!
Έφτασαν τα νέα flybar πριν μερικές μέρες και τελικά αυτό ήταν το πρόβλημα. Το Λάμα πετάει και πάλι σαν αστέρι!
Κάτι με το outer shaft που είχε φαγωθεί και για να το αλλάξω έκανα βίδες το Λαμα και κάτι με το flybar, πλέον ξέρω να το φτιάχνω από το μηδέν!