Θεωρία κινητήρων jet
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μαρ 29, 2008 2:06 pm
Η τεχνολoγία των κινητήρων φυγοκεντρικής ροής, jet εφευρέθηκε κατά την διάρκεια του β/παγκόσμιου ,και εξελίχθηκε μετέπειτα αντικαθιστώντας τα εμβολοφόρα μοτέρ των αεροσκαφών .
Οπως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης βασίζονται στην λειτουργία ΕΙΣΑΓΩΓΗ -ΣΥΜΠΙΕΣΗ -ΕΚΤΩΝΟΣΗ -ΕΞΑΓΩΓΗ έτσι και οι κινητήρες φυγοκεντρικής ροής παράγουν την ενέργεια με ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΕΡΑ -ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΑΕΡΑ -ΚΑΥΣΗ -ΕΞΑΓΩΓΗ .
Οι κινητήρες αυτού του τύπου κατασκευάζονται τα τελευταία χρόνια και υπό κλίμακα , και βασίζονται στην ίδια θεωρία των πραγματικών jet .
O τρόπος λειτουργίας έχει ως εξής.
Την στιγμή που ο ατμοσφαιρικός αέρας εισέρχεται στην εισαγωγή του κινητήρα ,ο συμπιεστής επιτρέπει τον αέρα να περάσει μόνο προς το κέντρο του χωρίς μεγάλη ταχύτητα .Στην συνέχεια με την βοήθεια των πτερυγίων ο αέρας κινείται στην εξωτερική διάμετρο του συμπιεστή παράγοντας φυγοκεντρικές δυνάμεις περιστροφής αυξάνοντας την ταχύτητα του .
Μετέπειτα ο αέρας περνάει στους διάχυτες που είναι ο μόνος δρόμος διαφυγής του .Η ενεργειακή ταχύτητα του αέρα μετατρέπεται σε ενέργεια πίεσης . Σε αυτή την φάση έχει ανέβει η θερμοκρασία του αέρα που συντελεί στο καλύτερο αποτέλεσμα κατά την διάρκεια της καύσης του .
Ο ζεστός πλέον αέρας περνάει στον θάλαμο καύσης , ο οποίος αποτελείτε από δυο θύλακες (δοχεία η αλλιώς καζανάκια ) τα οποία είναι το ένα μέσα στο άλλο .
Στο πρώτο κινείτε ο ζεστός αέρας , και ανάμεσα του πρώτου και του δεύτερου υπάρχει η σωλήνωση του καυσίμου . Στην άκρη κάθε σωλήνωσης βρίσκονται μικρές οπές από όπου διοχετεύεται το καύσιμο ,και στο σημείο αυτό υπάρχει το (μπουζί) με το οποίο δημιουργείται η έκρηξη .
Τα καυσαέρια που παράγονται από την έκρηξη αυξάνουν ταχύτητα και διαφεύγουν από το δεύτερο θύλακα ,οδηγούμενα από τα σταθερά πτερύγια που βρίσκονται μπροστά από την τουρμπίνα .
Η ενεργεία εχει παραχθεί και τα καυσαέρια περνάνε στην ατμόσφαιρα από τον κώνο εξαγωγής όπου βρίσκονται τρία η τέσσερα σταθερά πτερύγια για την ομαλή έξοδο των καυσαερίων .
Αυτή ήταν μια απλή εξήγηση για την λειτουργία των κινητήρων jet ,για να μπορέσει να κατανοήσει απλά ο κάθε αναγνώστης ,και να πάρει μια πρώτη εικόνα .
Οπως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης βασίζονται στην λειτουργία ΕΙΣΑΓΩΓΗ -ΣΥΜΠΙΕΣΗ -ΕΚΤΩΝΟΣΗ -ΕΞΑΓΩΓΗ έτσι και οι κινητήρες φυγοκεντρικής ροής παράγουν την ενέργεια με ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΕΡΑ -ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΑΕΡΑ -ΚΑΥΣΗ -ΕΞΑΓΩΓΗ .
Οι κινητήρες αυτού του τύπου κατασκευάζονται τα τελευταία χρόνια και υπό κλίμακα , και βασίζονται στην ίδια θεωρία των πραγματικών jet .
O τρόπος λειτουργίας έχει ως εξής.
Την στιγμή που ο ατμοσφαιρικός αέρας εισέρχεται στην εισαγωγή του κινητήρα ,ο συμπιεστής επιτρέπει τον αέρα να περάσει μόνο προς το κέντρο του χωρίς μεγάλη ταχύτητα .Στην συνέχεια με την βοήθεια των πτερυγίων ο αέρας κινείται στην εξωτερική διάμετρο του συμπιεστή παράγοντας φυγοκεντρικές δυνάμεις περιστροφής αυξάνοντας την ταχύτητα του .
Μετέπειτα ο αέρας περνάει στους διάχυτες που είναι ο μόνος δρόμος διαφυγής του .Η ενεργειακή ταχύτητα του αέρα μετατρέπεται σε ενέργεια πίεσης . Σε αυτή την φάση έχει ανέβει η θερμοκρασία του αέρα που συντελεί στο καλύτερο αποτέλεσμα κατά την διάρκεια της καύσης του .
Ο ζεστός πλέον αέρας περνάει στον θάλαμο καύσης , ο οποίος αποτελείτε από δυο θύλακες (δοχεία η αλλιώς καζανάκια ) τα οποία είναι το ένα μέσα στο άλλο .
Στο πρώτο κινείτε ο ζεστός αέρας , και ανάμεσα του πρώτου και του δεύτερου υπάρχει η σωλήνωση του καυσίμου . Στην άκρη κάθε σωλήνωσης βρίσκονται μικρές οπές από όπου διοχετεύεται το καύσιμο ,και στο σημείο αυτό υπάρχει το (μπουζί) με το οποίο δημιουργείται η έκρηξη .
Τα καυσαέρια που παράγονται από την έκρηξη αυξάνουν ταχύτητα και διαφεύγουν από το δεύτερο θύλακα ,οδηγούμενα από τα σταθερά πτερύγια που βρίσκονται μπροστά από την τουρμπίνα .
Η ενεργεία εχει παραχθεί και τα καυσαέρια περνάνε στην ατμόσφαιρα από τον κώνο εξαγωγής όπου βρίσκονται τρία η τέσσερα σταθερά πτερύγια για την ομαλή έξοδο των καυσαερίων .
Αυτή ήταν μια απλή εξήγηση για την λειτουργία των κινητήρων jet ,για να μπορέσει να κατανοήσει απλά ο κάθε αναγνώστης ,και να πάρει μια πρώτη εικόνα .