Ανοίγω αυτό το θέμα για να επιστήσω την προσοχή όσων χρησιμοποιούν ή σκέπτονται να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο γυροσκόπιο προς αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων. Οχι, δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα στη λειτουργία του. Αντιθέτως είναι άψογο. Απλά ,υπάρχει μια λεπτομέρεια ,που χρειάζεται προσοχή κι έχει να κάνει με την περίπτωση που τα σερβό του swash τροφοδοτούνται με 6βολτο σύστημα και χρησιμοποιείται step down για την ουρά επειδή ως γνωστό πολλά σερβό για ουρά δουλεύουν μόνο σε 4.8 βολτο σύστημα.
Το γυροσκόπιο αυτό λοιπόν έχει ένα μικρό μαύρο καλώδιο που καταλήγει σε ένα πολύβυσμα με τρεις υποδοχές. Στη μία συνδέεται το σερβό της ουράς και στις άλλες δύο συνδέονται τα κανάλια rudder και gyro του δέκτη. Η σύνδεση εξασφαλίζεται με δύο καλώδια ,που υπάρχουν στη συσκευασία και το χαρακτηριστικό τους είναι ότι έχουν ίδια βύσματα και στις δυο μεριές ,σε αντίθεση με τα κοινά καλώδια προέκτασης,που από τη μία έχουν αρσενικό ενώ από την άλλη θηλυκό. Τα δύο αυτά καλώδια έχουν και τους τρεις αγωγούς σε αντίθεση με άλλα γυροσκόπια που το καλώδιο του rudder έχει και τους τρεις αγωγούς ενώ το καλώδιο του gain έχει μόνον ένα.
Το θέμα είναι ότι, από τη μεριά του πολυβύσματος ,οι ακροδέκτες και των τριών βυσμάτων που αντιστοιχούν στο θετικό (κόκκινα) και στο αρνητικό (μαύρα) παραλληλίζονται. Το ίδιο ισχύει φυσικά και από τη μεριά του δέκτη. Και φυσικά το να παραλληλίζεται από τη μεριά του πολυβύσματος το θετικό της εξόδου για το σερβό με το θετικό της υποδοχής του καναλιού του rudder, είναι κάτι το φυσικό και απόλυτα αναγκαίο για να μπορεί να τροφοδοτηθεί το σερβό. Ομως ,το ότι παραλληλίζεται με όλα αυτά και το θετικό της υποδοχής του gain ,έχει κάποιες συνέπειες στην περίπτωση που χρησιμοποιείται stepdown για την ουρά. Αν αυτό το stepdown χρησιμοποιηθεί μεταξύ γυροσκοπίου και σερβό δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Μπορεί να γίνει αυτό μια και το συγκεκριμένο γυροσκόπιο αντέχει 6βολτο σύστημα ενώ το σερβό της ουράς θα τροφοδοτηθεί με χαμηλότερη τάση μέσω του stepdown. Αν όμως το stepdown τοποθετηθεί μεταξύ δέκτη και γυροσκοπίου όπως πολλές φορές συνηθίζεται, τότε τόσο το γυροσκόπιο όσο και το σερβό της ουράς τροφοδοτούνται με πλήρη και όχι με μειωμένη τάση. Αυτό γιατί ,με τα θετικά των δύο καναλιών παραλληλισμένα, το stepdown ουσιαστικά γεφυρώνεται και μπορεί κανείς κάλλιστα να κάψει το σερβό αφού εκεί που νομίζει ότι το τροφοδοτεί με μειωμένη τάση ,στην πραγματικότητα του δίνει πλήρη τάση.
Ποιά είναι η λύση? Η το stepdown θα τοποθετηθεί μεταξύ γυροσκοπίου και σερβό ή ,αν πρόκειται να τοποθετηθεί το stepdown ανάμεσα στο κανάλι του rudder και στο γυροσκόπιο, θα πρέπει να κοπεί ο κόκκινος (θετικός) αγωγός του καλωδίου του gain ώστε να μην κάνει γέφυρα η είσοδος με την έξοδο του stepdown.
Αυτά τα ολίγα για μην ψήσει κανένας το σερβό του και αναρωτιέται μετά το πως και το γιατί.
Φιλικά Κώστας.
Συνδεσμολογία GY-520 για stepdown.
-
- Δημοσιεύσεις: 720
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Επιστροφή στο “Ρυθμίσεις Ελικοπτέρων”
Μετάβαση σε
- WWW.PETAME.GR
- ↳ PETAME.GR_Επαναλειτουργία.
- ↳ Καλωσόρισμα στο www.petame.gr/welcome page
- ↳ Απορίες & Προτάσεις που αφορούν το www.petame.gr
- ↳ Καλώς ήρθατε/welcome
- ↳ Ο Κάδος των Αχρήστων
- ↳ Ρυθμίσεις-Οδηγίες-πλατφόρμας Χρηστών.
- ↳ Ελεύθερη συζήτηση - Διαγωνισμοί
- ↳ Διαγωνισμοί του www.petame.gr
- ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ - Αεροπλάνα/Ελικόπτερα/Ανεμόπτερα/Free Flights
- ↳ Αεροπλάνα/RC Airplanes
- ↳ Θερμικά Αεροπλάνα
- ↳ Ηλεκτρικά Αεροπλάνα
- ↳ Scale Αεροπλάνα
- ↳ Jet - Τουρμπίνες
- ↳ Αεροπλάνο ...και φωτογραφία!
- ↳ Γιγάντια Αερομοντέλα
- ↳ Ελικόπτερα/RC Helicopters/multicopter
- ↳ Θερμικά Ελικόπτερα
- ↳ Ηλεκτρικά ελικόπτερα
- ↳ Ρυθμίσεις Ελικοπτέρων
- ↳ Παρουσιάσεις Έλικοπτέρων
- ↳ FAI-F3C Ελικόπτερα
- ↳ 3D Ελικόπτερα
- ↳ Ελικόπτερο ...και φωτογραφία!
- ↳ Scale Ελικόπτερα
- ↳ multicopter
- ↳ Ανεμόπτερα/RC Gliders, Sailplanes and Slope Soaring
- ↳ Ανεμόπτερα ...και φωτογραφία
- ↳ Free Flights - Indoors - Ultra Micro
- ↳ Free flights ...και φωτογραφία!
- ↳ Μοντελισμός και παρελθόν
- ↳ FPVs - UAV/drones - on board cameras
- ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΑΓΩΝΕΣ - ΚΑΙΡΟΣ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ
- ↳ Events - Αγώνες - Ο Καιρός
- ↳ Αγώνες & Αποτελέσματα
- ↳ Ο Καιρός
- ↳ Πρόγνωση METEO.GR (Auto RSS Feed)
- ↳ Γενικές εκδηλώσεις
- ↳ Εκθέσεις - Μουσεία
- ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ - ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
- ↳ Παρουσιάσεις Εργαστηρίων & Προσώπων - Κατασκευές - Ιδέες
- ↳ Εργαστήρια & πρόσωπα - Χώροι κατασκευών
- ↳ Βαφές - Κατασκευές - Επισκευές - Υλικά
- ↳ Κατασκευές - Ιδέες
- ↳ Μηχανολογικά - Εργαλεία - Καύσιμα
- ↳ Ηλεκτρονικά-RC Flight Simulators
- ↳ Φορτιστές - Μπαταρίες - Φόρτιση & Αποφόρτιση
- ↳ Moteur - Speed Controls
- ↳ Γενικά ηλεκτρονικά - Ιδιοκατασκευές - Σκέψεις
- ↳ Τηλεκατεύθυνση - Πομπός - Δέκτης - Servo - accessories & Flight Simulators
- ↳ Governors - Gyro e.t.c
- ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΤΙΚΑ ΕΙΔΗ - ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ - ΑΓΓΕΛΙΕΣ
- ↳ Καταστήματα - Εισαγωγές/Greek RC stores
- ↳ Αγγελίες
- ↳ Πωλείται
- ↳ Ζητείται
- ↳ Ανταλλαγές
- ↳ Χαρίζεται
- ↳ Εργασία (προσφορά και ζήτηση)
- ↳ Αρχείο "ληγμένων" αγγελιών
- ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ - FLIGHT SIMULATOR
- ↳ Flight Simulator - Εικονικές Πτήσεις & Αεροπορικές Εταιρείες
- ΣΥΛΛΟΓΟΙ & ΑΕΡΟΛΕΣΧΕΣ - ΠΕΔΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ - ΜΟΝΤΕΛΟΔΡΟΜΙΑ
- ↳ Σύλλογοι & Αερολέσχες/Greek rc clubs
- ↳ Πεδία Πτήσεων - Μοντελοδρόμια/flight fields
- ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ & ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
- ↳ Αερομοντελισμός και ο αεραθλητισμός του εξωτερικού
- ΓΕΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ - PARAMOTEUR - PARAGLIDING
- ↳ Paragliding - Παραπέντε
- ↳ Ελαφρά αεροσκάφη - Ελικόπτερα - Υπερελαφρά - Ανεμόπτερα
- ↳ Αιωρόπτερα - μηχανοκίνητοι αετοί
- "ΠΕΤΑΞΤΕ" ...Video και Φωτογραφίες
- ↳ Video - Φωτογραφίες & Ευτράπελα
- ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ..."ΠΤΗΣΕΙΣ"
- ↳ Τεχνολογία & Εξελίξεις