Lockheed T-33
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 11, 2010 9:24 pm
Lockheed T-33
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τύπος : Εκπαιδευτικό
Πλήρωμα: 2
Κινητήρας : 1 Turbojet Allison J33-A-35, 4.600 lbs ώσης
Εκπέτασμα: 38,9ft - 41,3ft(με δεξαμενές καυσίμου)
Μήκος: 37,7ft
Υψος: 11,7ft
Βάρος: Κενό 9800lb , Μέγιστο 15100lb
Ταχύτητα: Μεγίστη 600mph (στο επίπεδο της θάλασσας)
Επιχειρησιακή Οροφή: 40.500 ft
Εμβέλεια: 1345mls μέγιστη
Οπλισμός: 2 πολυβόλα Μ-3 των 0,50 in, όπλα έως 908kg
Εκδόσεις:
• T-33A βασική έκδοση
• RT-33A αναγνωριστικό
• AT-33A ενισχυμένες πτέρυγες, χρησιμοποιήθηκε σε ρόλους κρούσης
• DT-33A για κατεύθυνση ιπτάμενων στόχων
• NT-33A πειραματικό της USAF και NASA
• QT-33A τηλεκατευθυνόμενο αεροσκάφος-στόχος
• CL-30 T-33A κατασκευασμένο από την Canadair
_Β_Ο
Η σχεδίαση του Lockheed T-33 ξεκίνησε το 1947, όταν έγινε αισθητή η ανάγκη ενός εκπαιδευτικού jet για την εκπαίδευση των νέων πιλότων, καθώς τα ατυχήματα με το P-80 Shooting Star της Lockheed, συνέπεια ανεπαρκούς εκπαίδευσης σε P-51 και T-6 Texan, αυξήθηκαν ανησυχητικά.
Η Lockheed τροποποίησε το P-80 και από την μετατροπή προήλθε το διθέσιο εκπαιδευτικό που ονομάστηκε αρχικά TP-80C και από το 1949 Τ-33A. H πρώτη πτήση του αεροπλάνου έγινε στις 22/3/1948 και η USAF έδωσε την πρώτη παραγγελία, ενώ σύντομα παραγγελίες έδωσαν και το US Navy και οι US Marine Corps. Τα πρώτα αεροσκάφη είχαν κινητήρα Allison J33-A-23 με ώση 4.600 lbs, αργότερα τοποθετήθηκε ο βελτιωμένος Α-25 με ώση 5.200 lbs ενώ τελικά τοποθετήθηκε ο J33-A-35 με ώση 5.400 lbs.
Η γραμμή παραγωγής του T-33 έμεινε ανοικτή ως τον Αύγουστο το 1959 και παραδόθηκαν συνολικά 5.691 αεροσκάφη. Μια γραμμή παραγωγής υπήρχε μέχρι το 1959 στον Καναδά από την Canadair η οποία ονόμαζε το T-33 Canadair CL-30 Silver Star και χρησιμοποιούσε διαφορετικό κινητήρα, τον Rolls Royce Nene με ώση 5.100 lbs.
Από τη γραμμή αυτή παρήχθησαν συνολικά 656 αεροσκάφη. Τέλος, μια ακόμη γραμμή παραγωγής λειτούργησε στην Ιαπωνία όπου η Kawasaki παρήγαγε 210 T-33A από το 1956 ως το 1959.
Το T-33 έχει συμβατική και ενισχυμένη κατασκευή, γεγονός που το κάνει ιδιαίτερα κατάλληλο για εκπαιδευτικό. Η τραπεζοειδής πτέρυγα παρέχει μια αργή κατολίσθηση της τάξης των 4 Km/1.000 ft.
To αεροσκάφος υπήρξε για πολλά χρόνια το βασικό εκπαιδευτικό πολλών αεροποριών σε όλο τον κόσμο, και χρησιμοποιήθηκε και σε πολλούς άλλους ρόλους όπως κρούση, αναγνώριση, ιπτάμενος στόχος, ρυμουλκό στόχων, αναμεταδότης ραδιοεπικοινωνιών κ.α.
πηγή http://www.haf.gr
_Β_Ο
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τύπος : Εκπαιδευτικό
Πλήρωμα: 2
Κινητήρας : 1 Turbojet Allison J33-A-35, 4.600 lbs ώσης
Εκπέτασμα: 38,9ft - 41,3ft(με δεξαμενές καυσίμου)
Μήκος: 37,7ft
Υψος: 11,7ft
Βάρος: Κενό 9800lb , Μέγιστο 15100lb
Ταχύτητα: Μεγίστη 600mph (στο επίπεδο της θάλασσας)
Επιχειρησιακή Οροφή: 40.500 ft
Εμβέλεια: 1345mls μέγιστη
Οπλισμός: 2 πολυβόλα Μ-3 των 0,50 in, όπλα έως 908kg
Εκδόσεις:
• T-33A βασική έκδοση
• RT-33A αναγνωριστικό
• AT-33A ενισχυμένες πτέρυγες, χρησιμοποιήθηκε σε ρόλους κρούσης
• DT-33A για κατεύθυνση ιπτάμενων στόχων
• NT-33A πειραματικό της USAF και NASA
• QT-33A τηλεκατευθυνόμενο αεροσκάφος-στόχος
• CL-30 T-33A κατασκευασμένο από την Canadair
_Β_Ο
Η σχεδίαση του Lockheed T-33 ξεκίνησε το 1947, όταν έγινε αισθητή η ανάγκη ενός εκπαιδευτικού jet για την εκπαίδευση των νέων πιλότων, καθώς τα ατυχήματα με το P-80 Shooting Star της Lockheed, συνέπεια ανεπαρκούς εκπαίδευσης σε P-51 και T-6 Texan, αυξήθηκαν ανησυχητικά.
Η Lockheed τροποποίησε το P-80 και από την μετατροπή προήλθε το διθέσιο εκπαιδευτικό που ονομάστηκε αρχικά TP-80C και από το 1949 Τ-33A. H πρώτη πτήση του αεροπλάνου έγινε στις 22/3/1948 και η USAF έδωσε την πρώτη παραγγελία, ενώ σύντομα παραγγελίες έδωσαν και το US Navy και οι US Marine Corps. Τα πρώτα αεροσκάφη είχαν κινητήρα Allison J33-A-23 με ώση 4.600 lbs, αργότερα τοποθετήθηκε ο βελτιωμένος Α-25 με ώση 5.200 lbs ενώ τελικά τοποθετήθηκε ο J33-A-35 με ώση 5.400 lbs.
Η γραμμή παραγωγής του T-33 έμεινε ανοικτή ως τον Αύγουστο το 1959 και παραδόθηκαν συνολικά 5.691 αεροσκάφη. Μια γραμμή παραγωγής υπήρχε μέχρι το 1959 στον Καναδά από την Canadair η οποία ονόμαζε το T-33 Canadair CL-30 Silver Star και χρησιμοποιούσε διαφορετικό κινητήρα, τον Rolls Royce Nene με ώση 5.100 lbs.
Από τη γραμμή αυτή παρήχθησαν συνολικά 656 αεροσκάφη. Τέλος, μια ακόμη γραμμή παραγωγής λειτούργησε στην Ιαπωνία όπου η Kawasaki παρήγαγε 210 T-33A από το 1956 ως το 1959.
Το T-33 έχει συμβατική και ενισχυμένη κατασκευή, γεγονός που το κάνει ιδιαίτερα κατάλληλο για εκπαιδευτικό. Η τραπεζοειδής πτέρυγα παρέχει μια αργή κατολίσθηση της τάξης των 4 Km/1.000 ft.
To αεροσκάφος υπήρξε για πολλά χρόνια το βασικό εκπαιδευτικό πολλών αεροποριών σε όλο τον κόσμο, και χρησιμοποιήθηκε και σε πολλούς άλλους ρόλους όπως κρούση, αναγνώριση, ιπτάμενος στόχος, ρυμουλκό στόχων, αναμεταδότης ραδιοεπικοινωνιών κ.α.
πηγή http://www.haf.gr
_Β_Ο