Θεωρια κινητηρων εσωτερικης καυσεως
Θεωρια κινητηρων εσωτερικης καυσεως
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΕΩΣ
Κινητήρες εσωτερικής καύσεως ονομάζονται οι μηχανές που μετατρέπουν την ενεργεία του καύσιμου άμεσα σε κινητική ενέργεια.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας είναι η εξέλιξη του κινητήρα που λειτουργεί με καύσιμο σε συνδυασμό με αέρα (οξυγόνο ) που ονομάζεται μείγμα και διοχετεύεται στο εσωτερικό του κινητήρα σε αέρια μορφή .
Διαχωρίζουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ανάλογα με το καύσιμο που χρειάζεται για να λειτουργήσει ο κάθε ένας με την σειρά του .
1) βενζινοκινητήρας
Το επεξεργασμένο πετρέλαιο είναι η καύσιμη ύλη που μετά από ειδική επεξεργασία παράγεται η βενζίνη .
2) Στροβιλοκινητήρας (jet),
που επίσης ονομάζεται κινητήρας εσωτερικής καύσης με την διαφορά ότι λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο έναντι των συμβατικών κινητήρων .Το καύσιμο αυτών των κινητήρων είναι το jet A1 δηλαδή κηροζίνη (καθαρό πετρέλαιο) με χημικά πρόσθετα .
3) Κινητήρας glow (οι δικοί μας κινητήρες ) :)>)>)
που χρησιμοποιούν σαν καύσιμο χημικά υγρά (νίτρο , μεθανόλη ) και προσμίξεις αυτών .
Οι παραπάνω κινητήρες και τα καύσιμα τους συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία των εύφλεκτων υγρών . Και χρησιμοποιούν μπουζί για την ανάφλεξη τους .
4) Πετρελαιοκινητήρας (ντίζελ)
Στον κινητήρα ντίζελ το πετρέλαιο αναμιγνύεται στο εσωτερικό του με μεγάλη ποσότητα αέρα και έτσι δημιουργείται υψηλή συμπίεση που έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας του μίγματος και αναφλέγεται χωρίς την χρήση σπινθήρα (μπουζί ) .
Σε όλες τις περιπτώσεις το καύσιμο διοχετεύεται στον κινητήρα με ειδικό τρόπο (ρυθμιστές καύσιμου όπως καρμπιρατέρ, injection κλπ) έτσι ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε την ενέργεια που παράγουν .
Κινητήρες εσωτερικής καύσεως ονομάζονται οι μηχανές που μετατρέπουν την ενεργεία του καύσιμου άμεσα σε κινητική ενέργεια.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας είναι η εξέλιξη του κινητήρα που λειτουργεί με καύσιμο σε συνδυασμό με αέρα (οξυγόνο ) που ονομάζεται μείγμα και διοχετεύεται στο εσωτερικό του κινητήρα σε αέρια μορφή .
Διαχωρίζουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ανάλογα με το καύσιμο που χρειάζεται για να λειτουργήσει ο κάθε ένας με την σειρά του .
1) βενζινοκινητήρας
Το επεξεργασμένο πετρέλαιο είναι η καύσιμη ύλη που μετά από ειδική επεξεργασία παράγεται η βενζίνη .
2) Στροβιλοκινητήρας (jet),
που επίσης ονομάζεται κινητήρας εσωτερικής καύσης με την διαφορά ότι λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο έναντι των συμβατικών κινητήρων .Το καύσιμο αυτών των κινητήρων είναι το jet A1 δηλαδή κηροζίνη (καθαρό πετρέλαιο) με χημικά πρόσθετα .
3) Κινητήρας glow (οι δικοί μας κινητήρες ) :)>)>)
που χρησιμοποιούν σαν καύσιμο χημικά υγρά (νίτρο , μεθανόλη ) και προσμίξεις αυτών .
Οι παραπάνω κινητήρες και τα καύσιμα τους συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία των εύφλεκτων υγρών . Και χρησιμοποιούν μπουζί για την ανάφλεξη τους .
4) Πετρελαιοκινητήρας (ντίζελ)
Στον κινητήρα ντίζελ το πετρέλαιο αναμιγνύεται στο εσωτερικό του με μεγάλη ποσότητα αέρα και έτσι δημιουργείται υψηλή συμπίεση που έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας του μίγματος και αναφλέγεται χωρίς την χρήση σπινθήρα (μπουζί ) .
Σε όλες τις περιπτώσεις το καύσιμο διοχετεύεται στον κινητήρα με ειδικό τρόπο (ρυθμιστές καύσιμου όπως καρμπιρατέρ, injection κλπ) έτσι ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε την ενέργεια που παράγουν .
Απ: Θεωρια κινητηρων εσωτερικης καυσεως
Βενζινοκινητηρας και κινητηρας glow ειναι σχεδιαστικα ιδιοι.μερικες διαφορες σε καρμπυρατερ,θαλαμο καυσης,και εννοειται στο συστημα αναφλεξης.
χωριζοντα σε διχρονους,τετραχρονους και wankel.
στο εξωτερικο υπαρχουν ειδικοι ανταπτορες για να κανεις εναν κινητηρα glow σε σπινθηρα.
διχρονοι και βανκελ λογω τον πολυ μικρων απωλειων που εχουν απο τριβες εχουν πολυ μεγαλη αποδοση απο τον κυβισμο τους σε σχεση με εναν τετραχρονο.επισης ο διχονος λογω το οτι δεν εχει καποιο συστημα (βαλβιδες)το οποιο να ρυθμιζει την ακριβη ποσοτητα και χρονικη στιγμη που θα μπαινει το καυσιμο στον κυλινδρο,εχει και μεγαλες απωλειες και καταναλωση στο καυσιμο.
ο βανκελ λογω του ιδιοτροπου σχηματος που εχει ο "κυλινδρος" και το περιεργο στροφειο με τα καρβουνακια.εχει μεγαλη καταναλωση λαδιου και μικρη ζωη.
ομοιοτητα στην λειτουργια με εναν τετραχρονο εχει και ο ντιζελ.με την διαφορα οτι δεν εχει μπουζι και απο την βαλβιδα εισαγωγης δεν περναει μειγμα αλλα καθαρος αερας.ο κινητηρας αυτος εχει πολυ υψηλη συμπιεση 22 εως 30 προ 1.και η αναφλεξη γινεται απο την πολυ μεγαλη θερμοκρασια που αναπτυσει το μειγμα κατα την αποτομη συμπιεση του.το καυσιμο ψεκαζεται απο ενα μπεκ αμεσου ψεκασμου μεσα στον κυλινδρο.και οχι στην εισαγωγη οπως τα γνωστα injection.ειναι κατι παρομοιο με τα VW FSI.
χωριζοντα σε διχρονους,τετραχρονους και wankel.
στο εξωτερικο υπαρχουν ειδικοι ανταπτορες για να κανεις εναν κινητηρα glow σε σπινθηρα.
διχρονοι και βανκελ λογω τον πολυ μικρων απωλειων που εχουν απο τριβες εχουν πολυ μεγαλη αποδοση απο τον κυβισμο τους σε σχεση με εναν τετραχρονο.επισης ο διχονος λογω το οτι δεν εχει καποιο συστημα (βαλβιδες)το οποιο να ρυθμιζει την ακριβη ποσοτητα και χρονικη στιγμη που θα μπαινει το καυσιμο στον κυλινδρο,εχει και μεγαλες απωλειες και καταναλωση στο καυσιμο.
ο βανκελ λογω του ιδιοτροπου σχηματος που εχει ο "κυλινδρος" και το περιεργο στροφειο με τα καρβουνακια.εχει μεγαλη καταναλωση λαδιου και μικρη ζωη.
ομοιοτητα στην λειτουργια με εναν τετραχρονο εχει και ο ντιζελ.με την διαφορα οτι δεν εχει μπουζι και απο την βαλβιδα εισαγωγης δεν περναει μειγμα αλλα καθαρος αερας.ο κινητηρας αυτος εχει πολυ υψηλη συμπιεση 22 εως 30 προ 1.και η αναφλεξη γινεται απο την πολυ μεγαλη θερμοκρασια που αναπτυσει το μειγμα κατα την αποτομη συμπιεση του.το καυσιμο ψεκαζεται απο ενα μπεκ αμεσου ψεκασμου μεσα στον κυλινδρο.και οχι στην εισαγωγη οπως τα γνωστα injection.ειναι κατι παρομοιο με τα VW FSI.
Απ: Θεωρια κινητηρων εσωτερικης καυσεως
http://gizmodo.com/gadgets/fourstroke-action/micro-camera-shows-the-workings-of-a-combustion-engine-309138.php
ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ.
moderators???εχω ενα πολυ καλο animateg gif με την λειτουργια του διχρονου.αλλα ειναι 530ΚΒ
πως μπορω να το ανεβασω??οεο??
ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ.
moderators???εχω ενα πολυ καλο animateg gif με την λειτουργια του διχρονου.αλλα ειναι 530ΚΒ
πως μπορω να το ανεβασω??οεο??
Απ: Θεωρια κινητηρων εσωτερικης καυσεως
ενας βανκελ,
αριστερα πανω εισαγωγη,κατω εξαγωγη
δεξια θαλαμος καυσης και μπουζι
αριστερα πανω εισαγωγη,κατω εξαγωγη
δεξια θαλαμος καυσης και μπουζι
- Συνημμένα
-
- rotary1.gif (61.51 KiB) Προβλήθηκε 64 φορές
Απ: Θεωρια κινητηρων εσωτερικης καυσεως
και μια παγκοσμια σπαζοκεφαλια!!!
το 1992 η honda εφτιαξε το NR750.
τι ειναι αυτο?ενα ομορφο μηχανακι θε πειτε!!!ναι αλλα...........
εχει ενα ν4 κινητηρα 750 κυβικα.ε, και?????
λοιπον,αυτος ο κινητηρας εχει 32 βαλβιδες.8 ανα κυλινδρο.8 μπιελες 2 ανα πιστονι.και ΟΒΑΛ ΕΜΒΟΛΑ!!!!!!!!!!!!!!!!
εαν βρειτε πως εφτιαξαν τα ελατηρια ωστε να διστελονται σε ολη τους την περιφερεια και οβαλ,πειτε τους και στους αλλους κατασκευαστες.Δεν εχει ξαναφτιαχτει τετοιο μοτερ,στους αγωνες δεν το επετρεψαν να τρεξει δευτερη χρονια.και δεν βρεθηκε ποτε καμια φωτο στο ιντερνετ με τα ελατηρια στα πιστονια!!!
Δημητρη το θυμασαι????
(img width=700 height=520)http://i306.photobucket.com/albums/nn268/ktm25089/800px-Ovalpiston.jpg
το 1992 η honda εφτιαξε το NR750.
τι ειναι αυτο?ενα ομορφο μηχανακι θε πειτε!!!ναι αλλα...........
εχει ενα ν4 κινητηρα 750 κυβικα.ε, και?????
λοιπον,αυτος ο κινητηρας εχει 32 βαλβιδες.8 ανα κυλινδρο.8 μπιελες 2 ανα πιστονι.και ΟΒΑΛ ΕΜΒΟΛΑ!!!!!!!!!!!!!!!!
εαν βρειτε πως εφτιαξαν τα ελατηρια ωστε να διστελονται σε ολη τους την περιφερεια και οβαλ,πειτε τους και στους αλλους κατασκευαστες.Δεν εχει ξαναφτιαχτει τετοιο μοτερ,στους αγωνες δεν το επετρεψαν να τρεξει δευτερη χρονια.και δεν βρεθηκε ποτε καμια φωτο στο ιντερνετ με τα ελατηρια στα πιστονια!!!
Δημητρη το θυμασαι????
(img width=700 height=520)http://i306.photobucket.com/albums/nn268/ktm25089/800px-Ovalpiston.jpg
Απ: Θεωρια κινητηρων εσωτερικης καυσεως
(img width=700 height=188)http://i306.photobucket.com/albums/nn268/ktm25089/two-stroke_c.gif
διχρονος κινητηρας
διχρονος κινητηρας
Απ: Θεωρια κινητηρων εσωτερικης καυσεως
επιδη πολλοι ρωτανε γιατι εχουν τοση μεγαλη εξατμιση τα διχρονα.
αυτο το μεγαλο χοντρο πραγμα λεγετε θαλαμος διαστολης.
εχει μια συγκεκριμενη δουλεια αλλα πολυ βασικη.
οπως βλεπουμε και στο σχεδιακι.οταν μπει το καυσιμο στον κυλινδρο αρκετη ποσοτητα φευγει προς τον θαλαμο.εχουμε πολυ ακαυστο μειγμα ετσι και μειωση τησ αποδοσης.
τα καυσαερια οταν βγαινουν εχουν μαζι τους ηχητικα κυματα (θορυβος).ο θαλαμος αυτος με απλα λογια εχει σαν δουλεια,μια ποσοτητα αυτων των κυματων να τα στελνει ξανα πισω(αντανακλαση) με αποτελεσμα το μειγμα που παει να βγει απο τον κυλινδρο να ξαναμπαινει μεσα με την βια.ειναι μια σχεδιαση ακριβειας οσο και αν την νομιζουμε χοντροκομμενη.εαν εχει διαφορετικο μεγεθος απο οτι πρεπει τοτε η δεν θα προλαβαινουν τα ηχητικα κυματα να βαλουν ολο το καυσιμο μεσα ή θα μπαινουν και καυσαερια στον κυλινδρο ξανα.αυτος ειναι ο λογος που ολες οι εξατμισεις(συντονισμενες) εχουν αυτο το περιεργο σχημα
περισσοτερα αυριο
.παω για ποτακι τωρα ^-^
αυτο το μεγαλο χοντρο πραγμα λεγετε θαλαμος διαστολης.
εχει μια συγκεκριμενη δουλεια αλλα πολυ βασικη.
οπως βλεπουμε και στο σχεδιακι.οταν μπει το καυσιμο στον κυλινδρο αρκετη ποσοτητα φευγει προς τον θαλαμο.εχουμε πολυ ακαυστο μειγμα ετσι και μειωση τησ αποδοσης.
τα καυσαερια οταν βγαινουν εχουν μαζι τους ηχητικα κυματα (θορυβος).ο θαλαμος αυτος με απλα λογια εχει σαν δουλεια,μια ποσοτητα αυτων των κυματων να τα στελνει ξανα πισω(αντανακλαση) με αποτελεσμα το μειγμα που παει να βγει απο τον κυλινδρο να ξαναμπαινει μεσα με την βια.ειναι μια σχεδιαση ακριβειας οσο και αν την νομιζουμε χοντροκομμενη.εαν εχει διαφορετικο μεγεθος απο οτι πρεπει τοτε η δεν θα προλαβαινουν τα ηχητικα κυματα να βαλουν ολο το καυσιμο μεσα ή θα μπαινουν και καυσαερια στον κυλινδρο ξανα.αυτος ειναι ο λογος που ολες οι εξατμισεις(συντονισμενες) εχουν αυτο το περιεργο σχημα
περισσοτερα αυριο
.παω για ποτακι τωρα ^-^
Απ: Θεωρια κινητηρων εσωτερικης καυσεως
έγραψε:
Δημητρη το θυμασαι????
χε χε χε (O)# Soichiro Honda και ξερό ψωμί .
Μια μέρα θα φτιάξουμε κάτι δικό μας :--)!!. Για αερομοντέλο εννοείται !@/-=}{{
Πως λέγανε εκείνον τον μηχανικό από την Αθήνα που έφτιαξε ένα δίχρονο..........πάνε πολλά χρόνια και αρχίζω να ξεχνώ :-\
Απ: Θεωρια κινητηρων εσωτερικης καυσεως
λες κανενα μοντελλο με οβαλ πιστονια?state of the art σε μηχανη μοντελου? :>) :>) :>)
Απάντηση: Θεωρια κινητηρων εσωτερικης καυσεως
mastoras έγραψε: ↑
4) Πετρελαιοκινητήρας (ντίζελ)
Στον κινητήρα ντίζελ το πετρέλαιο αναμιγνύεται στο εσωτερικό του με μεγάλη ποσότητα αέρα και έτσι δημιουργείται υψηλή συμπίεση που έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας του μίγματος και αναφλέγεται χωρίς την χρήση σπινθήρα (μπουζί ) .
Σε όλες τις περιπτώσεις το καύσιμο διοχετεύεται στον κινητήρα με ειδικό τρόπο (ρυθμιστές καύσιμου όπως καρμπιρατέρ, injection κλπ) έτσι ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε την ενέργεια που παράγουν .
για να χρησιμοποιηθεί το πετρέλαιο σε μια Μ.Ε.Κ. πρέπει να βρίσκεται υπό μεγάλη
πίεση για αυτό το λόγο έχουμε σχέση συμπίεσης (ε) απο 12:1 - 19:1
χρησιμοποιούμε στιβαρά και μεγάλης αντοχής στης θερμοκρασίες μέταλλα
και μεγάλο κυβισμό για να πετύχουμε την αύξηση πίεσης.
στην εισαγωγή, εισάγουμε αέρα (όχι μείγμα) λίγο πρίν την συμπίεση ψεκάζουμε
το πετρέλαιο και απο την αύξηση θερμοκρασίας και πίεσης (περίπου 80 bar)
αυταναφλέγεται. έχουμε περίσσια αέρα για να αυξήσουμε τον εισαγόμενο
όγκο ώστε να έχουμε περισσότερη πίεση. με αυτό κερδίζουμε (σε ρύπους)
με λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα αλλά έχουμε περισσότερους υδρογονάνθρακες.