Τι πραγματικά χρειάζομαι; Τι να αγοράσω; Μπερδεύτηκα!
Tελική επιλογή γίνεται με βάση τις
απαιτήσεις που έχουμε εμείς από το μοντέλο μας αλλά και τις απαιτήσεις που έχει εκείνο από εμάς!
Στο κεφάλαιο αυτό υποθέτουμε ότι κατασταλάξαμε στην επιλογή μεταξύ Ηλεκτρικών - Θερμικών.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Τα σχόλια και οι συγκρίσεις πλέον θα αφορούν τα δύο είδη παράλληλα και θα τα συγκρίνουν.
Ποιες είναι οι απαιτήσεις μου; Πως ξέρω ότι δε θα αλλάξουν σύντομα;
Δεν ξέρουμε αν θα αλλάξουν στο σύντομο μέλλον. Η καλύτερη μέθοδος είναι να ακολουθήσουμε την «πεπατημένη» φροντίζοντας να επιλέξουμε ένα ελικόπτερο που πληροί σχεδόν όλες τις πτητικές προϋποθέσεις.
Λογικά λοιπόν, αν είμαστε λάτρεις των 3d, χρειαζόμαστε ένα ελικόπτερο με «άνεση» στις μανούβρες 3d, ενώ αν είμαστε λάτρεις του F3C χρειαζόμαστε ένα σταθερότερο και όχι τόσο νευρώδες ελικόπτερο.
Αυτό δε σημαίνει ότι θα αγοράσουμε ένα αμιγώς 3d μοντέλο ή ένα αμιγώς F3C.
Είναι κατανοητό. Σήμερα πλέον, όλα τα μοντέλα που κυκλοφορούν -m
ερικά προαναφέρθησαν από εδώ- είναι ιδανικά για όλων των ειδών τις πτήσεις.
Ένα θερμικό ελικόπτερο 50άρι πάντως, βρίσκεται περίπου στη μέση.
Οικονομικά είναι ίσο η και φθηνότερο από ένα ισομεγέθες ηλεκτρικό
(Υπολογίζουμε φορτιστή και τουλάχιστον δυό μπαταρίες)
Αν απαιτήσουμε από αυτό αργότερα εκπαίδευση σε ασκήσεις 3d, μας παρέχει αυτή τη δυνατότητα με άνεση. Την ίδια άνεση ΔΕΝ παρέχει σε όλες τις ασκήσεις ένα 30άρι πχ.
Το 30άρι ωστόσο, έχει χαμηλότερη τιμή αγοράς. Αν ζητήσουμε από αυτό extra δυνατότητες, τελικώς θα πληρώσουμε την αρχική διαφορά και θα μαστορεύουμε.
Αν έχουμε πτώση με το 50άρι, τα ανταλλακτικά του είναι αρκετά πιο οικονομικά από αυτά ενός 60αριού ή ενός 90ριού ελικοπτέρου και της ίδιας τιμής με αυτά του 30ριού.
Τι θα επιλέξουμε λοιπόν;
Η τεχνική υποστήριξη και η εγγύηση από το κατάστημα αγοράς, είναι σημαντική. Σημαντική επίσης είναι η τεχνική γνώση άλλων μοντελιστών στο ελικόπτερο.
Τέλος, η διαθεσιμότητα τόσο του ίδιου του μοντέλου όσο και των ανταλλακτικών του, κατέχουν κύριο λόγο στην τελική απόφαση.
Ποιες είναι οι απαιτήσεις του μοντέλου από εμένα;
Δυστυχώς
αρκετές για όσους από εσάς θεωρούν ότι δε θα καταφέρουν να διαθέσουν περισσότερο χρόνο από αυτόν για την πτήση και μόνο.
Λέω «θεωρούν» γιατί η περίπτωσή μου είναι μια από αυτές. Όταν και εγώ στην αρχή «αντλούσα» όλες αυτές τις πληροφορίες που αντλείτε και εσείς ως αρχάριοι τώρα, έβλεπα μπροστά μου βουνά απροσπέλαστα. Δεν ήταν λίγες οι φορές που αναρωτιόμουν: Ποιος ο λόγος να ζήσω αυτή την ταλαιπωρία;
Βεβαίως, τάχιστα όλα ξεδιάλυναν και τελικά σίγουρα δε μετάνιωσα για τις αποφάσεις μου.
Εν ολίγοις μην αγχώνεστε. Χρόνος θα βρεθεί.
Το μοντέλο απαιτεί:
1) Αρχικά μέσο μεταφοράς. Αυτοκίνητο στην προκειμένη περίπτωση.
Ένα μικρό ηλεκτρικό με τρεις τέσσερις φορτισμένες μπαταρίες και ένα βαλιτσάκι προστασίας, ίσως να καταφέρετε χωρίς μέσο μεταφοράς να το πετάξετε σε παρακείμενο πάρκο ή κοντινό χώρο με ρίσκο*. Όχι όμως και τα μεγαλύτερα μοντέλα, Ηλεκτρικά - θερμικά (30άρια, 50άρια, 60άρια και 90άρια).
2) Συχνούς και επίμονους ελέγχους πριν και μετά από τις πτήσεις. Σταδιακά χρειάζεται επίσης και servis (λίπανση αξόνων, έλεγχος ντιζών, ball links, έλεγχο σε όλες τις βίδες του μοντέλου κλπ) ή αντικατάσταση εξαρτημάτων που έχουν φθαρεί.
(π.χ. ρουλεμάν κινητήρα & μοντέλου μετά από 100-150 περίπου πτήσεις.)
*Δεσμευόμενοι πάντα από το χρόνο πτήσης λόγω των μπαταριών αλλά και από τις καιρικές συνθήκες, δεδομένου ότι το μικρό ηλεκτρικό είναι επιρρεπές σε μεγαλύτερης έντασης ανέμους.