After-run oil

nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

After-run oil

Δημοσίευση από nasa »

Θα ήθελα να ρωτήσω τους εμπειρότερους φίλους...εαν και κατά πόσον είναι καλή ιδέα η χρήση του 'after-run oil' μετά απο την τελευταία πτήση της ημέρας, η, όταν το αεροσκάφος πρόκειται να αποθηκευτεί για κάποιο χρονικό διάστημα...
...διαβάζοντας σε ξένα sites κάποια 'tips' σχετικά με τους τετράχρονους κινητήρες Saito, οι 'ειδήμονες' συνιστούν απαραίτητα την χρήση after-run oil προς αποφυγή σχηματισμού σωματιδίων υγρασίας στο εσωτερικό του κινητήρα καθότι το nitro είναι΄'υδρόφιλο' και τα όποια υπολείματά του θα δημιουργήσουν σε βάθος χρόνου πρόβλημα (εμφάνιση σκουριών κλπ)...
...παρακαλώ για την βοήθεια και τα σχόλιά σας...
η ταν, η, τα πετάν...
2planos

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από 2planos »

εγω προσωπικα νικο παντα πριν την αποθηκευση και αφου εχω αδειασει τα καυσιμα παντα το βαζω μπροστα και καιω οτι εχει μεινει, κανει καλο οταν μετα θα το ξαναβαλεις μπροστα δεν θα σε κουρασει
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από nasa »

2planos έγραψε: εγω προσωπικα νικο παντα πριν την αποθηκευση και αφου εχω αδειασει τα καυσιμα παντα το βαζω μπροστα και καιω οτι εχει μεινει, κανει καλο οταν μετα θα το ξαναβαλεις μπροστα δεν θα σε κουρασει


...Κώστα βάζεις μπροστά τον κινητήρα αφού πρώτα έχεις αδειάσει το τυχόν nitro ώστε να κάψεις τα υπολλείματα... το καταλαβαίνω, αλλά οι 'ειδικοί' λένε ότι μετά πρέπει να βάλεις 'after-run oil'...σωστά..?
η ταν, η, τα πετάν...
DjBac
Δημοσιεύσεις: 408
Εγγραφή: Δευ Αύγ 02, 2010 9:00 pm

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από DjBac »

Σωστά Νίκο, αν και μερικοί κατασκυαστές καυσίμου nitro λένε πως δε χρειάζεται, γιατί μένει κάποιο λάδι μέσα! Προσωπικά βάζω αν είναι να μείνει πάνω από μήνα το μοτέρ χωρίς χρήση! Με τον Saito που έχεις, μπορείς πολύ απλά να το βάζεις από το σωληνάκι αναπνοής που λογικά θα το έχεις βάλει να βγαίνει έξω από το Cowl!
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από nasa »

...κατάλαβα Αντώνη...σας ευχαριστώ παιδιά...επίσης κάτι τελευταίο...πόσο βάζει κανείς...μερικές σταγόνες αρκούν..?
η ταν, η, τα πετάν...
DjBac
Δημοσιεύσεις: 408
Εγγραφή: Δευ Αύγ 02, 2010 9:00 pm

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από DjBac »

2-4 σταγόνες και με το χέρι (χωρίς ρεύμα στο μπουζί εννοείται :D ) γυρνάς 2-3 φορές. όχι 2-3 περιστροφές, αλλά 2-3 φορές να νοιώσεις τη συμπίεση/αποσυμπίεση!
asterixx25
Δημοσιεύσεις: 296
Εγγραφή: Τετ Φεβ 11, 2009 1:07 pm

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από asterixx25 »

Υπάρχει και η λύση του λεπτόρευστου λαδιού ραπτομηχανής ή του WD40 αν ενδιαφέρει κάποιον !@/-=}{{
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από nasa »

asterixx25 έγραψε: Υπάρχει και η λύση του λεπτόρευστου λαδιού ραπτομηχανής ή του WD40 αν ενδιαφέρει κάποιον !@/-=}{{


...asterixx25...απ'ότι διαβάζω σε ξένα fora το WD40 απαγορεύεται ρητά για το δε λάδι ραπτομηχανής οι απόψεις διίστανται...
...ειδικά όμως για τους τετράχρονους Saito συνίσταται το Mobil-1 synthetic, η, άλλο λεπτόρευστο έλαιο όπως το 5W30...
η ταν, η, τα πετάν...
asterixx25
Δημοσιεύσεις: 296
Εγγραφή: Τετ Φεβ 11, 2009 1:07 pm

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από asterixx25 »

Για 4χρονους κινητήρες μπορεί να ισχύουν έτσι τα πράγματα.
Στους δίχρονους προσωπικά πάντα έβαζα λάδι ραπρομηχανής.

Σε αυτό που θα συμφωνήσω είναι οτι, όντως το nitro είναι υδρόφιλο και βγάζει προβλήματα σκουριάς (απο προσωπική εμπειρία) και επίσης κάθε φορά που τελειώνει μια μοντελιστική ημέρα θα πρέπει να ρίχνουμε λίγες σταγόνες after run μέσα στον κινητήρα.

Επίσης το τελευταίο σβήσιμο του κινητήρα το κάνουμε τραβώντας το σωληνάκι απο το ντεπόζιτο και τον αφήνουμε να σβήσει μόνος του.
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από nasa »

asterixx25 έγραψε:
Επίσης το τελευταίο σβήσιμο του κινητήρα το κάνουμε τραβώντας το σωληνάκι απο το ντεπόζιτο και τον αφήνουμε να σβήσει μόνος του.


...και σε κλειστό cowl τι γίνεται..? θα πρέπει κάθε φορά να το βγάζεις..?
η ταν, η, τα πετάν...
asterixx25
Δημοσιεύσεις: 296
Εγγραφή: Τετ Φεβ 11, 2009 1:07 pm

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από asterixx25 »

Αν δεν σε βολεύει τότε αδειάζεις το ντεπόζιτο απο το καύσιμο και αφήνεις τον κινητήρα να τραβήξει το καύσιμο που έχει απομείνει στο σωληνάκι.

Μετά ξεβιδώνεις το μουζί και ρίχνεις μέσα λάδι και αν έχεις εύκολη πρόσβαση στο καρμπυρατέρ, κάνεις το ίδιο.
Τρύφωνας
Δημοσιεύσεις: 1431
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 12:40 pm

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από Τρύφωνας »

Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα

Το λάδι μηχανής που λέει και ο asterixx είναι μια καλή λύση για λίπανση. (Παλαιότερα ειδικά με τα καστορέλαια κόλλαγε το καρμπυρατέρ και τα ρουλεμάν) και χρησιμοποιούσαμε λάδι συντήρησης όπως και το λάδι της ραπτομηχανής. Επίσης λάδι ραπτομηχανής (ψιλό) βάζουμε και στο σύστημα με τα retracts αέρος, για να μήν χαλάνε τα Ο-Rings στις βαλβίδες.

Το After Run είναι πιο διαδεδομένο σαν λάδι καθαρισμού με στοιχεία επίσης και για συντήριση. Έχει πρόσθετα που διαλύουν τα υπολλείματα καύσης των καστορελαίων ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί και σαν συντηριτικό.

Δεν χρειάζεται να βάζετε After Run μετά το τέλος κάθε πτήσης, παρά μονάχα αν έχετε σκοπό να αποθηκεύσετε το μοντέλο ή τον κινητήρα για πολύ καιρό.

Επίσης καλό είναι να βάζετε After Run στον θάλαμο καύσης απο το μπουζί αλλά και στο βαρελάκι του καρμπυρατέρ. Στους δίχρονους επίσης μπορείτε να βάλετε και απο την θυρίδα εξαγωγής του κινητήρα. Στους τετράχρονους να βάζετε επίσης και στις βαλβίδες καθώς και στα ωστήρια.

Καλές πτήσεις
Τρύφωνας
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από nasa »

asterixx25 έγραψε:
Μετά ξεβιδώνεις το μουζί και ρίχνεις μέσα λάδι και αν έχεις εύκολη πρόσβαση στο καρμπυρατέρ, κάνεις το ίδιο.


...στην περίπτωσή μου ο Saito 100AAC είναι ολόκληρος μέσα στο cowl (Hangar9 Hellcat...εξέχει μόνο η εξάτμιση...ventilation για την ψύξη των κεφαλών...το ρεύμα αέρα εισέρχεται απο μπροστά και βγαίνει απο σειρές πολλών μικρών οπών Φ4mm στα πλαϊνά...), οπότε το cowl θα πρέπει να βγαίνει για την εφαρμογή του λαδιού αυτού...!

...σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας...
η ταν, η, τα πετάν...
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Νίκο ο Τρύφωνας τα είπε όλα και το βασικότερο είναι
Δεν χρειάζεται να βάζετε After Run μετά το τέλος κάθε πτήσης, παρά μονάχα αν έχετε σκοπό να αποθηκεύσετε το μοντέλο ή τον κινητήρα για πολύ καιρό.
Θα μου πείς.......... ποτέ δεν ξέρεις πότε θα ξαναπετάξει ένα μοντέλο
Ε! τότε αν δείς οτι παραμένει στην αποθήκη μπαίνεις στην διαδικασία
Δεν είναι δα και τόσο λεπτεπίλεπτοι αυτοί οι κινητήρες
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: After-run oil

Δημοσίευση από nasa »

...εντάξει παιδιά...είσασταν σαφέστατοι...ευχαριστώ και πάλι...!
η ταν, η, τα πετάν...
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανολογικά - Εργαλεία - Καύσιμα”